Aktív témák
-
bambano
titán
Nem tudtam ma nap közben netezni, úgyhogy nem tudom, volt-e már téma a népszavazási ötlet. De:
Az a kérdés, hogy 'egyetért vele, hogy blabla'. Erre minek népszavazás? Az emberek úgyis azt fogják mondani, hogy egyet, erre felesleges 5 milliárdot kidobni (amennyibe átlagosan egy szavazás kerül). Más kérdés, hogy az, hogy egyetért, a kormányra nézve nem ad utasítást, tehát bármennyire is ügydöntőnek akarják beállítani, ez csak véleménynyilvánító lehet.
Az ügydöntő azt jelentené, hogy akarja-e, hogy a kormány változtassa meg a kormányprogramot ebben vagy abban a kérdésben. Ez szólítaná cselekvésre a kormányt.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
samurai11 #1329 üzenetére
Nincs olyan demokrácia a földön, ahol ha egy rendőr felszólít, hogy hagyd el a terepet, jogod lenne maradni. Menj ki a demokrácia fellegvárának tartott usa-ba, ott úgy ráugranak a hátadra a rendőrök, hogy arrólkódulsz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
Debrecen 8 éve kőkemény fideszes város, az mszp kis ellenzéknek számít itt. Érdekes, itt nem voltak jelentős balhék, gondolom, egyik kutya sem harapja meg azt a kezet, amelyik enni ad neki. Az is igaz, hogy itt a polgármester, Kósa Lajos, nem arról beszél, hogy népszavazás, meg forradalom, meg egyéb marhaságok, hanem kiállt a tömeg elé, és közölte velük, hogy az mszp székház a város tulajdona, azt az mszp bérli, és aki hozzá mer nyúlni, annak letépi a fejét.
Egyébként én pl. ha fideszes lennék, meggondolnám, hogy olyan színpadon szólaljak fel a Kossuth téren, ahol előtte körözött emberek szórakoznak... függetlenül attól, hogy egy fideszes is mondhat jó dolgokat és szólásszabadság van. De jóérzés és disztingválás is van, csak ilyen sok betűs külföldi szó bonyolult sokaknak.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Vonjunk.
1. Nem az egyetemi diákokat terroristáztam le, benne van az előzményekben.
2. A diákok, átlag magyar emberek, katasztrófaturisták, hobbioperatőrök fél kettőre elhúzták a csíkot a hídról. Aki fél kettőkor ottmaradt, kedélyesen meghallgatta, hogy a rendőrök törvénytelennek minősítenek egy bejelentés és engedély nélküli területfoglalást meg az építőipari vállalat magánvagyonának ellopását, rongálását és a város tulajdonának (amit mellesleg a te adódból fognak megjavítani) rongálását, majd a felszólítások után sem ment el, arra szerintem illik a terrorista név és nem sajnálom, hogy egy-két napig könnyezik a szeme.
Az is jusson eszedbe, hogy az Aktív nem hivatalos állami propaganda, hanem bulvárműsor, abból is a legótvarosabb. Egyetlen komoly látnivaló benne Edina dekoltázsa...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
Miért, a többi politikus is hasonlóan teszi, csak őket meg le akarják mondatni a kevésbé tájékozottak.
Itt írta egy hozzászóló, hogy Feri elosztogatja az állam pénzét a haver cégeknek. Ez a baj most, hogy a Feri osztogat, Viktortól meg megint elvették a dömpert és az ovónéni sem segítEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
ToRR3nt3 #1445 üzenetére
Már korábban is azt mondtam, hogy az lenne a helyes, ha mindenki kivonulna a politikából, aki , hogy finoman fogalmazzak, nem bontotta ki az igazság minden szeletét a választási kampányban. Azt nem tartom helyesnek, hogy Ferit elhajtják, a többi meg röhög a markába.
Egyébként alapos indok lenne, hogy Sólyom úr megszólaljon. Vélhetőleg van elképzelése arról, mit mondana egy alkotmánybíra most.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
lacafaca #1523 üzenetére
Egy (magyar nyelvet törő) olaszt meg két angolt ruháztak meg. Ebben igazad lehet. A többieknek szóltak időben. A tv-ben most közzétett közvéleménykutatás szerint a lakosság 60%-a számított rá, hogy hirig lesz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Személy szerint (akár meg is kövezhettek érte) nagyon köszönöm a rendőröknek, hogy hagyták magukat megveretni és hagyták, hogy a tömeg rajtuk vezessék le az indulatukat és nem máshol. Az, hogy látszólag bambán ügyetlenkedtek, az én szememben csak álca.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
wwenigma #1601 üzenetére
Tudtommal Miskolc Borsod ''fővárosa''. Valami komoly baj lehet ott, mert Miskolc mszp-s vezetését újraválasztották pár napja. Gondolom sokan elégedetlenek azzal, hogy odaért az autópálya, megjött a Bosch meg hasonlók, csökken a munkanélküliség. Kicsivel odébb, Felsőzsolcán mostanában bővítették az ipari parkot, gondolom betelt a régi.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
lacafaca #1600 üzenetére
Gergényi azt nyilatkozta, hogy volt egy jogkövető, bejelentett fidesz rendezvény (most mindegy, hogy gyűlés, megemlékezés, ünnepség), amelyről már elvonultak az emberek, mire a nemjogkövető emberek odaértek a Kossuth tér irányából. Parancsot adott a rendőröknek, hogy mielőtt a két tömeg keveredne, álljanak meg korábban, hogy lehetősége legyen a békés jobboldali ünneplőknek távozni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
wwenigma #1606 üzenetére
Pár dolog:
1. tesco érvényes jogszabályok szerint téríti az utazást. tescot annyiszor fenékbe rúgták már munkajogi okok miatt, hogy kínosan ügyel erre.
2. ha valaki képzetlen vagy más munkaerőpiaci hátránnyal küzd (ebbe kifejezetten és kiemelten beleértem azt, hogy nem hajlandó másik városba menni munkáért), akkor sajnos nem fog banktisztviselői fizetést kapni. munkaerőpiacon annyit fizetnek érte, amennyiért hajlandó elmenni dolgozni. ez személyesen nagy tragédia, sajnálom érte, de általában a gazdaságnak az a jó, ha a munkaerőt értékén fizetik.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Orbán is, Gyurcsány is követett el törvénybe ütközőt, most ne nyissunk vitát, btk, pjt, vagy mibe ütközőt. Emiatt egyformák, emiatt nem mondhatja egyik sem, hogy a másik mit tegyen, csak azt, hogy mi mit tegyünk.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Mutattak olyan rendőrpárosokat, akik harmadik, sérült kollégájukat kísérték a mentőhöz. Nem egyet, legalább 3-4 párt. Tehát, ha nem akarom azt, hogy kimoderáljanak, azt mondom, hogy elhiszem, hogy te nem láttál, ez igaz állítás, ettől még volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Tegnap a tv-ben nyilatkozott egy bekötözött fickó, hogy hirtelen olyan pánikba esett, hogy véletlenül le kellett hajolnia és a felkapott köveket a rendőrökre kellett hajigálnia meglepetésében.
Ezek után azt, hogy mit mondott a tüntető utólag egy rendőri intézkedésről, azt kicsit óvatosan kezelem.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Az exportra termelő vállalkozóknak kifejezetten jót tesz, hogy nem 220 forintot, hanem 270-et kapnak egy eurónyi exportált értékért. Ez valóban támogatja és versenyképesebbé teszi azon vállalkozókat, akik exportálnak. Akik meg csak importálnak, azok rosszul járnak, de a gazdaságnak jelenleg az export növelése az érdeke, nem az importé.
Szerk: egyébként pedig a vállalkozó ismerőseim nem várják vissza a jobboldali kormányt, valami mégse lehetett olyan jó abban az időszakban.
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
lajafix #1945 üzenetére
Az autópálya költségek két, egymással kéz a kézben menetelő ok miatt szálltak el:
1. a helyi polgármesterek, kiskirályok saját népszerűségüket úgy tudják növelni, ha igyekeznek minél több, helyhez köthető beruházást kisajtolni az autópálya építési pályázatból, amelynek elmaradása esetén a kisajátítások, területfoglalások akadályozásával fenyegetnek. Azt nekem soha nem fogja senki megmagyarázni (pedig megpróbálhatná), hogy valójában mi szükség van pl. az m3-ason néhány olyan szakaszra, ahol 1 km-en belül három felüljáró van, kb. 10 milliárd értékben. De megcsinálták, az állam kifizette a te zsebedből, mert másképp nem kapott volna területet.
2. a központi adminisztrációnak (ebben a kérdésben mindegy, hogy balos vagy jobbos) érdeke, hogy a végösszeg minél magasabb legyen, mert nagyobb számnak nagyobb a százaléka. 2 milliárdból nem lehet 2 milliárdot ellopni, 50 milliárdból talán, 130 milliárdból meg többet is.
Tehát jó lenne számonkérni az átlagpolgárnak ezt, de először a saját településén az önkormányzati hivatalban kellene az asztalra csapni meg a saját helyi választott képviselőjét kellene orrbavernie, majd amikor ezt befejezte, akkor patáliázni az országházban.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
lajafix #1975 üzenetére
Még idén év elején is 245 körül ugrált az euró. Aki januárban 245-ös eurón leszerződött valami export termékre, az most eurónként 15-25 forint tiszta bevételnövekedést könyvelhet el anélkül, hogy bármit is csinált volna. Ez azért elég vaskos, ebből nyugodtan lehetne adni kis adót az államnak, rajta keresztül neked.
Ismerőseim nem eva-zók, annál nagyobbak, mezőgazdasági termeléssel foglalkoznak.
Egyébként pedig amelyik vállalkozásnak sok az importja is, annak is növekszik az árbevétele, mert a hozzáadott értéknek a forintára nő.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
válasz
Dare2Live #1984 üzenetére
TWA megint hozza a formáját.
Egyébként nekem az a bajom a népszavazással, hogy a kérdések és a mostani helyzet alapján előre meg lehet mondani, hogy mi lesz a végeredmény. Akkor minek kifizetni 5 milliárdot egy szavazásra?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
lajafix #1986 üzenetére
Az importárura tipikusan euróban szerződnek. Sőt, sokszor a magyar viszonylatban kötött (tehát magyar megrendelő, magyar teljesítő, határokon belüli teljesítés) esetén is euróban szerződnek.
Tehát ha valaki olyan árut állít elő, amit 100 euróért lehet eladni, ehhez 80 euró importot használ fel, akkor az import részben minimálisan változik a költsége, mert a 80 euró import (változás) költsége benne van a 100 euró export (változás) bevételében. Viszont a 20 euró hozzáadott értékért most nem 245*20 forintot kap, hanem 265*20-at, ez 400 forint ráfordításmentes bevételnövekedés. A vállalat az ügyletei nagy részét euróban kalkulálja, csak az itthoni költségeknél vált forintra (munkabér és terhei, stb.).Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
lajafix #1996 üzenetére
De, muszáj volt. A borsodi, hajdú-bihari, szabolcsi munkanélküliségi ráta olyan szintű, hogy valamit akkor is kezdeni kellett az infrastruktúrával, ha aranyból lenne a korlát.
Végig kell menni ezeken a megyéken. Én sokat járok erre, Miskolcon csökken a munkanélküliség, mióta odaért az M30, mellette nőnek ki az ipari parkok a földből, mint a gomba, hajdúbiharban befejezés előtt álló új üzemcsarnokokat láttam, stb. Néhány nagyobb hajdúsági vállalat azért (is) úszta meg a csődöt, mert normális idő alatt tudnak most már szállítani.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Tank téma: a beírásokból az látszik, hogy sokan voltak itt olyan szerencsések, hogy elkerülték a sorkatonai szolgálatot. A hozzászólásokban keveredik az is, hogy általában beszéltek a dízel motorokról, általában a katonai járművekről vagy konkrétan az Andrássy útról elkötött ''tank''-ról van szó. Ezért néhány dolgot szeretnék leírni majd később pontosítani.
Tehát:
1. Harckocsi. Nem tank. Azt az eszközt harckocsinak hívják.
2. Az nem igaz, hogy minden dízelmotor indításához áram kell. A katonaságban előszeretettel használnak olyan eszközöket, amelyek beindításához nem kell áram.
3. Az sem teljesen igaz, hogy akkumulátor nélkül lehet közlekedni.
Pontosítok:
- Azon katonai járművek indításához, amelyekben én ''utaztam'', amelyeket én karbantarottam és/vagy vezettem, nem kellett áram. A T-55-ös harckocsi és a BMP-1-es páncélozott lövész szállító harcjármű beindítását lehetett árammal végezni, ha az akkumulátor állapota ezt nem tette lehetővé, akkor nagynyomású, sűrített levegős tartályból (katona szleng kifejezéssel) levegővel is lehetett indítani. A BMP-1-esben kettő darab, mezei akkumulátor volt, olyanok, mint ami a civil IFA-kon is divat. Általában 120Ah körüli kapacitással, általában 550-650 amper csúcsáram képességgel. Ezeket sorba kötötték, tehát az nem igaz, hogy kiloamper kategóriájú indítóáram kellett nekik.
- számomra nem teljesen világos okokból egy generátoros jármű nem indítható be akkumulátor nélkül (egész pontosan beindítható, csak azonnal tönkreveri a generátorban az egyenirányító diódahidat.) Örömömre szolgálna, ha ezt pontosítaná valaki. Tehát azon járművek, amelyekben generátor van és nem dinamó, azokban mindig lenni kell akksinak akkor is, ha az az akksi teljesen lerongyolt állapotban van.
4. a weben fellelhető információk és a szájhagyomány útján terjedő információk nem egységesek abban a tekintetben, hogy kis benzines motor beindításával indult volna a t-34 motorja. A szájhagyomány szerint a Zaporozsec autókban levő motor lett volna a t-34 indítómotorja, de ezt a totalcaron emlékeim szerint cáfolták.
Fenti mondatokban a következő csúsztatást lehetne felfedezni:
- nem tudom, hogy a t-34-esben volt-e légsűrítős indítási lehetőség, azon weboldalakból, amiket végignéztem, ez nem derült ki.
- nem tudom, hogy konkrétan a t-34-ben generátor volt vagy dinamó.
De sok hozzászólásban általánosítás volt, nem mindenhol volt konkrét.
5. Az izzítás esetén sem egyetlen lehetséges módról gondoskodtak a tervezők, a bmp-1-esekben pl. be lehetett önteni egy adag gázolajat a motor alá, a motortérben speciálisan erre kialakított helyre, és simán alágyújtottak a motornak. Nem tudok jobb hasonlatot mondani, szalonnasütést rendeztek a motortérben. Télen, a hidegindítási riadókon ez normális, szokásos indítási mód volt, hogy aládurrantottak, majd levegőről, esetleg szomszéd gépről bikázva (vagy a kettő egyszerre) indították a gépeket. Az üzemmelegre melegített motorblokkot pedig lehetett már izzítás nélkül is indítani.
6. Az nem igaz, hogy egy mozgó tankot csak másik harckocsival lehet hatástalanítani. A serergben kiképzést kaptunk arra is, hogy hogyan lehet egyszerű eszközökkel, alig több, mint pusztakézzel harcolni harckocsi ellen. A leggyorsabban kivitelezhető megoldás a sofőr látásának korlátozása. Gyakoroltatják a mozgó harckocsira való ráugrást, a periszkópok leltakarását pl. pokróccal. De valószínűleg ha lefújják távolabbról olajjal vagy festékkel, akkor is megállt volna. Elismerem, elég kaszkadőr mutatvány harckocsin ugrálni, de ettől ez még egy lehetőség. A többi lehetőség a harckocsi akadályok (amiket adott helyzetben nehéz lett volna hirtelen odavinni) és a lánctalp leszakítása. A páncéltörés akár másik harckocsival, akár kézi páncélelhárító fegyverrel olyan tömegben nem járható út, egy modern rpg simán ledobta volna a hk-ról a tornyot, ami (vagy aminek a repeszei) iszonyatos pusztítást végzett volna a tömegben, illetve az rpg-ből kiáramló gázsugár komoly pusztítást csinált volna, a lökéshullám pedig valószínűleg igen sok fület/dobhártyát beszakított volna. Ergo a páncéltörés ott nem opció.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
válasz
Racecam #3955 üzenetére
Két fegyvert említett, egy ak-47-est (ami szintén megérne egy keresést a wikipédián, mert a magyar néphadsereg gyakrabban használt amd-65-öt, a határőrségnél volt ak, de ott meg nem jellemző az rpg) és egy rpg géppusit. AK-47 van, rpg van, géppusi alatt nem tudom, mit ért, én géppuskát, de az nem páncéltörésre való.
szerk: ak-47: [link]
amd-65: [link]
Az amd inkább deszantos géppisztoly, a behajtható váltámasz miatt egyszerűbb volt a gépesített lövésznek a gépbe beszállni. Én ilyennel közlekedtem nagyon sokat: [link]
csak a két cent kedvéért
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
Racecam #3961 üzenetére
Pusz-7? Dragunov? Maljutka?
Szerk: nézem a bmp linket, azt írja, 45-tel megy terepen. lol. Nálunk a jobb állapotú gépek simán lenyomták a limbókat a szántáson, pedig a limbónak 120 km/h körül volt a végsebessége...
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis