-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
A legutóbbi logoutos írás olvasása során akadtam rá erre a topic-ra, így mostantól újabb követőként beállok a sorba. Sajnos az idén rendezett (és az összes korábbi) találkozóról így már lemaradtam, pedig elég régóta VAG csoportból származó autót hajtok.
Először 2000-ben kezdtem egy 1998-as Seat Ibiza 1.4 MPI-vel (sárga színű). Komoly gondom nem volt vele. A legnagyobb probléma az volt, hogy gyújtáskábelt kellett cserélni (2-szer is), mert nem ment csak 3 henger. Állítólag típusbetegség..
Aztán 2005-ben váltottam egy 2005-ös (újként vettem) Skoda SuperB 1.9 PD TDI Classic-ra (74 KW). Forgalmi szerint szintén sárga, de egyébként katalógus alapján szaharabézs metál. Azóta is azt hajtom. Teljesen elégedett vagyok vele. A helykínálat elsőre meggyőzött (nem vagyok kis ember a 194 cm-el). Előtte tesztúton próbáltam a Seat Altea-t, Skoda Octavia-t. Mikor ezt kipróbáltam, tudtam, hogy ez kell nekem. Ezzel az autóval is teljesen elégedett vagyok, bár ennek a legnagyobb problémája kicsit drágább volt (de nem vészesen drága): megrepedt a hűtő. Nem tudni miért, nem forrt fel a hűtővíz, lehet, hogy gyári hibás volt. Ez kb. 8 éves korában történt. Egyébként csak tankolni kell (keveset, mert átlagban 6 l körül vagyok, igaz ebből a legnagyobb rész autópálya, 150 km/h-s tempóval). Nem egy erőmű, de nekem abszolút megfelel.
Mostanában elkezdtem nézegetni a 7 személyes járgányok irányába, mert hát nagy lett a család (3 gyerek, feleség és így a nagyit nem tudjuk vinni sehova). De attól tartok, hogy olyat nem fogok találni, amelyikben ekkora belső hely van...
Alex
-
vargalex
félisten
válasz bitpork #102264 üzenetére
Szia!
Igen, Alhambra, illetve Sharan az irány eddig. A régi modellek igazából a ki-be szerelhető hátsó üléssor miatt nem tetszettek. Nálunk az a jellemző, hogy 5-en sok csomaggal megyünk vidékre és ott vinnénk a nagyszülőket. A sok csomag miatt a hátsó üléssort Budapesten kellene hagyni, de akkor vidéken semmit nem érnénk a 7 személyes autóval. Elvileg mindkettőből el tudom hozni majd egy tesztútra az új modellt, úgy talán jobban tudok dönteni (illetve eldönteni azt, hogy egyáltalán megfelel-e az elvárásaimnak). Ami még a variálhatóság miatt tetszik, az a MultiWan, csak az ugye elég húzós és szerintem kicsit nagy is...
[ Szerkesztve ]
Alex
-
vargalex
félisten
válasz knuckle #102304 üzenetére
Szia!
Nekem a SuperB-n teljesen hasonló ropogás volt a jobb első futóműnél. Nálam is kifejezetten csak akkor hallatszott, ha valamerre lassan kanyarodtam (vagy kitekertem a kormányt és álló helyzetben megnyomtam lefelé az elejét). A nagy melegben sokkal jobban előjött a hang. Mostani szervizen megnézettem, a jobb első futóműben kellett felső hátsó lengőkart cserélni.
[ Szerkesztve ]
Alex
-
vargalex
félisten
válasz Mágus2 #102551 üzenetére
Erről hirtelen az első szervizem jut eszembe a SuperB-vel. Hivatalos budapesti Skoda szervízbe vittem és egy fiatal srác vette kezelésbe.
A pollenszűrőhöz rögtön bontotta volna az utas oldalon a műszerfal alját, majd a művelet megkezdése előtt szólt a főnöke, hogy ácsi. A SuperB-ben a motortérből lehet cserélni...Alex
-
vargalex
félisten
Tisztelt topiclakók!
Egy banális kérdésem lenne. Anno 2 éve rendeltem egy ilyet kínából. Még soha nem használtam , de egy ismerős már kölcsönkérte, szerinte működik.
Jó ez Skoda Superb 1.9 PDTDI (74 KW, 2005-ben gyártott) diagnosztikára, vagy érdemesebb az általatok is ajánlott VCDS 12.12.x kábelt venni? (Ha esetleg valamikor szükség lenne rá...)Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Skoda SuperB I-be hátsó hamutartót honnan érdemes venni? A gyerekek nyitott állapotban ráléptek és letört a kis pöcök, ami zárva tartaná...
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Segítséget kérnék a guruktól. Kollégámnak van egy VW Jetta 1.6-os automata váltós autója. Azt vették észre, hogy később vált az autó, mint előtte, azaz jobban kipörgette. Elvitték szerelőhöz, akik olajat akartak cserélni a váltóban, de a leengedett olajban fémreszeléket találtak. Ez gyanús volt, elvitték egy olyan helyre, ahol automata váltóval foglalkoznak. Ott kaptak egy 350000 Ft-os ajánlatot a javításra, állítólag a bontott váltó kb. 1,5 M Ft (az új pedig 3 M Ft). Létezik ez? Reális az árajánlat?
Az autót egyébként 1,5 M Ft-ért vették 2 éve.
Állítólag valamilyen lamellák vannak benne, amik szét szoktak benne menni (típushibát mondtak neki).
Az sem világos, hogy milyen váltó van az autóban (DSG, vagy régebbi fajta automata), ezért beilleszteném ide a forgalmiban található címke fényképét (elég homályos lett, de ilyet kaptam):Tudtok esetleg ajánlani helyet, ahol javítható, vagy beszerzési forrást?
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Anno írtam, hogy 7 személyes autók irányába nézelődöm. Most egy nagyon segítőkész kereskedőnek hála egy teljes hétvégén át tesztelhettem egy Seat Alhambra 2.0 TDI (150 LE) DSG S&S Style Advanced modellt. Így ezzel kapcsolatban írnék egy kis szösszenetet, hátha valakinek érdekes lehet.
Természetesen az autó minden földi jóval fel volt szerelve (navi, tolatókamera, radarok, sávkövetés, start-stop rendszer, gombos indítás, tempomat, bőr kárpit, elektromos mozgatású tolóajtók és csomagtér ajtó, stb.), így ebben nem volt hiány. A helykínálat teljesen rendben van, a leghátsó üléssor még hosszabb távon is megfelelő felnőttnek is. Igaz, ezt nem én állítom, hanem a feleségem. 6-an ültünk benne (3 felnőtt és 3 gyerek) és senki nem panaszkodott. A 6 személy mellett még bőven van hely a csomagoknak is. Úgyhogy hely szempontjából, ha valakinek nagy a család, csak ajánlani tudom.
A DSG váltót mindenki dícséri (legalábbis, akivel eddig beszéltem), de nekem nem igazán jött be. Mondjuk ez volt az első automata váltós autó, amit vezettem. De hiányzott a kuplung , és nagyon sokszor én teljesen máshogy/máskor váltottam volna, mint ahogy a DSG tette. Engem kicsit zavart.
A 2.0 CR TDI papíron másfélszer olyan erős, mint a jelenlegi Superb-m 1,9 PDTDI-je (150 LE vs. 101 LE). Viszont (gondolom a teljesen más karakterisztika miatt) erőtlenebbnek tűnt a PDTDI-től. Pedig "csak" 300 KG-al nehezebb az Alhambra. És ezt nem csak a motorhang alapján mondom.
A Superb első ülése sokkal kényelmesebb. Nem csak az ülés pozíciója miatt, hanem a kialakítása. A Superb-ben sokkal jobb az oldaltartás, és maga az ulés komfortja.Röviden ennyi. Valószínűleg előbb-utóbb váltani fogok, de biztos, hogy nem új, hanem 3-5 éves példányra. Az új eléggé túl van árazva szerintem (bár nem néztem a konkurenciát, de pl. a tesztelt példányért nem adnék 14 M Ft-ot, amennyi az ára).
Sajnos képet nem csináltam az Alhambra-ról, de ugye az nem is az enyém. Viszont a sajátomról most ronda lemezfelnivel (majd tavasszal ha visszakerül az alufelni fotózok még párat) csináltam mobillal néhány nem HD képet (és nem is 40-et).
Tehát a saját járgány: Skoda Superb 1.9 PDTDI (74 KW) AVB, 2005/06 (ennek legalább minden egyes megtett km-eréről tudok, ami ahogy láthatjátok az utolsó képen a korához képest nem túl sok):
[ Szerkesztve ]
Alex
-
vargalex
félisten
válasz molnarpeter #110042 üzenetére
Szia!
Ez féklámpa kapcsoló csere lesz. Nekem is volt ilyen gondom, akár menet közben is bekapcsolt a féklámpa.
