Új hozzászólás Aktív témák

  • ddsteel

    aktív tag

    válasz SZIGMA #5775 üzenetére

    Szia. Erről elég első kézből való infóm van: EFB-s akkuval szerelt (merthogy start-stopos) Hondám van és sokszor lóg CTEK-en, meg szeretek is képben lenni, úgyhogy fixre szereltem be USB-s szivargyújtót, ami a feszültséget is jelzi. Menet közben a generátor teljesen máshogy tölt, mint a 10 éves volt Opeloman, ami állandó 14,1-14,3V-tal töltött, ahogy járt a motor. Itt ez nem így van. Sokszor 11,5 V-ot is jelez a kütyü, de van, hogy 15,3V-tal is tolja, igaz, csak impulzusszerűen, szinte csak pár mp-ig. Szerintem ez így üzemszerű, mivel: tök érdekes, de az a tapasztalatom, hogy ha autózom mondjuk legalább 10 km-t normálisan, utána legalább 1-2 napig 12,8Von áll az akkufeszkó, tök új VARTA akkum van egyébként. Most cseréltem a 4 éves gyárit, cellazárlatos lett, amit ez a kütyü is kimutatott (a végén már indítózáskor nem is értékeket írt, hanem csak krikszkraksz vonalkákat, ekkor cseréltem le és sztem jól tettem.) Viszont, ha a CTEKkel töltöm, legyen rajta akár 1 hétig is csepptöltéen,utána max 1 napig tartja a 12,8V-ot. Nyilván mindkét töltés jó, de ez nekem kicsit furcsa, azt hittem a CTEK ''jobban'' fel tudja tölteni. Végülis csak azt akartam kihozni, hogy 15,3V-tal is tol egy új autó generátora, persze nem hosszú ideig. Pont ezért végülis nem is mertem bele sima akkut venni, dacára annak, hogy 1. a start stopot mindig kilövöm, mert utálom, 2. volt olyan infóm,innen is meg FB-ról is, hogy páran tettek normál akkut EFB helyére.Éne ezt a töltési karakterisztika miatt nem mertem megkockáztatni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák