Új hozzászólás Aktív témák
-
jimspie
tag
válasz LamaCube #453 üzenetére
Kezdő még másoljon csak Jó az, én azt állítom, hogy egy bizonyos szint után már sajnos nagyon lelassul a fejlődés másolásban .. persze akár évekig is másolgathat az ember fejlődni fog tőle. Én pl ezt azokra értem akik tök jól másolnak , egykét tárgyat már fejből is jól alkotnak meg, de valahogy nem tudják megalkotni a saját képzeletbeli kompozíciójukat. Ilyenkor már semmit nem ér a másolás. Másoljon még
venge - Másolj sokat, figyelj a legapróbb részletekre is nagyon gyorsan fogsz fejlődni, én is tök béna voltam aztán eltelt 2 hét és már kb 3-4x jobban tudtam másolni mint azelőtt. Csak feküdj rá a dologra.
Itt meg a blogom ami többnyire ezzel foglalkozik bár nem a másolás részével hanem a fejből rajzolással ahogy van időm frissítgetem:
Design Expreience[ Szerkesztve ]
-
jimspie
tag
válasz LamaCube #456 üzenetére
Ooooohohoo jók ezek héé!
Igen lágyabbak a vonalai viszont egy idő múlva rájön majd, hogy a szkeccselés sokkal látványosabb (reflex szerű, gyors mozdulatok) De ahhoz bátran kell használni a táblát, én már így rajzolok. Mindegy még csak most kezdte, és hát mennyivel jobb lett mint az előző képe! Erről beszéltem, hogy gyors a fejlődés csak foglalkozni kell vele.Itt a módszer mely alapján csináltam az utóbbi képemet:
[link]Nos itt az a módszer, hogy összevissza elkezdek sötét és világos árnyalatokat dobálni a képre így létrejön valami forma .. amiből majd szépen odaképzelek valamit. A bal alsó sarokban meghagytam érintetlenül mert abból semmit nem tudtam még elképzelni, a többit viszont elkezdtem kidolgozni. Mindehhez csak annyi kell, hogy nekiessünk a vászonnak egy rakat nagy összevissza ecsetformával és "majd lösz valami".
Amúgy rájöttem miért dolgozol olyan lassan egy-egy képeden ^^. Mert nem vágod a layerek használatát amint azt említetted. Pedig 10x gyorsabban lehet dolgozni, ha ügyes vagy velük. Nekem pl az az ördögpornópicsa aki lövel valami füstöt a kezéből. .. olyan 3 óra hosszánál biztos nem lenne több. De inkább csak olyan 2-2:30. Nézegesd a layer használatot tutorialokból mert anélkül borzasztóan lassú az alkotás VAGY nagyon ügyes másolási készség kell hozzá nagy rutinnal.
-
venge
tag
válasz LamaCube #458 üzenetére
Bitang jó képek ezek is!
Jimspie: Beleolvastam a blogodba, nagyon tetszik, majd holnap végigolvasom!
Még két kép: ilyen volt - ilyen lett. (Az asszony is súgott.)[ Szerkesztve ]
-
attika89
senior tag
válasz LamaCube #478 üzenetére
Nekem egészen az egyetemig nem volt műszaki rajzom, sem ilyen parafenomén tanárom, ezért is féltem a szaktól egy kicsit. A rajztanárok érdekes emberek az ziher.
Még sima rajzom sem igazán volt odáig, csak kb egy fél évig. Rajz alkalmasságira sem nagyon tudtam hogy felkészülni. Eléggé paráztam.
Nekünk, mikor a feladatok előtt kitettek ilyen példa munkákat előző félévekről és láttuk, hogy milyenek a 3as 4es rajzok, némelyiknél kicsit azért furán néztünk "ez hogy-hogy csak 3as?!"
Volt mibe beletanulni, de csak az első félév volt gázabb, utána nem volt probléma.fountain pen is life | Samsung S22 Ultra | Hifiman Ananda Nano
-
jimspie
tag
válasz LamaCube #496 üzenetére
Így van, a photoshopnak ez a nagy ereje, hogy nem csesződsz órákig hülyeségekkel amiket amúgy 2 kattintással meg tudsz oldani és különben sem igényel semmiféle kvalifikációt (ki nem tud levelet meg palántákat rajzolni?) csak idő kérdése lenne .. a lényeg úgyis a kompozíció.
Ez concept art/design-nál kötelező, ebben a szakmában aki kézzel rajzol be ilyeneket az HÜLYE és a saját idejét rabolja. Legalább ilyen kötelező a textúrázás is, ha el akarsz adni valamit, íme:
[link]Amúgy az egész kép úgy készült, hogy összebarmoltam a képernyőt mindenféle crystal brush-al különféle árnyalatú szürkékkel majd nyúztam-nyújtottam, forgattam-tekertem addig amíg valamit el nem kezdtem meglátni a képben (mint amikor a börtönben felmutatják neked a placnikat, hogy "mit lát a képen?" ).
Innentől már alig kellett valamit csinálnom vele, pár dolgot berajzoltam, elhelyeztem a palántákat, rajzoltam egy gagyi fát, vizet + textúrázás -----> KÉSZ. Van aki egyáltalán nem használ ecsetet a képeihez, ők a fotomanipulátorok, mocsokjó dolgokat lehet úgy csinálni, így ni:
[link][ Szerkesztve ]
-
jimspie
tag
válasz LamaCube #498 üzenetére
A concept art lényege amúgy is a képalkotás, mindegy miből a lényeg, hogy valami eredetit alkoss (hát én attól messze állok még). Persze inkább festegetek és kevés textúrát meg egyedi ecsetet használok. Ez utóbbi képben persze alig volt valami ecsetvonás, nem is tetszik nekem főleg, hogy később vettem észre milyen zavaró, ha nem széles a vászon hanem ilyen .. "kocka" .. :\ olyan szűk és zsúfolt - nem tetszik
-
jimspie
tag
válasz LamaCube #508 üzenetére
A jobb oldali épület perspektívája teljesen rossz. Olyan mintha alulról néznénk közben bőven felette vagyunk. A méretarányaiban is lehet némi igazad . Az árnyékok ugyszint problémásak hiszen nagyon távolról jön a fény így nem lehetnek ennyire szerteágazóak. Sok a hiba benne! A legközelebbi bástyán direkt nincs fogazat ^^
-
Rikkus
csendes tag
válasz LamaCube #516 üzenetére
Nagyon köszönöm. Igazából jó barátok akik egy játékban együtt játszanak, szóval lényegében a játékos, a karaktere bőrébe bújva Egy szóval az arc az igazi emberekhez kapcsolódik, és saját bevallásuk szerint hasonlit is rájuk a többi saját agyszülemény , ami szerintem illik az adott játékbéli szerephez, orrgyilkos, paladin, vadász, varázsló, druida.
[ Szerkesztve ]
-
jimspie
tag
válasz LamaCube #537 üzenetére
Szerintem árnyékolásra a szürke árnyalatait használd, de ne a feketét mert az a legmagasabb érték és csak nagyon kevés esetben szabad használni. Ahogy a csúcsfények lehetnek csak színtisztán fehérek, de gyakran még azok sem teljesen nullértékűek.
Vegyük például a szoba falát. Fehérre van festve, ránézünk megkérdik milyen színű azt mondjuk fehér. Pedig amit látunk az az esetek 99%-ában nem fehér hanem szürke meg egyéb zaj"értékek". A kulcsszó az értékeken van. Érték (value) a fehértől a feketéig terjedő árnyalat skála. Ezekkel kell dolgozni függetlenül attól, hogy milyen színt használunk. Egy vörösnek és egy kéknek lehet ugyanazon értéke, ha elvesszük a színeket a képből és nem lehet megkülönböztetni a pirosat a kéktől akkor ugyanazon értékeket viselik. Gyakran kell ezért színes képnél fekete fehérre váltani, hogy lássuk ezeket az értékeket. Na mindegy is ez csak kitérő volt a lényeg, hogy matt fekete (100) dolgok a valóságban szinte nincsenek is, ahogy totál fehér (0) se nagyon van. Ha a képen sok a fekete és a fehér, túl kontrasztos lesz és az egész kép virítani fog, ha betartod az értékekre vonatkozó szabályokat akkor a lényegtelenebb dolgokat a háttérbe tudod szorítani míg a nagyon alacsony és nagyon magas értékekkel ki tudod hangsúlyozni a lényeget.
Példa: ezen a képen is látható, ahová a csúcsfények és a főbb árnyékok esnek az a lényeg míg a többi csak maszat, mégis tök jó a kép.A lényeg, hogy ne használj sok matt feketét és teljes fehért.
Csak egy kis érdekességként osztottam meg nem kifejezetten neked hanem mindenkinek aki rajzol ^^
[ Szerkesztve ]
-
jimspie
tag
válasz LamaCube #614 üzenetére
Mindig gyorsan csinálom, így többet tudok gyakorolni, gyorsabban fejlődök. Felesleges pepecselni, attól nem lesz jobb a kép, hogy pixelenként adom hozzá a színeket. Van némi hiba így, de kit érdekel ezeknek egyébként sem ez a céljuk, csupán gyakorlás, rutinszerzés ilyesmik.
-
jhos910
aktív tag
válasz LamaCube #614 üzenetére
A felhőket stock image-ből szedte szerintem és ahogy látom a jobb oldali fákat is
Ez is egy digitális festés technika ezt matte-paintingnek hívják. Lényege, hogy van amit fotókról illesztessz a kompozícióba és van amit megrajzolsz.A stílus a digitális festés és a képmanipuláció határán mozog, sokszor használják pl. illusztrációkhoz.
[ Szerkesztve ]
-
-
Busmann02
tag
-
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #734 üzenetére
Közben elkezdtem a kinézett képet, de sajna nem tudom ma befejezni :/ viszont gondoltam megosztom, mert már van benne másfél óra (meg hátha van valami jótanács amit alkalmazhatnék rá). Még jön a közepére egy fa, meg ott középen az egy kitaposott ösvény akar lenni. A búza alját is még meg kell csinálni, hogy ne legyen ilyen kopár. -
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #759 üzenetére
Sehogy, azzal csak képeket lehet csinálni. Sony vegas-ba importálom be Image Sequence-ként. Ha esetleg érdekelnek a lépések hogyan csinálom:
- először Total Commanderben átnevezem a fájlokat Csoportos átnevezéssel számsorozatra (0001.jpg, 0002.jpg stb...), ezt ott úgy lehet megcsinálni, hogy kiválasztod a fájlokat, Fájl menü - Csoportos átnevezés, azon belül az Átnevezésmaszk ez jelenti a számlálót, és jobboldalt a számjegyeket átállítom 4-re (vagy ha több mint 10000 fájl van akkor 5-re)
- utána Sony Vegasban Project Media fülön Import Media, betallózod a képes mappát, kiválasztod az első képet, majd alul bepipálod, hogy Open still image sequence, Open, kiválasztod a Frame rate-t (én 59-re szoktam tenni hogy minél gyorsabb legyen alapból), majd a Project Media ablakból áthúzod a szerkesztő sávba, és onnantól úgy kezeli, mint egy videót. Szerkeszted, rendereled[ Szerkesztve ]
-
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #768 üzenetére
Szerintem is nagyon jó lett, mennyi időbe telt?
Nekem is az a célom hogy tudjak portrékat rajzolni, lassan neki is fogok állniszerk.: most olvastam vissza a korábbi írásomat és vettem észre hogy hiányzik belőle a számlálós rész előtt a kód, szóval a számláló kódja Total Commanderben szögletes zárójelek között nagy C (pedig leírtam csak gondolom a prohardver kódnak vette ezért nem jelenítette meg)
[ Szerkesztve ]
-
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #773 üzenetére
File - Render As - ott pedig ki kell választani a megfelelő kodeket, meg felbontást, majd Render. Az a gond, hogy nem tudom milyen verziót használsz, így lehet hogy nem pontosan ugyanúgy van mint nálam, Nekem 11-es van, és így csinálom mint a srác a videóban [link] csak kövest a lépéseket (bár ahogy nézem ő nem DivX-be renderel).
Ha így sem tiszta, leírom pontosan hogy van nálam, csak most lusta vagyok épp befejeztem az első portrémat, full fáradt vagyok, jól el is kapkodtam a végét mert úgy nézett ki hogy sosem lesz kész... -
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #780 üzenetére
1 másodpercenként csinálok képet, de mint korábban említettem, igazából elég lenne 2 másodpercenként, mivel úgyis mindig 60 (vagyis 59 egész valamennyi) fps-re rakom mikor videót csinálok a képsorozatból és 30 fps-es videóban renderelem ki magyarul a fele képkocka pont elveszik (bár a szöcskésről csak úgy csináltam egy valódi 30 fps-eset is, hogy meglegyen lassabb változatban is).
Persze, nem elégedetlenkedek, örülök hogy ilyen is lett (pláne hogy nem vonalrajzból festettem hanem ahogy a többi képet szoktam, én is csodálkoztam hogy sikerült arc formát "faragnom" ), csak mégsem olyan lett a vége ahogyan szerettem volna, mert elfáradtam, viszont nem akartam félbehagyni Szeretem ha mindjárt kész is van ha már elkezdtem. Mára is kinéztem egy képet, de nem volt kedvem nekiállni, majd holnap.
[ Szerkesztve ]
-
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #782 üzenetére
Na, grat, végre nem csak én rakok fel videót Nekem tetszik a virág. úgy néz ki mintha ceruzával rajzoltad volna.
A videóval viszont van két probléma (szerintem):
- kicsi a felbontása (mikor renderelsz, állítsd be hogy legyen mondjuk 720p mert így túl pixeles, persze ha a SnapShot-tal alapból ilyen kicsi képeket csináltál akkor ez felejtős)
- szerintem idegesítő ahogyan villog, mivel fekete háttérről Alt + Tab-ozol világos háttérre majd vissza, és ez így felgyorsítva epilepsziásoknak nem ajánlott tudom ajánlani a saját megoldásomat: képernyő egyik felén a referencia kép, másik felén a rajzoló program. Igaz hogy elveszi a helyet a referencia kép, de erre van a Zoom. Így szerintem az is előny, hogy végig látszik mi lesz belőle, már az elején is.Persze ezek csak személyes megjegyzések voltak, ettől függetlenül úgy csinálod ahogy neked tetszik
-
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #784 üzenetére
SnapShot-ban a beállításaim:
- Image File: JPG
- Size: Actual (ez a teljes képernyő)
- 1 másodpercenként
Ennyi.Sony Vegas-ban amikor rámész hogy Render As, akkor ami ablak felnyílik, ott valahol van valami olyasmi ablak, hogy Customize Template, vagy hasonló, és ott a Video fülön nálam a Video format DivX 6.9.2 Codec (ahhoz hogy ez megjelenjen, a DivX-nek telepítve kell lennie, és ha nem jelenik meg így sem, akkor trükközni kell vele, sajna Google-zni kell utána), a DivX 1080p Profile-on van és 5000 kbps-en (ha 720p Profile-ra rakom akkor nem engedi full HD-ban a renderelést). Ez hogy DivX-be ment azért fontos, hogy egyből lekódolja, és nem csinál gigányi videókat, hanem általában 100 MB körül vannak ezek a ~3 perces fullHD videók.
Ami még fontos, hogy a videó beállításoknál a Frame size legyen beállítva akkorára, amekkorára akarod (ne 640x480 mert az túl kicsi), viszont ha nem támogatott méretet írsz be (mondjuk 1125x678 ami elég fura videó méret lenne) akkor renderelésnél felugrik egy ablak valami hibaüzenettel. Szóval hogy jó eséllyel sikerüljön, válassz mondjuk 1280x720-at vagy 1920x1080-at (attól függ milyen a monitorod felbontása, nyilván attól nagyobbat felesleges beállítani). -
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #789 üzenetére
Igen a hónalj béna lett meg a váll meg a keze amiben tartja a nyuszit túl vastag. Az arcra ment el a teljes festmény idejének kb. 2/3-a (bár a fül így sem lett jó ), 10 perc híján 4 óra volt az egész. Tegnap kezdtem, ma fejeztem be.
A videó ezen a linken lesz elérhető kb. 20 perc múlva: [Olivia Wilde - The Incredible Burt Wonderstone Speed Paint] -
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #798 üzenetére
Hát nem is fogok rászokni a babafestésre, az biztos
Itt a videó: [Bújkáló baba speedpaint] -
Rolanddd
tag
válasz LamaCube #810 üzenetére
Igaz, lehetett volna feketébbre a sötéteket, azért nem szoktam sem feketével (rgb 0,0,0) sem fehérrel (rgb 255,255,255) festeni, mert azoknál nem lehet sötétebbet vagy világosabbat felvinni ha esetleg kellene meg mert ezt fotózásból is tudom (a fehéret) hogy teljes fehér szinte soha nincs egy képen sem (csak ha kiég), bár fekete van többször, de valahogy azt is próbálom kerülni Ez persze nem feltétlenül jó így, meg főként ebben az esetben a kép amiről másoltam tele van full fekete és full fehér részekkel, mégsem akartam úgy feseni. Mert csak
Amúgy ezt tök jó volt festeni, mert már az első 6-7 perc után ki lehetett venni belőle hogy mi akar lenni onnantól meg csak finomítani kellett. A legnehezebb része mindig az, hogy az arányok megfelelőek legyenek. Látszik is a videón, hogy egy ponton rájöttem, hogy túl hosszú az orra és túl lent van a szája, és hogy úgy tudom fixálni, ha ezt a kettőt feljebb viszem. Ezt egyből jól kéne rajzolni, de ahhoz kevés vagyok. Örülök ha egy arcot felismerhetően le tudok festeni
Racze
Néhány tanács - lehet nem mondok vele semmi újat.
Vaku nélkül, állványról (vagy akár asztal széléről), időzítővel fotózd - tehát hogy visszaszámol "2,1,katt" - és a fényt úgy állítsd be, hogy ne tükröződjön (tehát amennyire lehet, ne szemből világítsd meg). Ha esetleg kicsit sötét is lesz, a fényerőt fel lehet húzni utólag. Ami még fontos, hogy amennyire lehet, "rázoomolva" fotózz képeket/festményeket, mert széleslátón torzulnak. Ezt nem erre mondom, mivel itt nem látszik, az inkább akkor jön ki, amikor szemből fotózol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...