Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • addamka

    őstag

    válasz SPeti1984 #1936 üzenetére

    A motorról nem tudok nyilatkozni, nekem 1.6 benzin volt első generációs C3-ból, most meg C4 1.6 Hdi van.

    Viszont ezekre figyelj:
    első rugó gyakran törik, nálam 3x megvolt. Az első szériás C3-asokon nem volt még biztonsági rugótányér, ez ha nincs benne, ajánlott felszereltetni, különben törött rugó esetén a kerék beleér a doblemezbe. Kb. 20-25ezer a tényér darabja, de életet menthet.

    Fényszórók párásodásra hajlamosak, az izzócsere fedlap tömítése a ludas ilyen esetben. Némi gumiápolóval vissza lehet hozni az életbe általában. Ha az nem segít, utángyártott fényszóró van 20ezer körül per darab.

    Az enyém a kerékjárati íveken elkezdett rozsdásodni elöl hátul, érdemes mielőbb kezelni, minél tovább vársz vele annál drágább lesz javítani.

    Volt egy szélvédőcsere, mert a hővédő réteg levált, és nem lehetett tőle kilátni, kb. 40ezres tétel volt (esőérzékelős, hővédős).

    Klímavezérlő pusztult meg, kb. 20ezer volt az új.

    Futómű a jó magyar utakon évente szétesett, ez olyan 50-100ezres költség / év volt nekem, mióta kiköltöztünk az agglomerációba (napi 80km kb).

    Más baja a sensodrive váltón és kopó dolgokon kívül nem volt.

    Anno nekem azt mondták az egyik vidéki szervizben, hogy benzinből meg dízelből is inkább az 1.6-os ami ajánlott, de nem vagyok szakértő, nem tudom ebből mi igaz.

    Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.

  • MC Pite

    veterán

    válasz SPeti1984 #3512 üzenetére

    Az vegyen dízelt, aki megy annyit, hogy beleférjen egy turbó felújítás/magasnyomású szivattyú/porlasztócsúcs csere/részecskeszűrő, esetlegesen kettőstömegű lendkerék csere, FAP folyadék töltése. (És preventív karbantartásokkal is foglalkozik, különben egy izzótógyergya cseréje gépmunkával végződhet könnyen).

    Maga az 1.4hdi jó motor, de kérdésedből úgy tűnik olcsón akarsz autózni, és nem tudjuk mire használnátok (csak olyan távok legalább amikor már normálisan bemelegedett/fűtés is akad, vagy rövidebbek is - gondolom nem főként hosszabb utakra, mert akkor az 1.6-ost vennétek).
    Sokszor kiderült hogy nem a havi 5000el drágább tankolás tud fájni, hanem a 2-300 ezres számlák.

    Felületesen ismerem csak a típust, de tavalyi keresgélés alapján (mi végül az egyes végéből vettünk) ez a keret kínálat alját jelenti (átiratás, nullszerviz számolva csak). Eredendően megbízhatóak ezek az autók, sem a futómű, sem elektronika (ha nem gányoltak bele pl riasztó) nem olyan ezeknél már amitől tartani kell.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • vasi79

    aktív tag

    válasz SPeti1984 #3512 üzenetére

    Az 1es C3 hdi-ről tudok véleményt mondani, azok alapvetően nyűgmentesek voltak. A c3-as csoportban sokan használták városi közlekedésre. Nem panaszkodtak különösebb hibákra.

    Viszont én sem ajánlanám a dízelt városi használatra, MC Pite által vázolt okok miatt. Városban nagyon lassan melegszik, nekem volt ilyenem. Esetleg face-en keresd meg a Citroen C2 c3 csoportot.

Új hozzászólás Aktív témák