Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
válasz Stauffenberg #2 üzenetére
Az elektromos forradalmat pedig nem Elon Hantaboy Musk hozza el valójában, hanem a Leaf vagy a Zoé, csak azok csendben teszik.
Azért lehetne érvelni, hogy Musk forradalmasította az elektromos autózást a Teslaval, és miatta indult el egyátalán a növekedés útján ez a szegmens - miatta lett "divat" és "trendi". De sztem teljesen mindegy.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
ilor14
tag
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
Elon Musk-ot mindenki a piedesztrára emeli, pedig lényegében az elmúlt években nem csinált többet, mint egy nagyon-nagyon jó PR-os.
-
Kinder
senior tag
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy a Tesla Roadster 1 2008-ban megvehető volt?
Hol volt akkor a Leaf?
És igen, sufni cégként indult a Tesla, nem is lehetett gyártósora egyből.
A Model3-mal viszont nincs ellenvetés, eléggé elvertek mindenkit darabszámban.
Szóval kb 12 év alatt a sufniból eljutni oda, hogy legyen 2 full üzemelő, és 4 épülő gyárad ( és ezek nem kis, ezer négyzetméteres gagyik ) , legyen 1,5 millió legyártott autód ( Ami innentől évi majdnem 800 ezer lesz, és aztán évi 2 millió 2023-ban, asszem elmondható, hogy telitalálat lett.
Lehet mondani rájuk, hogy faszok, meg fujjtesla, meg fujjmusk, de az érdemeiket elvitatni atom hülyeség. -
BabMester
senior tag
válasz Stauffenberg #9 üzenetére
Na igen, a Mitsubishi az i-Miev-ből 2009 és 2012 között több mint 27ezret adott el, a Tesla a Roadsterből 2ezret és a Tesla az úttörő meg az elektromos autók atyja...
BTW nyugodtan elmehet bárki Pesten a nem hivatalos Tesla szervizhez megnézni, legalább 30 Tesla áll ott hétről hétre el nem ismert tervezési -ezért nem is garanciális- hiba miatt (computer), de persze ezt a híres YouTube-os promoterek meg Handrások meg sem említik..
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
válasz Stauffenberg #11 üzenetére
ezt jól eltanulták tőlük.
sajnos.
-
janeszgol
félisten
válasz Stauffenberg #6 üzenetére
Én sem vagyok jó véleménnyel róla.
2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
senior tag
válasz Stauffenberg #11 üzenetére
Elhiszem, hogy Musk egy bohóc, PR-os stb, de engem érdekel. A Tesla 10 év alatt juttott el oda, ahova egy klasszik autógyár egy menő Mercedes, BMW, Audi, vagy VW
és a többi szuper márka nem. Voltak azóta csalószoftverek (Néhány milliárd euróba benne a VW-nek a dízel buli), lobbi, az autók kipufogórendszere egy kémiai labor, horribilis szervizköltségek mellett.
Mintha a 2013-as HTC, a One tök jó koncepciója és az ultrabéna marketing közt látnám a hasonlóságot, mikor egy tejfölös doboz, lassabb, de jól marketingelt 4 magos S3 volt a flagship.
Új Mercedes S osztály Level 4 önvezetés lehetőség, Legyen úgy!
VW ID3? Akad a fedélzeti rendszer, silány anyagok, nem is kevés pénzért, legyen jobb legközelebb!
Ahogy az Apple tudta már az elején, szoftver nélkül a hardvernek izomból kell dolgoznia.
Ki emlékszik még a nem is olyan kezdeti droidokra? Froyo, Ginger...Ma már nem lehet csak az olajlobbira fogni, hogy... a koncepciók a fiókban landolnak.
Egy szükséges rossz volt a Tesla és a modern kori e-autók nagypapája.
Trendivé tette az e-autót és versenyt generált.
Ahogy a kategória elit volt a VW Golf és mindenki azt akarta űberelni, kimondatlanul, most mindenhol a Tesla neve merül fel.
Európaiként szomorú, hogy megint egy amerikai cég lesz az origo.Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
k-adi
nagyúr
válasz Stauffenberg #18 üzenetére
kit érdekel övé e a tortaszelet vagy nem? a lényeg hogy jó katalizátor a cég és ez nekünk csak jó
szar az összeszerelési minőség? igen
lepattogzik a festés? igen
rocsdásodik? igende nem a leaf miatt kezdtek el a többiek is, hanem valószínűsítem inkább a tesla miatt
amúgy nem meglepő hogy atom nyomatják a PR-t, abba usa mindig is elől járt
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Stauffenberg #21 üzenetére
Teslának ne felejtsük el a hatalmas adatbázisát amit az autók mozgásából gyűjtenek.
Az utolsó bekezdéseddel egyetértek, a Kínai autóipar is brutálisan fejlődik csak nekünk 'nyugatiaknak', bénák az elnevezések és a bizalom se pörög a maximumon, nehezen veszi be egy európai vagy amerikai gyomor., Ssangyong, Xiaomi, XPeng...
Viszont a jóval kevesebb hardverelem mellett egy klasszik autóhoz képest, ott van a szoftver amiben már nem olyan rosszak a kínaiak.A NiO szerintem egy baromi jó koncepció a cserélhető akkuval, kíváncsi vagyok hova fejlődik.
Plusz, Nionál a kivitelezést, minőségi(bb) belsőteret sikerült szépen odatenni.
Európa meg itt áll (egyelőre) letolt gatyával.Az Usa autóipar azért nem volt a legfényesebb az utóbbi években már, a német/japán és újonnan koreai vonal ment.
Ahogy az iOS/ android-al sem tudja már semmi felvenni a versenyt hátszél nélkül, ezért is szomorú, hogy nyíltan gyakorlatilag kivéreztetik a Huawei-t.
viszont most Itt is USA vs Kína pólus néz ki.
Bármi áron lobbiznak a saját hazájuk mellett, miközben az EU-ban meg a széthúzás nyernek sajnos teret.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
k-adi
nagyúr
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
elsőre ez jól hangzik, de ehhez akkora logisztikai háttér kéne, meg közös szabvány, meg közös érdek hogy esélytelen.
a gond az alapakkuval még ott van az is, hogy aki a nagy aksiját otthon tudja tölteni este (20:00 - 06:00) az miért szenvedne a kis alapaksival és menne kútra nagy aksiért, ami nem is az övé csak bérbe kapja?
így csak még inkább széttöredezné az egészet ráadásul hatalmas feladat lenne a kútaknál ezt kialakítani, karbantartani és menedzselni[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
válasz Stauffenberg #32 üzenetére
Töltőoszlop lesz több, csak idő kérdése. Vagy évek
Ez a kígyózó sor kép meg amint gyakori lesz, rögtön beég az emberek agyába és lejtmenetbe megy az e auto piac. Utána már késő lesz kapálódzni
+ Alapvető igazság már most is (1%nál) hogy az vegyen e-autot aki otthon tudja is tölteni. A töltőpontok nem arra vannak, hogy 0-ról 80-100ra feltöltsed a kocsid, csak mindenki ezt hiszi.
Én értem, hogy a panelosok így nem fognak tudni átállni és megint a gazdagoké ez is, meg a kertvárosiaké, de amíg nincs tényleg gyors-töltő pont, addig inkább a panel-es emeletről kilógatom a kábelt réteg szoruljon ki az e-autozásból, mintsem, hogy kilométeres sorok égjenek az emberek fejébe.. mert onnan nincs visszaút egyhamarViszont azt se csinálhatod, hogy a nagy aksisokat kitiltod a töltőpontokról, hogy a kicsiknek legyen hely és akkor hátha gyorsabb a sor
-
mjani1172
addikt
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
Ez az egész túl utópisztikus.
Na meg hát milyen országról beszélünk?
Magyarországról? Itt a legegyszerűbb és legjobb az lenne, ha kerékpározást valóban elősegítenék.Nem erőltetnék hülyén, hanem vonzóvá tennék.
Ehhez az első, hogy a tetves kerékpártolvajokat elítélnék. Valóban, és nem csak alibizne a rendőrség és az ügyészség.
Ugyanis itt pesten, X, XVI, XIV, kerületben minden 5000 ft nál drágább bicajt ellopnak.
Az én bicajom kb 200.ezer ft, nem kirívóan drága, de nem hagyom ott sehol. Pedig ha csak ez az kéne a boltból, vagy a közelben kell intézni valamit, simán mehetnék azzal, de eleve nagyon-nagyon kevés a tároló, és mire kijössz úgy sincs a helyén.
Nagyon sokan váltanának, ha ez megoldódna. Így sokkal kevesebb autó lenne a városban, minden előnyével együtt. -
Ezekiell
veterán
válasz Stauffenberg #52 üzenetére
Nem is vitatkozom vele, hogy nem jó teszt
Szerintem ezt ma már bármelyik új autó megugorja, nem is kell hozzá feltétlenül elektromosnak lennie.
Hááát, azért nem egészen sajnos Még a prémium kategóriában se.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Stauffenberg #55 üzenetére
Várjál, én az ujjsercegésre értettem, amit írtam, nem a beszélgetésre Sztem elbeszéltünk egymás mellett (legalábbis én melletted)
Beszélgetni ofc lehet, nem kérdés.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Stauffenberg #58 üzenetére
(#53): Nem is vitatkozom vele, hogy nem jó teszt
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.