-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz Mágus2 #209034 üzenetére
Kezdjek egy műszeres diagnosztikával a turbó esetében? Mondjuk akihez vittem kipucoltatta mondta hogy hajtsam 1000km-t és térjünk vissza rá, gyanítom ezalatt telehordja megint a turbót korommal. Változni nem nagyon fog, most olyan szinten jár hogy pl tempomat 100-nal 6km alatt belerakott 1g mért kormot.. gyorsításnál nem ad hozzá ez az érdekes. Szerelő akinél volt dpf-el arra hivatkozik hogy nem ad hibakodot az autó.
Apropó mikor kezdi el adni a hibakódot? Vagy mi kell hozzá? Annyira meg kell feküdjön az autó? Ez így a 6km és 1g-bol kiindulva megint telerakja 200km alatt, Körmend környékén esetleg Zalában van valaki aki csinál ilyet? Beszélek szerelővel mit mondjak neki milyen tesztet csináljon? Bevallom így nem szívesen használom az autót, ha pár ezer km után odakerülök, hogy megint pucolni kell az egész rendszert.
-
imyourfriend
őstag
válasz Mágus2 #209037 üzenetére
Gyanítom ezt még a kínai vcds is megtudja oldani, főleg ott ahol tolja a kormot mint a bolond meg kell néznem, hogy mennyi az elvárt és mennyit ad be. Van két channel turbohoz ahogy googleban látom, eltérés mennyi lehet maximálisan? Néztem tesztet ahol alapjarat és 1500 rpm között nézték ott 20kpa még megfelelő volt.
-
imyourfriend
őstag
[link] 1500 rpm környékén még nem éledezett az 1.6 cr, ide feltettem egy csv excel fájlt amiben van aktuálisan kért érték és az intake manifold pressure. közte ott van a számolt és a mért korom értéke.
-
imyourfriend
őstag
válasz Mágus2 #209055 üzenetére
Köszi, jelen esetben jobb ha leteszem a bódét amíg át nem lesz nézve a turbó oldali rész. Nyest járt párszor a motorháztető alatt még télen, jellemzően a hangszigetelő szivacsot rágva.. az a meglepő számomra, hogy folyamatában kormol nem számít az tempomat 90-el hajtok vagy 100-al, 110-el pedig ott fel van építve a nyomás egy idő után nemde?
Gondolok itt arra 3mp után felépül a nyomás és szintúgy kormol, mert látni a DPF-nél. Itt milyen csövek vannak, azokat ki lehet egyáltalán felülről szedni vagy mindenképp szerviz mert a turbó is alul van és ott tudnak ránézni?
Az mennyiben lehet jó/rossz jel hogy 3mp után feltölti a turbót és relatíve egészen jól megtudja tartani a nyomást, utalhat ebből bármi olyan dologra hogy csak cső vagy csak turbó?
Arra lennék kíváncsi a jelek alapján hogy tudom megkülönböztetni. Köszönöm a segítséget.
-
imyourfriend
őstag
válasz grizlisandor #209064 üzenetére
Nekem csak az a furcsa mitől lenne turbonyomasom 1500-as fordulaton, és mitől épülne fel? Az a másik furcsa dolog amikor felépült a turbonyomas is ugyanúgy szórja a dpf-et. Tehát ha megyek 500km-t az autóval tempomat 90-el és meg van az elvárt turbonyomás akkor mégis mitől teszi tele a dpf-et? 1200-nal elkezdem nyomni neki és felépül 6mp alatt a turbonyomas akkor miért nem szól a rendszer? Gyanítom ott is elvárja a 2.5 bar-t, de nem kapja meg időben.. 1700 környékén meg hamar reagál, mivel tűnik normálisnak. De nem értem ha ott volt szerelőnél ő leszedett jópár dolgot és látta a turbót, azt mondta megfelelő majd kipróbálta az autót szerviz után akkor is jó volt akkor nem locsolok el rá fél milliót inkább.
-
imyourfriend
őstag
válasz MunezXBK #209067 üzenetére
Megcsináltam ott van feljebb, de elengedem turbó oldalról mivel nem látom értelmét 4-esben 1500-ról nyúzni a turbót amikor átnézte a szerelő, nem gyengébb az autó mint mikor megvettem + felhívtam egy ismerős szerelőt aki szintúgy megerősített ebben.. szigorúan van ellenőrizve az autó által ha valami hibát feldob akkor orvosolom.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz Mágus2 #209084 üzenetére
Kérdés a DPF-nek milyen tempóval milyen hőmérsékleten kellene égetnie a kormot? Egyenletes tempónál nem melegíti fel, pl 100-110km/h körül 4-ben vagy 5-ben esély sincs felmelegíteni, terhelés kell neki de normál állapotban 500 fok fölé nem egyszerű felküldeni közúton.
Turbóból nézem árulnak felújítottat, minden kopó és forgó alkatrész kicserélve 120-140 pénz körül, csak ne kínait tegyenek bele bár gyanítom.
PC4200: köszönöm, meglátom mi merre hogy, mennyire szuperál jó a szekér azért ha turbót cserélek akkor már injektorokkal is lesz valami hogy teljes legyen a kép, de egyelőre még OK a helyzet.
-
imyourfriend
őstag
válasz Reggie0 #209108 üzenetére
Euro 6 ilyen szempontbol egy igazi temetojarat, mer, szamol meg kalibral mindenfele dolgot.. most mikor ki volt mosva a DPF ertekek szerint ugy pakolta tele mint a fene.. most 210km-nel picit visszafogta magat, 13g-nal van az elmeleti es 13.07-nel a szamitott viszont gyanitom ez meg nem a vegleges allapot. Regeneralnia kell parszor ahhoz hogy a veglegest elerjem.
Homerseklet szempontjabol jellemzoen 250°C kornyeke amikor varosban megyek pl tempomat 50 es 3-asban akkor visszaesik 200°C korulire, ugy hiszem egeti a kormot menetkozben is mivel van post injection 3 benne es amikor nyomom a gazt akkor ott mutat erteket, hamar fel lehet kuldeni 300-320°C kornyekere a DPF bemeno homersekletet + olyan 150km/h kornyeken eri el a 420-440°C-t de ahhoz mar valami terheles kellene neki hogy ott is maradjon.
Picit megnyugtato ez, ha most nem is megy el 400km-ig 1-2 regeneralas utan elfog es tiszta DPF-el most sokkal konnyebben egeti el a kormot azert. Palyazni meg nem volt lehetosegem, holnap Szlovenia de jovo hetvegere betervezek valami Osztrak turat es megnezem ott mit produkal.
-
imyourfriend
őstag
válasz Reggie0 #209110 üzenetére
Az a meglepő ezen talicskánál, hogy 4-ben vagy 5-ben megy pl 90 tempomattal nem igazán változik a fogyasztás. Lehet kap +1 vagy +2 decilitert 100-on meg picit jobban forog a motor, de ezzel ki is fújt a tényező ami változik.
Sikerült belepattanni egy 1.6 cr-be szintúgy, hasonlóan közlekedik ezeknél a turbó 2-3-ban egész jól húz 4-ben és 5-ben valamivel halványabb azért.
-
imyourfriend
őstag
válasz nVIPER #209113 üzenetére
Érdemes megcsinálni igen, szerelő aki kipucoltatta a DPF-et meg a többi alkatrészt a környékén kicserélte G12-es tartályra és a rendszerbe G12 evo hűtőfolyadékot tett. A zsák amennyiben kiszakad annak nincs jó vége.. youtubeon van fent pár videó + mintha innen a fórumról is kiszedte már valaki a zsákot, furcsa alakú csipesz kell hozzá.
grizlisandor: ennek a műhelynek a fele sem tréfa, lassan már minden héten kerül fel ide videójuk.
-
imyourfriend
őstag
válasz Asbee #209116 üzenetére
Úgy vagyok vele arra jó, hogy megismerjem az alkatrészek felépítéseit pl. itt a videóban van egy CP4 ilyen ketyeg az Octaviaban is. Véleményt pedig az ügyfelek alkotnak majd a youtube erre rizsa.
DPF-et sokfelé takarítanak, van itt Körmenden is igaz nem sok hírt hallani róla, ezt fehérváron pucolták az EGR-t meg Szombathelyen. Egy apró dolog van, vissza kell ugorjak mert min. szint felett picivel töltötte a hűtőfolyadékot a szerelő, azért legalább félig vagy picit fölé kérem.. semmi gondja nincs nem ereszt, remélem megtartja a jó szokását.
-
imyourfriend
őstag
válasz grizlisandor #209125 üzenetére
Érdekes bizony mi merre hogy történik a bódéval, mivel ez már összetett és nem egy Lada Samara bonyolultságú ezért nehezebb átlátni gyanítom ezért is kíváncsi a műveletekre az ember. Kérdés mi fog történni, ezek a 8-10 éves autók még úgy ahogy össze vannak rakva.. a most gyártottak, vagy 3-4 évesek hogy nézhetnek ki belülről?
-
imyourfriend
őstag
DPF ügyben van apró helyzet, ugyan mért koromtömeget nem néztem meg, a számított az 18.47g 341km után ez 77%-os telítettséget jelent, úgy figyelem valami rendszer van benne ami alapján egy seregnyi adatot monitoroz majd újrakalkulál az euro6 rendszere. Más használ a csoportból euro6-os dízel szekeret?
-
-
imyourfriend
őstag
Mágus: elnézést hogy megint téged zavarlak, sikerrel vette a DPF történetet a bódé. P3043-ra hivatkozik, ez már korábban is volt de random és egyre sűrűbben előjön.. tankban az üzemanyagpumpa mechanikus hibát ír, lehet ennek valami olyan dolga, hogy a pumpát javítani kell vagy jellemzően csere? Cikkszámot kérhetek? 2015 1.6 cr cxxb 5e5 a bódé.
-
imyourfriend
őstag
válasz Mágus2 #209187 üzenetére
[link] egy csodás mutatvány kiszedni az üzemanyagpumpát, ami az igazat illeti.. az élen a szürke rögzítővel ami a tetején van. Kell hozzá csodaszerszám, vagy ezt inkább hagyjam egy szerelőre akinél 10ezer forintos művelet kb? A pumpához adnak olyan rögzítőgyűrűt, tömítést is? Gondolom légteleníteni is kell utána géppel, van ott adagoló és visszafolyó ág is. Pumpából is áll a csak gyárit szabad?
Runner_fxr: jól néz ki ez a szekér, balesetmentes utat!
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Fejegységekről röviden:
Andras Marton:
Mib1 : első generációs fejegység. Gyárilag nincs benne magyar nyelv.
Bolero : 1 sd kártyás navi nélküli.
Amundsen : 2 sd kártyás navis.
Columbus : nagy kijelzős navigáció. 8 colos.
Mib2 : magyar menüs. Smartlink képes.
Bolero és Amundsen már nagyobb 6,5 colos kijelzővel van szerelve.
Columbus maradt 8 colos.
Mib2.5 : facelift octavia fejegysége.
Lehet 8 colos érintő kijelzővel (bolero és Amundsen) valamint 9,2 colos teljesen csavaró gomb nélküli érintő kijelzővel (Columbus).Nagyon nagy vonalakban és leegyszerűsítve.
Mib2 már támogatja a kanyar íves gyári tolatókamerát. -
imyourfriend
őstag
válasz daniel2121 #209295 üzenetére
Ennyiért inkább egy fűzött blokk akkor már, BMN kódból találni azért.. a síkolásért sokallom én is a 250-et.
-
-
imyourfriend
őstag
Urak szeretnék venni üzemanyagpumpát, Mágus leírása alapján egy tengely kophatott el benne ezért jelzi a P3043 mechanikus hibát a szerkezet. Van mindenféle utángyártott, tényleg egy seregnyi 5Q0919050AD kóddal viszont ha ilyet kellene vegyek akkor sorsot húzok, nem tudom eldönteni melyik third party lenne a legjobb választás. hitachi, hoffer, fispa, vika, ysparts, ezek jellemzően 70ezertől indulnak és 100-110ezerért is van. Az eredeti pumpa [link] 5F1 Leonba, A3 1.6 tdi-be és még egy jópár típusba volt szerelve, kérdés érdemes utángyártottat venni vagy inkább 1 év garival vegyek egy ilyen gyári Continentalt? Új darabot nem találok interneten, jó 50ezer forint környéke a használt gyári és ehhez odatesznek pár fotót mert karambolos autóból szedik ki.
-
imyourfriend
őstag
válasz grizlisandor #209400 üzenetére
Még szerencse, hogy a váltó nem eszi az olajat.
-
imyourfriend
őstag
válasz simonjoe #209380 üzenetére
Megkérdeztem két szerelő ismerőst + Mágus is ajánlotta, hogy egy új utángyártott megfelelhet 2 év garival így ilyet választottam. 165 volt márkakerből és bárdiból is az gyári, de úgy voltam vele ez a kocsi állt valamennyi időt az is közrejátszhatott abban, hogy nem bírta a szerkezet.. nem jellemző a tönkremenetel. 65-ből megállt a történet postával 2 év garival, muszáj volt meglépni mivel nem tudhatom meddig húzza a jelen pumpa augusztusban szeretnék elugrani Ausztriába egy hetes kirándulásra addigra kicseréltem és tesztelem is az újat. Régi pumpa mivel nem használható szétborítóm jó eséllyel, kíváncsi vagyok miből áll és mi is ment tönkre valójában benne.
-
imyourfriend
őstag
Egy apróság letudva, éreztem van valami a kézifékkel elugrottam hát egy munkatársamhoz vele.. építget otthon, sokat foglalkozik autóval. Előre beszerezte a felújítókészletet a bal oldali egész olajozottan ment, a jobb oldali volt beragadva. Mivel a dugattyú kiszedés, felújítás kérdéses ezért csak a csúszkák lettek felújítva és minden szuper. Jelenség: elején könnyen indul meg a kézifék majd felerősödik, a jobb oldali kézifék bekötés nem mozgott teljes úton nem ment egészen vissza a helyére.
-
imyourfriend
őstag
válasz ArthurShelby #209512 üzenetére
-
-
imyourfriend
őstag
válasz TrollBalint #209538 üzenetére
Még szép, mihamarabb jelezd a kereskedés felé, amennyiben ők nem mondták eladáskor és nem írták fel a hibalistára sem.
-
imyourfriend
őstag
válasz TrollBalint #209544 üzenetére
Videóval vedd fel, lényegében ez egy olyan dolog melyet orvosolni kell amennyiben nemrég vetted az autót akkor jogosan merül fel a kérdés. Lehet kábel, lehet zár ez lényegtelen azon szempontból, hogy hiba az hiba.. idővel költeni kell rá és ezt szeretnéd elkerülni. Persze más ha múlt héten vetted, vagy ha 2 hónapja azért utóbbi helyzetben nehezebb reklamálni.
-
imyourfriend
őstag
Ki lett cserélve az üzemanyag szivattyú, ez volt a ludas onnan jött egyértelműen a hang most egyből feltölti a rendszert nem kell várni 3-4mp-t a régit elhoztam még tehet az jó szolgálatot kíváncsi vagyok milyen a belseje.
-
imyourfriend
őstag
Felkerült előre is a TRW szett, volt seregnyi féle zsír, nem is gondoltam volna kell szilikon az agyra, csúszkára megint másfajta, réz a fékpofákhoz aztán bevasaltam volt is szaga.. 80ezer km-ig nyugalom most.
-
imyourfriend
őstag
Szétkapta az egész féknyerget mielőtt tárcsát cserélt? Illik felpucolni, felkenni az agyat, kipucolni a féknyerget, csúszkákat cserélni + kitakarítani a járatot és megzsírozni. Dugattyú jól működik és nem szedi ki az csak egy dolog, bár 10+ autónál ráfér egy felújító arra is.
-
imyourfriend
őstag
válasz gabor9991 #209718 üzenetére
2015 1.6 cxxb motorkódút hajtok, úgy nézem ez is ilyen lesz. Takarékos motor cp4 pumpával a hátsó fék és a kézifék szeret rendetlenkedni, első csillapítás ennyi km után vagy kicserélték vagy cserés. Xenonnal szerelt járművet hajtok, a halogénnal azért nincs minden tulaj kibékülve azt kell mondjam.. MWW váltóval szerelt, érdemes meghallgatni próbaúton tempós jobbra és balra kanyarodásnál, hogy hallani-e a váltótartó bakokat azok szokták megadni magukat, ennyi méter után javaslok egy váltóolaj cserét egyből. 110 LE nem a világvége, a tempomat eszméletlen jó és nem kér sok üzemanyagot az autó 5 liter alatt meg lehet úszni fogyasztásban.
A 2.0 cr bizonyára jobb választás, ott 2017 környéki/utáni daraboknál előfordulhat hengerfejesség mivel mókoltak a hengerfejen gyárilag nem jó irányba.
DPF, EGR, fojtószelep tisztítás szereléssel 150-160 pénzből kijön kb, löttyöt és egyéb arab varázslást jobb elfelejteni a témában.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz gabor9991 #209726 üzenetére
Bizonyos dolgokat könnyen lehet ellenőrizni, saját példám azért nem mérvadó mivel ez az autó amit használok jó eséllyel állt fél-1 évet valamerre így cserés volt pl az üzemanyagpumpa ami ritkán megy tönkre, kombi hátsó ajtó zár ez mondjuk lehet típushiba, injektor szimmeringnél megállnék egy pillanatra itt érdemes levenni a motorborítást és megnézni, hogy mennyire van gond a szimmeringeknél, olajszelep fedélnél. Jó jel ha nem mosták a motorteret bár erre kevés az esély. Kipufogó szinte olyan kell legyen mint a gyári, vezérléscsere, olajszivattyú szíjról jó lenne tudni, hogy cserélték-e illetve ott vannak az alsó csapágyak akkor már ha leszedik az olajteknőt. vcds-el jó lenne átnézni, ez olyan típus még 2016-os amihez lehet venni 15ezer forint környékén kínai vcds-t az rengeteg dologra jó, főleg kiolvasni ha az ember egyből tudni akarja mi a történet. Szűrőket egyszerű cserélni rajta üzemanyagból csak prémiumot tankolok, mostanság Ausztriában is mivel kezdik arra a szintre emelni az árakat..
Röviden ez már egy olyan autó aminél szemrevételezéssel nem lehet megállapítani az állapotát teljes mértékben, jobb ha van ott veled egy szaki akinek van vcds-e és kiolvassa a dolgokat. Lehet én vagyok túlzottan szenzitív 300ezernél már jöhetnek elő apróbb dolgok, összességében egy szerethető autó amire oda kell figyelni.
-
imyourfriend
őstag
Szerelőnek értenie kell hozzá, hacsak nincs alulméretezve a fék vagy nem alsó kategóriás az megfelelően megpucolva felszerelve jól kell működjön. Persze el is lehet égetni versenyzőként de ebbe ne menjünk bele.
Megfelelően meg kell legyen pucolva a kerékagy ahova felmegy az első tárcsa, ez az első lépés hisz kis egyenetlenség később okozhat nagyobb galibát.. csúszkákat is jól meg kell takarítsa, igény szerint cserélni kell ha már elhasználódott ez sokat számít a féknél lényegégen a mozgásterét adja. Szintúgy a féknyeregnél, még ha nem is festi le illik drótkefézni, megpucolni azt a részt ahol érintkezik a fékpofa a dugattyúval, a legfontosabb itt ahol érintkezik a fékpofa a féknyereggel, a két végén ahol be van akasztva ott jár. Igény szerint ki kell szedni a dugattyút, megpucolni a műanyag gyűrűnek kialakított vájatot egy erre kialakított szerszámmal, igény szerint új tömítés a dugattyúhoz. Jellemzően megvasalhatja a fék a felületet, ha nem működik valamely része megfelelően vagy a dugattyú, vagy a csúszka szorul vagy nem jól előkészített felületre szerelik fel pl. a féktárcsát. Ez a művelet pénteken csináltattam jó 2.5 órát igénybevett az első két féknél nyilván nem minden autószerelő vállalja be. Azt autószerelőként látnia kell, ha valami nem megfelelő a féknyereggel, be van ragadva, nem javítható valamilyen okból kifolyólag stb.. és a fékfolyadékot nem is említettem de ki kell cserélje 2 évente.
-
imyourfriend
őstag
válasz bul07 #209755 üzenetére
Adták nekem is a hátsó fékhez, mivel előtte nem volt olyan lemez összeszerelve meg nem állt megfelelő pozícióban a féktárcsa így nem került beszerelésre. Szerelni egyedül nem merném, ha van körülöttem valaki aki közben figyeli amit csinálok úgy már megfelelő, mivel ez az elsődleges biztonsági rendszer. Nálam a hátsó rosszabb állapotú volt, azt korábban cserélték az elsőt még nem volt szükséges de úgy vagyok vele 70-80ezer km-t ha elhajtom az autót akkor lesz még benne valamennyi ha eladom 300e környékén. Bejáratás terén annyi volt, be kellett tanulnom hogy lehet bal lábbal fékezni, vasalni a féket aztán 40-50-nél csináltam majd 90-nél. Ezt követően 50-nél satu majd kétszer 90-nél satu.
Inkább kifizetem azt az összeget amiért cserébe egy szaki átnézi évente mind a 4 féket, minthogy valamit rosszul rakjak össze és kitudja mikor történik valami.. 10-15ezer forintról van szó kb.
simonjoe: látom az ellenállás is megúszta a történetet, kiheverte a takarítást.
[ Szerkesztve ]
-
-
imyourfriend
őstag
válasz grizlisandor #209849 üzenetére
Mondhatnám úgy is, akikkel együtt végeztem egyetemen van kit ezért fizetnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs