Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz #32839680 #13 üzenetére

    mondjuk sose értettem mi értelme az OC-nak, ha gyorsabb kell, vegyen a user gyorsabbat, azt kész.
    az a plussz 2-5%-ért cserébe kockáztatni a HW és SW stabilitást.. ki a fenének éri meg.
    Ha valahol videokártyánál is OC-t látok, kerülöm, vagy ha megveszem, visszarakom alapra. Francnak kell piszkálni, amit a mérnökök megálmodtak.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz GeryFlash #9 üzenetére

    "meg az se biztos hogy kelleni fog nekik bergyartani."
    Hogyne kellene. Az lesz a trükk, hogy mindig eggyel régebbi soron megy a bérgyártás, ha jól emlékszem volt már ilyen valahol.
    Most pl autókhoz chip-et simán csinálhatnának a 14-es soron, ha már átálltak 10-re.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz opr #18 üzenetére

    a játékok nem CPU cap-esek, mert akinek nincs rendes CPU-ra pénze, annak GPU-ra se.. tehát ott semmi értelme gyorsítani.
    Ha kódot fordítasz, vagy szimulációkat futtatsz, software rendert csinálsz, akkor nem azon a 10%-on fog múlni, hogy most aztán az 1 órás renderen spórolsz 5-6 percet.
    Cserébe a munkagéped stabilitását és üzembentarthatóságát kockáztatod.
    Ha valamit 30%-al húzol fel, az nemhogy hosszúéletű nem lesz, de még stabil se, ráadásul egy vagyon rámegy a fogyasztásra, mert 30% nyers teljesítményhez nem 30%-al nagyobb fogyasztás társul.
    Ritka az az eset, hogy neked a CS:GO épp 139 fps-en megy, és kéne még 5 fps, hogy a 144hz-es monitorodat fullra hajtsd.
    Olyan meg szinte kizárt, hogy ÉPP nem élvezhető az adott program, de majd a megszerzett 4 fps után csoda történik, és szuper lesz.

    Senki se vitatja, hogy a drága jobb, nekem sincs 64 magos threadripperem SLI-be kötött 3090-ekkel, pedig igény volna rá, viszont nem kockáztatom azt, hogy ami megvan, azt megkínozzam, és feleslegesen pár FPSért/másodpercért cserébe kockáztassam a stabilitását. 20 évvel ezelőtt volt olyan széria, ahol tényleg lehetett valamit hozni, mert szándékosan visszafogta a gyártó a teljesítményt, de most nemigazán ez a helyzet, hisz vérremenő verseny van.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz #32839680 #20 üzenetére

    ryzennél állítgattam a ram-ot, teljesen lutri, épp mi tetszik neki. Pl volt olyan, hogy 1 magon gyorsabb lett, több magon cserébe belassult, vagy fordítva, attól függően, hogy mit állítottam be. Aztán volt az orosz csodatool, ami elméletileg megmonjda a tuti ram configot, de ha azt beállítottam, akkor elszállt mindig.

    Ne hasonlítsuk a core2 érát a maival, ahol az intelnek előre megvolt 5 évre a +5-10%-os "fejlesztés", aztán csak adogatták ki a semmi előrelépés procikat, mert már a legelső is ment annyival, mint a pár évvel későbbi. Most próbáld meg ezt eljátszani, amikor 200 watt körül esznek gyárilag, és lassan kenyeret lehet sütni a gépházban.
    Én a jelenlegi helyzetről beszéltem, nem a régmúltról. Az alulfeszelés meg mókás játék, főleg a GPU-nál, mert azt TESZTELNI utána elég hiányosan lehet, hogy tudd, az összes modul biztos, hogy jól fog működni, és nem a kedvenc játékod végső csatájában dobja majd el a hátast egy új shader megjelenésekor. Az aláfeszelős teljesítménycsökkentés értelmezhetetlen.. mi a fenének vennél 3090-et, ha utána visszabutítod 3080-ra, és elmondod, hogy de jó, kevesebbet eszik.

    A hobbi az teljesen érthető, a támogatás szintén, de itt nem erről volt szó.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz opr #25 üzenetére

    úgy könnyű tunningolni, ha olyat tunningolsz, amiért már nem kár, és tudod, hogy 1-2 hónap múlva kidobod.. 20ról 25-re közel se 10% :D.. hanem inkább 25.

    A hobbival semmi bajom, mindenki olyan őrültségnek hódol, aminek csak akar, csak itt az oldalon mindneki úgy adja elő, mintha kötelező lenne, és a cégeknek kötelező lenne tunningolható hw-t gyártani, utána meg a boltosoknak kötelező lenne a tönkrement hw-eket visszavenni.
    Ez a kötelezőség egy dolgot hoz magával: a cégek szándékosan fognak egy kicsit rosszabbat gyártani, hogy a tunningosoknak meglegyen a sikerélmény, hogy hűha, átverte a céget.
    Nem véletlen, hogy már csak pár %-ot lehet húzni az új HW-eken, hisz most van verseny, nem úgy, mint régen.

    Ha valaki meg nem engedi az OC-t, akkor jön a sírásrívás.
    Nem fújok rá, csak a kötelező részét nem értem, és azt, hogy miért kell minden gyártót egyből ekézni, ha nem nyitja meg az eszköze babrálhatóságát, hogy aztán a sok tunningpalánta hisztizzen nála, hogy cseréljék ki garanciában a túlfeszelt túlhajtott eszközeit.

    Ennél meg már csak a kártyagyártók "gyári OC" megoldásai visszataszítóbbak, aztán ha elcseszik, akkor vagy bevállalják, vagy nem (mondjuk most az EVGA tulajoknak épp szerencséjük volt, mert túl sok kártya döglött meg).

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz GeryFlash #27 üzenetére

    "Azért komoly hogy ilyen magabiztosan szólalsz meg egy témában amiben láthatóan nem sok ismereted van... Fogalmad sincs hogy az átlag alulfeszelés hány %-ot vesz el, hogy utána ha húzol az órajelen akkor gyakorlatilag van egy kevesebbet fogyasztó, hosszabb élettartamú ugyanolyan gyors kártyád"

    Jó, hát itt elvesztettél, mert ezekszerint tényleg nem értek hozzá, hogy hogy lesz valami közel ugyanolyan gyors alulfeszelve, felfele húzva. Ha ez így működik, tényleg fogalmam sincs az egészről. Tehát veszed el a feszt, ettől szerinted lassul, de azt kompezálod azzal, hogy közben húzod felfele az órajelet. Ezekszerint valahol lemaradtam 20 évvel ezelőtti ponton ebben.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz opr #28 üzenetére

    "10% tuning járhat akár 50% teljesítménynövekedéssel is szélsőséges esetben"
    Hát ezt sajnos nehezen értem meg, hogy ez hogy jött össze. HW gyártók biztos nem tudják ezt, ha 10%-ot húznának rajta, akkor a tesztekben 50%-al jobban szerepelnének. Lehet én nem értek hozzá, de ez így azért elég hihetetlen.
    EGY eseteben lehet nagyobbat ugrani, ha be van kapcsolva a VSYNC és 60hz-es monitorodon pont nem tudod tartani az 60HZ-et. Ekkor ugye 30-al fut, nem 59-el, felhúzod és láss csodát, felpattan 60-ra az FPS. Persze ha a user kikapcsolná a VSync-et, akkor simán 59 fps-e lenne, de ebben az egy esetben látok erre lehetőséget, sőt ez 100%-os sebességnövekedés. Csak ha gyenge a géped, nem kinlódsz vsync-el , hanem vagy freesync, vagy teljes kikapcs.

    "Olyan szinten nem kötelező, hogy a felhasználók 99%-a azt se tudja, hogy létezik ilyen."
    aki ide jár, az 99%, hogy maga rakja össze a masinát(ha nem notit vesz), és minimális rálátása biztos van a dologra.
    Azt persze megértem, ha várod, hogy a cég támogassa a DIY hobbidat, és a mocskok nem engedik.

    "Jah, amúgy a túlfeszelt, szétégetett cuccot semmilyen gyártó nem cseréli gariban, sőt..."
    Ezt 99.9%, hogy nem fogod tudni megállapítani, ha csak nem szenvedett fizikai sérülést(tényleg kiszállt belőle az indiánfüst és megfeketedett a panel). Ha pár tranzisztor kiég egy memória modulban, vagy a CPU/GPU-n belül, arra te sohase fogsz rájönni, még a gyártónak is fejtörést okozhat, hogy mi tette tönkre.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz #32839680 #32 üzenetére

    A bányászok azért feszelik vissza, mert sok részegységet nem is használnak a GPU-ból.. tehát a példád hibás. Egy nem bányára tervezett HW-t átalakítasz bányásszá. Nemigazán az, amiről eddig beszéltünk.
    Nem hiszem, hogy az ASIC-okat visszafeszelgetik.

    "Szóval még mindig többet nyers feszcsökkentéssel, akkor is ha órajelben visszakompenzálod."

    Tehát ha csökken a fesz, akkor miért is csökkenne a teljesítmény, amit neked vissza kell kompenzálnod? Még mindig nem értem. Mióta csökken a proci teljesítménye alulfeszelés hatására? A másik, hogy ezt az alulfeszeléses dolgot csak ti hoztátok ide, én az OC ellen érveltem, hogy szerintem felesleges.

    "Mondjuk ha gameket nézel, ahol CPU limited van. 10% OC-től nem biztos hogy 10%-nyi fps többleted lesz, ha jobban kihajtja a GPU-t a CPU."
    ?? ha valami 10%-al gyorsabb lesz, akkor az 10%-al gyorsabb lesz. PONT. ne bohóckodjunk már.
    Ha a proci 1 frame-et 20ms alatt rak össze a videókártyának, aztán felhúzod, és utána már csak 18ms alatt rak össze, akkor mennyivel is gyorsult? Nem, nem fog többel, mint amennyivel felhúztad. Leírtam, milyen esetben történhet irreális gyorsulás, ami inkább user error.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz makkmarce #34 üzenetére

    eszembejutott, az ASIC-nál ha ingyenvillany van, akkor felhúzzák, ha drága, akkor arra optimalizálják, tehát biztos hozzányúlnak, úgyhogy hibás a példám

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz opr #36 üzenetére

    én az OC-ről beszéltem, a tunning szót le se írtam abban, amire te reagáltál OC=OverClocking.

    Látom nagyon nem akarod megérteni, hogy összevissza beszéltek(ráadásul külön vicc, hogy az OC-t az alulfeszeléssel akarjátok megmagyarázni, ami pont az OC ellen dolgozik), és amit írtam, abban nem volt szó se alulfeszelésről , se hobbiról, se versenyről. Arról a jelenségről írtam, hogy a jelenleg túlhajtott hw-eken csak azért is 5%-ot húznak sokan, ami a stabilitás és élettartam rovására megy valós értékelhető haszon nélkül, ennek ékes példája az EVGA-s gyári kártya, ami még a gyári OC alatt is megsült az amazonos játék alatt.

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák