Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Aryes #9 üzenetére

    Háromszöget eddig nem nagyon láttam, de lehet, hogy ez az én hiányosságom. :) Hexagon stílusú mezőkre van egy ötletem, de nem tudom, ez-e a nagyok által is bevett módszer:
    1. Ha a hatszögű mezőknek van vízszintes éle (mint ahogy az cog777 pályáján is látható). akkor a függőleges irányú mozgás triviális, a vízszintes irányú mozgás esetén pedig egy előre meghatározott algoritmus szerint pl. a páros oszlopokból jobb-felső és bal-felső, páratlan oszlopokból pedig a jobb-alsó és bal-alsó szomszédba való átlépéssel történhet.
    2. Ha a hatszögű mezőknek függőleges éle van (tehát mintha a fenti pályát 90°-kal elforgatnánk), akkor a fenti módszer két koordinátájának léptetése értelemszerűen cserélődik.

    A körbejárás eszerint ugyancsak algoritmizálható, de derékszögű koordináta rendszerbe történő leképzése függ attól, hogy páros/páratlan oszlopban/sorban helyezkedik-e el a játékos (a középső üres helyen van a körüljárandó mező):
    1.
    [] [][][]
    [] [] vagy [] []
    [][][] []

    2.
    [][] [][]
    [] [] vagy [] []
    [][] [][]

    Ezzel persze az a probléma, hogy ha csak a nyíl gombokat nyomogatja a delikvens, akkor a teljes körhöz néha "átlósan" is lépnie kell, azaz egyszerre kell lenyomnia egy függőleges és vízszintes gombot. Ezt úgy lehetne feloldani, hogy egy nem triviális (tehát az 1. példánál maradva nem függőleges) irányú lépés esetén nemcsak azt vizsgáljuk, hogy a játékos páros/páratlan oszlopban áll-e, hanem azt is, hogy éppen merrefelé lép. Tehát maradva az 1. esetnél pl. ha jobbra lép, akkor páros mezőből a jobb-felső, páratlan mezőből a jobb-alsó szomszédba lép át, de ha balra lép, akkor páros mezőből a bal-alsó, páratlanból a bal-felső szomszédba lép át. Ezzel tehát meg lehet azt csinálni, hogy egy jobbra-jobbra-balra-balra "topogással" egyszerre 4 mezőt is bejárjunk, holott ez derékszögű koordináta rendszerben csak hármat érintene. Hasonlóan egy jobbra-balra-jobbra-balra-... topogással előbb utóbb a pálya aljára vagy tetejére kerülnénk attól függően, hogy páros vagy páratlan oszlopban lévő mezőben kezdtünk el topogni. A 2. példánál hasonlóan, csak a koordináták cseréjével. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák