Új hozzászólás Aktív témák

  • Jackal2

    senior tag

    válasz zarew #277 üzenetére

    Nos a blog most egy kicsit lassabban pörög, mert a tankötelezettségeimet teljesítem éppen:D A lényeg és az alapstory a következő okfejtéshez:
    - van egy gépem, az Ogre, ami átépítés előtt áll és mivel nincs időm foglalkozni a témával, ezért most az árufelhalmozás folyamatában vagyok, ahogy MGY:D értsd minden ami kell, álljon rendelkezésre, mire lesz időm bíbelődni vele.

    A váz megvan, ESC-khez nem akarok nyúlni, vezérlőm van, akksit vettem (erről majd később), de mivel a vázméret megváltozik és ezzel a propeller méret is, vagyis a kérdés az, hogy mi is forgassa a propellereket? A jelenlegi, szerintem NAGYON JÓ motorok: 4 db DYS X2212 920KV
    - olcsó motor
    - elmegy 3-5S akksikkal
    - elmegy 8-10 (talán 11) colos propokkal
    - jó a hatékonysága (erről később)
    - elég erős, de nem túl erős, 3S 600 gramm, 4S 900 gramm
    - keveset eszik

    Kicsit a hatékonyságról és az elérendő célról: eddig ugye racerekben gondolkodtam, aminél az alábbiak fontosak:
    - gyors reakció
    - nagy erő vagyis a PEAK értékek
    - jó hűtés
    - menjen 4S-el is
    - 4-5-6 prop rámenjen, bírja a 3 ágút is
    - bírja az eséseket

    Na ezeket a szempontokat ki lehet dobni a kukába, úgy ahogy van, gyakorlatilag az összeset, kivéve az akkumulátorok cellaszámát, mert ami fontos:
    - rezgésmentes, stabik forgás
    - kis áram mellett, takarékos működéssel, csendes legyen
    - teljesítmény
    - takarékos működésből következik a hosszú üzemidő és a kevés hő
    - minél nagyobb propellereket meg tudjon forgatni, ami még felfér a vázra
    - ár (ezt a racernél azért nem írtam, mert a csúcsteljesítmény kivétele mindig nagyon drága)
    - plusz súly miatt legyen benne tartalék az emeléshez

    A hatékonyság az egyik legfontosabb dolog, vagyis:
    - KW érték osztva emelő erővel, tehát mennyi teljesítményt kell kidobni az ablakon, a gép megemeléséhez
    - mekkora áram mennyi emelő erővel jár
    - az átlagos repülés közben mennyi áramot fogyaszt én ezt az 50% körüli gázállásnál szoktam nézni

    A DYS X2212 920KV-t használtam referencia motornak, tehát ebből kell kiindulnunk, szóval ideírom a statisztikákat:
    - ár: 3267 Ft
    - Akku: 3-5S
    - propeller: 8-11 (talán, de nincs igazi infó)
    - emelő erő: 3S=600 g, 4S=900g
    - súly: 80 g
    - méret: 28*24
    - hatékonyság: g\W=6,35
    - hatékonyság áramra: g\A=70,6

    Sok motort megnéztem, nem írnám le mindet, az majd benne lesz a cikkben, de az alábbiakat találtam érdekesnek, különböző szempontból, de előtte még annyit, hogy egy Multistar 4000mAh 10-20C 3S akksival fogom kezdetben tesztelni, ez ugye 40-80A-t tud kiadni, tehát minden motor kiesik, ami:
    - 20A+ ampert fogyaszt
    - 1250 KV-nál gyorsabban forog, de inkább 800-1100 KV közé kell esnie
    - 2-3S-es motorok, mert 2S-t sosem teszek rá, 3S alap, vagyis 3-4S vagy 3-5S kell
    - ami nem tud fogadni legalább 9" propellert

    A három legérdekesebb versenyző:
    - Emax MT2216 II 810KV
    - Sunnysky V2216 800KV
    - JFRC U2216 800/900KV

    Emaxról néhány gondolat:
    - drága motor, darabja 5800, csak kínából lehet rendelni BG-n
    - van 9-es referencia értéke, amivel egyébként erőben ugyan azt tudja, mint a DYS (600 gramm), de 7,9 a hatékonysága, tehát hosszabb üzemidőt hoz
    - 3-4S-t tud
    - van vele tapasztalat, csendes és majdnem nulla rezgést ad le

    Sunnyskyról:
    - magasan a legdrágább motor, 7550 Ft, de van EU raktárban
    - 9-12-es propokat is elvisz, tehát áttehető később más gépre
    - 2-4S-el megy
    - 11.1 V-nél 8,24-es hatékonyság, 5.8-nál 11,88!!! vagyis ez a leghatékonyabb motor a versenyzők között, nagy üzemidő
    - van róla thrust teszt a neten, dicsérik

    JFRC ről:
    - nem ismerem a márkát és semmi infó nincs róla
    - 5000 Ft körüli az ára
    - nagyon erős, 8,1 ampernál emel 660 grammot
    - hatékonyabb mint a DYS, 10%-al nagyobb emelőerőre 7,34-es hatékonyság
    - 2-4S aksikkal is megy
    - 9-11" proppal biztosan megy
    - mérsékelten vízálló, IPX-7

    Ezek alapján, ha tudnám, hogy a JFRC jó, megvenném azt. A Low end szegmensben viszont nincs jobb a DYS-nél.

    Mint látható, az akkumulátor miatt nem érdemes erőlködni még nagyon az 1100KV-s akksikkal sem, de a 4000mAh-tól ezekkel a motorokkal szerintem elvárható kb. 15 perc repülési idő üresen.

    [ Szerkesztve ]

    Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu

Új hozzászólás Aktív témák