-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
csiga8
senior tag
válasz Doki16 #153243 üzenetére
Ha több az álló helyzeti fogyasztó ( nyugalmi áramfogyasztás) akkor mindenképp Exide premium. A Classic és az excell a nem nyugalmi áramfogyasztású (régebbi) autókba ajánlott.
AGM akkuból Exide-ot ne vegyél. Mig az excell meg a premium bő erős közepes kategória, az AGM valamiért nem annyira jó. A Varta AGM viszont nagyon jó.
Lentebb rja molnárpéter fórumtárs, hogy mostabában Moll EFB akkukkal jönnek ki a VAG-ok.
Magyarországon nem is nagyon láttam mostanában Moll akkut. Qrva drága, igaz jó is. A képeden is ott a bal alsó sarokban a moll felirat, de direkt nem írtam, mert nehezen hozzáférhető.
A Varta felső kategóriás akkui viszont nagyon jók.
Az EFB az AGM olcsósított (gyengített) változata. Ha nincs nagy árkülönbség, én mindenképp az AGM mellett maradnék, ha van start-stop és az autóban és használjátok is. Ha nincs start-stop, jó az Exide premium, de valamivel jobb a Varta Silver.
Hogy jobb-e annyival, amennyivel drágább? Jó kérdés. Pici odafigyeléssel ( karbantartás, csepptöltés) mindegyik akku élettartama és megbízhatósága 1-2 évet növelhető, és a Vartát is hanyatt lehet fektetni idő előtt.
A töltéi feszültséget ellenőrizd le, ( menet közbeni, vagy emelt fordulatú, de kb 10 perc járás után is ellenőrizd) az Exideok mindegyikére ( manual a neten fellelhető exide manual) 14,4V max. töltést írnak. A magasabb töltési fesz. az EFB, AGM akkukra általában jellemző, a Varta AGM-nek tán 14,7-14,8V körüli
-
csiga8
senior tag
válasz Doki16 #153263 üzenetére
2011-as B7 Passat gyári akkuja tavaly ki lett cserélve Exide AGM-re.
Akkor állítottam át VCDS-el, ( Exidra) tényleg visszavette a töltési feszültséget.
A régi AGM akkura töltöttem deszt vizet, a negatí pólusnál lévő repedést műanyag ragasztóval beragasztottam, deszulfátorral regeneráltam és saját kapacitásmérővel, terhelővillával ellenőrizve a 57Ah és 720A (EN) kapacitású lett, most vígan melózik az 1.6 TD II Golfban.
Ezenkívűl még kettő Varta AGM járt nálam, amik idősebbek voltak és életre kelthetőek lettek. Most egy normal 110Ah Varta van nálam, (az is - külföldről behozott - Audiból lett kiszedve), de jóval kevésbé regenerálható, mint az AGM.
A menet közbeni fesz. értéket részemről a szivargyújtóba dugható fesz. mérővel nézem. Nem pontos, ezért egy pontos műszerrel ellenőrizni kell mennyit csal. ( általában 0,15V-al mutat többet)
Akkucseréhez még hasznos lehet : [link]
Egy kisebb akkura rákötöd, majd rádugod az OBD-re. Sípol amíg rá van dugva, de a computer nem érez fesz esést, a rádió se kér kódot, stb...
Amit még szoktam ajánlani, hogy az új akkut üzembe helyezés előtt töltsd fel. A legolcsóbb Aldis-Lidlis töltő is tökéletes erre a célra.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Doki16 #153441 üzenetére
Nincs is más fajta dsg hozzá, így nehéz lenne nem azt választani...
mod:
VIBO: Drágább a fenntartása a DSG-snek itt olvashatsz a buktatóiról: [link]
Ha ér neked ennyit a kényelem akkor érdemes azzal venni. Én mondjuk 100 ezer km alatt sem szerettem meg de az az én bajom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
adp
őstag
válasz Doki16 #153626 üzenetére
Nem ertem miert ne indulna ettol el? Egyetlen egy funkcioja van az egr-nek a kornyezetvedelem, foleg hideginditaskor
Saint: nem is kell kivalasztani a tipust mikor rakotod?
Brumi: a feklampa tokeletes volt akkor is es most is, neha direkt figyelem a visszapillantobol ahogy tukrozodik a szelvedon
Az igazsaag az nincs most ra penzem es marha sok ember direkt koti ki, ennek az autonak a karosanyag kibocsajtasa a hasonlo koru kulfoldrol behozott fostalicska vilagosszeskilometere benne levo bmw audi vagy hasonlo fostaliscska dizelhez kepest lof@sz igy kar eroltetni a temat[ Szerkesztve ]
-
Sur1G
aktív tag
válasz Doki16 #153708 üzenetére
Szia!
Köszönöm szépen a gyors válaszodat! A 2.0 CR TDI Golf +1 - 1,2 M ráfizetéssel lenne és őszintén nem is nagyon szeretnék dízelt venni. A fogyasztással nincs bajom, városon kívül 5 - 5,5 literrel el lehet járni ezzel is (bár ugye gyengébb). Lehet elengedem akkor a Golfokat.
Köszi
Üdv -
Sur1G
aktív tag
válasz Doki16 #153719 üzenetére
Nekem nincs tapasztalatom dízel autókkal kapcsolatosan, ismerősök (jellemzően üzletkötők, céges) autói kb 200 ezer km-ig mennek el viszonylag alacsony karbantartási költséggel. Utána jönnek a tervezetten drágább kopó alkatrészek (turbó, kuplung + kettőstömegű, üzemanyag ellátási rendszerben alkatrészek, futómű stb..). Használtautót megnyitva, magyarországi 3,2 - 3,8 M között pont ezek az autók találhatóak (többségük DSG váltóval). Én ezért gondolom, aztán lehet nincs igazam, nem is akarok ebből vitát.
-
Magnum_
nagyúr
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Doki16 #154245 üzenetére
A kormányoszlop vezérlő támogatja, vagy felteszed a kormányt és lesz nézés, hogy méénemmegymááá?
Ha nincs a kulcs a kapcsolóban le fog zárni a kormányzár, nem tudod forgatni a kormányt, márpedig enélkül nem lehet kiakasztani a légzsákot. Kikor kiakadt, és irányba állítottad, ki lehet venni a kulcsot.
-
-
Keef_Lee
senior tag
válasz Doki16 #154335 üzenetére
Ez biztos?
(Ugyanis nem egész órával tér el. A navi óráját még soha sem állítottam. Nyári -téli átálláskor a műszerfalon állítottam és a navin is ez jelent meg mindig.)
Ha tényleg úgy van nálam is, mint amit írtál, akkor "megkotlott" (Palik idézet a naviban valami?[ Szerkesztve ]
-
-
-=Vacsek=-
senior tag
válasz Doki16 #154621 üzenetére
ahamm, akkor nem is tűnik bonyolultnak. mindenképp tervezem a cseréjét, nézegettem ebay-en 1-2 adok veszekes oldalon. szerinted hol lenne célszerű beszerezni egy ilyet? ezt a kód dolog még tiszta meg az mfi fogalom is idegen (bocsi nem volt még navis autóm)
[ Szerkesztve ]
-
-
1stVikman
senior tag
válasz Doki16 #154765 üzenetére
Szia!
Honnan és milyen kábel lett végül?#154769 Csabadi
Szia!
Vízhőfok jeladót cseréld ki.
Simán okozhatja, hogy melegindításnál több üzemanyagot nyomat, mint kéne (mert hidegnek hiszi a motort) és emiatt nehezen indul, vagy nem is indul.
Nekem Fabia 1.4-nél check engine-t is dobott, mikor rossz volt a jeladó.MÁS:
Nyest témára reagálva, nekem a harisnyás kutyaszőr nem vált be.
Viszont az udvarban szabadon mászkáló kutya igen. -
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Doki16 #154912 üzenetére
Nincs egyik sem oda, szimplan ilyen sz@r a Skoda halogen lampaja... Nem engednek forgalomba hozni autokat ilyen hulladek fenyszorokkal.
Nem arra voltam, kivancsi, hogy szabad e vagy nem, olvasni en is tudok, meg angolul is.
Brumi˘: Az szuper! Akkor fenyero tekinteteben jobb lesz az eredmeny? Kinait neztem, az pont tized ennyibe kerul, de hajlok, hogy megveszem a Philipset.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen