Új hozzászólás Aktív témák
-
veze
őstag
ha olyat akarsz rendelni ami átkapcsol, amikor kész a töltéssel akkor innen rendelj még utoljára egy próbát
[link]
nekem innen olyat küldtek, marcius 03-án rendeltem, 13-án megérkezett, Tracking számos küldeményként jött , olyannal amit a magyar posta nyomkövetőjével is lehetett követni (RGxxxx...CN) és ez a kínálat még élő.
Bár külsőre a doboza nem olyan mint a többi yaso, szétszedtem, és a belseje ugyanaz, [link] mint amit Kernel fórumtársunk linkelt korábban, és ki is próbáltam, valóban átkapcsol[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
És ez még úton van , ha jól értem.
Egy vagy két ellenállást kicserélni nem igazan nagy ügy, de lehet hogy egy hasonló értékü potmétert kellene először beletenni , és azt lehet tekerészni ezáltal a kivánt fesz értéket elérni. aztán amikor ez megvan, kimérni a potit hogy éppen mennyi is az annyi olyat beletenni fixre oszt'jóvan
Ezt lehet hogy eljátszom még kiváncsiságból, akár ki is lehet mérni a két szélső értéket, az alsónak megfelelő előtét ellenállás meg egy, a mért tartományt átfogó potméter sorbakötni és benne is lehet hagyni és akkor "állítható" is lesz ebben a mért tartományban Bár ez már felesleges, csak annak való aki nagyon ráér ezzel szórakozni[ Szerkesztve ]
-
p300
tag
Hogy is van ez??
(Működés közben ellenőrizve a kütyü: 14,89 Voltig ment a töltés, aztán átváltott 13,8-ra. Nem sok ez kicsit?
mintha pár tizeddel, felette volna a kelleténél.. Mondjuk 14,5 nél lekapcsol 13,5 ra..)Felmegy 14,89 V ra de lekapcsol 14,5 V-nál..13.5 V ra, hogyan megyen fel ha lekapcsol?
-
veze
őstag
Ráraktam egy feltöltött, pár hete pihenő motorkerékpár akksit ami normál ( nem az AGM akku) és közben
mértem a feszültségét az akku sarkain . Mikor elérte töltés közben a 14, 89 Voltot ( mivel fel volt töltve az akku, ez elég gyorsan bekövetkezett) akkor átváltott a led színe és az akku kapcsain leesett a ferszültség 13,8-ra ( közben továbbra is rá volt kötve a töltő) Azt nem vártam meg hogy két órahossza mulva , miközben így hagyom, mennyit csökken még a feszültség. Elképzelhető hogy még továbbb csökken, hisz az akku is a töltés befejezése után kb 2 óra mulva esik vissza a nyugalni feszültségére
a hozzászólásomban azt irtam hogy ez nem sok kicsit ? és a kivánatos ez lenne
mintha pár tizeddel, felette volna a kelleténél.. Mondjuk 14,5 nél lekapcsol 13,5 ra. - (ez lenne a jó... c sak ezt ne írtam oda azt hittem érthető hogy erre gondolok, de elnézést a félreérthetőség miatt
Tehát nem kapcsolt át 14,5 -nél csak 14.89-nál
Lehet hogy ha nem egy 8Ah akkuval probálom ezt hanem a kocsi 72Ah akkujával , másképp zajlik le ez a folyamat - ezt nem tudom -
p300
tag
válasz molnarpeter #5214 üzenetére
Cserélted mind a kettő zénert?
-
p300
tag
válasz molnarpeter #5216 üzenetére
Kernel korábban rajzon mutatta hogy csak a pozitív ágban 1 db-ot. Volt idehaza egy 6,2 kipróbáltam és így 14.37 V-ot mértem a 15.2 V helyett. Ja a régit is meghagytam a 6.2 -est csak ráforrasztottam.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Ez már próba kérdése, lehet csak az egyikre, lehet mindkettőre is, ahogy jobban beáll a kívánt feszültség.
A kettő összegén múlik az eredő, csak persze nem pont annyi, ami rá van írva névleges értékként, mert az a névleges áram esetére vonatkozik, arra sem pontosan, plusz az optocsatolón is esik valamennyi.
Ha nagyobb Zenerre forrasztunk kisebbet párhuzamosan, értelemszerűen a kisebbik korlátozó hatása érvényesül, hacsak nem túl közeli értékek, amikor a karakterisztika sajátossága miatt mindkettőn kialakul valamennyi (nem egyforma) áram és mindkettő beleszól a végeredménybe.
Nagyobb különbségnél az egyik diódán már semmi áram nem folyik (gyakorlatilag), mintha ott sem lenne.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
veze
őstag
Ma ujra megnéztem..
itt kapcsolt át, ( ebben a pillanatban, itt váltott zöldre ,eddig ment fel [link]
utána ennyi lett [link]
AGM akkuhoz ez is jó, de majd az R1 R2 R3 ellenállásokon módosítok (lásd a leírást itt [link] )
Ha valaki más is akar próbálkozni ezzel, a panelon itt bejelöltem számozva kérdéses ellenállások helyét [link] -
veze
őstag
Amelyiknek nincs száma az Kernel jelölésén is szám nélküli, azért nem írtam mellé semmit, ha valaki az alapján követi, akkor be tudja azonosítani róla
Viszont... összevetettem az enyémet és azt a panelt aminek a fényképe itt fent van a PH-n, egy jól működö darabról
Teljesen megegyeznek az ellánállások a kettőben, Kivéve az R4 jelőlésűt, nekem ott egy négy sávos 5%-os, 5 k-val kisebb értékű van. Elsőnek azt fogom kicserélni, csak vennem kell ma egy pontosan ugyanolyat, ha nem lesz azzal se ok, akkor kötök be a helyére egy 20k-s helipot ( 25 fordulat,, szépen finoman lehet állitani) és kisakkozom.. mi a helyes érték..Ezt a többivel is el lehet játszani csak időigényes sajnos Azt hiszem az összes kérdéses ellenállás 1-20k közt van, felirtam őket, de most meloban vagyok, a papir meg otthon van..Mondjuk ez lényegtelen is, mert ha valaki nekikezdene otthon, ugyis felméri magának
Remélem ennek az egynek a kicserélése a másiknak megfelelőre, meghozza a várt eredményt, mert idő az mindig kevés van...
edit:
Ez is csökkenő áramerősséggel tölt a beállított értékig és utána vált 13.8 V-ra?
-igen
csak 14,4 helyett 14,71- nél váltott
egyébként meg környezeti hőmérséklettől meg mittudomén mitől is változhat az érzékenysége, hisz ezek az ellenállások tűrés tekintetében olyanok amilyenek.. 0,1 Volt ide vagy oda, nem hiszem hogy nagyon érdekelte a kínaiakat amikor ezt megtervezték. kici ócó legyen oszt' műűködjön kb úgy ahogy kell. ennyi volt az elvárás[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
A TL431 a saját katódját mindig úgy igyekszik szabályozni, hogy a referenciafeszültség 2,495 V-ra álljon be (Vref):
Tehát gyakorlatilag az ellenállások arányában lehet számolni. Ha a felsőt teljesen rövidre zárom, akkor úgy viselkedik, mintha egy 2,495 V-os Zener-dióda lenne csak annál sokkal precízebben és meredekebben korlátoz:
Esetünkben, normál töltés közben a két ellenállás határozza meg a feszültséget, illetve a vele párhuzamos taggal képzett eredő. Tehát ez nagyon pontosan számolható, de mégsem teljesen azonos a kimeneti értékkel, mert közben még az R áramérzékelőn is esik egy kevés.
Amit R4-R5-R6-tal jelöltem, azok már csak a második lépcsőbe szólnak bele (csepptöltés) és húzzák le a feszültséget 13,8 V vagy hasonló értékre, a D2 felhúzásával.
