Új hozzászólás Aktív témák
-
vnorbi
aktív tag
Sziasztok!
Van itt valaki, akinek van aktív direktbróker szolgáltatása? Az érdekelne, hogy a külföldi szekció (XETRA) keresője ad-e találatot az IE00B1FZS574 keresésre.
Többször belefutottam már, hogy valamit kinéztem, aztán amikor a vásárlás miatt aktiváltam a szolgáltatást, akkor koppantam, mert nem volt benn a rendszerükben (ilyenkor lehet igényelni, és egy napon belül be is kerül, de ez pont elég szokott lenni, hogy addigra valami mást válasszak helyette).
-
vnorbi
aktív tag
válasz albiosz #4300 üzenetére
Ez most tényleg nem tűnik versenyképesnek (ront még a helyzeten, hogy a havi zárlati díj 273 forint). Lehet amúgy egyszeri 2000 forintos belépési bónuszt beszedni, de még ezzel is bőven rosszabb, mint a régebbi kondíciók.
Amikor én igényeltem pár éve, akkor az első éves kártyadíjat alapból elengedték, a második évtől meg forgalomtól függően visszaadták minden évben (azaz mindegy, hogy 16000 a kártyadíj, mert visszaadják). Aztán adtak még az éves maximum fölött egy egyszeri 10000-es visszatérítést is, ha eleget vásárolt az ember. Az akkori szerződésekre még az államkincstári vásárlásokra is járt visszatérítés, az újakra már nem adnak. Van pár kereskedő, ahol alapból 2% visszatérítés jár, de ezt is megszüntetik októberben.
Nagyon jól mehet az OTP-nek, hogy ennyire vissza tudták vágni a kedvezményeket az új belépőkre, és valószínűleg még így is elég új kártyát tudnak értékesíteni.
-
vnorbi
aktív tag
válasz albiosz #4303 üzenetére
Ez szerintem nem spórolás, hanem inkább profitmaximalizálás. Az OTP részvényárfolyama nemrég történelmi maximumon volt, folyamatosan fizet osztalékot, és gyakorlatilag felfüggesztette a kötvényprogramját (azaz nincs szüksége külső tőke bevonására, jól elvan a lakossági betétekkel, amire nagyjából 0% kamatot kell fizetnie, ebben konkrétan segíti az MNB is az alapkamat alacsonyan tartásával). Jövőre meg állítólag elkezdik a tranzakciós adó kivezetését is, amivel valószínűleg megint jól járnak (most is vannak olyan számlacsomagok, ahol nem hárítják át az ügyfélre, hanem ők fizetik be, így ha ez a teher még csak részben is megszűnik, az nekik tiszta nyereség lesz).
Szóval szerintem nincs spórolás, hanem inkább az van, hogy ilyen feltételekkel is kell az embereknek, akkor meg miért ne adják így...
-
vnorbi
aktív tag
Ha esetleg másnak is van ilyen problémája, a semmitől jobb megoldás ez a link. Itt a lap alján az utolsó pont a "Részletesen az ETF-ek Kiemelt Információs Dokumentumai eléréséről", ami egy időnként frissülő excel fájlra mutat. Ebben benne van az IE00B1FZS574, ami alapján gondolom, hogy a direktbrókerbe is be van kötve, és lehet rá megbízást adni.
Mondjuk az utolsó frissítés előtt kértem az IE00BYZK4669-et, amit vissza is igazoltak, hogy már elérhető, de ennek ellenére nincs benne az excel fájlban, viszont amit meg több hónapja kértem, azok benne vannak...
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz sutyesz96 #4334 üzenetére
Volt ilyenem nemrég, és futottam egy csomó felesleges kört miatta mire kiderült, hogy várni kell, magától feloldódik.
Kétszer telefonáltam miatta, többször újratelepítettem az app-ot, mert az ügyfélszolgálat szerint nem volt letiltva semmi, és a telefonnal kell valamit ügyeskedni. Próbálkoztam a telefon regisztrációjának eltávolításával az otpdirektből, majd újra regisztráltam többször is. Semmi eredmény nem volt. A második telefon után elküldtek fiókba, mert ott majd fogják látni. Ja, persze...
Ott sem láttak semmit, de újratelepíttették megint az app-ot, és adtak egy új otpdirekt jelszót. Ennek sem volt haszna. Végül az ottani ügyintéző fel tudott hívni valami technikai embert, aki már percre pontosan meg tudta mondani, hogy mikor lett felfüggesztve (rendszerhiba volt aznap, én csak azt láttam, hogy a smartbank próbál belépni, de nem sikerül neki, párszor megismételtem, aztán kizárt).
Szóval azt találták ott ki, hogy nem oldják fel, várjam csak ki a 24 órát, aztán próbáljam újra. Kivártam, működött. Igazából addig sem voltam teljesen kizárva, ha a webes felületen léptem be sms aláírással, akkor ott beengedett, csak a QR kódos megerősítés lett letiltva, meg úgy a smartbank-on belül minden.
Ha neked 24 órán túl is jön a hiba, akkor keresd vele a bankot.
-
vnorbi
aktív tag
válasz KubanitoS #4369 üzenetére
Ha a kártyával fizetsz, akkor valóban nincs ilyen lehetőség, de ha nagyon ragaszkodsz ehhez, akkor azért meg lehet oldani. Kell hozzá egy NFC-s mobil Android oprendszerrel, amire felrakod a Simple alkalmazást, és oda beregisztrálod a bankkártyádat érintéses fizetés igénylésével. Ezután nem a kártyával fizetsz, hanem a telefonnal. A telefon odaérintése előtt a képernyőt fel kell oldani, ami történhet például PIN megadással vagy ujjlenyomattal. Szóval a terminálon továbbra sem lehet PIN-t megadni, de a telefonodon igen, így ha telefont hagyod el (lopják el), akkor azzal nem olyan egyszerű vásárolni, mint ha a kártya kerülne rossz kézbe.
Én ezt kb egy éve kipróbáltam, körülményes volt, és túl stabilnak sem mondanám az akkori állapotát. Úgy döntöttem akkor, hogy ha nem ösztönöznek valamivel a mobilfizetésre, akkor inkább hanyagolom, jó lesz a hagyományos kártyás érintés is, de hallani olyat, aki teljesen meg van vele elégedve.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Tsebacsi #4381 üzenetére
Nagyon észnél kell lenni a fióki ügyintézésnél, mert simán elronthatják, vagy egyszerűen elhajtanak, ha nem vagy elég határozott. És ott helyben le kell ellenőrizni, hogy azt csinálták-e, amit kértél, hogy ne kelljen miatta visszamenni. Az elmúlt két évben két ilyen esetem volt.
Először a Smart számlához igényelhető eurós devizaszámlát csináltattam volna meg, de az ügyintézőnek sikerült egy normál devizaszámlát nyitnia, amit sikeresen bekötött az értékpapírszámla mellé is, és győzködött, hogy azért nem látom a SmartBank-ban, mert van némi átfutási idő. Aztán sikerült meggyőzni, hogy a számla kódja alapján nem jó számlát nyitott, szüntessük meg, és nyisson egy újat. Az már rögtön látszott a SmartBankban is.
A másik esetben szintén devizaszámlát nyitottam TBSZ értékpapír számlához. Hiába volt már ott is bekötve egy eurós, alig tudtam meggyőzni az ügyintézőt, hogy a TBÉSZ-hez lehet usd számlát is nyitni, és az nem olyan, mint a normál devizaszámla. Ezt aztán végül elkezdtük csinálni, és furcsa módon olyan papírokat adott, amire kézzel kellett beírni adatokat, mint például a nevemet... Aztán egyszer csak talált egy olyan folyamatot a rendszerben, amivel már tudott olyat is nyomtatni, amibe nem kellett kézzel beírni semmit, csak aláírni a végén...
Nem csak e-mailben lehet panaszkodni, telefonon és személyesen is elmondhatod. Ilyet csináltam is idén. Az lett a vége, hogy ott helyben a fiókban kézzel írhattam egy levelet, amit az ügyintéző átvett. Ez május 22-én volt, és azóta levelezünk. Az OTP postán küldözget leveleket, amikre e-mailben válaszolok, ha szükséges. Ez ugye 4 hónapja megy, utoljára augusztusban küldtek egy ajánlott levelet azzal, hogy kérnek még egy kis időt.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Tsebacsi #4383 üzenetére
Azért az én eseteim nem olyan súlyosak, egyik miatt sem kellett visszamennem, ott helyben sikerült végül elintézni őket (jó, a második eset elég idegesítő volt, mert nagyon nem volt partner az ügyintéző).
Ami meg már régóta húzódik, az nem sürgős nekem sem. Röviden annyi, hogy bizonyos esetekben a devizás értékpapír vásárlások után hibás igazolásokat állítanak ki (a tranzakció rendben végrehajtásra kerül, csak a végén kiállított igazoláson nem pontosak a számok, és ha már most elcsúszás van, akkor jobb ezt tisztázni, minthogy esetleg eladás után az adóbevalláshoz ez alapján megint hibásat adjanak ki, amikor nem lesznek hónapok javíttatni).
-
vnorbi
aktív tag
válasz albiosz #4415 üzenetére
Én úgy tudom, hogy nem a bank adja, hanem a kereskedő. Ez esetben a MOL. Legalábbis egyszer érdeklődtem az OTP-nél, hogy rendszerhiba van-e, vagy tényleg eltűnt a programból az egyik korábban kiemelt partner, amire azt válaszolták, hogy erre nincs igazán ráhatásuk, a kereskedő dönthet úgy, hogy nem akar ilyen módon több kedvezményt kiosztani.
Jó, azért valószínű, hogy az OTP sem jár rosszul ezzel a programmal (reklámfelület, kártyaelfogadás...), meg tényleg egyedi elbírálás van, hogy a következő időszakban kinek mekkora kedvezményt ajánlanak, és nem látunk a dolog mélyére, de azt a látszatot próbálják kelteni, hogy itt ők igazából csak közvetítenek. Ezt erősíti egyébként az is, hogy a kedvezményprogramos vásárlási visszatérítésnek nincs felső határa, míg mondjuk az általános hitelkártyás visszatérítések összegére (amit tényleg saját zsebből fizetnek) egyre jobban odafigyelnek, hogy azért túl sokat ne osszanak vissza.
-
vnorbi
aktív tag
válasz KubanitoS #4430 üzenetére
Nincs közvetlen költsége.
Nincs kedveskedés, hátsó szándék van. Szerintem reklám, és vásárlásösztönző program. Azt hiszem, hogy ha még le is tiltasz minden marketing levelet, akkor is jön havi egy azzal, hogy vannak új kedvezmények, lépjél be és aktiváld őket. És ha már belépsz, akkor az arcodba tolja a többit is. Aki hajlamos erre, az lehet, hogy ilyenek miatt olyanra is költ, amire egyébként nem költene.
És van még egyéb pszichológiai terror is. Ha sikerül egy kedvezményt igénybe venned egy vásárlással, akkor rögtön jön az e-mail, hogy milyen ügyes voltál, máris mennyi pénzt spóroltál. Ha meg van valami kedvezmény, amit meg nem aktiválsz, de mégis vásárolsz az adott kereskedőnél, akkor is rögtön küldenek egy e-mailt, hogy jogosult lettél volna a kedvezményre, ennyi és ennyi forintot spórolhattál volna, ha beléptél volna a netbankba a vásárlás előtt, és aktiváltad volna.
-
vnorbi
aktív tag
válasz mephisto5 #4436 üzenetére
#4436: A játék visszavonásig, de legkésőbb október végéig tart. A nyerteseket a lezárás után értesítik, lehet, hogy csak november végén. Időpontot én sem foglaltam, azzal késznek éreztem a dolgot, hogy beírtam a játékhoz kapott kódot.
#4438: Működik Smart csomaggal, én is azzal csináltam, bár nem olyan egyszerű megtalálni. Engem is a főoldalra dobott, és a menükereső sem találja meg ezt a lehetőséget. Az volt a trükk, hogy nem QR kódos belépést választottam, hanem a normál azonosító/számlaszám/jelszó bekérő oldalról léptem be. Így már nem a kezdőlapra, hanem a megfelelő menübe rak. De ha csak simán megkeresnéd a bal oldali menüben: Bankszámla -> Megtakarítások -> Pénzügyi tervező.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Handball94 #4440 üzenetére
Hogyha ugyanazon a gépen ugyanabban a böngészőben elmész a regisztráló oldalra, akkor ott már nem enged újra regisztrálni, hanem helyette kiírja azt a kódot, amit korábban adott (hacsak nem törlöd rendszeresen a böngésző előzményeket, cookie-kat).
Mondjuk nekem gyanús, hogy ezek a kódok nem egyediek, hanem mindenki ugyanazt kapja. Legalábbis én a "tervez18"-at kaptam, és ez nem tűnik valami nagyon egyedinek (tervez jön a pénzügyi tervezőből, 18 meg az évből).
-
vnorbi
aktív tag
válasz BUZZLGHTYR #4443 üzenetére
Én úgy tudom, hogy két telefonszámot tárolnak. Egyet kapcsolattartásra, a másikat a mobil aláíráshoz. Lehet, hogy nem jót írtak át. Ha van okostelefonod, akkor amikor megint mész emiatt, ne hagyd ott őket úgy, hogy nem próbálod ki helyben a belépést (amerre én jártam mostanában, minden fiókban volt wifi, a telefon böngészőjéből megnyitva az OTP direkt oldalát ki tudod próbálni, hogy jön-e SMS, amikor megpróbálsz belépni).
-
vnorbi
aktív tag
válasz szabogabor10 #4454 üzenetére
És egyébként visszafelé haladunk. A hagyományos OTP webes kártyaelfogadó-rendszere támogatja ezt a lehetőséget, viszont ott is van, hogy elfelejti használni, és nem jön SMS, de cserébe legalább nem is kell megadni a kódot, hanem megy tovább a fizetés nélküle (ez azért megkérdőjelezi a biztonságosságát).
A visszafelé haladáshoz egy példa, hogy a MÁV leváltotta ezt az OTP-s kártyaelfogadást egy másik OTP-s kártyaelfogadó rendszerre (Simple), amiben alapból nincs benne a 3D Secure.
-
vnorbi
aktív tag
Az OTPdirekt webes felületén QR kódos beléptetést és QR kódos mobil aláírást használok. A SmartBank appot felraktam egy második telefonra is, amin az app működik, viszont a QR kódos aláírást nem engedi neki az OTPdirekt. Kiírja, hogy aktiválásra vár. Ha belépek a régi telefont használva, megnézem a SmartBank regisztrációkat, akkor tényleg az van, hogy a régi telefon státusza "Aktiválva", az újé meg "Nincs aktiválva".
Ez direkt van így? Mindig csak egy készülék lehet aktív a QR kódos mobil aláírásokhoz, vagy van valami trükk, amivel több készülék is használható? Vagy esetleg csak várni kell, és valamennyi idő múlva aktiválódik magától?
-
vnorbi
aktív tag
válasz KubanitoS #4473 üzenetére
Ez azért valamivel nehezebb, mert még ha le is lesi valaki a szükséges adatokat, a SmartBank belövésének végén még jön egy SMS is a számlatulaj számára jóváhagyó kóddal.
Azért kérdeztem rá, mert ahogy nézem, máshol engednek több mobileszközt. Az államkincstár úgy oldja meg, hogy a MobilKincstár használatakor az első belépéskor küld SMS-t a személyesen regisztrált számra. Az ott kapott kódot beírva regisztrálódik az eszköz, és onnantól a WebKincstáros belépéskor a push üzenet már megérkezik az új eszközre, és onnan jóvá lehet hagyni a belépést.
A TransferWise meg már a kezdetektől úgy fogalmazott, hogy amikor nem SMS-sel lépek be, akkor valamelyik regisztrált eszközömön nyissam meg az appot a jóváhagyáshoz. Az első eszköz regisztrációja SMS-ben kapott kóddal lett véglegesítve, most a másik eszközé meg úgy ment, hogy egyszer beléptem az új eszközzel, ott pedig beállítottam, hogy ez az én saját eszközöm (mindkét alkalommal az első eszközre jött kérdés, hogy jóváhagyom-e). Ezután a TW webes belépésemet már az új eszközzel jóvá tudtam hagyni.
Szóval van, ahol szintén pénzzel "játszunk", és kicsit megengedőbbek. Nem gond az, ha figyelnek a biztonságra (főleg, hogy állítólag a SmartBank is benne volt nemrég a százmilliós OTP-s lopásban), csak azért kérdeztem rá, hogy nem én nézek-e el valamit.
-
vnorbi
aktív tag
Megpróbáltam újrakezdeni. Kitöröltem mindkét eszközt a SmartBank regisztrációk közül, és aztán az új eszközt regisztráltam be először. Gondoltam, az első lesz az aktivált, a továbbiak meg a nem aktiváltak. Nem ez lett, az új eszköz megint nem aktivált státuszba került, a régi eszköz az újraregisztráció után meg kapásból aktivált lett. Azaz megint csak a régi eszköz alkalmas a QR kódos aláírásra (ez mondjuk még mindig jobb, mint ha most az új regisztrációk után már egyik sem működne teljes funkcionalitással).
Kicsit utánaolvastam, az üzletszabályzat szerint elvileg lehet több eszközt használni a QR kódos aláírás kezelésére, úgyhogy itt vagy rendszerhiba van, amiért a második eszközt nekem nem engedi, vagy szándékosan csinálják, hogy személyesen kelljen kérni az új eszköz aktiválást, csak erről nem szólnak külön.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Fandango #4487 üzenetére
A 11773999 kezdetű számsor az LTP-s számlaszám, az első 8 szám mindenkinek ez, a második 8 azonosítja a konkrét ügyfelet. Esetleg van több ilyen számlád is, azért látsz különböző számokat? Ha nem vagy benne biztos, akkor a számlaszám rajta van a szerződésen és az éves számlakivonatokon is.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Fandango #4493 üzenetére
Akkor ennyi, ezekre a számlaszámokra utalsz, és jóváíródik a számlákon. Szerimtem a közlemény mindegy, legalábbis az LTP-s számlakivonaton nem látszik, hogy mi volt a közlemény, csak a küldő számla kivonatán. Amikor utalok, akkor be szoktam írni az évet és a hónapot, de semmi azonosítót. Mindig megérkezett, de a közlemény soha nem látszott.
-
vnorbi
aktív tag
Hátha valakinek hasznos:
Telefonos ügyintéző azt mondta a múlt héten, hogy valami hiba van, tudnak róla. Töröljem a regisztrációkat és az appokat a készülékekről, majd az új regisztrációkkal meg fog javulni a nem aktivált készülék problémája. Ez nem jött be, írtam nekik e-mailt is, ahonnan már használható tanács jött. Kellett egy tranzakciót indítani az új készülékről, azt jóváhagyni sms kóddal, ami után már a SmartBank regisztráció azonnal aktiválódott, és a második készülék is teljes körűen használhatóvá vált.
A részletes válasz:
Az OTPdirekt Internetes szolgáltatásban a bejelentkezéshez, vagy az abban történő tranzakció jóváhagyásához szükséges QR kódos engedélyezés élesítéséhez az alábbi feltételeknek kell teljesülnie:
- a regisztráció napján a Smart Bank szolgáltatáson keresztül 5 db. jóváhagyást igénylő sikeres tranzakciót kell indítani (pl. átutalást, amely nem saját OTP-s bankszámlakörön belüli, és nem korábban elmentett űrlap alapján kerül rögzítésre).
- a regisztrációt követő 24 óra múlva a Smart Bank szolgáltatáson keresztül 1 db. jóváhagyást igénylő sikeres tranzakciót kell indítani (pl. átutalást, amely nem saját OTP-s bankszámlakörön belüli, és nem - korábban elmentett űrlap alapján kerül rögzítésre).
A fenti feltételek egyikének teljesítése esetén az OTPdirekt Internetes szolgáltatásba történő bejelentkezéshez, vagy az abban rögzített tranzakció jóváhagyásához szükséges QR kódos jóváhagyás így már sikeres lesz.
-
vnorbi
aktív tag
-
vnorbi
aktív tag
Akkor itt valami hazai susmus lesz, mert ha külföldről 4 órán belül ideér a SEPA utalás, akkor erre képesnek kellene lenni a hazai átutalásnak is.
Én ezt a német bank -> OTP kört többször eljátszottam már, és ha délutáni utalás volt, akkor lett belőle másnap reggeli jóváírás, egyébként mindig megérkezett aznap 5 körül.
Ha tényleg csak hétfőre írják jóvá, akkor lehet, hogy az Unicredit a hunyó.
-
vnorbi
aktív tag
Nem vagyok biztos benne, de szerintem a SEPA az alap utalás ilyen esetben. Az Unicredit rendszerét viszont nem ismerem, lehet, hogy van valami olcsóbb alternatíva náluk erre. A SEPA nem annyira olcsó, egységes árazása van az euróövezetben, így ez lehet, hogy indokolatlanul magas egy országon belüli utaláshoz, és van valami olcsóbb megoldásuk (ami esetleg cserébe nem olyan gyors).
De nem mosdatom az OTP-t sem, ott is lehet gikszer, csak én eddig még nem futottam bele.
-
vnorbi
aktív tag
Hát igen, úgy néz ki, azon a fél órán most 5 nap múlott. Gondolom, az Unicredit nem begyűjti fél egyig a megbízásokat, és akkor rögtön elkezdi mindet teljesíteni (hogy esetleg még aznap megérkezzen), hanem vár velük estig, aztán másnap reggelre végez velük.
Mellesleg a szabályzatuk hiányos (nem rendelkezik a 12:30 után érkezett megbízásról) és hibásan működnek, mert ha ezekre a másnapot kell érteni, akkor aznap nem terhelhették volna be a megbízás ellenértékét, csak másnap.
-
vnorbi
aktív tag
Nekem van 1170-val kezdődő számlám az OTP-nél, de az nem folyószámla, hanem hitelkártya számla.
Amúgy úgy tudom, hogy a 117 azonosítja az OTP-t, a következő 5 számjegy pedig a fiókot, ahol a számlát nyitották. Arról nem hallottam, hogy a 117 után fix 7-esnek kell jönnie minden esetben, de lehet, hogy van ilyen. A TBSZ pénzszámlák, devizaszámlák, folyószámlák és az ltp is 1177-tel kezdődik nálam, csak a hitelkártya különbözik (de az annyira, hogy a szokásos 2x8 helyett 3x8 jegyű).
-
vnorbi
aktív tag
Nemrég belefutottam én is, de nekem megoldotta az első utalás, amit SMS kóddal kellett jóváhagyni (az a fontos, hogy ha a regisztráció napján utalsz, akkor 5-ször kell utalni az aktiváláshoz, ha vársz egy napot, akkor elég egyszer). Legalábbis nekem ezt írták.
Hogyan váltasz alkalmazást? Nekem az működött, hogy nem a bezárás gombbal mentem ki az sms-ig, hanem háttérbe küldtem a SmartBank-ot ("ki a főképernyőre" gomb), onnan megnéztem az SMS-t, majd nem az app ikonjával mentem vissza a SmartBank-ba, hanem a futó app-ok között kerestem ki, és onnan hoztam újra elő.
(Ha sehogy sem megy, akkor a SIM kártyát átrakod egy másik telefonba, wifi-ről használod a SmartBank-ot az eredeti készülékkel, a másik telefon megkapod az SMS-t, és bepötyögöd a kódot).
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
Szerintem nem baj. Csak arra figyelj, hogy legyen legalább 24 óra a mostani regisztráció és a holnapi utalás között. Meg ne űrlapról utalj, hanem kézzel add meg az adatokat. Én olyan utalást csináltam, amire egyébként volt mentett űrlapom, de ahelyett új utalás indításával a számlaszámot meg az egyéb adatokat beírtam, és úgy indítottam el.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Mizsala #4544 üzenetére
Szerintem erre a SEPA utalás díját fogják felszámolni:
0,30% (min. 2 660 Ft/ max. 15 360 Ft)
Ha a fogadó bank nincs benne a SEPA rendszerben, akkor is ennyi a százalékos ár, csak magasabb a maximum összeg.
(Egyébként szinte biztos, hogy TransferWise-zal vagy valamelyik hasonló átutalórendszerrel olcsóbb lenne)
-
vnorbi
aktív tag
válasz Fandango #4551 üzenetére
A csoportos beszedés ugyan adható hitelkártyaszámlára is, és beleszámít a visszatérítési alapba, de ennek a rendes bankszámlától független árazása van. Hiába ingyenes a betéti számládon a csoportos beszedés, a hitelkártyaszámláról beszedetni már nem az. Néhány éve még az volt, de ha minden igaz, most 88 forintba kerül (nem próbáltam, már azelőtt lemondtam a beszedést, hogy fizetőssé vált volna).
A hirdetmény szerint ez van (5. oldal közepe, a link az új szerződésekre vonatkozik, de ha neked régebbi van, az arra vonatkozóban is megtalálod a 88 forintot).
(Ha az OTP a beszedő, és a hitelkártyád meg máshol van, akkor az ottani kondíciókat kell átnézni, mert valószínűleg ott is eltér a hitelkártyás csoportos beszedés árazása a normál számláétól).
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
Nem tudom, hogy az OTP-nél milyen hosszú érvényességgel adják ki a kártyát, de MKB-snél én ugyanezt tapasztaltam. Meg úgy tűnik, minden kártyánál elkezdődik ez a folyamat, csak azok 3 év után cserélődnek, nem kell nekik 5 évet kibírni. A vége felé csodálkoztam is, hogy egyáltalán használható, mert a mágnescsík széle konkrétan hiányzott a kártya sarkán.
Végül két tényezőt tettem lelelőssé, a sok használatot nagyobb részben, kisebben pedig azt, hogy a pénztárca nem óvja megfelelően.
A régi kártya esetén a "rosszabb már úgysem lesz" logika mentén a kártya szélét leragasztottam celluxszal. Ez valamennyire lassította a kopást. Az új kártyát meg már az elején elláttam ezzel a védelemmel, hogy minél később kezdjen széthullani. Már így is látszik a sarkainál, de jobban fogok rá figyelni, és cserélem a ragasztást, ha indokolt (ha már ilyen selejteket gyártanak).
Ha ezzel nem akarsz vacakolni (mert tényleg sok év van még, amit ki kell vele húzni), akkor egész biztos van kártyapótlás az OTP-nél is, ami fizetős, de legalább lesz egy jó állapotú kártyád.
-
vnorbi
aktív tag
Csak a csíkot, és csak a kártya sarkán, mert ott kezd bomlani. Úgy néz ki, hogy a kártya mágnescsíkos részénél lévő két sarok van leragasztva, de ott sincs körbetekerve, hanem a csíkra merőlegesen van rárakva, hogy a kártya aljánál visszahajlik, és az előlapon is véd kb 1 centit.
Ahol használom, általában nincs vele probléma, egy hely van, ahol néha kétszer, háromszor is lehúzzák (és nem finomkodnak vele, hadd kopjon), mire sikerül beolvasni, de szerintem ott a terminállal nincs minden rendben, ha máshol meg elsőre működik (vagy simán ügyetlen a pénztáros). -
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4563 üzenetére
Úgy van, ahogy írod, a kapcsolt számláról egyenlítik ki a megbízás ellenértékét.
Ha van DirektBróker szolgáltatásod (de biztos van, mert enélkül a tőzsde elég drága az OTP-nél), és napon belül kereskedsz magyar részvénnyel (day-trade), akkor csak az eladásért vonnak jutalékot, vételért nem (nem próbáltam, de ezt írják a kondíciós listában). Ez egyébként furcsa, mert pont a vételért kellene díjat felszámolni, mert az a biztos dolog, aztán ha aznap van az eladás is, akkor az ingyen volt, ha nem, akkor meg kérnek érte pénzt. De ők tudják, hogy miért jobb így...
Külföldi részvényre nincs ilyen kedvezmény, ott mindenképpen kérik vételkor és eladáskor is a jutalékukat.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4566 üzenetére
DirektBróker nélkül nagyon húzós árak vannak, és van, amit enélkül nem is csinálhatsz (például külföldi tőzsde elérés). Ez amúgy havi díjas szolgáltatás, és piszok drága (2345 forint/hó), viszont amit biztos elhallgattak volna, ha ez a szolgáltatás szóba jön, hogy nem kell teljes hónapot használni. Azaz ha nem spekulálsz, és napjában többször adod-veszed a papírokat, hanem csak havonta, néhány havonta használnád, akkor a köztes időszakra le lehet mondani, és a havidíjat is időarányosan terhelik a használt napokra.
Megrendelni lehet online is, lemondani viszont csak telefonon vagy személyesen.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Cathfaern #4584 üzenetére
Állítólag már április vége óta van ilyen szolgáltatás a kiválasztottaknak. Legalábbis én úgy értem, hogy a SmartBank mellé fejlesztettek egy "OTP Bank mobilalkalmazás" nevű valamit, ami jelenleg tesztidőszakban van. Ebben van egy "OTP Bank mobilalkalmazás értesítés szolgáltatás", ami a push üzenetek fantázianeve. A szolgáltatás nem ingyenes, 350 forint/hó a mostani árazása (hirdetmény).
Amennyiben a Szerződő Fél regisztrál az OTP Bank mobilalkalmazás szolgáltatásra és a regisztrációs folyamat keretében vagy azt követően aktiválja az alkalmazás értesítést, akkor a KártyaKontroll üzenetek küldése SMS üzenet helyett OTP Bank mobilalkalmazás értesítésként történik.
(másra is érvényes, hogy SMS helyett push üzenetet küldenének, bővebben a üzletszabályzatban)
-
vnorbi
aktív tag
válasz Cathfaern #4587 üzenetére
Jó kérdés, ezen én is gondolkodtam, és arra jutottam, hogy az SMS díjak szolgáltatói hálózatra bontva vannak meghatározva, amibe nem tartozhat bele a push, így annak nincs darabára, csak a havidíj. Persze korrektebb lenne, ha ez le is lenne írva, és megérne majd egy kérdést, ha nem tisztázzák élesítés előtt...
-
-
vnorbi
aktív tag
Nem leszel vele igazán beljebb, ha előre visszafizetsz olyan pénzt, amit még nem kellene. Az üzletszabályzatban elolvashatod, hogy pontosan mi is a túlfizetés, de nagy vonalakban annyi, hogy az adott türelmi időszakban legfeljebb annyi törlesztést várnak, mint amennyit kérnek. Ha többet fizetsz be, azt elkülönítetve kezelik, és majd csak a következő hónapban törlesztik be az akkori tartozásodba. Azaz így lehet benn pozitív egyenleged, és mégis túlhívhatod a keretet.
(Ez a szabályzat az én értelmezésem szerint, de kb egy éve mégsem ez történt. Volt még valamennyi keretem, és elkezdtek jönni a jelek, hogy év végén meglepnek egy kártyadíj-terheléssel. Elkönyveltem, hogy ennek annyi, beterhelik a kártyadíjat, ezzel túlhívják a keretet, és bevasalják a túlhívás díját. De azért csak túltöltöttem, meg is jelent, mint túltöltött egyenleg, és láss csodát, sikerült abból a pénzből levonniuk a kártyadíjat büntetés nélkül).
Ha úgyis netbankolsz, ott 1-2 nap múlva megjelenik a számlakivonat. Ha az alapján fizetsz, az egy megbízhatóbb és követhetőbb módszer lesz, mint a netbankban látott éppen aktuális egyenlegből kiindulni.
-
vnorbi
aktív tag
A leggazdaságosabb, ha lemondod ;-)
Gondold át, hogy mi lenne, ha nem jönne sms semmiről, hanem mondjuk napont online megnéznéd az egyenleged. Ha így is tudod követni, akkor fölösleges az sms szolgáltatás.
Ha nem tudsz meglenni nélküle, akkor jövőre jön a push üzenet, aminek nem lesz darab díja, hanem havi fix összegért üzengetnek majd. -
vnorbi
aktív tag
válasz namenlos #4639 üzenetére
Izgalmas, de ha már pénzről van szó, érdemes óvatosnak lenni:
- a bank dokumentumai eddig "OTP Bank mobilalkalmazás"-nak emlegették az új app-ot, nem pedig "OTP mobilbank"-nak, mint amit ez állít magáról
- valóban most decemberre ígérik az elérhetővé tételt az ott dolgozók számára, és már az OTP oldalán is publikus az új app funkciólistája (bárki elolvashatja)
- az app fejlesztője nem az OTP, hanem egy olyan cég, aminek ez az egyetlen appja a store-ban
Nem mondom, hogy ez egy scam vagy adathalász app, de azért gyanús (kimagyarázható, de gyanús).
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Mesterséges Intelligencia topik
- Anime filmek és sorozatok
- Motoros topic
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Háztartási gépek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...