Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz tha_answer #1375 üzenetére

    Csak az a gond, hogy ha megújulóval akarod a biodízelt termelni, akkor ott is a napelem (vagy akármi más) hatékonyságából kell kiindulni, csak még arra jön rá az elégetés meg hajtáslánc hatékonysága, ami drasztikusan ront a képen. Ha meg fosszilisből termelt energiával csinálod, akkor mit is nyertünk vele?

    A napelemnél jóval magasabb amúgy a szél hatásfoka (90% feletti), és azokat szintén elég sok helyre lehet telepíteni. Olajfinomítót gondolom nem szeretnél a szomszédba, de valószínűleg biodízel farmot sem, jó az amíg valahol a világ végén csinálják és onnan hajóztatják ide.

    Összességében én köszönöm, akkor sem kérek bioüzemanyagot, ha amúgy 100% hatásfokkal lehet megtermelni, mert nem szeretem a környékemen közlekedő füstöt okádó csotrogányokat. A helyzet az, hogy egy szarul karbantartott elektromos lokális kibocsájtása az élettartama alatt változatlanul nulla. Egy szarul karbantartott ice meg hát látható mit művel. És aztán az is tök reális elvárás, hogy majd mindenki szépen viszi szervízbe, meg nem engedi lerohadni a kocsiját, ahogy jelenleg is történik ugyebár.

  • Elf

    aktív tag

    válasz tha_answer #1375 üzenetére

    "ha egy fotoszintetizalva 80 szazalekkal termelunk efuelt, majd a elegetjuk "

    Elégetjük. Értem. Hogyan? Mi marad belőle? Az hova kerül?

    Semmilyen formában nem tudom elhinni hogy ha áram és gépekkel odaszállított különböző anyagok segítségével előállítunk üzemanyagot majd azt gépekkel eljuttatjuk a felhasználási helyére, majd gépekkel bejuttatjuk a járműbe, ott elégetjük, a keletkezett hőt elvezetjük, a mérgező gázokat szűrjük, a mozgási energiából forgó mozgást csinálunk, nos... hogy ez jobb megoldás annál mintha az áramot szimplán bejuttatnánk az akkuba és megforgatunk vele egy motort. On forog. Off nem forog. Szkész. :U
    Nem.
    Hiszem.
    El. :)

Új hozzászólás Aktív témák