Utóbbi ellenállások a LED-áramokba is beleszólnak, de kezdetnek talán az R6 növelésével lehetne próbálkozni, még ha csökken is valamit a LED fénye, de esetleg nem feltűnő, viszont közvetve feljebb húzná a Vref osztót.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Noha a leírásban szerepel:
4.The charge regulator is only suitable for regulating solar modules. Never connect another charging source to the charge regulator.
Ezt még felül lehetne bírálni, ha ismernénk a pontos áramköri megoldást, illetve rajzát lehetőleg. Vaktában viszont kockázatos.
A napelemek részben áramgenerátoros jellegűek (CC) és az áram-feszültség görbén van egy optimális munkapont, ahol a maximális teljesítmény leadására képes. Egy korrekt szabályzó úgy van megépítve, hogy ezt ki is használja.
Míg a laptoptáp egyszerűen CV, de azt amúgy is egyszerűbb kiegészíteni egy CC/CV modullal. Csak ez is fix végértékre tölt, de a gyakorlatban, téli rátöltéseknél ez nem olyan nagy probléma.
Például ráteszem este, ha reggelig fel is húzza 14,4 V-ra, attól még nem lett semmi baja, hogy nem figyeltem rá egész éjszaka. Vagy nem is fontos 14,4 V-ra állítani, ha valaki emiatt aggódik. Kevesebbtől is pöccre indul egy benzines. Akár 13,6 V-ra töltéssel is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
veze
őstag
Először is Kernel fórumtársunknak köszönöm a hasznos segítséget. Tulajdonképpen ez alapján mentem utána a lehetőségeknek már pár napja, azt hiszem nem ástam volna bele ennyire magam, ha nincs ez
A sematikus ábrát, képletet ismertem már, mert az adatlapját rég megnéztem.
Az R4-es ellenállást kicseréltem de nem igazán hozott érdemi változást. Nagyon meg sem lepődtem mert én ugy gondoltam az R1 - R3 értékeibe kellene belenyúlni. De mivel azt találtam eltérőnek, adtam neki esélyt :-)
Figyelembe véve a beépített ellenállások értékét, elméletileg ( képlet) egészen picit kellene módosítani R1 vagy R3 értékein, de a pontos értéket a próba dönti majd el , potm beállítom a számított értéket aztán picit korrigálni tudok , és vélhetően meglesz a pontos érték
elnézést a kicsit offért, mert ez már nem is akkumlator töltésről szól annyira -
Kernel
nagyúr
Ennél a megoldásnál az optocsatoló a Zener-diódákon keresztül a 470 μF pufferen kialakuló feszültséget figyeli és azt igyekszik stabilizálni, a primerre visszaszabályozva.
Az akku felé viszont a D8-D9-en is esik még feszültség, ami némileg áramfüggő, hiszen a LED-kijelzéshez is ezt használják ki (D9). Noha egy elméleti diódán fix feszültség esne, áramtól függetlenül, illetve ideális esetben 0 V, de a gyakorlatban ez nem így van (ld. dióda-karakterisztika).
A D8 pedig áramszünet esetén nem engedi az akkuból visszafelé az áramot, amitől lassan lemerülhetne, a továbbra is világító LED miatt.
Önmagában egy multimétert ráakasztva, az 10 MΩ nagyságrendben terhel, vagyis semmit gyakorlatilag. Ehhez képest az akku mindig lehúz valamennyit (még hosszabb telítés után is), ezért a diódákon is több fog esni.
A Q3 FET fordított polaritású rákötés esetén megszakítja az áramkört, ezt a második optocsatoló intézi, ami ilyenkor aktiválódik és zárja a G-S lábakat. Csak, aki rajzolta, kihagyott egy ellenállást a Gate és pozitív között, ami normál üzemben a FET bekapcsolásához szükséges. Ezen a FET-en nem sok esik, még full töltőáramon sem (Rds = 0,022Ω).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
p300
tag
6.2 zéner helyett tegyem a 6.8 ast jobb lenne?
-
Kernel
nagyúr
Ez csak annyi, hogy nem a terheletlen feszültséget kell alapul venni, mert az megtéveszthet.
Töltés közben, az akku kapcsain kell mérni, az a biztos (ha például a töltőbe építünk egy kijelzőt, a vezetéken, csatlakozáson eső feszültség miatt az is többet mutathat).
Hogy pontosan mennyire áll be a végén, azt viszont befolyásolhatja az akku által felvett áram, illetve beépített akkunál a jármű készenléti árama is, ezért erről csak úgy lehetne meggyőződni, hogy egyszerűen kivárni, mérni, akár 24 óráig is, míg stabilizálódik.
Ez egy lassú, sőt egyre lassuló folyamat, nem fog hirtelen megugrani, kárt okozni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Persze, mert a LED áramfigyelésre van bekötve, ebben az esetben. Tájékoztat az akku által felvett áram visszaeséséről. Viszont kis áram már alig tölt, és egyre kevésbé fog emelni az akkun.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz PegoRal #5237 üzenetére
Akkor a már részletezett elméletet követi, vagyis nem valószínű. Valamivel nagyobb Zenerrel célszerű próbálkozni.
Vagy szinten tartásra így is jó, legalább 10 napra el lehet felejteni és így is indítóképes az akku.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
Adott egy ilyen AGM akku, az lenne a kérdésem mekkora feszültséggel kellene tölteni?
Autóhifis felhasználásra lett vásárolta, pótakkunak.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Kernel
nagyúr
VLRA akku, gázrekombinációs képesség, készenléti alkalmazásra, vagyis tartós lebegtetésre, cellánként 2,27 V-on (13,62 V).
10 hr Rate to 1.75Vpc @ 77ºF: 79
8 hr Rate to 1.75Vpc @ 77ºF: 82Tehát itt a C8 áramra hivatkozik (8 órás kisütés): 82 Ah / 8h = 10,25 A
Ennek tizedrésze, vagyis gyakorlatilag 1 A áramkorlát mellett javasolja a töltést 24 óráig, illetve 13,62 V feszültségkorláttal. Utána ez a feszültség maradhat rajta sokáig. Annál is inkább, mert ennyi idő alatt nem fog feltöltődni, ha időközben lemerült. Viszont egyébként feltöltve szállítja a gyártó, ez a 24 órás töltés csak a beüzemelési frissítésre vonatkozik elvileg.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
p300
tag
válasz molnarpeter #5239 üzenetére
Két 6.8 zéner csere után mennyi az üres feszültség? A gyárival 15.3V a 6.2 -el 14.37V.
-
p300
tag
válasz molnarpeter #5244 üzenetére
Legyszives mérd már meg kíváncsi lennék rá.
-
p300
tag
válasz molnarpeter #5246 üzenetére
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
mi most az aktuális elfogadott töltő, ami autót tölt (motorhoz van egy Ctek 0,8-am), és kész? Jó legyen, tudjam feltölteni, sok igény nincsen. Ctek 5.0? Bosch C3? Esetleg valahol valami kihagyhatatlan akció?
Üdv,
Attila -
DigitXT
félisten
Nekem meg pont megbolondult a CTEK 0.8-am. Szerelőnél állt a motorom
kb. 4 hónapot töltés nélkül, csontra lemerült, ezután ez nem tudta feltölteni...
Miután úgy-ahogy fel lett töltve másik töltővel, nem tudta utána tovább tölteni,
nem értem, miért: 12.2V-on állt, aztán idővel azt jelezte, hogy kész van. Fura.Amikor meg elvileg rendesen fel lett töltve, utána se tudott rátölteni... Az oké,
hogy az akku belső ellenállása megnőtt, az indítóáram 1/3-a meg "elveszett",
(szóval kb. b.szhatom ki az ablakon), de nem tudom a töltővel mi a franc van.Kénytelen voltam visszarakni a régi akksit, még az is jobb állapotban van...
Olvasgattam korábban, hogy hogyan lehet felhozni a "kukás" akksit, de csak
"okostöltőim" vannak, nincs régi ruszki, meg ilyen tirisztoros csodák.
Lehet, hogy vennem kéne, mert a kb. 20K-s akksi kukázása egy kicsit fáj.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs