Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz ddsteel #2140 üzenetére

    ...óriási meglepetésére elég volt egy öt perces töltés a békebeli orosz töltőjével, hogy megint beröffenjen, ami nehezen magyarázható jelenség.

    Pedig nem különös jelenség, velem többször is előfordult, hogy túlmerült az akku. Ilyenkor az orosz töltővel adok neki 6-8 ampert és 5 percet, már pöccen is.

    Ritkább eset, amikor sikerült 0 V-ra lenyomatni (lehalkított, de bekapcsolva maradt rádió vagy belső világítás például), akkor 5 perc már kevés, de 15 elég lehet.

    A tirisztoros orosz töltő fázishasított 100 Hz impulzusai jót tesznek az akkunak, ezt nem csak autónál tapasztaltam. Szerszámgépbe való Ni-Cd akkunál is, amit ezzel tudtam végül felfrissíteni, de még Ni-MH akkunak is jót tett. Természetesen lejjebb szabályozva az áramot, betartva a Ni-Cd cellák 1,55 V kritikus végfeszültségét, figyelve a melegedést is, hogy sok ne legyen, de azért kicsit "odapörkölve", hogy kapjon is.

    Pedig van a BC700 (IPC-1L néven is ismert) töltő, amivel cellánként lehet regenerálni ilyen akkut is (ha kivezetem), de az sem tudott ilyen eredményt felmutatni.

    Tehát az orosz töltő miatt nem volt még szükségem szulfátlanító áramkörre, ami egyébként rendelhető vagy házilag is megépíthető, egyszerű áramkör: [link]

    Használja valaki így a kocsiját? Vagy inkább csipeszeljek?

    Szivargyújtó aljzatot szoktam még használni, fenntartó töltésre.

    Ha valaki a motorházba építené, de a töltőjéhez nincs ilyen csatlakozó, a modellezőknél használatos csatlakozókat lehet rendelni T-plug, EC2-plug, XT60-plug néven.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák