Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemszabad

    tag

    válasz LGLuke #30 üzenetére

    "DE mi a manóért kell bedőlni nekik?"
    Ha a legtöbbtől ugyanazt hallod, az csak nem lehet alaptalan. Nem egy dicséri a japánt, hanem a legtöbb.

    Jogos, amit írsz, miszerint azok körében lesz a legtöbb meghibásodás, amik a legnagyobb számban kelnek el. Igen, így van. Ez magyarázatként szolgálhat arra is, hogy miért van a megelégedettségi és megbízhatósági listák elején csak japán autó. DE mi a magyarázat pl. az AutoBild tartós tesztjének eredményeire?

    Egyébként meg nem kell messzire menjek érvekért. Van egy 20 éves, Isuzu motoros Combo-m. 470 e km, nyáron 5 alatti, télen 6 alatti vegyes fogyasztással. Nem füstöl. 8ezrenként kap új Eneos olajat és szűrőket. A leengedett olajból 7 deci hiányzik (4 litert öntönk bele mindig 4,25 helyett, 3,3 folyik ki, mikor leengedem). Ez szűk 1 dl/1000 km.
    -20-ban pöccre indul. Nem is értem, mikor látom az "Alpesi Dízel Start" és ehhez hasonló reklámokat. Ez az autó sosem látott ilyen csodaüzemanyagot. Sima, Mol-os gázolaj megy bele. Ja, tegyük hozzá, kint áll 40 fokban és -20-ban is, nem garázsban!
    1686 cm3, 44 kW - 60 lóerő, 112 Nm. Ezek gyári értékek, valószínű, ma már nem tudja ezeket hozni.
    Azt hinnéd, lovasszekér tempóra képes. Ló**szt! :). Sajnos nincs nap, hogy ne kéne 10-20 szuzukist és egyéb kisautót hajtó nőt/mamitát/papikát megelőzni. Nem gond, ugyancsak dinamikus a kis paripa. A minap vittem a főnökömet az autójáért, és le volt nyűgözve, hogy a kis Combo mennyire rendben van és milyen dinamikus.
    Még valami: nem félek a gázpedáltól, szeretek haladni. Jóformán úgy forgatom, mint egy benzinest. Ezt csak a fogyasztási értékekhez.....
    Imádom, mikor a szuzukis mondja büszkén, hogy 4,5 liter. Ez remek, csak azt a fogyasztást az én és más, olyan forgalomban részt vevők idegrendszerén spórolja meg, akik nem szeretnek városban 45-tel és főúton 70-80-nal haladni..... Mindegy, ez már egy újabb kérdéskör :).

    Más: Toyota Hiace. Céges autó. Üti-veri mindenki (sajnos...). Kb. ugyanaz igaz rá, mint a Combo-mra. Kivétel talán a magasabb fogyasztás, de ezen nincs semmi meglepő.

    A helyzet viszont az, hogy én a fenti tapasztalataim alapján a 90-es évek végi, japán-német autógyártásról kapok képet, nem a mairól.
    Tény, hogy a fenti 2 autó nincs 'szételektronikázva', ennek megfelelően nem is nagyon tud mi romlani, szinte csak mechanikáról beszélhetünk esetükben. Ezek a dolgok árnyalják az összképet.

    Egyébként a franciák elektronikáját köpködik leginkább. Nekem is van ismerős, akinek gyulladt már meg a motortér elektronikai hiba miatt. Azt hiszem, nem is egyszer volt a géppel ilyen jellegű nyűg.

    Mint látod, nálam a funkció és a megbízhatóság az első, a presztizs pedig kb. az utolsó. Szeretem azt, hogy beülök, elfordítom a kulcsot, indul a motor és elvisz engem a célomhoz úgy, hogy nem világít a műszerfal, mint egy karácsonyfa az ilyen-olyan hibajelzések miatt.
    A jövő eléggé ködös viszont. Előbb-utóbb csak le kell cseréljem szegényt.... De mire? Mi lesz olyan jó, mint ezek az öreg autók voltak? Attól tartok, ma már semmi. :(

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák