Új hozzászólás Aktív témák
-
alakesh
tag
Sziasztok,Smart számlánál a takarékszámlákat hol találom az OTPDirektben? Keresem mindenhol, de még csak számlaszámot se találok hozzá....Tárgytalan, nálam is a számlakör volt a gond...
[ Szerkesztve ]
-
alakesh
tag
válasz gzbotii #5989 üzenetére
Nem volt esetleg OTPDirekt változtatásod? Számomra baromi meglepő módon, ha bármit csinálsz a számlával (esetemben egy átminősítés), új Direkt szerződést kell kötni.
Ha kaptál OTPDirekt papírt az ügyintézés során, nézd meg, hogy a HAZ azonosító stimmel e, lehet, hogy újra kell regisztrálnod.
(Egyébként, nekem is behozza még a korábbi Direktes szerződés adatait, úgyhogy simán lehet, hogy neked is ezért jeleníti meg az adatokat)
-
alakesh
tag
Belefutottam egy elég furcsa jelenségbe, hátha itt valakinek van rá ötlete, mi lehet a háttere. Már többedszer fordul elő, hogy az Alzában történő vásárlás során, Apple Pay-el fizetve az ottani terminálon összegtől függetlenül nem kér PIN kódot (ötezer alatt még oké, de 7-25e-s vásárlásoknál...)
-
alakesh
tag
válasz MrPeekaboo #6519 üzenetére
Szeptember 1-től az előre értéknapozott utalások is AFR-ben működnek majd
-
alakesh
tag
Nekem most küldött az OTP egy mailt a moratóriumról. Pont most készültünk személyi kölcsön felvételére, a legrosszabbkor állították le az értékesítést...
-
alakesh
tag
Sracok, most en neztem be valamit, vagy sajat szamlak kozotti atvezetesnel tenyleg nem megy at azonnal az osszeg? Hiaba adom meg a megbizast, annyit kapok vissza, hogy rogzitette a rendszer es a kovetkezo banki nyitaskor teljesul...
-
alakesh
tag
válasz jotzo01 #6926 üzenetére
Fiókban erre nincs szükség, csak jelezd, hogy saját hiteljelentést szeretnél kérni, berögzítik (saját bankod fiókjában biztosan, ha idegen bankban kéred le, akkor lehet hogy van külön nyomtatvány, de semmiképp sem neked kell tanúztatni), és a KHR-t kezelő cég, a BISZ általában még aznap este/éjszaka titkosított e-mailben leküldi. Mindenképp érdemes lekérdezni, minden adatot látni fogsz minden ügyletedről, és kiderülhet, hogy mi a ludas.
Amit érdemes átgondolni, mert sokan nem gondolják, hogy emiatt is KHR-be kerülhetnek:
-Diákhitel nem fizetése
-Kezesség (lízing, jelzálog, bármi)
-Adóstárs, zálogkötelezett bedőlt hitelben
-Követeléskezelő által kezelt pénzügyi(!) eredetű ügylet (akár saját ügy, akár a fentiek valamelyike)Alapvetően a negatív adat bekerülésétől tíz évig maradhat benn az ügylet a KHR-ben, utána törvény köti őket a teljes törléshez. Ha volt mulasztás, és teljes egészében rendezve lett, rendezéstől egy év, megegyezésnél rendezéstől öt évig még a listán szerepel az ember.
Saját sztori egyébként, mi az asszonnyal Babavárón és SZK igénylésen buktunk meg jópárszor, mert nem voltak képesek megmondani, hogy egy a NAV rendszerében beragadt tartozásos ügy miatt (párezer forintos illeték nem volt kifizetve, amit utána adóvisszatérítésből rendeztek, de nem törölték a tartozást) buktatott a rendszer. Kb három hónap folyamatos hivatalból hivatalba járkálás után derült ki az, amit egyébként két kattintásból lát a fiókos, csak nem mondhat semmit...
[ Szerkesztve ]
-
alakesh
tag
válasz tothjozsi96 #7086 üzenetére
cut-offon túl vagy, és a takarékszámla nem azonnali fizetés kompatibilis, így csak holnap reggel teljesül a megbízás
-
alakesh
tag
válasz tothjozsi96 #7091 üzenetére
Ez így elég furcsa. Hirdetmény szerint nincs megkötés minimum utalásra vonatkozólag...
-
alakesh
tag
-
alakesh
tag
Valaki más is kapott SMS díjjal kapcsolatos terhelést ma? Smart számlához tartozó korlátlan SMS csomagom van, mégis beterhelték az SMS-ek darabdíját, ráadásul nem is a hirdetmény szerinti összeggel (21Ft/db lenne hirdetmény szerint, itt 28/darabot terheltek)
-
alakesh
tag
válasz Remekelek28 #7263 üzenetére
BUBOR - Budapesti Bankközi Forint Hitelkamatláb, a nem fix kamatozású hitelek (jellemzően kamatperiódusos jelzáloghitelek) vannak ehhez kötve, ez az idei évben erősen emelkedett (a 12 havi BUBOR kb. 0.5 százalékkal, a 6 és 3 havi pedig kb. 0.4 százalékkal emelkedett). Ez egy átlagos jelzáloghitelnél (legyen mondjuk 10 millió, 20 év futamidővel) nagyjából 2000-2500 forint emelkedést jelent havonta.
A változó éves kamatozás esetén, ha BUBOR-hoz kötött, akkor a 12 havi BUBOR-t fogják figyelembe venni valószínűleg.
-
alakesh
tag
válasz #04441088 #7273 üzenetére
OTP csak sajátot vált ki és csak személyi kölcsönt, más jellegűt jelenleg nem. A kiváltott kölcsön törlesztőrészlete nem terheli a JTM-et. Az összegből először a kiváltott hitel kerül rendezésre, és ha az ügyletek lezárásra kerültek, utána bocsájtják a rendelkezésére a fennmaradó összeget.
Én pár héttel ezelőtt intéztem igénylést, hasonló JTM paraméterekkel kb. 2.7m a reális max összeg, de ez nagyon sok apró dolog miatt változhat (pl. attól is függ jelenleg, hogy milyen szektorban dolgozik az illető, a meglévő hiteleken milyen a törlesztési múltja, stb)
-
alakesh
tag
válasz milkabrams #7681 üzenetére
Ha megtörténik a jóváhagyás, és te magad is elfogadod az ajánlatot, akkor azonnal, az elektronikus aláírást követő kb. 10 percben (saját tapasztalat)
-
alakesh
tag
válasz milkabrams #7683 üzenetére
Furcsa. Teljesen végigment a folyamat? (Elfogadta a rendszer, te elfogadtad amit ők felajánlottak, nyilatkoztál a biztosításról, és kaptad a QR/SMS kódot az aláíráshoz?)
Ha bemész az szk. igénylésbe, akkor új folyamatot indít?
-
alakesh
tag
válasz milkabrams #7686 üzenetére
Hát akkor tényleg fura...
-
alakesh
tag
válasz milkabrams #7688 üzenetére
Igen, az az utolsó doksi, amit feltöltenek. Telebankot próbáltam már kérdezni, hogy hol akadhatott meg a sztori?
-
alakesh
tag
válasz vodrosjozsi #7772 üzenetére
Nem fognak veled szórakozni. A veszélyhelyzet miatti THM limit eléggé megkavarta az áruhiteles/hitelkártyás piacot, így röpködnek most a nullás ajánlatok. Nálam a hitelkártyánál 0% kamattal lehet most utólagos részletfizetést kérni 20k+ vásárlásokra, ami egyáltalán nem egy rossz ajánlat a szokásos 25-30%-hoz képest.
-
alakesh
tag
válasz Simulacrum #7795 üzenetére
Igen, ezzel már én is szembesültem.
#7796 - gyakorlatilag giro időszakon kívül (éjszaka, hétvégén, ünnepnapokon) nem megy a tak.számlás átvezetés, mindig a következő nyitásnál teljesül.
-
alakesh
tag
válasz milkabrams #7896 üzenetére
Ami így első blikkre eszembe jut (zárójelben az indoklás), saját tapasztalatokból:
-Van esetleg más kölcsönöd náluk? Gondolok itt elsősorban hitelkeretre, hitelkártyára, másik személyi kölcsön, babaváró? (kumuláltan nem igazán szívlelik, ha meghaladja a 10 milliót a hitelállományod)
-"Megbízható" szektorból van a jövedelem? (A vírus miatt mostanában a rendezvényes, vendéglátós, gyármunkás ügyfelek alapból a negatív kalapból indulnak)
-Korábbi OTP-s tartozás volt esetleg? (Ha volt, akkor feketelistára tesznek, be kell vinni a rendezést igazoló papírt, hogy feloldjanak)
- Mivel írtad, hogy korábban próbálkoztál, könnyen lehet, hogy beragadt a rendszerben az az igénylés, ezt telefonos üszolgon megnézik neked, aztán ügyintézőtől függően vagy kiüti, vagy fiókba küld.
-
alakesh
tag
Sajnos a szerződési feltételekben benne van, hogy a bank figyeli a számlára érkező forgalmat, és egyéni döntése alapján növelheti/csökkentheti a keretet, ez a folyószámlahitelkeret hátránya. A CSED a legtöbb banknál sajnos csak kiegészítő jövedelemként elfogadott, és ahogy korábban is említették, ha nem a munkahely a kifizető, a bank nem látja biztosítva a munkaviszonyt / állandó bevételt.
Nem tudom, hogy mekkora összegről van szó, de tapasztalat alapján azt mondanám, hogy érdemesebb inkább rendezni a teljes összeget, minthogy a bank elkezdje küldözgetni a felszólítókat, és kamatokat kezdjen terhelni.
-
alakesh
tag
Azért vannak még flúgok ebben az új Smartbankos applikációban... Vissza akartam tölteni a hitelkártyám, és egy vadidegen ember kártyaszámát és kártyaelnevezését húzta be a felületen...
-
alakesh
tag
Ez attól is nagyban függ, hogy mit takar a "levonás". Kártyás vásárlás, vagy átutalás?
Ha előbbi akkor a kártya letiltása, illetve a költés ellenőrzése, hogy nem egy előfizetés lett e esetleg levonna. Ha az utóbbi, arra kéne hogy legyen racionális magyarázat. Előbbire megoldást jelenthet ha webkártyát használsz netes vásárlásoknál, illetve lassacskán kötelező lesz a vásárlás megerősítése is, az is egy védelmi vonal.