Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VR6-Fan

    veterán

    válasz Qru #140826 üzenetére

    nem megbántásból de kicsit zavart érzek az erőteredben :)

    eleve maradjunk annyiban, hogy olyan olaj ami bele fér a 0W-s hideg viszkozitási osztályba, jobban ken (és könnyebben szivatyúzható) mint egy 5w/10w stb.

    és mi az, hogy utcai körülmények közt nem ken rendesen?!
    ez a fullos vw szabványnak megfelelő olaj, ez se 10centistoke 100fokon ha jól látom :U

    meg, hogy egy adott sikló csapágyazásnak mi az ideális viszkozítása, így kijelenteni, hogy 10centistoke, oltári baromság szerintem!

    Miért is? mert mondjuk amikor a csap és az ágy így is mondjuk 0 fokos, jóval nagyobb a hézag mint mondjuk 150 fokon (meghasaltam, kb egy üzemi hőfokot) és a "giga" méretű hézagon a nagyon folyós (alacsony viszkozítási olaj), inkább elszalad kínyomodik stb, aztán jön a vegyes súrlódás pillangós kopás stb.
    a hideg kopás amire Te gondolsz még nem azért alakul ki mert az olaj nem ken mert túl vastag (közvetve de!!), hanem azért mert van olyan üzem állapot az indítás során mikor vegyes vagy száraz súrlódás van, mert egyszerűen a nyomás alatt lévő olaj nem ért még oda ahova kell, (ezt pl az un. "nanananananana" indítással elég jól kivédhető), viszont az adott csapágyazás már felvesz a termikus terhelésből adódó erőket.

    "A 0W30-asának is 100 fokon 11,5 ami szintén túl sűrű az ideális 10-es értékhez képest."
    Tehát akkor szerinted kb 0w20as olaj kellene a motorba, hol ott a gyártó pl 5w40et ír elő :)?

    jelen pillanatba ezt az olajat használom, és ezt szerettem volna erre a hidegen (0w50) és melegen is hígabbra cserélni, ami viszont a gyártó szerint sokkal jobb a nyírási stabilítása , stb...

    szóval várom, hogy meg magyarázd, miért nem jó a gyártó álltal ajánlott 5w40 vagy a nagyobb hőterhelésű felhasználásra az 5w50, esetleg 0w50es viszkozítás.

    (u.i.: én is abban látom az utcai felhasználással kapcsolatba a problémát, amit Feri és Tomcsi is pedzegetett, hogy nincs benne vagy minimális a korrózió és a hamu képződést gátló adalék, amugy eleve oltári faszság lenne egy hidegen sűrő olajat tenni race autóba amit simán nyélen használnak már fél melegen vagy akár szinte hidegen is, ha a rajt épp úgy kívánja, aki meg azt hiszi, hogy egy pilóta ha a helyzet úgy kívánja nem nyomja ki a vas szemét hidegen, az menjen ki pár verseny napra :-) )

    Mágus2:azt hiszem pont Focivis-nél néztük hogy simán elment a gti éjszaka 20-25fokon 135fokos olajig, és mondjuk nem a Pilisbe vagy valami rendes hegyen voltunk, csak lámpától lámpáig bohockodás, úgy hogy az utolsó 100m-ken motor fékkel gurultunk 2000 rpm felett.... :U

    [ Szerkesztve ]

    "Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

Új hozzászólás Aktív témák