Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peterk

    senior tag

    válasz plus44 #50 üzenetére

    Hűű... Nem vártam sokat, de ez azért szíven ütött. ;) Elképzelem egy ilyen megbumperelt iPhone mellett az állítólag ronda műanyag hatású Galaxy S-t, és nem tudom röhögjek vagy sírjak. :D

    Arra pedig már szavam sincs, hogy hogyan lehet ez a sz... izé 29 dollár...

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz FlyingV #212 üzenetére

    Kár ezeken a százalékokon vitatkozni. Először is, mert ez egy ügyfélszolgálati adat, nem pedig egy műszaki felmérés eredménye. Ha véletlenszerűen kibontanának pár ezer készüléket és letesztelnék egy laborban, akkor azok a számok már értelmezhetőek lennének.

    A másik dolog pedig az, hogy pillanatnyilag az első 3 millió eladásnál tartunk. Egyelőre azok vásárolták meg, akik többek között képesek órákat utcán sorban állni érte, akik képesek nagy távolságokat utazni érte, akik előre megrendelik, akik a megjelenés pillanatárban már birtokolni akarták, stb. Azaz a népszerű szóval élve "fanboyok". Ne tessék ezt negatívan érteni, nem úgy szánom, csak azt akarom ezzel mondani, hogy pillanatnyilag az a csoport birtokolja döntő számban a telefont, akikről a leginkább feltételezhető, hogy megbocsátóak a hibákkal kapcsolatban. Inkább elviselik az esetleges hibákat, minthogy visszavigyék, és le kelljen mondaniuk a várva várt gizmó használatáról.

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz Everman #262 üzenetére

    Ezt már sokadszorra írod le, rosszul. Az USA társadalmi felépítése más, mint a mi keleties/poroszos "hivatalokra" épülő berendezkedésünk. Nincs "országos fogyasztóvédelmi hivatal", de még államiak sem. Civil szervezetek vannak, amelyek a tekintélyüknél fogva fejtik ki a hatásukat. Az említett fogyasztóvédelmi szervezet a legtekintélyesebb ilyen jellengű ottani szervezet, az a "tesztújság" pedig ennek a szervezetnek a "hivatalos" lapja.

    Egyébként a "pálfordulás" szóhasználattal le is írtad, hogy miért tudod nehezen elhelyezni, hogy kikről is van szó. A pálfordulás árulást jelent, egy ügynek az elárulását, hűtlenséget. Csakhogy itt egy független szervezetről van szó, nem Apple alkalmazottakról, vagy éppen egy rivális vállalat marketingeseiről. Egy független szervezet működését nem lehet "apple párti vs apple ellenes" kontextusban értelmezni.

    [ Szerkesztve ]

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz Everman #276 üzenetére

    "... én is így rajongtam Istenért, ahogyan ma ti mindnyájan. E tanítás követőit halálra üldöztem..." (Pál apostol, Ap.csel 22,3-4)

    Felejtsd el a konkrét esetet, gondold át, hogy egyébként milyen kontextusban szoktad használni a kifejezést, és látni fogod, hogy igazam van. ;)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    Huh, az ember pár óránként idejön, és két órájába kerül, mire végigrágja magát az azóta írtakon. :)

    Naszóval, nem tudom érdemes-e vitatkozni azon, hogy hány százalékos a hiba, hányan reklamáltak, stb. Azok alapján ami infó eddig összegyűlt - kezdve a CR labortesztjeivel és magyarázatával, és folytatva a user reportokkal -, nekem az az érzésem, hogy itt valószínűleg nem egy hibás szériáról van szó amit a vásárlók egy része kapott meg, hanem fordítva, a teljes széria ilyen, de csak a vásárók egy részét érinti. Akit nem érint, annak semelyik készülékkel nem lenne baja, akit viszont igen, az bármelyikkel szívna.

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz talamasca #427 üzenetére

    Szerintem ez a videó nagyon nagy öngól volt azon a sajtótájékoztatón.

    Visszatérése után Jobs egyik zseniális húzása a fiatalos, poénos, ironikus reklámstatégia bevezetése volt. Mindannyian emlékszünk még a Mac kontra Windows reklámokra. Az emberek röhögtek a Microsofton, és imádták az Apple "underground" utcai, "haveros" stílusát. A stratégia remekül működött, de ennek volt egy feltétele: Az Apple charm. A fiatalos, őszinte, és "techno-elit" aura.

    Ez tűnik el mostanában, és nem csak az antenna ügy miatt. Az Apple felnőtt, olyan lett mint a többi. Így aztán ami 10 éve vicces volt - pl. a konkurrensek termékein viccelődni, vagy azok hibáival érvelni -, az ma már otrombán hat, röhögés helyett jó esetben legyintést, rossz esetben dühös "b*zdmeget" vált ki. Ma a fordítottja lett a sikkes, a világ most az Apple-n röhög ugyanolyan módon, ahogy valamikor a Microsofton.

    Ha ezt nem látja be Jobs, akkor még rengeteg marketing-cikivel fogunk a következő években találkozni.

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz talamasca #445 üzenetére

    Nem érted. :) Azért megy a vita, mert az jó. :)

    A hűséges apple fanok védik a terméket, mert imádják, vagy mert egyszerűen sz*rul esik, hogy valami nem jó, az apple ellenesek meg szidják, mert nem szeretik a termékeiket, vagy azért, mert élvezik, hogy végre szidni lehet. Ez mind teljesen természetes, és én a magam részéről jól szórakozom rajta, és szerintem még sok másik fórumtárs is, különben nem olvasná a topicot, és főleg nem írna. ;)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz Jojo5 #453 üzenetére

    Egy fika topicban? :D

    Egyébként objektívan nem lehet telefont választani. :)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz erdoke #466 üzenetére

    Száz százalékban egyetértek mindazzal amit leírtál!

    Annak idején amikor az első iPhone megjelent, pár nappal a megjelenés után volt lehetőségem megtapizni egyet (egy barátom hozta NY-ból). Nem tudtam róla semmit, azt se, hogy az Apple tervez egy telefont, csak megláttam a kezében, és "ez mi ez?" felkiáltással elkezdtem nyomogatni. Nem tudom leírni azt a megdöbbenést amit pár perc alatt kiváltott. Az államat szedegettem a földről, miközben a képében gyönyörködtem, és élveztem, hogy minden mennyire "fluent", akadásmentes, animált, nincs jobb szó "tökéletes". Fél óráig teljes extázisban voltam, hogy nekem is kell egy, de azonnal! És majdnem tényleg vettem is, csak az tántorított el a vételtől, hogy a céges telefonálásra (exchange) alkalmatlan volt, és a telefon funkciói is gyatrák voltak (ékezetes nevek pl., keresés, stb.). De ezzel együtt is lenyűgözött a telefon, és úgy adtam vissza a barátomnak, hogy "egyszer még én is veszek egy ilyent".

    Ehhez képest most 2010-ben kijött a legújabb verzió, amiben "minden benne van", de már nem kellene. A felülete lényegében ugyanolyan, mint a legelső verzióé. Tudom, tudom, nem olyan, sokkal jobb az oprendszer ésatöbbi, de mégiscsak olyan. Pont abban marad ugyanolyan, ami az Apple legnagyobb dobása volt az első verzióval: Az intuitív, "ütős", lehengerlő felhasználói felülettel. Lehet szépíteni, de az az igazság, hogy ma, amikor már a feature-phone-ok piacán is érintőképernyős, widgetes, "today"-es, látványos, interaktív felületek jelennek meg - nem is szólva az android animált, "élő" widgetes home screenjeiről, a pulse-ról, stb. - akkor az iPhone mátrix menüs sztenderd elrendezése kifejezetten unalmas. Az iPhone izgalmas különlegességből unalmas high-tech gadget lett.

    Szóval a "retina display", a különleges antenna és a többi műszaki "ez a csúcs" feature helyett szerintem jobban tette volna az Apple, ha rágyúr arra ami egyébként Jobs szerint is a legfontosabb: a szoftverre. A felhasználói felületet is beleértve, sőt, azzal kezdve.

    [ Szerkesztve ]

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz D@niel #474 üzenetére

    Hát először is HAndras akkora Apple fanboy, hogy az ő keze már iPhone antenna formájú, a telefon pedig vigyázzban áll, tiszteleg neki, és akkor se dobja el a jelet, ha a déli sarkon 4km jégpáncél alatt próbálja. :D

    Másodsorban ajánlom elolvasásra az Anandtech tesztjét. Ebben azt találták, hogy az iPhone térerő kijelzése olyan érdekes, hogy -51dBm-től (az elméletileg legerősebb) egészen -91dBm-ig ötös jelzést ad. Namost, abban az Apple Store-ban valószínűleg olyan AT&T jelerősség van, hogy leviszi az ember haját, így a -25dB körüli jel-drop meg se kottyan. Normál körülmények között viszont a jellemző jelerősség (utcán, épületben, otthon) a -85dB és a -100dB tartományban van, ahol az iPhone (és a többi telefon) még 5-ös jelerősséget jelez, de innen egy 25dB-es drop már calldrop-al jár együtt.

    [ Szerkesztve ]

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz RaveForce #497 üzenetére

    Igen, erre gondoltam. Nem feltétlenül widgetekre, hanem akármilyen, innovatívabb felületre. A Nokia üzleti telefonnál rendben lenne egy ilyen egyszerű mátrix menü, de ez egy iPhone, egész más célközönségnek, ettől mást várna az ember.

    (A képaránnyal nincs problémám. Ízlés kérdése, nekem ugyan jobban tetszenek a karcsúbb telefonok, de a 3:2 is egy ugyanolyan logikus opció.)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz joey04 #528 üzenetére

    Nem venné el, ha konfigurálható lenne. Például egy hasonló mátrix elrendezés, ahol a progam indító ikonoknak lenne kicsi/1x1-es és nagyobb, aktív mérete, ahol a nagyobb akítv méretben megjeleníthetne különböző infókat. Például időjárás alkalmazás, aki akarja 1x1 ikonnal, aki akarja mondjuk 2x2-ben, aktív grafikával, számokkal. Sőt, lehetne a nagy ikon egy virtuális kocka is, amit ha "elforgatsz", akkor bejönne a holnapi idő, vagy éppen egy másik város ideje. A facebook "négyzet" pl. lehetne aktív "social" négyzet, amit lehetne "pörgetni" mint egy kockát, amire bejönnének a különböző social funkciók (facebook, twitter, myspace, stb.). A "barátok" négyzetet pörgetve előjönnének a kedvenc kontaktok képpel. Ésatöbbi. Mindezt testre szabhatóan, akinek nagy aktív ikon kell az úgy használja, akinek a szenderd kicsi, az úgy. Szóval bőven lenne hely innovációra az alap iPhone felület elvesztése nélkül is.

    (Szerintem egyébként az iOS5-ben jönni is fog valami hasonló, mert annyi esze az Apple-nek is van, hogy lássa a problémát. Csak picit késő, most lett volna időszerűbb.)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz kaller1 #529 üzenetére

    Igen, éppen a LiMo-ra gondoltam, csak picit még felturbózva. ;)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz Karma #536 üzenetére

    Nyilván ahány ember annyi ízlés, és az iPhone felhasználók egy jelentős része megszokta, és inkább szeretné a bevált felületet használni. De ha a piac ezt a szabályt követné, akkor a windows7 felülete még mindig a Win95-ével egyezne meg. És lehet, hogy a hardcore Win felhasználók örülnének is neki, de az oprendszer eladhatatlan lenne. ;)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz joey04 #541 üzenetére

    Senki nem téged akar meggyőzni. :) Általában beszélgettünk a felületekről, és pont fordítva, ennek reakciójaként jött, hogy "de nekem éppen így jó".

    Nyilván mindenkinek megvan a saját elképzelése arról, hogy neki mi tetszik, mi áll kézre. Éppen ezért az egész felületesdi témának csak általában, mint a telefonok/platformok összehasonlítása van értelme. Ha nem így fognánk fel, akkor nem lehetne összehasonlítani a telefonokat, hiszen mindenkre - a kijelző felbontástól a processzorig, az alkalmazásoktól a méretig - jöhetne a válasz, hogy "ok, de nekem nem kell", vagy "ok, de én a másikat szeretem".

    Ha pedig a processzorokat, a képernyő felbontást, a letölthető alkalmazások számát összehasonlítjuk, akkor miért ne tennénk ugyanezt az UI-val? Ha kihúzzuk azt az indokot, hogy azért mert ezen a területen nem igazán hasít az iPhone, akkor nem látok más indokot. ;)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz tildy #550 üzenetére

    Ettől még a Google jelenlegi gyakorlata a Markettel körülbelül az 5-10 évvel ezelőtti Apple gyakorlatot idézi, amikor a világ 2/3-a ki volt zárva az 1/3-nak járó szolgáltatásokból...

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

Új hozzászólás Aktív témák