Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz Mister_X #1 üzenetére

    Jaja... Ezért szoktam röhögni, mikor a bizonyos warez - nem warez topikokban siratják a játékfejlesztő cégeket... :DD Igen, ezen is látszik milyen szarul megy nekik...

  • Dany007

    veterán

    válasz Mister_X #3 üzenetére

    Pontosan erről van szó. :)
    Anno el is mentettem egy tavalyi cikket a témában.

    Már most siker a PC-s Alan Wake

    Hadd idézzek: "Szerencsére a fejlesztők addig nyaggatták a Microsoftot, míg az áldását adta a PC-s verzióra is. A program elméletileg március 2-től lesz elérhető, de Steam oldalán már 16-tól megtalálható. És bonthatják a pezsgőt a Remedynél valamint duzzaszthatják a mellüket a PC-sek, hiszen alig 48 óra alatt visszatermelték a PC-s port fejlesztésének költségeit."

  • Dany007

    veterán

    válasz Mister_X #6 üzenetére

    Jajaja. Szó se róla, hogy jobban megéri konzolra fejleszteni. Nem is sajnálom, megértem őket.
    A lényeg csak annyi volt, amit idéztem is, hogy 48 óra alatt visszajött a PC-s port fejlesztési költsége. Hát ennyi. Plusz a másik lényeg, hogy nem kell őket sajnálni. Mert ebből és sok másik fejlesztőből / kiadóból is látszik, hogy aki tud az meg tud élni. Nyilván a piac és talán a warez is kiegyenlítette a töménytelen mennyiségű fejlesztőcégek sorát. Így a gyengék elbuktak. A maradék meg képes többé kevésbé minőségi terméket előállítani és ők jól meg is élnek belőle. Mint ahogy a fenti videó is mutatja. :)
    De ez a vállalkozások minden területén így megy.

  • Dany007

    veterán

    válasz StarKiller89 #20 üzenetére

    Oké én ezt elfogadom. De akkor mi a f...nak csinálnak még PC-re játékot? Unalomból? Hogy a fejlesztők kitöltsék valamivel a napi 8 órát? Vagy minek? Csak mert a legtöbb játéknak még a mai napig van PC verziója vagy PC portja. Sőt van pár PC exkluzív játék is. Akkor kérdezem én, ha nem éri meg - amit el is ismerek részben - akkor minek foglalkozik ezzel egy profitorientált cég? Mert biztos, hogy nem jótékonyságból.

    Amúgy én részben megértem a PC-s warezt. Holott nem vagyok teljesen warez párti, inkább a kettő között. Szal a PC-s játékletöltéseket részben megértem, a konzolosat egyáltalán nem.
    Hogy miért? Vegyük az XBox360-at. 2005 végén jelent meg. Aki akkoriban megvette mondjuk 120 ezer forintért (csak hasra ütök, tökmindegy) az a mai napig képes rajta a legújabb játékokkal játszani akadás mentesen, gond nélkül és legfőképp anélkül, hogy egy fillért költött volna a hardverre.
    Ellenben én 2005-óta vagyis az elmúlt kb 7,5 évben összeraktam magamnak 1,5 PC-s konfigurációt közel 500 ezer forint értékben. Monitor nélkül. Természetesen mindegyik játékra volt kihegyezve.
    És most ott tartok, hogy a jelenlegi konfigom - amit már pár éve nem fejlesztek - a jelenlegi játékok minimum követelményszintjét is alig alig éri csak el! Ellenben Xbox360-on a most kiadott játékok is akadásmentesen futnak, igaz asszem csak max 720p-ben, de akkor is.
    Szal érted mire gondolok? Míg én durván fél milliót költöttem vasra, addig egy konzolos kb semmit mégis ugyanott van, sőt, talán már előrébb is mint én. Ráadásul a kettő közötti különbözetből bőven telik eredeti játék vásárlásra is.

    De persze tudom, én vagyok a hülye, hogy PC-n akartam játszani és nem konzolon. De már én is látom. Legközelebb szépen megveszem a legújabb konzolt, a maradék pénzből meg bőven megveszem az összes játékot ami csak kell a következő 5-6 évben és minden faszán fog futni anélkül, hogy újabb konzolt kellene vennem. Valószínű még spórolok is így.

  • Dany007

    veterán

    válasz Chapel #22 üzenetére

    Jó, mondjuk én ezt nem tudtam. De nehezen is tudom elképzelni, hogy mondjuk a GTA4 15-20 fps-sel menjen a konzolon... Hát a ki a f...om akarna így játszani? :D Nem lenne / lett volna ebből nagy felháborodás? Csak mert a 15-20 fps kb játszhatatlan kategória...
    De ha tényleg így van akkor átgondolom az álláspontom. De akkor meg nem értem hogy lehet ennyi eladott példányszám. Okés, hogy tudatlanul megveszem a GTA4-et Xboxra, de ha azt látom, hogy 15 fps-sel akad, akkor többet nem vennék egy darabot se, és másnap már menne fel a box az apróra.

    Azt viszont továbbra is tartom, hogy amennyit egy PC-s gamer vasra költ, annak az árában simán benne lehetne pár tetszőleges játék letöltési joga mondjuk a Steamről. Nem úgy, hogy belepakolunk a VGA-hoz 1 max 2 teljes játékot random. Hanem hadd válassza ki a vásárló maga, hogy mit szeretne hozzá. Persze ezek ára be lenne építve a VGA árába. Így jól járna a játékfejlesztő a gamer és a hardveres is.

  • Dany007

    veterán

    válasz StarKiller89 #25 üzenetére

    Tényleg félreolvastam, sorry! :R

    @Mister_X:

    "Nem, nem éri meg. "

    "A PC-s eladások meg már fedezik a portolásukat és profitot is hoznak, de nem akkorát, mint amennyit ezzel veszíthetnek konzolon."

    Akkor most megéri vagy nem?
    Neked is felteszem az előző kérdést. Ha tényleg NEM éri meg PC-re játékot fejleszteni, akkor mégis mi a fészkes fenéért teszi ezt majdnem mindegyik gyártó??? (igen így 3 kérdőjellel :D ) Mert ha megfigyeled, szinte az összes kijövő híresebb cím megjelenik PC-re is. Rendszeresen. Ha nem éri meg akkor minek csinálják a fejlesztők? Unalomból? Hogy kitöltsék a munkaidőt vagy mi?

Új hozzászólás Aktív témák