Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dchard

    veterán

    válasz Tamás88 #6 üzenetére

    A modemeket megfelelő maszkolással rá lehet venni ilyesmire. Ezt nyilván a telefonokba épített rádiós chipset is tudja, persze hogy a telefon gyártója elérhetővé tesz-e ilyen lehetőséget a technológia választásnál, az más kérdés. Emlékezzünk rá, hogy több régebbi Nokiában például csak 2G-re lehetett lockolni, 3G-re nem, hiába támogatta a telefon.

    Tény, hogy bizonyos esetekben nem lenne hülyeség, különösen a fentebb már említett fogyasztási okból.

    Egyébként hibás a korábbi megállapítás, hogy a 3G nem energia hatékony. Sokkal inkább az, mint a 2G, ha az összehasonlítást azonos átvitt mennyiséggel végezzük. A 3G egyetlen hátránya az, hogy az egy vivős rendszer miatt a telefonnak üresjáratban is ugyanúgy 5MHz-et kell vennie, hogy az elvégzett de-spreading után hozzáférjen a paging csatornához, így pont üresjáratban nem volt valami takarékos. Az LTE ezen úgy segít, hogy üresjáratban csak a pár 10 KHz-es BCCH-t kell figyelnie a készüléknek. Ez nyilván sokkal takarékosabb megoldás.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • dchard

    veterán

    válasz ROBOTER #11 üzenetére

    Ezek szerint te elsősorban út közben, vidéken használnád a szolgáltatást. Megkérdezhetem hogy kinél vagy előfizető?

    Személyes tapasztalatom az, hogy vidéken a Voda verhetetlen az UMTS900 miatt. A többinek ugye nincs ilyen technikája, mert nincs hozzá elég frekijük 900-on. Egy U900 képes telóval vagy stick-kel ha nem is fogsz több tíz megát kapni, de megbízhatóan működik pár megabittel a vonaton meg az autópályán is. Ez még mindig fényévekkel jobb mint bármilyen 2G technológia. Érdemes lehet kipróbálnod.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • dchard

    veterán

    válasz kali #18 üzenetére

    A HD hanghívásokkal azért nem keveset szív minden szolgáltató. A legtöbb probléma a kompatibilitással van: például a bevezetés körül nem egy közép kategóriás Samsung készülék azt füllentette magáról a hálózat felé, hogy támogatja a HD hangot (WB AMR), a hálózatban ugye be volt kapcsolva, aztán amikor a hálózat utasította a telefont hogy akkor használjuk azt, egyszerűen elnémultak, megszakadtak a hívások. Aztán lehetett gyártani a kivétel listákat, hogy ilyen és ilyen IMEI range-eknél kényszerítse a nem HD verziót, mert a telefonon futó alapsávi szoftver egy kalap szar.

    Arról nem beszélve, hogy nagyon sok közép kategóriás készüléknél is nincs vagy alig van különbség, mert már eleve a készülék mikrofonja nem viszi át azt, amit a HD hang tudna, ergó csak a sávszélt pazaroljuk.

    Egyébként pont a 3G-nél nagyon igaz, hogy nem mindegy hogy milyen készüléke van az embernek. Például egy 2-3 éves telefonban ami egyébként 3G képes, még nem volt HSUPA támogatás: lényegesen nagyobb válaszidő, lassabb letöltések. Ugyanez igaz Vodánál vidéken: ha a teló/stick régi és nem tudja az UMTS900-at, akkor hiába van 3G az egész országban, az ügyfél csak azt látja hogy pocsék lassú 2G van, ami alig működik.

    De hogy messzire ne menjünk: mindhárom hazai szolgáltató 3G hálózata DC-HSPA+ képes (42mega/5.76mega), mégis a készülékek nagy többsége nem képes erre a sebességre, amik az előfizetőknél vannak. Ugyanis jellemzően csak a felső kategóriás LTE képes telefonokba építettek olyan rádiós chipsetet, ami támogatja 3G-n is a nagyobb sebességet.

    A legnagyobb probléma az, hogy a szolgáltatók - annak ellenére, hogy elemi érdekük lenne - ezt, vagyis az eszköz kompatibilitást egyszerűen nem kommunikálják az ügyfelek felé. Több tíz milliárdot elköltöttek hálózatfejlesztésre, aminek nem sok értelme van, ha ez nem jut el a végfelhasználóhoz egy relatíve olcsó végberendezés miatt.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • dchard

    veterán

    válasz kali #21 üzenetére

    "legyen a szolgáltató és a gyártó problémája, ha valami nem okés"

    Ez így jól hangzik, de mi van akkor, ha te veszel egy telefont nem a szolgáltató portfóliójából, és arról kiderül, hogy szar benne az alapsáv, az ügyfél meg csak annyit lát, hogy lassú a mobilnet, meg dobálja a hívásokat. Rögtön hívja az ügyfélszolgálatot, és a probléma máris nem annak a nyakába szakad, aki effektíve felelős érte. Arról nem beszélve, hogy milyen macerás erre rájönni, kimérni stb. És igenis az előfizető problémája az, hogyha szar eszközzel szar szolgáltatási színvonalat tapasztal, nem a szolgáltatóé. Ha lerobban vagy lassan megy a Trabcsi a sztrádán, nem az autópálya kezelő lesz a ludas. :)

    Annyit érdemes tudni, hogy az esetek döntő többségében nem a hálózatban, hanem leginkább az előfizetőnél lévő készülékben van a probléma, legyen szó akár kompatibilitásról, akár arról, hogy hibás vagy tönkremenő félben van az eszköz. Különösen ha látványosan rossz a helyzet, érdemes először eszköz hibára gyanakodni.

    A másik tévedés, hogy mindenki azt hiszi: a legolcsóbb szarral ugyanúgy tud telefonálni, mint a legdrágább telóval. Hát nem. Telefon és telefon között nagy különbségek vannak, és sokszor még csak nem is a legdrágább a legjobb (sőt, lásd: Iphone 4 anno). Ezt megint nem gondolnám, hogy a szolgáltató hibája, mégis nála panaszkodnak, és szidják a szolgáltatás színvonalát.

    Néha vannak még irreális elvárások: például lemegy az ember a szuterénbe a belvárosban romkocsmázni és csodálkozik, hogy gyenge a szolgáltatás színvonala. Vagy esetleg a Bükkben a semmi közepén egy zárt völgyben nincs térerő. Többek között ezért is nulla a garantált minimum, mert egy rádiós hálózatban gyakorlatilag lehetetlen bármit is 100%-ra megígérni. Aki ezt nem képes elfogadni azzal sajnos nem lehet mit kezdeni. Lehet várni a semmi közepére több tízmillióért telepített bázisállomást, csak nem érdemes :) A szomorú az, hogy nálunk nem az ügyfél a hülye, hanem a szakhatóság, akinek azért ezzel illene tisztában lennie.

    Dchard

    [ Szerkesztve ]

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • dchard

    veterán

    válasz kali #27 üzenetére

    Ez így van, ahogy mondod.

    A magam részéről arra próbáltam rávilágítani, hogy minden cikkben előkerülnek ezek a "minek az LTE, ha csak 5 gigás csomagok vannak", meg "minek az LTE ha még telefonálni sem lehet" és az ehhez hasonló sirámok.

    És a helyzet annál sokkal bonyolultabb, sem hogy ennyire le lehessen egyszerűsíteni ezeket a dolgokat.

    A magam részéről sokkal értelmesebb dolognak gondolom, hogy a Voda inkább U900-zal lefedte az egész országot, mint hogy néhány nagy városban van gyors LTE, mert az ügyfelek nagy része az előbbiből sokkal inkább profitál.

    Ugyanakkor azt is látni kell, hogy ha lezárul a 800MHz-es tender, akkor a Telenor meg gyorsabban fog tudni vidékre LTE-t vinni, igaz lassan 3 év lemaradásba kerülnek előfizető szempontjából a vidéki mobilszélessáv ügyében, viszont az LTE-nek meg vitathatatlanul van marketing értéke.

    Nem beszélve arról, hogy ezekhez a technológiákhoz több freki kell, amit az NMHH mostmár évek óta b@sz el a hibás frekvencia tenderekkel.

    Tehát nem olyan egyértelmű, hogy mi a jó döntés egy ilyen helyzetben.

    A lényeg hogy legalább választhatunk: ha valakinek az LTE a fontos akkor választhatja a Telenort, ha valaki meg vidéken is szeretne elfogadható 3G sebességeket a 2G helyett, akkor ott a Voda.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

Új hozzászólás Aktív témák