Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Brogyi #5781 üzenetére

    A "BS" meg a BullShit?:DD Csak mert a példának felhozott 11,5V az akkor se
    töltés (szvsz!), ha 1001 paraméter alapján döntött úgy a vezérlő, hogy akkor ő
    most inkább NEM tölti az akkut... Azt értem, hogy elveheti, pl. ha bénázol, és
    éppen le akar fulladni a motor... Akkor ugye alap, hogy próbálja életben tartani
    mondjuk kikapcsolva a klímát, meg ilyen okosságok. Már egy 20 éves autó is!
    Csak ne mondjuk már rá, hogy az normális töltés, mert az nem töltés.:))

    Mondjuk én be is fogom, mert töredékét sem értem hozzá, mint Ti. Még csak
    nem is prédikálnék, csak próbálom józan ész alapján megközelíteni. Mert mi
    a fene kéne ahhoz, hogy 11.5V kapocsfeszültséget mérjen a feltöltött akkun?
    Kb. 5 mOhm-okat szoktak itt írni a topiklakók, mint normális belső ellenállás.
    Szóval 1,3V eséshez rá kéne terhelni 260A-rel. Nekem ez nem életszerű.:F
    Természetesen az indítózás esetét kivéve, járó motornál. Autóhifinek tolja?:D

  • Ata61

    újonc

    válasz Brogyi #5781 üzenetére

    Köszi szépen az infót.Valóban így van,mert tanulmányoztam a működését,csak bezavart egy adódott helyzet.Megpróbálom röviden leírni.Kb olyan 120 ezkm volt a kocsiban 4-évesen mikor beépítettem egy voltmérőt(addig nem foglalkoztam töltés méréssel)ez egy jó ideig 14,7V töltést mutatott,egyszer ránézek menet közben és csak 12,4-et mutat,néha nagyobb fogyasztónál felment 12,8ra.Akkor még nem is tudtam,hogy van a - sarun IBS szenzor.Azt hittem valami gáz van a töltés körül,ezért elkezdtem kutakodni.Kiderült a szenzor jelenléte,ekkor kezdtem tanulmányozni az elvet,és volt olyan műszaki leírás is ahol 14,7V állandó töltésről írt.Aztán volt olyan vélemény is ami pont a szenzor jó működésének írta az előbb említett alacsony töltési jelenséget.Na kezdtem már nem tudni,hogy most akkor mi is van?miért volt jó sok ideig 14,7 aztán meg állandóan 12,4-12,8V ?Ekkor javasolták,hogy talán valami zavar keletkezhetett a szenzorba,és próbáljam resetelni.Na én megtettem,és az óta (több ezkm)állandósult a 14,7V Töltés alapjáraton is.Hibajelzés soha nem volt.A napokban megint előjött a téma(másik fórumtárs hasonló esetével)ebbe bekapcsolódtam,és a végén mondták az én esetemre,hogy most azért tölt 14,7 állandóan,mert vészüzembe tette a töltést.Azt tudom,hogy van ilyen pl ha lehúzom a stekkert,vagy ha elromlik a szenzor.Na most itt vagyok ezzel a helyzettel,nem tudom valójában mi az igazság.Jó az a szenzor,nem kellett volna resetelnem?Ezért írtam nektek,talán itt a végére tudunk járni.Előre is köszönök minden hozzászólást.

Új hozzászólás Aktív témák