Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    A termékkategória előnyeit nem sokáig kell ecsetelni, ... a szűkös hátsó fejteret is. - szűk 2 méter magas vagyok, a volán mögött sem tudtam magamnak kényelmes vezetési pozícióba állítani az ülést. Meredek háttámlával nem fér el a fejem, hátradöntött háttámlával a kormányt még csak-csak elérem, de a középkonzolt már nem. A lámpánál várakozva a lámpát nem is láttam sok esetben még a sorban 4. autóként sem.

    Na de az IT-részre áttérve: meg fogják valaha oldani, hogy a telefon legyen a hardver ebben a történetben? A telefon adja a GPS-t, netet, zenét, egyebeket és a középkonzol/műszerfal/HUD csak megjelenítő legyen az adott funkciókhoz?

    az autó képes magától elindulni és megállni - ha már úgyis tilos fórumozni vezetés közben, legalább a lehetőség legyen adott! ;]

    SD-kártyákat és SIM-et is elhelyezhetünk - az SD-kártya mi lehet és milyen tartalmakat kezel a rendszer? Filmek, zenék, esetleg doksik, offline térképek? Ha már SIM, legalább független járművek kerülnek majd a szalonokba, vagy lesz kék, piros és magenta is? ;]

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Bog #2 üzenetére

    Ahogy a TV-re kilököm a Miracast jóvoltából a telefont egy az egyben, ugyanúgy löknék egy gps-t is az autóra.
    Mert ahogy az autónál a telefont gyakrabban cserélgetem, úgy a térképszoftvert is gyakrabban szeretném frissíteni. Egy autót sokan 10-20 évre vesznek, akár több tulajdonoson keresztül. Egyszerűen pont a kényelmi/okos szolgáltatások támogatottsága miatt lesz értéktelen a sok extra, mint ahogy az okos TV-k esetében is.

    Nézegettem autót, az új Mazda6-ba 200k a navi felára, külön SD-kártya a térképeknek, de hogy milyen támogatottság van akár a térkép-adatbázisokhoz, akár a navi szoftverhez, arra nem tudtak választ adni 30 nap alatt sem. Ezzel szemben vettem egy Xiaomi-t 50 k-ért, temérdek jó minőségű, ingyenes térképszoftver akár offline térképekkel és navigációval.

    Elfogadom, hogy egy 3rd party eszköz veszélyforrás még akár úgy, ha a telefonom netjét osztom meg a kocsival, de akkor legyen az "átrozsdásodás elleni garancia" ideje alatt teljes support hozzá.

    Valahogy azt érzem, hogy ezek a dolgok csak még több pénzt akarnak kihúzni a zsebemből és az autó fenntartási költségét aránytalanul megemelik.

    [ Szerkesztve ]

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Bog #6 üzenetére

    Te figyu, az autó online van, tehát még egy előfizetés a mellé, amelyik amúgy tudja a szolgáltatást... Etesd meg ezt egy 20 autós flottát fenntartó céggel, hogy az autók mellé +20 újabb előfizetés kell... Ott a telefon, megosztom a wifit és kész. Ja, hogy a garázsban is lehetne a szoftverfrissítéseket csinálni és nem lassulna be menet közben?
    A biztonsági szolgáltatások szervizen kívüli frissítését meg felelőtlenségnek érzem. Teszem azt, frissítenek valamit az adaptív tempomaton, valami hiba okán merevre fagy, te meg minden lendületedet összeszedve a fogaid közül vakargatod ki az előtted levő rendszámtábláját... Kutya legyek, ha bármilyen zárt, online rendszer esetén ez biztonságos, támadhatatlan.
    A kijelző mérete, felbontása meg mellékes, a főprogram az autóban van, a térkép adatbázis, közlekedési információk meg a telefonban, vagy a telefonon keresztül az éterben. És akkor lehet kiskutyafül alakja is a kijelzőnek, meg be lehet rakni a digitális műszerfalba is.

    A jövőt meg látjuk az egyéb okos eszközökben: nem fejleszthető, pár év elteltével a használhatatlanságig avuló technika, aminek egyik eredője az optimalizáltság hiánya, a másik a számítási teljesítmény bővülése. Ez a nem kimondottan csúcs telefonom is lekörözi Duron procis gépemet. Ami fixen van a kocsiba építve, annak az avulása adja az autó avulását is. Főnököm S osztályú Mercije is elmarad navigációban a telefonomtól úgy az adatbázist, mint a pontosságot tekintve. És azért sem árban, sem presztízsben nem szokás a CC-t és az S-Class-t egy lapon emlegetni.

    Csak azt fogadd el, hogy szerintem egy ilyen autóban az autó mivoltjához tartozó dolgok kiszolgálnak 300k km-t, illetve 15-20 évet, mint a motor, futómű, utastér, kaszni, stb, de biztosra veszem, hogy a szoftvert b@szhatjuk.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Bog #10 üzenetére

    Én csak azt mondom, hogy minél inkább integrálnak, annál könnyebben avul.

    A Waze-t kipróbáltam, mentem pályán Egerbe, Telekom mobilnet feladta a harcot, a natív GPS szenzoros teló meg nyög egy olyat, hogy mobilnet nélkül nincs GPS. 'nyád, erre nincs szükségem.

    Aki meg eddig nem tudott közlekedni és beleszáguldott egy be nem látható kanyarba, azt ezután se menti meg, hogy a tempomat motorfékez...

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák