Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • koanla

    aktív tag

    válasz szebe #61 üzenetére

    Egy dolog miatt éri meg az új autó (szerintem, de ugye, ezt mindenki így érti és hozzá se kéne tenni): kényelmes, nyugodtabb használatot*. Hogy ez kinek mit ér meg, az egyéni preferencia kérdése. Ha anyagilag nézzük, akkor nehéz védeni az újat.
    Két éve néztem egy használt Mondeo-t, még nem volt négyéves sem és 3 milla alatt adták. Új ára akkori értéken kábé 12 misi lett volna ennek is. Elég jól el volt eresztve felszereltségben és motorilag egyaránt; automata, ülésfűtés hátul is, stb, stb. Gariban cseréltek benne váltót 900k körüli összegért. Milyen jó volt a gari, ugye, mondanánk. Csakhogy az Écs-n bukott a tulaj 9 milliót, amiből 10 váltót lehetne venni.
    * A csapda része egyben valahol az előnye is: ti. márkaszervizbe hordod, oldják meg. Egy használtnál mire megtalálod azt a szerelőt, aki
    - ért hozzá
    - meg akarja javítani
    - nem csak alkatrészeket cserélget a kliens zsebére
    - nem akar átverni:
    - nem teszi bele
    - nem azt teszi bele
    - nem úgy teszi bele
    - azt cseréli/javítja, amit tényleg kell

    na szóval, ha fentieket el tudod kerülni, akkor ilyen szempontból nem jó az új autó. De ez elég keveseknek adatik meg (nem, még autószerelőknek sem: volt olyan problémám, amivel egy helyi szervizből azzal a felkiáltással küldött el a szerelő/tulaj, hogy az Ő autóját is X helyre vinné az adott hibával).

    Az meg, hogy hanyag az előző tulaj, lehet szívás. De gondos gazda esetén is lehet szopóka bőven. Volt X márkájú autóm, amit vattaújan vettem át. Vittem szervizbe rendesen, (elvileg!) megkapta, amit meg kellett kapnia. Az az autó volt tréleren is, meg márkaszervizben is többször találgattak a különböző hibáit illetően. Végül megoldották, de cserélgettek benne dolgokat. Aztán ugyanezen modell faceliftje, benzin helyett dízel motorral, ugyanolyan használat mellett egyszer nem adta be a kulcsot az ugyanúgy négy év és 100ezer km alatt. Szóval lehet szopóka új autóval is, a márkaszerviz sem ért hozzá és a gondosság sem ment meg mindentől.

  • 8th

    addikt

    válasz szebe #34 üzenetére

    Van pár ilyen nem romlik el rajta semmi típusú ismerősöm. Ők azok akik nem tartják karban az autóikat és csak akkor cserélnek bármit a kocsin ha az állapota már konkrétan odáig romlott, hogy már ténylegesen a mozgásképtelenség határát súrolja. Olajcsere húszezrenként akkor is a legolcsóbb nagyáruházi szart borítja bele. Mindenből a lehető leg-leg-legolcsóbbat veszi amit csak a neten talál. Jó kis sípolós gagyi fékbetét a vállas tárcsára mert jó még az, dzsunka gátlók amik a magyar utakon két év alatt szétverődnek, legolcsóbb noném akciós gumi amivel úgy fékez az autó mintha taknyon csúszna és emberünk kihúzza magát büszkén a volánnál és fennhangon kijelenti ez milyen olcsón fenntartható kocsi és de szereti. Erre aztán nem kell vagyonokat költeni! Kicsúszott a számon, hogy de, kellene csak te leszarod és én voltak a köcsög aki szarozza az autóját. Ennek a konkrét hülyének a kocsijában olyan hangja volt a kerékcsapágyaknak már egyenesben is, mint ha egy lada nivával mennél nyélen bütykös gumival az aszfalton. Nem is tudtam eldönteni melyik szól mert elölről és hátulról is jött a morgás. Mikor megjegyeztem neki azt mondja ő nem hallja. Kanyarban olyan hangja van, hogy megbolondulsz, ő nem hallja. Na menj a picsába hülyegyerek. :D

Új hozzászólás Aktív témák