Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz Frozen #20 üzenetére

    Hány km-t vezettél covid előtt egy évben?

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Frozen #22 üzenetére

    Akkor gondolom tudod hogy ez nagyon magas számnak számít a magyar autóvezetők között. A magyar átlag covid előtt 16000km volt per év. Tehát tudsz kalkulálni ebben éves szinten hány hasonló nagy utazás lehet. Nem sok. Aki nem vezet rendszeresen hosszútávokat annak kelleni fog 150-200km-enként a megálló. Reggelire meg nálunk az vált be hogy indulás előtt nincs, mert az életben nem indultunk el soha. Így az első nagy megállónál mindenki megreggelizik és addig tölt az autó. Jelzem, benzinesnél szoktunk rá és ott nem kellett tankolni. Mégis megálltunk.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Frozen #41 üzenetére

    Technológiai oka van annak hogy nem tudnak 100-150kmt. Ahhoz kéne autótól függően legalább 25-50 kWh bruttó akkumulátor. Utóbbi már egy normál tisztán elektromos mérete, értelem szerűen teljesen értelmetlen dolog belerakni egy hagyományos autóba ekkora telepet. Az akkumulátorban van puffer, nem fog a töltögetéstől tönkremenni hiszen nyilván egy nap max 1 töltésnyit megy vele elektromosan a tulaj. A gond max a degradáció hiszen az alapból pici hatótávból megérzi az ember ha 10 év múlva már kevesebbet tud elektromosan. És ezekben az autókban senki sem fog akkumulátort cserélni, csak többet fog menni a felhasználó füstösen akár a városban is.
    A plugin-hybrid nem jó azoknak akik nem tudnak fix helyen tölteni, de igazából keresni kell azt az embert akinek igazán jó lenne. Co2 kvóta miatt mégis rengeteget gyártanak belőle sajnos. Az viszont biztos hogy nem a plugin technológia szar azért mert te nem tudod fix helyen tölteni. Max neked van jobb vagy számodra élhetőbb megoldás.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Füleske #44 üzenetére

    Milyen technológiai oka van? Nézd már meg mennyibe kerül az az autó, mennyit adtak el belőle. 34 kWh!!! akkumulátorból tud össze hozni 80-100km hatótávot… Hiába 2017, ha nem lehetett kapni. Már akkor is életképtelen volt.
    Szóval az az oka hogy a technológia miatt életképtelen. Mint amit én írtam. Hatalmas fejlesztésként beleraknak egy akkora akkumulátort mint a tisztán elektromos vetélytársakba, csak mert itt sokak nem tudják elfogadni hogy a belsőégésű motorok már nem az autókba valók. Nem, nem fognak. A pluginok pont arra jók hogy teljesítsék a co2 kvótát ezt jól írtad. Se többre, se kevesebbre.

    Frozen: Ja egy picit nagyobb, picit nehezebb, picit drágább akkumulátor kell bele. Csak tudod a hatótáv nem egyenesen arányosan nő az akkumulátor kapacitásának növekedésével. Mert azzal nő a súly is, amivel nő a fogyasztás.

    ennek a helyet akár az alvázban is ki lehet épiteni egy gyártásnál és sem helyet semmi mást nem bukik vele az ember oké valamennyi többlet súly de azért annyival nem,hogy gáz legyen...

    Nem lesz gáz, csak rohadt nagy autókat kellene csinálni rohadt nagy akkumulátorokkal. Amik rohadt drágák lennének.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Frozen #47 üzenetére

    Nem plusz tonna, csak egy-két plusz száz kg…
    Tudnának, csak nem akarnak. Mert a felhasználói igények olyanok Nyugat-Európában. Mondjuk a több száz kg picit túlzás.
    Értem hogy te adnál, akkor kérd meg a gyártó hogy tervezzen neked autót. Vagy menj és tervezz autókat a gyártóknak, biztosan tárt karokkal várnak rád.

    Füleske: De ez technológiai ok. Úgy hívják hogy drága és nem hatékony. Pont ahogy a hidrogén is technológia miatt halott ügy az autókba. Pedig van, létezik, látjuk. De ha van jobb, akkor van jobb. Ez csak amúgy azért vicces mert vannak, látjuk milyen az amikor nagy aksit raknak egy plugin autóba. Mi az eredmény? Nagyobb, többet fogyaszt, drágább, hatótáv pedig a vártnál sokkal kevésbé nő.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Frozen #52 üzenetére

    mi egy kocsinál 100Kg? de most öszintén ?
    Ennyit anyag használatból megtudnak sporolni bármelyik autón ha nagyon akarnak. Nem véletlen voltak a régi autok 700-800kg most meg már egy suzuki is 1 Tonna egy merci meg nem véletlen közel 2 Tonna most nehogy azt mond egy olcsóbb márkába nem fér el a +100kg mert tökön lövöm magam...egyébként az opel 1300-1600kg közt mozog

    Tudnak spórolni az anyaghasználaton, csak nem biztos hogy a vásárlók ezt akarják. Régi autókat meg kár ide hozni. Csak azt próbálnám megértetni veled hogy az elektromos nem belsőégésű. Itt nagyon fontos a súly, mert nagyon hatékony a rendszer. Szóval hiába növeled az akkumulátort, azért mert cipeled a belsőégésű motort sosem lesz igazán jó elektromos hatótávod.

    Még mindig nem érted a lényeget ,nem a kis csoringer országoknak kell kocsit gyártani ahol a fizetőréteg nincs meg. És az ország még kicsi is persze nincsenek távolságok. Menj már el külföldre nézd meg mekkora spanyol ,német,francia ,anglia és akkor még csak europában jártunk nem mentünk el amerikába és nem mentünk több országba.


    Igen és? Mit csinálnál spanyolban 200km nyári városi hatótávval? Semmit, benzinmotorral mennél ugyanúgy.. Aztán kifizetted az 50-60 kWh akkumulátort. A kutyának nem kéne. 1000szer vesz inkább valaki elektromost mert akkor van 300-400 km pályás hatótávja elektromosan amivel tud is haladni. És anyagilag is sokkal jobban jön ki, akkor nem beszélve hogy egy jobb autót vesz.

    És láttod élő példa az az eset ,hogy tényleg az ember nem képes belátni ,hogy egy sokkal jobban eladható sokkal nagyobb teret nyerő értelmes autot készítsenek és áruljanak és foggal körömmel csak hajtja azt hogy neki ez pont elég és ez igy van jól. Na a gyárba a hasonló gondolkodású embereket is páros lábbal rúgnám ki.Mert nem azt nézik,hogy a bevétel és az eladás és a felhasználás milyen hanem csak az elsőt. Az árakra és az olcsoságokra fent céloztam jelenleg minden ilyen elektromoságú autoval hülyének nézik az embereket hiszen kevesebb alkatrészt tartalmaznak ezáltal gyorsabban és olcsobban gyártható amikor a szalonba kerül meg 5x ára van mint a régi hagyományos autoknak. Az is balek aki vesz bármilyen elektromos autót főleg 20-50km hatotávval 1,5-2x áron :W

    Nálad valami nagyon elment az fix. Mondom menj és sírjál a gyártónak ne nekem. Biztosan igazad lesz és elkezdik kidobálni a 200km elektromos hatótávú plugin-hybrideket 1-2 éven belül.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Frozen #54 üzenetére

    Az a baj nem értesz hozzá és a képzeletbeli világodból indulsz ki. Innentől fogva felesleges bármit is írni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Frozen #56 üzenetére

    Ha ezt szeretnéd hinni, ám legyen.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Füleske #59 üzenetére

    Erről beszéltem. :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz #53246592 #67 üzenetére

    Sokkal jobb volna ha ehelyett több elektromos autót gyártanának.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák