Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DummyBoy

    senior tag

    Az én személyes véleményem:

    Grafika:

    Sajnos szerintem túl nagy jelentőséget tulajdonítunk a grafikának ...
    Hajszimuláció, meg izmok szimulációja meg minden ... Tökéletes legyen a megjelenítés. Mögötte minden üres, másolat, alig egy-egy új ötlet. Fizika zéró (tisztelet a kivételnek ...) és közben nagyítóval lehet keresni a hangulatot ...

    Anno, mikor már bőszen tombolt a Diablo láz (Az 1 :) ) hónapokon keresztül képesek voltunk MUD-ozni helyette. "é,é,k,d, öl nyúl, feláldoz nyúl" :) Egyszerű szöveges, netes RPG, az MMO-k elődje ... De magának a játéknak és a társaságnak a hangulata vitt mindent. (Vagy ha közelebbi példát akarok mondani, akkor ott a Borderlands ...)

    Persze mindenkinek más fontos, de eljutottunk egy olyan technikai szintre, hogy egy mai szemmel "gagyi" grafikájú játéknak valójában nem is olyan gagyi a grafikája :) Csak az elvárások nőttek meg. Valójában viszont játék közben ezt kevesen figyelik. :) Főleg egy pörgősebb játékmenet közben.

    Persze a grafikát a legkönnyebb "nyomni", hiszen az tűnik fel először mindenkinek, de ha csak maga a grafika javul, attól szerintem még nem lesz "generációváltás" a játékokban, főleg mivel az folyamatosan javul.

    Hangok, zene:

    Sokszor sokkal többet tud dobni egy játékon a hangok, zenék minősége, mint maga a grafika. (Még úgy is hogy én pl: botfülű vagyok :) ) Ahogy fentebb is említették, nagyon sok játék remek és hangulatos zenével rendelkezik, emellett persze az effektek és hanghatások is rengeteget számítanak. Viszont ezt a részt sem érzem annak, amitől "nextgenné" válna valami.

    Fizika, valósághűség:

    A valósághűségnek is nagyon örülnék adott esetekben, valósra hasonlító fizika pl, de ennek óriási hátulütője is van, mégpedig, hogy nagyban ronthatja a "játékélményt". (No nem azoknál, akik ezt keresik, hanem a játékosok fennmaradó 95%-ánál ...) Lásd: Arma széria, vagy mondjuk a szimulátorok ... Rétegjátékok, ahol a hangsúly a realizmuson van. Viszont a sikerélmény itt sok esetben elmarad ...

    Nem várom hogy minden háborús FPS-ben valósághű legyen a ballisztika, mert az bizony néha dühítő is tud lenni :) de az elvárható lenne már, hogy teljes felszerelésben, fegyverrel a kézben ne tudjon már hősünk a másodperc törtrésze alatt megfordulni ... (Valamint ugyanígy elvárható lenne mondjuk, hogy szuperkatonánk, akinek az előző művelet gyerekjáték, azért tudjon már átmászni valahogy egy 30 centis akadályon ...)

    Ide tartozhat a rombolható környezet: BF-ben nagyon tetszik ez az irány, hiszen így ugyanaz a pálya is más és más csatatérré változhat adott esetben. Remélem egyre több olyan játékban találkozunk majd vele, ahol ennek jelentősége lehet.

    Ez a rész viszont játékfüggő, így egy szimulátorban, sportjátékban vagy háborús FPS-ben jelenthet ez új generácót, viszont RTS, RPG vagy scifi helyzetben már nem biztos hogy annyit dobna a dolgon.

    Szóval jól eltalált, jól balanszolt "szimulált" fizika bizony jól jönne.

    Nehézség, AI:

    Nos, itt tudna nagyot domborítani a "next gen". Jobb AI, adaptív "gondolkodó" ellenfelek, jól skálázható nehézségi fokok, stb. Ne az legyen a különbség a nehézségi fokok között hogy a mobok száma, HP-ja és sebzése kap egy szorzót, hanem valójában "nehezedjen" az adott játékos dolga. Legyen bonyolultabb egy feladat, legyen taktikusabb egy BOSS fight, és ilyenek. A casual játékosnak ne kelljen várt izzadni a "csecsemő" nehézségi fokon, viszont a HC találja meg a számítását a legnehezebb módban.

    Talán ide kapcsolódik leginkább a single-multi kérdés :) Tetszett a mondat a mondat amit olvastam, hogy "ha emberek közé akarok menni akkor kimegyek közéjük" :)

    Nos, ez oké, szerintem ezzel mindenki így van, de ennek nincs köze a multi játékokhoz. Nagy általánosságban az ember nem csak azért multizik, mert emberek között akar lenni.

    Én lennék a legboldogabb ha bármikor bepattanhatnék egy sportkocsiba (Valamelyikbe az 50-ből...), és lezúzhatnék egy kisebb futamot a haverokkal, vagy elmehetnék egy közeli reptérre, beleülhetnék valamelyik repülőmbe vagy helikopterembe és szétlőhetnék ezt-azt ... És ezek még valamilyen szinten megvalósíthatóak is lennének, de mondjuk sárkányt csapkodni vagy űrhajózni már bonyolultabb lenne :)

    FPS mellett Airsoftoztam anno, szuper is volt, messze jobb mint a BF, de munka és család mellett nem igazán jut időm az ilyesmire.

    Én 2 dolog miatt multizom: A barátaimmal szeretnék játszani, akik 100-1700km távolságra élnek tőlem és amellett, hogy együtt játszunk, még beszélgetünk, ökörködünk is közben, ami IRL igen nehezen megvalósítható (Ilyenkor szeretem a coop játékokat :) ) vagy pedig a kihívás, az emberi ellenfelek miatt. Hiába jó egy AI, más dolog élő, gondolkodó emberek ellen játszani.

    Nekem személy szerint nagyon tetszik a single+multi játékok gondolata. Számomra azok a játékok már most nextgenek, amelyeket ha akarom egyedül is tudok játszani, de ha akarom akkor tudok csatlakozni a barátaimhoz, vagy akár idegenekhez is, és közben eldönthetem, hogy egy történetet játszok épp, AI ellen, vagy élő ellenfelek ellen játszom. Az MMO-k is elkezdték felvenni ezt az irányt (Én pl: imádtam a sokat szidott SWTOR sztorivonalait végigjátszani, és mellette a GW2 WWW-jét is.) Ahogy nézem már csak ezek miatt is kötelező vétel lesz számomra mind a Destiny, mind a Division is.

    Természetesen értem, hogy valaki nem akar másokkal játszani, de pont ez lenne ezeknek a játékoknak az egyik lényege, hogy ha nem akarsz, akkor nem leszel rákényszerítve.

    Történet:

    Ez a rész is játéktípustól függ. Mai napig nem értem minek erőltetik pl: a BF-ek single részét. Miért nincs benne a régi BF2-es "gyakorló mód". Ott nem sok értelme van a történetnek.

    Ellenben más típusú játékoknál pont hogy az lenne a lényeg, hogy én, mint a játékos, mint a szereplő, "végigéljek" egy történetet. Habár ez sem az a rész, ahol nagyon tudnának domborítani a nextgenek, hiszen ennek kellene a legalapvetőbb követelménynek lennie egy játék esetén.

    Ugyanígy a nyitott és zárt világ kérdése sem olyan egyszerű. Ez is inkább játéktípustól függ, nem biztos, hogy minden játéknak jót tenne, ha hirtelen egy óriási, open world, mindentlehet játékká változtatnák. Ettől függetlenül igenis ilyenre is szükség van ... De ez sem nextgen :)

    Szóval nagyon nehéz megmondani, mi lehetne az "igazi nextgen" mivel mindenkinek más számít. Viszont szerintem mindenkinek az jelentené a nextgent, ha megjelenne a játékokban az amit a currentgen-ből hiányol. Nem muszáj ennek új dolognak lennie! Viszont ennyi igényt kielégíteni egyszerre necces. Sajnos így az maradt, hogy a kiadók "fejik" az aranytojást tojó tyúkot, mi meg kamillázunk, és megvesszük a sz@rt is ha nincs más, ami úgy jelenik meg a kiadónál, hogy király, veszik mint a cukrot, jöhet a következő rész ...

    TL;DR:

    Számomra egy játék attól lenne "nextgen" hogy a nehézségi fok jól skálázható, nehéz, de élvezetes (Nem pedig idegörlő) órákat tölthetnék vele, jó az AI, valamint megjelenne végre valami jól balanszolt fizika (persze ahol erre szükség lehet), ami nem túl sok, de cserébe valamiféle realisztikusságot sugall.

    Hab a tortán, ha single+multi is, választhatok, hogy egyedül, vagy csapatban játszom, AI vagy gép ellen.

    Emellett ha a grafika hoz egy normál szintet, a zene és a történet jó akkor már öröm-bódottá :)

    Life is shor...

  • DummyBoy

    senior tag

    Hopp ... valamit kifelejtettem:

    Az irányítás és a virtuális valóság :) Számomra az első WOW - "nextgen" érzést a Wii hozta ezen a téren. Bár nekem nem volt, haveromnál jól szórakoztunk vele. Itt éreztem először hogy változás jön.

    Aztán a Kinect. Lehet szidni a Kinectet, de egy biztos, minden sutasága ellenére jó az irány. Csak a felhasználási módjait lehetne bővíteni. Személy szerint látok benne lehetőséget.

    Miután megépítettem az első fejmozgás érzékelőmet PC-re, nem is voltam hajlandó többet nélküle játszani., annyit dobott a játékélményen.

    Természetesen szimulátoroknál ez oké, de pl: az Arma nagyon jól megmutatta, milyen jól is használható egy ilyen kütyü mondjuk FPS-ek esetén. Sajnos a trackIR nem olcsó móka, nem sok minden támogatja, de ha lenne olcsóbb, nagyobb rétegek számára is elérhető alternatíva (Nem a házi készítésű dolgokra gondolok ...) akkor lehet több fejlesztő is elgondolkodna ezeknek az integrációján, és több játékos kihasználhatná ezek előnyeit. pl: az Xbox One-os BF4-ben lehet a Kinectet használva kinézni a sarkok mögül.

    PC-re pár ezer forintból össze lehetne dobni egy erre használható kütyüt, és a PS-nek is van hasonló "rendszere", így a Sony-nak sem lenne olyan bonyolult ezt megoldani, hogy a meglévő rendszert kicsit átalakítva (kiadnának egy sapkát, vagy headsetet a PS Move alapján ...) elérhetővé tegyék ezt.

    És ez csak egy "apróság". Ennek a következő lépcsőfoka lehetne a virtuális valóság, ott az Oculus Rift, vagy a Sony féle móka, de én egyelőre nem félek ezektől. Elég csak a Sony fejmonitorjának a 250 ezres árára ránézni, (ebben még nincs semmi csak a kijelző) sejthető hogy nem tömegterméknek készülnek.

    Szóval ezen a téren viszont lehet még nagyot domborítani. A VR-t távolinak érzem még, nem csak az árak miatt, hanem a játékokba történő adaptálás miatt is, de ezen az úton ha elindulnának a fejlesztők (Kinect, TIR, PS Move integrációja minél több játékba ahol van értelme ... ), kiderülne hogy van-e erre valós igény, és ha igen, az nagyban meggyorsíthatná a VR fejlődését is. Az tényleg nextgen lenne :)

    @zseko: Én is EV-ztem és Brutáliáztam :) De én sajnos elfelejtettem a jelszavaimat azóta ... Ráadásként a fősulin a szakunknak vold saját kis mudja, a TAI2, azon is bohóckodtunk egy ideig :)

    [ Szerkesztve ]

    Life is shor...

  • DummyBoy

    senior tag

    válasz nonsen5e #117 üzenetére

    Sajnos a baj az, hogy ha valaki igazán nekiállna, akkor a prev-prev-prevgenekkel is olyan grafikát rittyentene hogy mindenki csak tátott szájjal lesné ...

    Ellenben a fizikai szimulációkkal pl. amire a jelenlegi generáció nem épp a legmegfelelőbb ... nem azért mert nem elég erős, hanem mert bizonyos megoldásokhoz nem a legjobb a kialakítása ...

    Life is shor...

Új hozzászólás Aktív témák