Alex
-
vargalex
félisten
Ha már ablaktörlő, akkor meg tudja valaki mondani, hogy Skoda Superb 1-re (2005.07) pontosan milyen méretű lapátok kellenek? Egyik helyen ezt, másikon azt írják...
Alex
-
vargalex
félisten
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
2005-ös Skoda Superb I-hez (1.9 PDTDI AVB) hol, milyen alsó motorvédő burkolatot (talán ez a megnevezése) érdemes venni? Kell ebből gyári, vagy jól illeszkedik az utángyártott is?
[ Szerkesztve ]
Alex
-
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Rég jártam erre. Még a 2005-ös 1.9 PDTDI (74 KW) Superb-el autózom, továbbra is nagyon meg vagyok vele elégedve.
Most viszont akkut kellene vegyek. Mindenki melepetésére még a gyári 77 Ah-s Varta 3B0 915 105 B van benne. Tavaly merült le egyszer, akkor feltöltöttem. Most megint lemerült, így cserélném.
Ki milyen akkut ajánl helyette?[ Szerkesztve ]
Alex
-
vargalex
félisten
Ahogy írtam, nekem egy 2005-ös SuperB-ben aktuális éppen az akku csere. Ott is van ez a "feltanítás"?
Alex
-
vargalex
félisten
válasz Mágus2 #161973 üzenetére
Szerencsére. Van előnye is a régi technikának! Köszi!
Ez az Exide Premium EA770 (77 Ah, jobb plusz) jó lehet a gyári Varta helyett?
[ Szerkesztve ]
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Budapest (vagy környékén) tudtok valakit, aki 2005-ös Superb gyári (halogén) első lámpákban a projektort cserélné/felújítaná (ha egyáltalán lehetséges)? Már kissé "kopott" az általa nyújtott fényerő.
Alex
-
vargalex
félisten
válasz molnarpeter #162065 üzenetére
A Retrofitheadlights-ről én is jókat hallottam, de ők Szegediek.
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Ki milyen, viszonylag olcsó, de bevált fejegységet ajánlana 2005-ös Superb-be? Kínai rendelés természetesen nem gond. Leginkább 2 dinesben gondolkodom. Skoda Symphony-t váltana, a rádió is fontos. Jó lenne bluetooth, SD foglalat, esetleg usb, GPS.
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
2005-ös Superb hátsó ülés előtti szivargyújtó aljzatban nincs áram. Nyomozni szerettem volna, így a könyöklő belsejét is kiszedtem, hogy hozzáférjek a vezetékekhez. Annyit állapítottam meg, hogy csak az aljzat világítását tápláló vezetékben van feszültség, a másikban nincs. Itt be is fejeztem, de összerakás után a könyöklőben elöl lévő kis rekesz nem zár vissza (azaz nem marad a helyén, benyomva rögtön ki is nyílik). Ez a rekesz kinyilt, amikor a könyöklő belsejét pattintottam ki. Mi eshetett szét/raktam össze rosszul? Van a rekesz bal oldalánál (szemből nézve) belül egy kis fehér pöcök, aminek a felső része egy íven mozgatható. De semmilyen állásban nem marad a helyén a rekesz.
[ Szerkesztve ]
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Tudnátok egy linket adni Skoda Superb 1-ben lévő Skoda Symphony CD-s rádió kiszedő szerszámhoz? Esetleg sajátot készíteni valahogy?
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Rég jártam erre... Mi most az ajánlott ablaktörlő Skoda Superb 1-re? Mindkét oldalra kellene. Van, ahogy az egyik oldalit 510 mm-nek írják, máshol 500, vagy 480 mm. Mi a gyári méret? Hol érdemes az ajánlottat beszerezni?
Alex
-
vargalex
félisten
válasz MunezXBK #183404 üzenetére
Az a baj, hogy mivel Superb 1, így már nyilván rég nem a gyári van fenn. Már többször cseréltem, de mindig hittem az ablaktörlő csomagolásának hátulján lévő felsorolásnak. Most online vettem észre, hogy egyik oldalon ezt, másikon azt írják a Superb-hez.
A legutóbbi vásárlásnál szintén a hátsó felirat alapján választottam, viszont úgy jártam, hogy nem is fekszik fel a szélvédőre (nem követi az ívét). Korábban ilyen nem volt, ezért kérdezem, hogy mi az ajánlott típus...[ Szerkesztve ]
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Skoda Superb 1 (3U4) csomagtartó gázrugóból (teleszkóp) van valami ajánlott típus? Rákeresve 1500-8500 Ft-ig bármi van...
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Nagyon régen jártam már erre... Az alany ugye egy 2005-ös Skoda Superb 1.9PDTDI 74KW.
Múlt hétvégén belefutottam egy érdekes problémába: a feleségemmel elmentünk vásárolni, annak rendje és módja szerint lezártam az autót a kulcson lévő nyomógombbal. Elintéztük a vásárlást, jövünk vissza és nem nyílik az ajtó. Feltűnt, hogy a kulcson (bicska kulcs) sem villan fel a piros led. Viszont a csomagtartót nyitotta a középső gombra és a zárás is működött (a piros led ezen esetekben sem villant). Kinyitottam kulccsal az autót (és így meg is tudtam - kényszerből - a gépkönyvből, hogy ilyenkor 15 másodpercen belül rá kell adni a gyújtást, akkor kapcsol ki a riasztó). Hazajöttem, megnéztem a pótkulccsal is, ami a 17 év alatt még nem volt használva. Ugyan azt produkálta.
Mivel a gépkönyvben van egy olyan rész, hogy előfordulhat, hogy nem nyílik távirányítóval az autó (pl. többször nyomkodja az ember hatótávon kívül), ezért megpróbálkoztam az ott leírt kulcs kódjának szinkronizálása módszerrel. Természetesen nem lett jó, de gondolom, ha valóban "elmászik" a computer és a kulcs kódja, akkor a zárás, illetve csomagtér nyitás sem menne.
Végső próbálkozásként kicseréltem az elemet (CR2032) a kulcsban. Először semmit nem változott, pedig új elem volt, igaz noname. Majd betettem egy márkás elemet és azonnal működött is minden. Villan a piros visszajelző led a kulcson, illetve a tartalék kulcs is tökéletesen működik elemcsere után. A fura még az, hogy multiméterrel mérve még a gyári elemekben és a noname új elemben is 3V fölötti feszültség mérhető (a valóban működő elemekben kb. 0.1V-al több). Tudom, működés (áramfelvétel) közben ez leeshet, de nem hinném, hogy a nyitáshoz nagyobb energia kellene, mint a záráshoz.Valóban okozhat ilyet az elem? Főnökömmel beszéltem, neki egy Passat CC-je van, vele is fordult elő hasonló (nyilván elektronikával jobban felszerelt autó, de valami néha nem működött: ajtónyitás, tolató kamera, belső világítás, stb.). Nála akkut kellett cserélni az autóban. Nálam 2018 decemberében volt akku csere, egy Exide Premium 77Ah került akkor bele.
Alex
-
-
vargalex
félisten
válasz ZolkoW #201982 üzenetére
Bármennyi egymás után történő gombnyomásra működött a zárás, vagy a csomagtartó nyitás, de a teljes nyitás soha. A zárást ugye pont hallani is, mert 2 másodpercen belül történő második nyomásra kikapcsolja a "biztonsági zárást". Egyébként a nem működő Panasonic elem azóta is gond nélkül hajtja a Xiaomi Mi Temperature and Humidity Monitor Clock e-ink kijelzőjét.
Alex
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
Főnököm nevében lenne egy újabb kérdésem. Az alany egy 2012-es VW CC (ekkor már csak ez volt a neve, de nyilván Passat CC-nek hívták korábban), 2000 ccm-es 170 LE-s TDI (ha jól sejtem, CRTDI).
A következő jelenséget produkálta (eddig még csak egyszer): városi forgalomban gyorsításnál villogni kezdett a műszerfalon az előizzító visszajelzője, az autó egyáltalán nem gyorsult (gondolom vészüzembe kapcsolt) és így is maradt leállításig. Következő indításnál (ami másnap volt, mert így ment hazáig a főnök), mintha mi sem történt volna, hibátlanul működött. Az előizzitó villogásán kívül a dot matrix kijelzőre semmilyen hibát nem írt. Egyébként 6 sebességes DSG váltós. Elvileg a fordulatszám mutató nagyon lassan ment fölfelé (2000-ről 4000-re), miközben alig emelkedett a sebesség. Gondolom valami alacsony fokozatba kapcsolt a váltó.
Mi okozhat ilyen jelenséget? A céges autók szervizelését intéző emberke azt állítja, hogy egy ilyen esettel találkozott, ott mindent kicseréltek, végül turbó csere oldotta meg.
Előre is köszi az ötleteket![ Szerkesztve ]
Alex