Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Atomgeszi #60 üzenetére

    Múlt hét csütörtökön jött meg, azóta mentem vele 22 Km-t -igaz ECO módban- de az akku még mindíg nem merült le!
    Több kollégám kipróbálta, mindnek bejött :)
    A 30 Km-t tényleg tudja -ECO módban kíméletes használattal-, ha jól meghajtod akkor inkább csak 20 Km.

    Szeretem, imádom, már várom a jobb időt, ezzel fogok munkába járni (7Km, kb 20 perc, BKV-val alsó hangon 30).

    Előnyök:
    -Halk, a 350W-os motorhoz képest dinamikusan gyorsul.
    -Hátsó tárcsafék, esőben is biztonsággal megállsz, nem úgy mint a taposós fékkel.
    -Összecsukod és felszállsz vele a BKV jármüveire, kb 13 Kg a súlya, kézben is hordozható, bár egy hordtáska sokkal "trendibb" lenne.
    -Beépített első és hátsó lámpa, vaksötététben is látod az utat, ha sokat használod éjszaka érdemes rá venni erősebb világítást.
    -Az eslő kerékben van a motor, fékezésnél visszatáplál, de ezt az összes elektromos roller tudja. A fékerő 3 fokozatban állítható:
    gyenge módban bármilyen sebességről szépen lassan állóra fékez az Árpád híd kerékpárút Budai végén lévő lejtőn. Közepes módban a Várból lefelé gurulva is lassul, majd megáll, Erős fokozatot még nem próbáltam, sose volt rá szükség.

    Hátrányok:
    -A kormány lötyög előre-hátra azon a részen ahol összecsukod, a neten fogok rendelni hozzá 3D nyomtatóval készült közdarabot ami "kitölti a rést" így nem lötyög a kormány. 2 db rollert rendeltünk, a másik kormánya kevésbé lötyög.
    -Az akkumulátort fedő műanyag dekli anyaga vékony, ha erősen odaütöd -pl. egy járdaszegélyhez-el fog repedni. Érdemes vigyázni rá, esetleg a netről érdemes rá venni utángyártott műanyag fedelet ami sokkal erősebb anyagból van és szivacsbetétekkel kiékeli az akkumulátort így az nem engedi szétrázódni az akkumulátor forrasztását.
    -A hátsó lámpa vezetékére érdemes buherálni egy műanyag fedőlemezt mert a hátsó sárvédő belselyében fut a vezeték és a hátsó kerék kidörzsölheti azon a részen ahol kilép a vezeték a lámpatestből. Én még nem jártam így de a netes videók tanulsága szerint.

    Őszintén leírtam a hátrányait, semmi olyan hibája nincs ami egy kis utánajárással nem orvosolható, de érdemes megelőzni a bajt, hogy sok-sok ezer kilométeren keresztül élvezhessük a rollerozás örömeit.
    99.000 forintért -kuponkóddal ennyibe került- szerintem verhetetlen, más gyártó termékei 150.000-től indulnak.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz zarew #68 üzenetére

    "Csak 250W"
    Ahhoz képest jól gyorsul! :)

    "A GB ről rendeltem. 72 be fáj de ez a 20 aksis változat. Neked honnan jött?"
    Én is a GearBesttől rendeltem, akkor te a "Youth edition"-t rendelted. Nekem Kínából (CN raktár) jött.
    Attól függően melyik raktárból jön előfordúlhat hogy vámot+Áfát kell rá fizetned (2,5+27, össszesen kb 30%)

    "Volt ahol úgy látszott egyszerű csavar- beállítással orvosolható a kormány lötyögés"
    Bár úgy lenne! A kormány lötyögését az okozza hogy az illesztés úgy sikerült ahogy, van egy kis rés amit ki kell tölteni valamivel (egy kis műanyag közdarabbal pl) és akkor nem lötyög.

    "Én egy kicsi tuningolni szeretném.Nagyobb fesz, több akksi....csak már itt lenne....23.-án rendeltem."
    A tiédben 20db 18650-es akkucella lesz, a nagyobb hatótávval rendelkezőben pedig 30 db van, nagy eséllyel bele tudod paszírozni utólag is azt a "hiányzó" 10 db cellát és akkor ugyanott vagy árban mintha a nagyobbat vetted volna. Ahogy nézegettem 10 db minőségi 18650-es cella legalább 60 dollár.
    Ha már úgyis tuningolod az akkumulátor pakkot akkor tegyél rá valami erősebb műanyag deklit mert a gyári vékony anyagból van, ráadásul az akkumulátornak van egy kis helye "lötyögni" és hosszabb használat során hajlamos szétrázódni/eltörni az akkumulátor forrasztása. Tegyél szivacs/gumidarabot a dekni belső oldalára, hogy megelőzd a bajt.

    A gearbest az esetemben 20-40 munkanapot írt szállításra, és két hónap alatt ért ide (DPD hozta ki), számíts rá hogy sok idő mire megérkezik.

    Mindent összevetve ez egy remek kis roller, de tökéletesítésre szorul, viszont ilyen árban nem találtam semmit ami megfelelne az én elvárásaimnak:
    - legalább 20 Km-es valós hatótáv és
    - legalább 25 Km/h sebesség, ez azért fontos hogy a 20 Km/h átlagsebességet tartani tudjam vele.
    - 2 független fék (vagy legalábbis normális hátsó fék, (a taposós nem tekinthető annak!)
    - Sárvédő hogy gyenge esőben is lehessen használni,
    - legalább 16 cm-es gumikerék hogy ne rázza szét a vesémet is a térkövezett részeken/úthibákon.
    - Összecsukható legyen, és könnyebb 15 Kg-nál, valamint összecsukott állapotban kis helyet foglaljon hogy felszállhassak vele a BKV járműveire.
    - Ne legyen drága,
    - Legyen hozzá pótalkatrész.

    Nem nagyon találtam más elektromos rollert ami ezeket a feltételeket maradéktalanul kielégíti, pedig hetekig keresgéltem. Arra is gondoltam hogy átalakítok egy hagyományos rollert, de végül azt elvetettem mert az se jött volna ki olcsóbban, cserébe lett volna vele munka bőven és kérdéses hogy a végeredmény jobb lesz-e mintha megveszem készen.

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    Na leteszteltem mennyi a roller hatótávolsága m365 normál változat 8,8Ah (288Wh) akumulátorral.

    85 Kg súlyommal terhelve enyhén szeles időben:

    -Normál mód: kb 13 Km, átlagsebesség 18Km/h,
    (sok piros lámpa) 10 elindulás megállással, nem lököm, nem taszajgatom, saját erőből gyorsul, mindíg nyélgázon, igazi élményrollerezés. :D

    -ECO módban: 25 Km, átlagsebesség 15,4 Km/h, minden gyorsításkor lábbal erősen meglököm, a legkissebb emelkedőn is folyamatosan lábbal taszajgatom, ha lejtőn megyek lefele akkor pedig energiavisszatáplálás strong módban.
    Talán benne volt még max 1 Km, de már nagyon lelassult, nem akarom megölni az akkumulátort.
    Szerintem benne van a 30 Km, sík terepen szélcsendes időben, max 75 Kg tömegű személlyel.

    Ha az akkumulátor 50% alá csökken akkor normál módban is úgy gyorsul mint fullra töltve ECO módban.
    Kéne bele még 10 cella és akkor száguldozva is 18 KM-re nőne a hatótáv. :)

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Sz.Péter #221 üzenetére

    A BMS az a Battery Management System?
    Pontosan mit állítasz át?
    Amit én láttam az orosz videón nagyobb akkumulátorpakk használatához át kellett programozni a BMS-t, beleírták hogy hány Ah az akku kapacitása, hány cella, stb.

    Vagy ez a BMS 107/115 az firmware verziót takar?

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Sz.Péter #223 üzenetére

    Freedom verzió, akkor már mindent értek.

    Az akkumulátor kisütési görbéje olyan hogy minél nagyobb áramerősséggel meríted a cellákkat annál kisebb a kapacitás (Ah). A freedom verzió, ha jól emlékszem kiüti az 500W-os limitet, (max teljesítmény 1000W ha jól emlékszem?) jobban megy a roller, jobban is terheli az akkumulátort, ezért némileg csökken a kapacitás (ha csutka gázon mész elég jelentősen).

    De ez csak elméleti okfejtés, majd te leírod mennyit csökkent a hatótáv a freedom szoftverrel. :)

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz tom956ster #239 üzenetére

    Nekem 3 defekt 40 Km-en belül, de nincs külsérelmi nyom, 2 különböző belsővel is! :((( ilyen remek anyagból van a belső.
    Tömörkerék megrendelve, hónap végére ideér. Az a lyuggatott típus, majd írok beszámolót.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Zoly75 #261 üzenetére

    Én ugyan csak napi 2x7 Km-t megyek vele rendszeresen, de mentem már vele párszor 20-24 Km-t is egyhuzamban, nem fárasztó egyáltalán.. inkább csak unalmas lesz ha mindennap ugyanazon az útvonalon csapatod 1 órán keresztül. Nem fárasztó fizikailag, de unalmas.

    Remélem segítettem.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Ndruu #265 üzenetére

    "Az ilyen lítiumos cellák 800-1000 újratöltést szoktak bírni. Ha mind egyformán van használva, akkor ezt a napi két töltéssel kicsivel több, mint 1 év alatt elhasználhatod"

    Általánosan nézve igaz, de kíméletes használattal akár 2000 töltési ciklus is meglehet.
    Ahogy én tudom az 1000 töltési ciklus pedig úgy értendő hogy 1000 alkalommal töltés az akkumulátor kapacitásának 100%-val, pl a roller 280Wh akkuval rendelkezik akkor 280 Wh energia belepumpálása számít egy töltési ciklusnak.
    Tehát ha feltöltöd 50%-ról 100%-ra, majd lemeríted és 20%-ról 70%-ra az csak 1 db töltési ciklusnak számít, nem kettőnek.
    Li-Ion akkumulátornak nem árt a résztöltés, nem kell megvárni míg 0%-ra merül, nyugodtan rátölthetünk menet közben, az akkumulátor élettartama maximális ha betartjuk a 80-20 szabályt: csak 20%-ra merítjük le és csak 80%-ra töltjük fel a cellákat lehetőleg nem gyorstöltővel. Mivel így nem használjuk ki az akkumulátor kapacitásának 40%-át ezért legyen inkább 90-10.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz vic911 #270 üzenetére

    Nem fér be az ülés alá, a kormány túl széles, a roller túl hosszú a hátsó kerék kilóg az ülés alól.
    De összecsukva és felállítva kis helyen elfér, csak a koszos kerekekre kell húzni zacskót hogy ne kenj össze vele semmit/senkit.

    Budapesten már szerintem láttam Ninebot ES2-t, fehér színű volt.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Vamoska #274 üzenetére

    Gyanítom a tárcsaféket azért nem tudod beállítani, mert a hátsó tengelyben nem központos a furat, így amikor forog a kerék "kóvályog" 1-2 millimétert. Nem egyedi probléma, eddig akárhányat néztem mindegyiket félszemű, fakezű Huang esztergálta 2 liter vodka elfogyasztása után.
    Ha beállítod a tárcsaféket, hogy rendesen fogjon ami elvárható, akkor a kóválygás miatt minden körülfordulásnál beleér a fékbetét a tárcsába és fékezi a kereket. Ha úgy állítod be hogy ne érjen bele forgásnál a fékbetét a tárcsába akkor viszont nem fog rendesen.
    A hátsó féket minden nagyobb bukkanón/úthiba után, újra be kell állítani, üdv a klubban! :(((

    - Az egyik megoldás esztergáltatni egy új hátsó tengelyt amin már központosan van a furat és akkor nem fog kóvályogni a kerék és be fogod tudni állítani a féket úgy hogy alaphelyzetben sem ér bele a tárcsába körbeforgatásnál és még fog is rendesen.
    - A másik megoldás megmókolni a fékkart hogy működés közben nagyobbat húzzon a bowdenen és akkor lehet messzebb a fékbetét a tárcsától ezzel ellensúlyozva a kóválygást, és még mindíg remekül fog fogni.
    - A harmadik megoldás az hogy beállítod úgy hogy jól fogjon a fék és minden nagyobb bukkanó után utánaállítasz hogy azért alaphelyzetben ne fogjon be a fék túlságosan, viszont sose lesz az igazi: de ezt leszarod.

    Még egy jótanács a végére: Már most rendeld meg rá a tömörgumit ha nem akarod állandóan szerelgetni!.
    A jármű szabályosan "eszi a belső gumit" ami rendszeresen értsd: hetente kilukad
    A külső gumi belső fele kidörzsöli a belső gumi külső felét --> lassú defekt.
    Mindegy mit csinálsz állandóan defekted lesz.

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Attipatti #276 üzenetére

    "A féket úgy kell beállítani hogy félig behúzott féknél csak a motorfék kapcsoljon be. Ha ráérzel akkor inkább ezzel érdemes fékezni. A hátsó fék csak tövig behúzott féknél fogjon be kvázi vészfékezni."

    Ha úgy állítom be ahogy leírtad hogy félig behúzott fékkarnál még ne fogjon be a tárcsafék (esetemben ez nem lehetséges de ettől most tekintsünk el), akkor alig fog --> vészfékezésre alkalmatlan.
    Vészfékezésre esetemben csak úgy alkalmas ha megpöccintem a fékkart és már fog a fék, ha rámarkolok akkor pedig blokkolásig fékezi (ha hátradőlsz nem fogja) a hátsókereket, így 25Km/h-ról kb 4-5m a fékút.

    "lekopogom 260km van benne, és még egy defektem sem volt. Bár fosok tőle. De még fújnom sem kellett a kerékbe."

    Majd fogsz! :D Az eslő 400 Km nekem is problémamentes volt, azóta pedig rendszeres defekt. :((
    Foltragasztás, új belső, defektstopp/antidefekt spray, új külső belső gumi, ráolvasás, stb... semmi nem segít, hetente kapok defektet, meguntam --> tömörgumi a végleges megoldás.
    Azért írtam le hogy más ne szopja be az 1 hónapos szállítási időt, rendelje meg mihamarabb a tömörgumit, ne akkor amikor elkezdődik a "defektszezon".

    Amúgy imádom a rollert, a gondtalan, megbízható rollerozás végett érdemes lecserélni a gumikat.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Attipatti #281 üzenetére

    Először én is azt hittem hogy a tárcsa görbe azért ér bele a fékbetétbe, de nem...a tengely a ludas.
    A hátsó kerék kap sorozat defektet, az első egyenlőre még bírja.
    Akkumulátor forrasztás szétrázódik akkor is ha lyuggatott tömörgumit rakok?

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Attipatti #284 üzenetére

    A Youtube-on láttam videót a belsőnélkülivé alakításról, már linkelte valaki korábban.
    Bele is fogtam, de a szelep körüli tömítést nem sikerült tökéletesen megoldanom 30 perc alatt magától leenged.
    Ha lesz időm majd még eljátszom vele, bekenek szilóval/FBS-el aztán meglátjuk mit alkot.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Attipatti #287 üzenetére

    A keréknyomás a testsúlytól függ.
    Akiről tudom hogy hány kiló és állandóan defektet kap az mind 90 Kg körül van.
    Te hány kiló vagy?

    Egyébként érdekes ez a deffekt, mert télen nem volt kb senkinek, mióta bejött a melegebb idő meg sorozatba kapjuk.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz oris #298 üzenetére

    Igen tudom munkahelyen le van tiltva a youtube, így nem tudtam megnézni és rossz videót linkeltem.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Zoo123 #285 üzenetére

    Na hétvégén megcsináltam a hátsókereket "tömlőnélkülire", viszlát defekt! :D
    A szelep nyakánál kapott a belső anyagából gumigallért pálmatexel, kívülről jól ráhúztam a kontraanyát ami nagy valószínűséggel behúzta a gumigallért a felnin lévő szeleplukba, így már tömít ahogy kell.

    Az elmúlt 48 órában minimálisan engedett, 3,5 bar --> 2,9 bar, de ez betudható annak hogy a felni nem alkalmas tömlőnélküli használatra (ahhoz duplaperemű felni kell) így ha erősen összenyomódik a gumi (bukkanón pl) akkor kiereszthet 1 kis levegőt.

    Ha megjön végre a keresztben átfúrt tömörgumim akkor felrakom, az lesz a végleges megoldás, de addig is használom így.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz _ATi_1 #327 üzenetére

    Vonattal jött, nem volt ÁFA+VÁM, se nekem, se havernak. :)

    Jhonny06: Megerősítem, nekem is 2 hónap volt.

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz adamson18 #331 üzenetére

    Rám holnap vár ez a nemes feladat hogy felrakjam eme remek szerkezetet! :)
    Elmondod mi volt végül a "nyerő" taktika?
    Síkosítást mivel oldottad meg hogy "könnyen" felmenjen a felnire?

    Amúgy milyen a gumi, nem túl kemény, nem ráz? Főleg a kisebb úthibákra/egyenetlenségekre gondolok.

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz mateus #349 üzenetére

    Persze: az európai változathoz alapból jár első hátsó külső+belső gumi, hozzáteszem hogy szükség is van rá! :D
    Természetesen ennyivel drágább a roller.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Zoo123 #334 üzenetére

    Na haverral felraktuk ezt a lyukacsos tömörgumit a hátsó felnire.
    Megszenvedtünk vele de egy kis melegítés (forróvízbe áztatás), egy kis folyékony szappan, 2 db rohadterős csavarhúzó és rengeteg ku..anyázás árán felraktuk.

    Az első 7 km tapasztalata az hogy:
    -A kerék átmérője szemmel láthatóan kisebb mint a ballonos guminak.
    -A hatótáv érezhetően csökkent,
    -Lomhább lett a járgány
    -a vezetési "komfort" mint olyan megszűnt létezni: a legkisebb úthibán is elharapod a nyelved, mintha felnin gurulnál. Ha áthajtok egy 20 forintoson megmondom hogy fej volt-e vagy írás, és ez sajnos nem vicc! :(((

    -Nézzük a pozitív oldalát: soha többé nem áll meg a roller defekt miatt...az akkumulátor forrasztás fog széttörni! ;]

    Hétvégén még gurulgatok vele pár kilométert, de az eddigi tapasztalatok szerint ez ge..ku...kemény, megy vissza a ballonos gumi belső nélkülire átalakítva, amint kapok egy másik külsőt mert az előző szálszakadt lett és borzasztóan üt.

    Útóirat:
    Sajnos 2 db-ot rendeltem ebből a szarból, nem kell valakinek a másik amit még nem használtam fel?

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz tom956ster #356 üzenetére

    A "tömlős köpeny" ha jól sejtem külső gumi belsővel, igaz? Eladnád nekem az egyik tömlős külső gumidat? Szeretném visszaalakítani a hátsó kereket levegősre.

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Ateszpapa #387 üzenetére

    Sokfelé árulják: Ebay, Aliexpressz, stb. "Xiaomi m365 parts" hívószóra keresve találsz mindenfelé.

    Attipatti: Persze textilszalag, vékony szivacsdarab, szigetelőszalagdarab, stb is megfeleő :K

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz hunluki #401 üzenetére

    Napi szinten 2x13 Km az betyáros! 500 töltési ciklussal (0-100%) érdemes számolni, egy feltöltéssel normál módban 13-18, eco módban 22-30 Km-t tesz meg. Worst case napi 2)(teljes) feltöltéssel kb 1 év, napi 1, 1.5 töltéssel számolva kb 1.5 nagyon maximum 2 év alatt kifekszik az akkumulátor. Az akkupakk ára 200 USD körül van.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz MarQs #471 üzenetére

    Nyomd ki az összes levegőt a belsőből mielőtt hozzákezdenél, a külső gumit előbb a felni egyik oldalán pattintsd be végig a perem alá, majd erősen nyomd össze a külső gumit és pattintsd be a perem alá a másik oldalon alul, tehát egy szakaszon a külső gumi már a helyén van rajta van a felnin ahogy kell, majd amennyire csak lehet tartsd összenyomva (szorítsd, el ne engedd!) és nyomd rá a felnire azt a részt ami már a helyén van, úgy fölfelé enged egy kis mozgásteret. Lépj rá ha másként nem megy és a gumikiszedő eszközzel vezesd végig a gumi peremét hogy bebukjon a felni alá.
    Az utolsó 10-15 centi a legnehezebb.

    Ha másként nem megy, hívj segítséget ketten könnyebb felrakni.

    Most foltoztam be az első keréken egy lyukat, nem csoda hogy ilyen könnyen kilukad a belső: a külső gumi kb 1-2mm vastag elég egy kavics/járdaszegély/úthiba ami erősen benyomja és máris kireped a belső.
    Hogy ezt elkerüljem a lyukas belsőt hosszába szétvágtam és pálmatexel beleragasztottam egy csíkot a külső gumi belső felére, igy a futófelületen már majdnem 2x olyan vastag lett. Meglátjuk meddig bírja így.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    És ma reggel 760 Km után nem tölt, egyből zöldre vált.
    Valószínűleg mostanra szakadt le az akkumulátor forrasztása ezeken a csodás Budapesti utakon. :(((

    Nem igaz hogy nem lehet közlekedési eszközként használni ezt a lolert, mindíg van vele valami probléma, eddig többszöri defekt, most akkumulátorprobléma.
    Annyira vágytam már rá hogy hozzá keljen nyúlni az akkumulátorhoz...

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz m4rk.89 #483 üzenetére

    Szervizben dolgozom, van forrasztópáka, nem ez a gond hanem az állandó idegeskedés hogy nincs olyan hónap hogy ne lenne valami a gépsárkánnyal.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Ndruu #487 üzenetére

    Akkor félreérthetően fogalmaztam: Nincs vágás a külső gumin, szálszakadásos lett: a külső gumi belső felületéből kiszakadtak a szövetszálak ezért kissé amorf lett a kerék és borzasztóan üt!
    Azóta lecseréltem tömörgumira, de az meg nagyon kemény és szétrázza a rollert, látod az akkumulátor egyik forrasztása már eltört cirka 80 Km után (490-570 Km).

    Holnap megmérem tolómérővel is de érzésre olyan 2mm lehet az anyagvastagság a futófelületen.

    Más: Közben megforrasztottam az akkumulátort, 6 Km alatt nem volt vele probléma, töltést is felveszi, olyan mintha mise történt volna. Legalább most már tudom hova kell nyúlni következő alkalommal.
    Egyébként furcsa mert nem a forrasztásnál tört el a fémlemez hanem a közepénél:

    Ndruu: Ezt csak megerősíteni tudom: tömör gumi csak tükörsíma útra való.

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Ndruu #491 üzenetére

    A hátsó kerék helyett még elképzelhető hogy elfér a 10 colos kerék, de előre szerintem nem.

    djadji: A Youth edition akkuja 5,2 Ah, a normál változatés 7,8 Ah. Így a legkönnyebb megkülönbözettni!

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Ndruu #487 üzenetére

    Tolómérővel megmértem és 3 mm vastag a külső gumi a futófelületnél.
    Vastagabb mint gondoltam, de érzésre ez még mindig nagyon puha/vékony.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz dartmol2 #503 üzenetére

    "Az első kérdésem az lenne, hogy Banggood-ról rendelt e már valaki M365-öst?"
    Én Gearbestről rendeltem, rögtön kettőt is, mindkettő rendben megérkezett 40 munkanap volt a szállítás, az kb két hónap.
    Vámot, ÁFÁ-t semmilyen plusz költséget nem kellett fizetni, DPD hozta házhoz.

    "Jelenleg 3 verzió is elérhető a honlapjukon különböző áron."
    A leírásból nem derül ki egyértelműen, de te a 280Wh akkumulátoros (7,8 Ah) verziót szeretnéd, van belőle Youth verzió kisebb akkumulátorral (gyengébb, kisebb hatótáv) az 5,2 Ah-s.

    "További kérdésem, hogy Pesti használatra mennyire ajánljátok? Ilyen szemmel még nem néztem a pesti utakat... Menyire ráz?"
    A sima útfelületeket szereti igazán, kisebb úthibákat még elviseli, nagyobb úthibákon réseken előbb-utóbb defekted lesz. A viakolor díszburkolat a maximum ami még hosszabb távon elviselhető vele!
    Az Árpád híd bicikliúton lévő illesztési hézagokon lépésben érdemes áthaladni mert szétveri a rollert!

    "Mennyire nyeklik ?"
    Nem nyeklik, de a kormány lötyögését egy műanyag utángyártott közdarabbal /ragasztócsíkkal meg kell szüntetni.

    "'Macskaköves úton még valamennyire vállalható?"
    Sajnos nem, macskaköves út istentelenül ráz, nem szeretnéd te azt higgy nekem!

    "Ami nem derült ki nagyon számomra a leírásokból, hogy amennyiben lemerül az akksi vagy esetleg egy kis sportolásra adnám a fejem mennyire lehet hagyományos lábbal hajtós módban használni?"
    Simán lehet lábbal hajtani, nem lesz baja, de a trepni egy hagyományos rollerhez képest nagyon magasan van, ezért minden lökésnél behajlítod a lábadat majd kiegyenesíted, ez eléggé megterhelő és a tartó lábad hamar bedurran, hosszabb távon eléggé kényelmetlen.

    "A visszatöltés/motorfék ekkor is működik vagy áthidalható, kikapcsolható valahogy?"
    Ha kikapcsolod a rollert értelemszerűen nincs motorfék. A visszatöltés/motorfék ereje 3 lépcsőben állítható a telefonos alkalmazás segítségével.

    Ugyan nem kérdezted de elmondom hogy tömegközlekedési járművekre való felszállásnál vedd figyelembe hogy ez egy relatív hosszú roller (távolsági busz/vonat ülések alá nem fér be, kilóg), a kormány pedig relatítve széles és nem összecsukható! Metró/HÉV/vonat/Villamos a peronon utazva nem probléma, de buszokra csak az ajtó előtti téren/rokkantkocsi helyén fogsz kényelmesen elférni.

    Ezen a rolleren nincsen lengéscsillapítás, semmi, csak a ballonos(levegővel töltött) gumi csillapítja az úthibákat, de a külső gumi vékony és puha anyagból van, defektre hajlamos, ezért melegen ajánlott a megfelelő defektvédelemről (defektvédő szalag, slyme) gondoskodni!
    Ha ezt nem teszed meg sajnos borítékolható a rendszeres deffekt.
    Létezik hozzá tömörgumi, de az betonkemény anyagból van, az csak tükörsíma, a legkisebb úthibától is mentes felületre ajánlott különben szétrázza az akumulátor forrasztásokat meg téged is.

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Ndruu #506 üzenetére

    Persze berakhatod a topik összefoglalóba, de annyiban javítanám hogy a kormányrúd természetesen összecsukható, a kormánymarkolat maga viszont nem, és az relatív széles (sok helyet foglal).

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    Ejj-ejj nem bírja ez a roller ezeket Budapesti utakat, ma újabb 4 akkumulátor érintkezőt (a kis fémfülek amik az akkucsomag tetején rá vanak forrasztva a nyákra) forrasztottam meg mert elrepedt. Ki kell találni valami végleges megoldást, mert a rázkódástól előbb-utóbb az összes akkumulátor érintkező el fog törni.
    A hátsó sárvédő is nyiszog, most nézem azon is van egy 4-5 cm hosszú repedés keresztbe, azt megműanyagozom, remélhetőleg még bírja egy darabig.

    Most tartok 950Km-nél, még a héten meglesz az 1000!
    A hibalista eddig:
    -----------------------
    430 Km-nél hátsó kerék deffekt, majd 450 újra (új belső),470-nél újra deffekt.
    480-520 Km hátsó kerék belső nélkülire alakítva működött, majd szálszakadt lett--->kuka.
    Azóta hátsó kerék tömörgumi, nem lyukad ki, cserébe olyan komfortos mintha fakeréken gurulnék.
    670 Km-nél leszakadt 1 akkumulátor érintkező, megjavítottam, remekül működik
    720 Km-nél első kerék deffekt, megragasztottam plusz a külső gumi belső felébe ragasztottam a belsőgumi anyagából 1 csíkot így a futófelületen vastagabb lett a külső gumi, remélhetőleg így kevesebb defektem lesz, azóta is jó.
    948 Km-nél leszakadt 2 újabb akkumulátor érintkező +3 db már félig berepedt, azokat is javítottam, akkumulátor és az alsó burkolat közé ragasztok szivacs csíkokat hogy az akkumulátor kevésbé rázkódjon, hátha megoldja a problémát.

    Itt tartok most, éves futásteljesítmény várhatóan 1500 Km lesz, akkumulátor várható élettartama kb 5000 Km.
    Még mindig imádom a rollert de ha most kéne venni már csakis összteleszkóposat néznék, azokkal remélhetőleg kevesebb a probléma.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Sz.Péter #567 üzenetére

    Szóval te átlagosan 25 Km-t megtettél egy feltöltéssel, ergo mindíg Eco módban használod?

    Már megérkezett az új hátsó külső-belsőm, ha lesz egy kis időm akkor megcsinálom annál is a "defektvédelmet".
    Eddigi teljes feltöltések számát írja valahol az alkalmazás?
    Alattam átlagosan 15 Km-t megy egy feltöltéssel (20Km/h átlag, sok lassítás gyorsítás, 90Kg súly) és 964 Km-nél járok, tehát kb 64 teljes feltöltésen vagyok túl.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz tothferke #593 üzenetére

    A +2 gumiszettet azért küldik mert hamarosan szükséged lesz rá! :D
    Jó, remélhetőleg neked is kibír a gumi 400-600 Km-t defekt nélkül.

    Jó rollerezést! :)

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Obnoxious #597 üzenetére

    Telefonodban milyen Bluetooth van? Legalább Bluetooth 4.1 kell hozzá, a régi telefonommal -Huawei P8 Lite (Bluetooth 4.0)- nekem sem ment, látta a rollert de nem tudott kapcsolódni, miközben haver Samsung telefonjával meg elsőre működött. Azóta lecseréltem a telefonomat, immáron nekem is működik. :)

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz Attipatti #644 üzenetére

    Tartok tőle a gumi sokkal hamarabb szét fog menni akkora súly alatt. Tömörgumival jó lehet mert a gépsárkány masszív, a gumi a gyenge pont.

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz _ATi_1 #669 üzenetére

    Vonatoztam már az M365-el, nem kellett rá kerékpárjegy.
    Sajnos a roller elég hosszú kb 1 méter, úgyhogy nem fér el két egymás melletti szék mögött, jópár centi kilóg, úgyhogy a többi utas zavarása nélkül vagy a kerékpárszállító részen, vagy a peronon szoktam vele utazni.
    Ülőhelyre beülni nincs pofám vele, összecsukva felállítva elférne, de a kormány túl széles és beleakad mindenbe.
    Ez a roller sajnos nem az a típus amivel problémamentesen lehet tömegközlekedni.
    Vonaton/villamoson peronon, buszon kerekesszékes helyen vagy a csuklósrészen a falnak támasztva lehet vele problémamentesen elférni. Ha nem akadályoz senkit a szabad le és felszállásban akkor nincs gond.
    Reggeli zsúfolt jármű szerintem felejtős, van hogy én sem férek fel a járműre, nemhogy a roller.

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz hunluki #714 üzenetére

    "Főleg hogy barátnőmnek is megtetszett és tervezzük körbegurulni a velencei tavat :)"

    Hogy a gurulgatás öröm legyen és ne rémálom javaslom vigyél magaddal gumijavító készletet és tartalék belső gumit!
    A roller legidegesítőbb hibáinak egyike az állandó defekt.

    [ Szerkesztve ]

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz thomasa #776 üzenetére

    Hát az biztos hogy nem könnyű, 2 ember és feszítővas ajánlott! :D

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

  • Zoo123

    senior tag

    válasz thomasa #778 üzenetére

    Segítenék felrakni, de sajnos BP-ről Szeged messze van! :)
    Nincs egy erős jó barátod akivel ketten felraknátok?

    Kollégámmal úgy raktuk fel hogy
    -15 percre forró vízbe raktuk a gumit hogy puhuljon,
    -majd folyékony szappannal bekentük a felni peremét hogy könnyebben felcsúszon a gumi,
    -a felni egyik oldalán beleillesztettük a gumit a felnibe,
    -ráléptünk/szorítottuk azt a részét a guminak ami már a felnin rajtavan és elindúltunk körbe 2 db erős csavarhúzóval/feszítővassal és körbe haladva ráfeszegettük a felnire a gumit: így
    -az egyik csavarhúzóval befeszítesz a felni és a gumi közé míg a másik csavarhúzóval az egyik csavarhúzó alatt keresztben átnyúlva befeszítesz a csavarhúzó és a felni közé.
    Erősen kell csinálni, mintha meg akarnád ölni a gumit, "ha széjjelszakadsz is de rámész az anyádat" üzemmódban a felnire feszegeted a gumit.
    -Ha már körbe ráraktad a gumit a felnire akkor amelyik részen még nem bukott be a perem alá ott csavarhúzóval a gumi kifúrt lyukain átnyúlva "megigazítod"(feszíted).

    Ne félj a gumitól, nem szakad el olyan könnyen. :D

    ''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

Új hozzászólás Aktív témák