Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz macilaci78 #8 üzenetére

    A 20 flottás autót fenntartó cég pont örülni fog, hogy van az autókban egy SIM, ami azon túl, hogy a friss infókat lehúzza a navigáláshoz még a koordinátáit is elküldi. És még mindig ott tartunk, hogy amúgy minden kocsiban kötelező lesz a SIM két éven belül az EU területén.

    Mindemellett az összes normális infotainment rendszer örömmel fogad adatokat a telefonról megosztott netről is, pont olyan dolgokat vársz el, amelyek már vannak. Ahogyan kijelzőtükrözés is, mint már írtam.

    A biztonsági szolgáltatásokat általában nem lehet frissíteni online egyik autóban sem (kivétel a Tesla, akik kicsit más tempóban haladnak, ami nem is mindig praktikus), ezt én sem írtam sehol. Mivel azonban az infotainment megoldások egyre inkább integrált rendszerek lesznek, amelyek az autó működésének egyéb aspektusait is lefedik, ezért ezeket zártan kell kezelni. És nem is érdemes szétszedni, hogy nini, itt egy rendszer a zenéhez, itt a telefonhoz, ez pedig a tempomat és a vészfék-asszisztens. Mert ezek egymás adatait felhasználva működnek hatékonyan, ha a navigáció az útvonalon 1 km-en belül dugót, torlódást észlel, akkor a tempomat off, az autó lassan fékez, sofőr kap jelzést és a kanyar után nem 70-nel száll bele a mentőautóba. (Ez már most is rohadt hasznos mindenféle egyéb trükk nélkül, a minap Szfehérvár mellett a 8-ason haladva szólt a Waze, hogy "úton álló autó", leléptem a gázról, a kanyar belső ívén pedig ott pakoltak a külső sávban egy utánfutóra vissza leborult téglákat.)

    Korábban is azt írtam (de talán elkerülte a figyelmedet), hogy az a cél, hogy a személyes adatok, zenék, tartalmak jöjjenek a telefonról, de ne bízzuk rá az autó üzemeltetését. Te pont ezt írod, de közben még vitatkozol is, ami nekem kissé furcsa.

    A szoftvert viszont egyre több autóban kezdik frissíthetővé tenni. Ez persze egy kijelzőfelbontást és egy számítási kapacitást nyilván nem érint, de a 15 éves autókban is tökre működnek még azok a mai szemmel primitív fedélzeti rendszerek, amik az átlagfogyasztást írják, a Bluetooth kapcsolatot vezérlik és egyébként azt is be lehet bennük állítani, hogy a "follow home" mennyi ideig tartsa égve a helyzetjelzőt. 15 év múlva a mostani rendszerekre nyilván ugyanígy tekintünk majd vissza, a jelenlegi funkcionalitásukat fogják hozni, maximum az akkori telefonokat (ha azok még telefonok lesznek) nem lehet hozzájuk csatlakoztatni, mint ahogyan egy Xperia Z-t sem tudsz egy Suzuki SX4-hez hozzákötni, mert abban a mobilban még 1.0-s MirrorLink volt, a Suzukiban pedig már 1.1-es van.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Hallosz

    senior tag

    válasz macilaci78 #8 üzenetére

    Bocs, megakadt a szemem azon, hogy "mi van ha menet közben telefonon frissítik a tempomat szoftvert"
    Én még csak néhány (3) évtizede foglalkozom autókkal, talán találkoztam a főnököd S osztályával is.
    Ezért bátortalanul kérdezem, azt honnan eredezteted, hogy menet közben, bármilyen szoftvert frissítenek bármilyen autón?

    Mert lakni, muszáj.

Új hozzászólás Aktív témák