- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- EAFC 24
- [SoP] Premier dátumot kapott a Silent Hill 2 Remake
- Alkoholista nevelde
- Dragon Age: Origins
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- EA Sports WRC '23
Új hozzászólás Aktív témák
-
foka
aktív tag
válasz Pikachu24 #1348 üzenetére
Egy MegaPirat APM LED indicator, 4×3W led, csak nem látszik mert lefele néz, brutális és megvakulok tőle.
Ilyen mint ez
Az APM régen a hexa kameraplatformon volt (ami később megkapta a Pixhawk-ot, ami meg a Tarot 650-re került), gimbaltól kezdve a landing gearig, led vezérlés minden, és logikailag nem butítottam vissza. Ha D8R-II Plusom van, legyen bekötve minden csatorna, na.
Még nem tudtam aktiválni a CPPM-et, mert elszált az FTDI-m, várom a másikat. Egyetlen PPM encoderem van, az most a Pixhawkhoz kell.[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
mgy
senior tag
válasz szacsee #1349 üzenetére
Úgy néz ki most a gépem, mint bárki másé, rendesen szarul érzem magam tőle. Ebben a vázban "csak" naze lesz, abban már voltak tüskék, az esc csatik teteje majdnem a felső lapig ér. Hányinger!
Egy esc elszállt, rántotta magával a frissen felrakott, nulla métert repült motort. Rögtön jó kedvem lett tőle. Raktam mindenből tartalékot, kimentem, de nem tartott soká. Az első akksi végére valami megint elkezdett füstölni, inkább hazajöttem. Nem tudom mi lehet az, szétszedtem nem látszik semmi égettnek.Kicsit változtattam a kamera szögén, másik konzolt raktam fel, illetve kukáztam a gaggyer motorokat, egy polccal fentebbről vadásztam egy szett rcx-et. Konkrétan nem tudtam vezetni utána a gépet.
A 2950KV-s motorokkal a gép iszonyatosan durva lett. Érdekes, hogy a háromágú propokkal nem melegszenek a motorok egyáltalán. A kingkong simán kéttolúval is melegített. Jók ezek a dalpropok!De azt hiszem kicsit hagyom pihenni a gépet, lehet elkezdem építeni a rendeset.
-
foka
aktív tag
Első repülés a Quasimodoval.
A merülő akksikat még egy kicsit használni akartam de az APM csak jobban tudja mikor kell leszállni. Erőltettem, ez lett az eredménye, mivel letottyant és a gyorskötöző se mindenható:
Már terveződik a rendes csavaros felfogatás, addig egy új motortartót kell rendelni (mivel csak pont annyim volt, mint ami az X8 konverzióhoz kellett).szacsee: úton van két aksim egy kis matek hozzájuk:
10×25=250A ami burst értéken felmegy 400-ra
Ha a feszültséggel csak a névlegest számoljuk az 5.550/8.880W
Feltöltve meg le se merem írni, hogy 6.300/10.080W
6S 22,2V 1000mAh 25C max 40C, csak hát 1489g a kicsike darabja.[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
mgy
senior tag
Itt tartok két hónap után. Nincs sok felvételem, igazából ezt az egyet csináltam pénteken, vágatlan, nyilván egy csomó elk.r.ssal, de azért van benne 1-2 vállalható kanyar, szerintem.
Youtube.[ Szerkesztve ]
-
mgy
senior tag
válasz SpydeR3412 #1359 üzenetére
Tényleg nem mentek rosszul a bg motorok. Kaptak sokat, tengely görbült, egy másik 5 akksi alatt csapágyas lett, a harmadik szimplán megállt. Ami érdekes, hogy a balraforgók mentek tönkre maguktól, a jobbrát én tettem tönkre. Mostanra végük, van még pár darab, elraktam őket a gyerekeknek tanulós motornak.
Lettek helyettük a magas KV-s rcx-ek, az megdöbbentő, hogy megy velük a gép. Kicsit már most fosok, mi lesz könnyebb a váz, erősebb motor eredménye. -
foka
aktív tag
válasz szacsee #1357 üzenetére
A motorokkal bajba vagyok, mert a neten valami háromszázvalahány wattot írnak róluk, a hozzá adott papíron meg 630W szerepel, de csak 390KV értékig van a fordulat, én meg 460KV-set vettem. ZTW Black Widow 4110 460KV 40A a beépített esc-je.
Egy srác az rcgroups-on tesztelte 4S akksival őket de 6S-ig lehet használni:"Running APC Electric-E 18" X 5.5 pitch prop
4 Cell Lipo 16.2V
1KG thrust 100W, 3100 RPM
1.2KG thrust 130W, 3450RPM
1.6KG thrust 200W, 3840RPM
2KG thrust 271W, 4350RPM
2.4KG thrust 391W, 4800RPM (max)I ran it about 30 seconds at max PWM and while the motor did get warm, it wasn't hot."
A Matek pdb csak az egyéb dolgokat tápolja majd, a motorokhoz a Tarot TL2909 8 motorost fogom bekötni. Az aksi XT60 csatis, nem tudom lecseréljem-e XT90-re. Vagy esetleg két akksi dualXT90
[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
SpydeR3412
aktív tag
Van valaki Újpesten, akinek lenne kedve repülni ma egyet?
mgy: A bg motorok ennyire nem bírják, hogy ilyen hamar tönkre mennek?
[ Szerkesztve ]
-
Jagi
tag
válasz SpydeR3412 #1363 üzenetére
Hali
Szintén újpesti vagyok, de ma biztos nem tudok menni, mert még vezérlő problémáim vannak.
De, ha sikerül megoldani a gondokat betársulnék majd a következő meetinghez.
Addig is "megjegyeztelek"Üdv.: Ádám
-
mgy
senior tag
válasz SpydeR3412 #1363 üzenetére
Nem tudok jó választ adni, nincs összehasonlítási alapom.
Nálam kaptak, estek is sokat, voltak koszban, porban, (SÁRBAN). Biztos, hogy nem csúcs, talán még nem is középkategóriás cucc, de nem bánom, hogy velük kezdtem. -
SpydeR3412
aktív tag
Ok. Sok sikert a vezérlőhöz!
Akkor várom majd a jelentkezésedet.
Am. milyen géppel repül(sz)nél?mgy: Az alapján amit leírtál, még egész jó is lehetnek.
Használsz motovédőt? Nagyon sok dzsuvát és ütést képesek felfogni. Ha nincs, szerintem megéri beszerezni egyet.[ Szerkesztve ]
-
mgy
senior tag
Spyder,
igen, a motorvédő jó ötlet, kaptam is egy garnitúrát, de nem "tudtam" felrakni, nem volt a pici furathoz való csavarom. Meg kell csinálni, meg is fogom.Fape,
jaja, de eszemben sincs. Inkább meg kéne tanulni!
---Megvan a tegnap esti második füst oka, banális. Gyanús volt, hogy nem találtam zárlatot sehol, s bár tapiztam a vtx-et, nem volt kibírhatatlanul meleg. Arra mondjuk emlékeztem, hogy az első összerakáshoz képest, mikor az antenna csavarja a vázhoz lapjával szorult, most meghúzás után már a vázzal szöget zárt be. A vázhoz gyorskötözőzve meg nem kellett túl magas hőfok, hogy a karbon elkezdjen égegetni. Lapra forgattam, raktam oda is zsugort, Kész.
Külön öröm, hogy reggel elmeséltem egy havernak, rögtön rávágta, hogy mi lesz az oka! Respect!---
Megjött a következő (s egy darabig utolsó) építős vázam is. Háromból három ZMR karokkal megy, ez valszeg már több őszinte barátságnál.
-
Jackal2
senior tag
Ezekben az új X framekben az a mágia, hogy 4-5-6 prophoz rendelkeznek szabvány karral, tehát ha feldobsz rá egy bulletes ESC-t akkor gyakorlatilag pár perc alatt lehet váltani 180-250 mm között mindenféle gépet, olyan lesz mint egy nagy legó. Csak rajta kell hagyni a motort a kar végén és ennyi.
Lehet tesztelni 1304-2208 között 4-6" inches proppal mindent, amit akarsz, ráadásul a váz szimmetrikus és még jól is néz ki. Nekem egy félelmem van, az akksi alulra helyezése, de ennyi.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
mgy
senior tag
Ehehehe, elvesztettem a zmr-t...
A tegnapi mutatvány valszeg nem használt a vtx-nek, már nagyon kis távolságnál leromlott a kép. Cseréltem antennát, elindultam újra, van kép-nincs kép-van kép-nincs kép. Feltoltam a szemüveget, és nem láttam semmit...
Annyival könnyebb volt a helyzetem, mint legutóbb, h volt telemetria, szóval 20 perc bozótjárás után láttam viszzajönni. Meglett végül, de tele vele a zsák, letettem, ahogy van időm, építek inkább másikat. -
szacsee
nagyúr
391W 16,2V-on nem is veszélyes, de gondolom indítási áramlökés itt is lehet mint más fogyasztónál.
40A-es Esc van rajta, akkor ha hexa, akkor az 240A lenne.
Első körben legolcsóbb ha rendelsz AWG 8 vagy 10-es vezetéket BG-ről, vagy ha sürgős, akkor itthonról.
HK-n van XT 150-es csati, próbaképp azzal táplálnám meg, mert nyilván nem fog 40A állandóan keresztül folyni rajta.
A srác mérése alapján ~ 24A volt a maximum, ez hexánál épp belefér az XT150-es megengedett maximális átfolyó áramerősség keretbe. Ha pár tesztkört mész és melegedne a csatlakozó, vagy a felületén kokszot látsz, akkor csere nagyobbra, de az már a látókörömön kívül van.
Így PDB-től vastag kábellel XT150-be, vagy egyből 2 XT60-ba, vagy 2db XT90-be. Utóbbit akkor érdemes, ha az akksi kábele is elég vastag hozzá.... bár a jobb csatlakozás miatt lehet megéri lecserélni az XT60-at XT90-re... biztos ami biztos alapon.
Ekkora fogyasztású monstrummal nem volt még dolga szerintem itt senkinek.[ Szerkesztve ]
-
foka
aktív tag
válasz szacsee #1375 üzenetére
Hát, az az igazság, hogy Tarot 650 váz Tarot 1555 propokkal, először quad kiépítésben, majd ha meglesz az utolsó két motor is (hatnál tartok) akkor X8 lesz belőle. Ez adta az ötletet.
Akkora héten rendelekmegvárom az akksikat, és megvizslatom a vezetékelést, az alapján meg rendelek kábelt/csatit, ha kell. Fényképen 10AWG kábelek vannak rajta, az XT60 csati az biztos (DJI X800-hoz ajánlják).
Van itthon XT60 is egy rakattal, meg 14AWG/20AWG/22AWG jó pár méternyi.
A bekötés úgy lesz, hogy a csatiból a kábel a Tarot pdb-be megy onnét kapják a motorok. Abból megy egy kábel a Matek pdb-be onnét meg a Pixhawk power moduljához. A power modul tápolja csak a Pixhawkot és a kiegészítőit (GPS, státusz led, buzzer, portok...) a Matekről megy az fpv rendszer és a gimbal, valamint az akciókamera töltése.
Mi lenne, ha dupla 14AWG menne a csatiból a pdb-be, onnét már mehet normál kábelezés. A motorokon gyárilag 600mm 14AWG kábel van. Szerintem a gépen ne legyen nagyobb kábel mint az akksié, ha valami olvad az ne az akksi legyen, hanem a pdb bekötése nem? A dupla 14AWG (110A) nagyobb mint a 12AWG (88A), de az aksi 10AWG-nél (140A) kisebb.
Ja és ebay-enés a HXT 4mm csat 93A-os, az EC5 csati 5mm meg 120A (200Ft), XT150 880Ft, 10AWG 660Ft/m.[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
szacsee
nagyúr
Majdnem jó az elgondolás, de van 1-2 buktató.
A kábelt nem érdemes bitosíttékként használni. Az interferencia miatt javasolt minél rövidebb / kevesebb kábel használata. Pl. Dji E300 esc-nél a betáp egy árnyékolt kábel...
Ha füstöl valami az a motoron levő esc lesz első körben. Alulméretezett kábelnél lehet semminek nem lenne baja, de egy intenzívebb használat miatt a kábel megolvad és zárlatot csinál. Rántja magával az elektronikát és ez 50-60m magasan egy roncshalmazt is eredményezhet.
Először azt hittem hexa vázad van. Benéztem a felhajtott talpakat. 😓
Lehet érdemes már az elején 8 motor fogadására képesek megépíteni az elektronikát.
A srác ~24A körül mért 100% gáznál.
8 motorral ez ~200A-es átfolyó áramerősséget feltételez.
Lehet jó megoldás lenne Awg8-as kábel a pdb-től a végén 2db xt90-el.
Akksin meg csatit cserélsz. Mindenesetre várd meg az akksit, hogy milyen kbel van rajta. ☺ -
Jagi
tag
válasz SpydeR3412 #1367 üzenetére
-
foka
aktív tag
válasz szacsee #1377 üzenetére
Egyszerre mindkét akksi fent legyen?
Én inkább már a XT150-et választom, a DJI S800/900/1000-en az van már, benne a gépkönyvben, hogy először fekete dug össze, majd a piros, először a piros húz szét, majd a fekete.
Már eleve 8 motorra lesz kivitelezve, csak nem rakom fel őket mindet (-2db hiány).
Akkor az AWG8 már eldöntetett.
Megnéztem az E300 esc-t, csak van-e árnyékolt kábel 150-200A terhelésre?[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
foka
aktív tag
Srácok! Van valakinek egy eladható Naze32/F3 vezérlő tűsora, 90 fokos, nyolc kivezetéses? Nagyon kellene egy, rendelek is majd, de most ez sürgős lenne.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
szacsee
nagyúr
Sziasztok!
Összedobok egy próbakoptert kamerához. Ha nem jön be, akkor nem költöttem rá vagyonokat, ha viszont bejön, akkor valami profibbat vennék, építenék.
Mi a neve annak a funkciónak, amivel egy pont körül köröz pl a drón és a gimbal az adott pontot veszi mindig?
Illetve waypoint repülésre melyik vezérlők alkalmasak?
Dji m lite okosítva tudja ezt, de gondolom kell hozzá v2 pmu, ill. Dji data link, ami majdnem 300 dollár+ még a vezérlő. Esetleg rosszul tudom?
Pixhawk és apm-nél ez hogy működik?Jó lenne egy olyan vezérlő, ami rth-t minimum tudja, de nem ártana a waypoint repülés sem.... Illetve a fenti gimballal egy pontot felvenni...
Elsődlegesen rth a fontos, a többi akkor jönne jól, ha kiránduláskor megörökíteni szeretnék valamilyen eseményt és nem akarok a felvétel készítéssel foglalkozni, mert pl ott az asszony és ha kontrollert lát a kezembe, akkor ketrecharcossá változhat. 😀
-
foka
aktív tag
válasz szacsee #1383 üzenetére
POI= Point Of Interest.
Az önálló repülés a Mission a Mission Plannerből adódóan az APM (ne, nem elég stabil, időnként zavarodott példányok), de inkább akkor a Pixhawk vezérlő a minimum követelmény.
A gimbal hozzá ilyenkor háromtengelyes kell, minimum a pitch és a yaw távról is vezérelve. Ha nem akarod felszállás előtt indítani a kamerát, akkor még egy kamera shutter funkció is legyen.
Viszont ha nem akarod előre otthon feltöteni a missziót, akkor laptop/tablet és radio telemetria a feltöltéshez (a rádió jóval nagyobb hatótávú mint a wifi/bluetooth), valamint internet a térkép (goole maps alapú) frissítéséhez.Persze a Tarot ZYX saját programmal is lehet, de ott rejtélyes szoftverhibák/zuhanások szoktak előfordulni, akár a DJI S800/900/1000 széria zuhanásai is a saját vezérlőjükkel.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
tvamos
nagyúr
Nem lattatok valami olyan hack-et, amivel kozelseg erzekelot tudnek tenni a dronomra, es megakadalyozna az utkozest? (Nagyobb targyakkal gondoltam, mint pl. fold...)
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
-
Jagi
tag
Ezek az egyszerű FC-k nem birnak el egynél több sonart.
Elméletben meg lehet oldani, hogy több sonar együtt működjön de ahhoz plusz vezélő elektronika kell, ami feldolgozza a szonárból érkező jeleket és azokat a megfelelő parancsokkal korrigálja a repülésvezérlő felé, de ez már nagyon hardcore feladat. -
szacsee
nagyúr
Köszi!
Tarotot pedig nézegettem. Kár, hogy ilyen hibája van. 20%-fölé állított min. gáznál is csinálhatja?
T4-3D gimbalom van, azzal jól ellennének pedig. ☺
Pixhawk-ot milyet érdemes venni?
3DR shop oldalán 200$ körül van banggoodon jóval olcsóbb, de persze azt írják eredeti. 😀 -
foka
aktív tag
válasz szacsee #1393 üzenetére
Én banggoodos Pixhawkot vettem 14e Ft-ért (pontokkal lenyomtam az egyébként is akciós árat).
A ZYX vezérlő már lebegő gépet is borított fel, pont mint a DJI.
Én is rá voltam izgulva a ZYX-re, de mások is szóltak az rcmodell fórumról is.
T4-3D jó kis cucc, nekem egy DYS Smart3 van csak a vezérlő már egy Storm32 rajta.Jagi: Ja, még a drága DJI Inspire is csak egyet használ
tvamos: Pedig arra az eredményre kíváncsi lennék, valami jó kis házifejlesztés
[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
Teréz Atya
senior tag
Hmm, ez erdekes. Tehat, ha a NightHawk kirepul a hatotavbol Cleanflight alatt meg lehetne oldani egy szonarral h ne lezuhanjon, hanem ereszkedjen le kb. 2 meterre es varjon meg. De a szel fuj, igy GPS is kelleni fog.
Tehat, hogy ne fejre alljon jelveszteskor kelleni fog:
- PPM vevo
- GPS
- Sonar- Cleanhlight
- ESC frissitese BLHeli-re, mert sokan jeleztek h CF + Simonk FW nem szeretik egymast az NH-n (ezt meg a mindenegybe lapon hogy a rakba??)Mas:
Az letezhet, h BLHeli-t maskepp kell CF alatt kalibralni mint a Simonk-t? En arra emlekeztem h regebben kalibraltam a Falcon 180 Fairy-jet, de mult heten max gaz mellett nem jott a timtara, hogy huzhatom le a gazt, hanem mindjart az 1-2-3 csipogasokat hallottam, mint amikor a Simonk-nal elbambul az ember. Ha azonnal akku utan lehuztam a gazt meg csak a normalis inicializacios szekvenciat dudalta az ESC.BLHeli ESC tud kommunikalni valahogy az FCB USB-jen? Vagy ez meg mindig Sci-Fi?
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
szacsee
nagyúr
Gondolom ezt vetted.
Akku fesz figyelés működik?
Waypoint repüléshez elég egy gps-t rákötni, vagy érdemes venni hozzá más kütyüt is?
170$-os verzióhoz adnak egy rakat mindent, amit gondolom nem is használnék, de jó lenne tudni, hogy átvételkor minden port jól működik-.
Itthon akad egy bn-880 gps, lehet kompatibilis is lenne vele. Apm-hez használják, de nincs hozzá borítás, így ha m8n-t kell venni mellé az sem gond, ez meg megy az f3 mellé öcsiébe. -
foka
aktív tag
válasz szacsee #1396 üzenetére
Úgy vettem észre, rendben méri a feszkót.
Mivel előtte az APM-et komplett pakba vettem (power module, minimosd, 915 MHz 3DR telemetry, Ublox M7N) ezért csak a sok az egyben panelt vettem meg a Pixhawkhoz (buzzer, usb, gomb, ledek, i2c).
GPS most Radiolink M8N lett rá.
Jó GPS és egy sonar a leszálláshoz az nem hátrány, de automatában még nem reptettem.
Van még M6N is, úgyhogy 3 gps képes gépem lesz egyszerre.
Vezérlők: CC3D, Naze32 10DOF, SP Racing F3 10DOF 2 db (az egyik Naze32 F3 néven), APM 2.6 és a PixHawk.
Rakat Minimosd, mind MW OSD-re belőve, meg video TX-ek. Most kamerahiányban szenvedek, egy elfüstölt, egy meg hibásan érkezett, de a legnagyobb eleve dupla kamerás (1000TVL/SJCam) video splitterrel (távirányítóról kapcsolom)Teréz Atya: Rápörögtem az ESC firmware frissítésre én is, de még az adatgyűjtés közben leállítottam magam.
A raceren az esc-k FVT LB Oneshot125 30A, azt nem piszkálom, (minek, már így is elég), és a vevőkön, a raceren FrSky D4R-II, a többi meg D8R-II Plus beálítottam failsafe-re egy 1300-as gázállást. Majd még finomítok rajta, de a cél, hogy failsafe állásnál egy lassú ereszkedéses lebegésbe kapcsoljanak. Ez jobb mint a lebegés és a szél meg viheti, én meg fújhatom. Ami meg GPS-es, az mind tudja a RTH-t.
A többi gépen 1200-Ft-os SimonK esc-k vannak (20 és 30A) azokra nem kell több, úgyis teherautók (jó, nitrós monster truck) a racerhez képest. A pixhawkhoz meg a ZTW Black Widow motorok integrált 40A esc-vel, ahhoz nem nyúlok, így is húznak mint a gőzmozdony.
A D8R-ek még PWM-esek, de amint meglesz az új FTDI megy rájuk a D8R XP PPM/RSSI firmware. Addig a pixhawk megy egy PPM encoderrel.
Véletlenül még egy Crius MWC I2C-GPS NAV Board-ot is vettem fölöslegesen.[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
foka
aktív tag
Ja és rendeltem minden gépre szonárt egy dodós/db áron
[ Szerkesztve ]
Üdv: Fóka
-
fape
senior tag
válasz Teréz Atya #1395 üzenetére
Nem scifi már működik, csak "friss" CF/BF és "friss" BlHeli/Sk bootloader (nem firmware) kell hozzá. How To Use Cleanflight PassThrough to Program BLHeli ESCs
Sajnos a nighthawk többszörösen hátrányos helyzetű:
- nem elég új a gyári bootloader
- raktak plusz szűrést még a FC és az ESC közé
Szal marad a forrasztásos megoldás...[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Fimi drónok
● Drón topik
● DJI topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen