Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz janeszgol #26 üzenetére

    Ez sem feltétlenül igaz. Lehet korrekt jó minőségű használt autót is kapni ami nem dönti romba a családi költségvetést az első adandó alkalommal. Jól megválasztott, leinformálható, átvizsgált használt autóval senki sem fog szívni. És még csak drágább sem lesz mint egy új autó sőt inkább sokkal olcsóbb. A hibát én abban látom, hogy a használt autó vásárló emberek igényei és lehetőségei rendszerint köszönő viszonyban sincsenek egymással. Akinek a kétmilliós használt autó lenne a realitás az egy problémamentes benzines Focus/Ceed/Octavia helyett vesz valami használt prémiumot egyszer élünk alapon mert az mégiscsak prémium autó meg nagy meg dízel meg keveset fogyaszt... aztán jön a menetrend szerinti mélytorkozás vele. Tudomásul kéne venni mindenkinek, hogy egy turbó egy kettőstömegű lendkerék vagy egy részecskeszűrő élettartama véges és azt előbb vagy utóbb biztosan cserélni kell. Ezek ugyan olyan kopó alkatrészek mint egy kuplungtárcsa vagy egy a fékbetét. Pont. Aki nem akar erre költeni vegyen szívóbenzinest. Új autókról pedig annyit, hogy már most is teljesen irreális új autó árak vannak és most jön még csak rá a CO2 szigorítás miatti sarc. Egy átlag nem különösebben jól felszerelt és jól motorizált alsó-középkategóriás kocsi minimum 5-6M forintnál indul? Nevetséges. Fele annyiból abszolút rozsdamentes egy tulajos patika olasz import kocsit hozatsz és ebben már benne van a nepper hasznától kezdve az összes állami sarcon át minden. Eszembe nem jutna túlárazott szalonautót venni jelenleg.

  • 8th

    addikt

    válasz szebe #34 üzenetére

    Van pár ilyen nem romlik el rajta semmi típusú ismerősöm. Ők azok akik nem tartják karban az autóikat és csak akkor cserélnek bármit a kocsin ha az állapota már konkrétan odáig romlott, hogy már ténylegesen a mozgásképtelenség határát súrolja. Olajcsere húszezrenként akkor is a legolcsóbb nagyáruházi szart borítja bele. Mindenből a lehető leg-leg-legolcsóbbat veszi amit csak a neten talál. Jó kis sípolós gagyi fékbetét a vállas tárcsára mert jó még az, dzsunka gátlók amik a magyar utakon két év alatt szétverődnek, legolcsóbb noném akciós gumi amivel úgy fékez az autó mintha taknyon csúszna és emberünk kihúzza magát büszkén a volánnál és fennhangon kijelenti ez milyen olcsón fenntartható kocsi és de szereti. Erre aztán nem kell vagyonokat költeni! Kicsúszott a számon, hogy de, kellene csak te leszarod és én voltak a köcsög aki szarozza az autóját. Ennek a konkrét hülyének a kocsijában olyan hangja volt a kerékcsapágyaknak már egyenesben is, mint ha egy lada nivával mennél nyélen bütykös gumival az aszfalton. Nem is tudtam eldönteni melyik szól mert elölről és hátulról is jött a morgás. Mikor megjegyeztem neki azt mondja ő nem hallja. Kanyarban olyan hangja van, hogy megbolondulsz, ő nem hallja. Na menj a picsába hülyegyerek. :D

  • 8th

    addikt

    válasz dutrás #73 üzenetére

    A kifogástan műszaki állapot szerintem soha nem lehet gazdaságosság kérdése. a pénzügyi része egy dolog de a szeretteit hurcolja a családi szekérrel az ember. Ne azon múljon már egy esetleges koccanás, hogy a tecsóban az akciós gumi darabonként egy tízessel olcsóbb volt a tesztgyőztes prémium guminál. Fényezőnél szerelőnél stb a többszörösét otthagyod ennek az összegnek. Az olcsó noném új gumival is kifogástalannak számít műszakilag egy autó csak méterekkel szarabbul fékez és/vagy sokkal hamarabb elkeményedik. Ez csak egy példa.

  • 8th

    addikt

    válasz Carlytoo #86 üzenetére

    Nem bonyolultabb csak drágább. A szalonból kigurítható 0km-es új autók műszakilag sokkal bonyolultabbak összetettebbek problémásabbak mint a néhány évvel ezelőttiek voltak. Értelemszerűen ezek fenntartási költségei is fájdalmasabbak lesznek mint a korábbiaknak. Hosszabb távon garantáltan költségesebb lesz egy közvetlen befecskendezésű turbós kettőstömegűs részecskeszűrős benzinest fenntartani mint egy "elavult" egyszerű sima szívóbenzinest amiből még kihagyták ezeket az úri huncutságokat. Persze új autónál ott a garancia és az assistance de az is csak ideig óráig védi meg az embert attól hogy az ajtaján bekopogtasson a valóság.

    mod: aki olyan szerencsés helyzetben van, hogy megengedheti magának, hogy négy öt évente lecserélje az autóját egy újra az ebből semmit sem fog érzékelni. Az fog igazán nagyot cummantani a mai csilli-villi új autókkal aki majd a második-harmadik tulajdonos lesz és akihez tíz éves kora felett kerül majd az autó. Egy akkor kb. egymilliós ezres fűnyírómotoros autón csere érett lesz a részecskeszűrő meg mondjuk mellé fel kell újítani a turbót az máris gazdasági totálkár. Egy most tíz éves 1.6 szívóbenzinesen gyártótól függetlenül nem tudsz olyan műszaki hibát előidézni ami miatt kukába kéne dobni az autót. Tíz év múlva ez napi rutin lesz. Egyszerűen gazdaságtalan lesz a javításuk.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák