Új hozzászólás Aktív témák

  • steve brown

    csendes tag

    Volt alkalmam letesztelni az aldis Auto XS töltőt, és nem szolgálhatok jó hírekkel. Alapjában véve nem lenne rossz töltő, de a töltőfeszültséggel voltak gondjaim. Gondolok itt arra, mikor eléri a 14.4V feszültséget, akkor nem vált át csepptöltésre, hanem tovább emeli a feszültséget(villogó keret). A 2 percenkénti kattogáskor elveszi a töltőfeszt, és ellenőrzi hogy elérte-e már az akkufeszültség a 14.4V-ot. Ha úgy érzékeli hogy még nem, akkor ismét ráadja a töltést, és ekkor jönnek a gondok. Méréseim alapján felmegy a töltőfeszültség 15.3V-ig is(hideg üzemmódban 15.7V-ig), ami egyáltalán nem egészséges egy 12V-os zárt savas akkunak, de még egy nyithatónak sem. Ekkor percekig, vagy fél-egy óráig is rotyogtatja az akkut feleslegesen, és ez nem igazán tesz jót neki, nem beszélve az autó elektromos berendezéseiről ha beszerelt állapotban töltjük az akkut. Ennél a töltőnél fokozottan oda kell figyelni, hogy még véletlenül se adjunk gyujtást töltés közben, mert a motorvezérlő és egyébb vezérlők könnyen a kukában végezhetik, és mint tudjuk ezek több tízezer, vagy újabb tipusoknál százezer forintos kiadást is jelenthet.

    Teszteltem már több ehhez hasonló akkutöltőt, de egyiknél sem tapasztaltam ekkora feszültségemelkedést, igaz ez a működéséből adódik(szerintem tervezési hiba). Pl. a LIDl-s Tronic ill. Ultimate Speed töltők a 14.4V elérésekor azonnal átváltanak csepptöltésre, és csak akkor indítják ismét el a rendes töltést, ha lecsökken az akkufeszültség 12.8V alá.

Új hozzászólás Aktív témák