Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Hopkins95 #40 üzenetére

    Szerintem egyértelmű. Az 500-as sorozat az nem prémium. Arra úgy látják, hogy jó a konzolokhoz képest egyel nagyobb textúraminőség. Ez az a szint, ameddig egy stúdió amúgy is elmenne. Ehhez pedig rendelnek egy még jobb szintet a Vegáknak. Egyszerűen az a cél, ha már raknak rá 8-16 GB memóriát, meg 64 GB-ig konfigurálható HBCC-t, akkor azt lehessen is használni. Az más kérdés, hogy ettől még a 16 GB-os RX 570-nek akkor sincs értelme.

    (#26) Duck663: Pont az a helyzet, hogy nekik ingyen van. A Vega 56/64-ből a driverben csinálhatsz 12-64 GB-os VGA-t. Egyszerűen nekik ez az erősségük, így annyira nem lep meg, hogy ebbe rakják a pénzt. Ami igazából kérdés itt, hogy ha mondjuk az adott játékban a tervezett max fölé csináltatnak egy még jobb textúraminőséget, akkor annak lesz-e látható hatása.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Hopkins95 #43 üzenetére

    Azért rég volt már. :)

    (#48) kikikirly: Mikor milyen. Általában van egy ideális felbontás a dizájnt figyelembe véve. Itt azt kell számításba venni, hogy a textúra felbontásának valójában önmagában nincs értelme. Az igényelt minőségi szint attól függ, hogy mi a kijelzőfelbontás, illetve maga a textúra a virtuális térben mekkora felületen terpeszkedik. Ha mondjuk a kamera közel megy a felülethez, akkor az a jó, ha textúra magas felbontású, legalább annyira, hogy pixelenként eltérő mintákat adjon vissza. De ha a kamera távolodik, akkor kisebb felbontással is tudod hozni ezt.
    Na most általában arra azért nem szokták felkészíteni a játékokat, hogy a kamera nagyon közel lesz a felülethez. Egyszerűen ez ritka, és többet ér memóriával spórolni, mint benyelni a magasabb felbontású textúra hátrányát, akkor is, amikor a kamera relatíve távol van a felülettől. Viszont például az AMD-nek nincs értelme spórolnia. Arra tervezték a hardvert, hogy ne kelljen ezzel törődni.

    A textúra felbontásának a növelése igazából az fps-re nincs hatással. Minimum és maximum textúrák mellett is pontosan ugyanannyi mintát vesz a hardver, tehát az ALU-kon a számítás is ugyanannyi. Egyedül memóriát igényel a magasabb részletesség.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #57 üzenetére

    Windows 10 csak a legjobb minőséghez kell. Ha a korlátokat elfogadod, akkor jó ideig maradhatsz Windows 7 mellett.

    (#58) Hopkins95: Miért lenne ez probléma a többi VGA-nak? A textúrafelbontás rendkívül egyszerűen paraméterezhető. Ha nem megy az ultra szint, akkor ott a high. Alatta még a medium, a low, esetleg minimum az 1 GB-os VGA-knak. Nem rakétatudomány ezt így összerakni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz atok666 #60 üzenetére

    A fejlesztők jellemzően magas felbontású textúrákat készítenek. A nyers állomány manapság 16K-s. Ebből tudsz csinálni kisebb felbontásút, akármilyen formátumon, stb. Az adott programhoz kiválasztják, hogy mire mi lesz a formátum, karakterekre mehet a 4K, felületre 2K vagy 1K, stb. Így áll össze végül a program. Na most, ha az AMD mondja, hogy ugyan szállítsatok már még nagyobb felbontásút a kínált textúrákból, mert amúgy is fizettünk egy csomót nektek ezért-azért, plusz marketingtámogatás, tökömtudjamégmilyenpénz, extrák, stb. A fejlesztő számára ez egyszerű, mert a nyers állomány megvan, abból tudnak csinálni a tervezettnél nagyobb felbontásút, ha akarnak (meg ha megfizetik). Ettől még ugyanúgy elérhető az általuk tervezett szint, csak nem az ultra, hanem a high beállítással. Az egyetlen hátrány a tárhelyigény, de a textúra packot lehet ingyenes DLC-ként is szállítani, lásd Far Cry 5. Megrendelték, leszállították, mindenki boldog volt, aki nem akarta, nem telepítette.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák