Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szacsee

    nagyúr

    Üdv mindenkinek!
    A PC-s kockulásnak lassan vége. :B ..mivel összetoltam a konfigom.
    Most a vas jön.. ;]
    Szal amim van az egy Astra F 1,4 SE motoros ( hengerenkénti befecskendezés 8 szelep)
    Arra lennék kiváncsi, hogy tuning berkekben mit lehet tudni erről a kocsiról, motorról.
    A forgalmi szerint 85 LE..átszámolva, lehet elírták, vagy elveszett belőle nemtom.. :U
    A kocsival nincs semmi problémám, jelenleg apróbb javítások lesznek rajta, utána meglátom mi lesz..
    Egy kérdésem viszont lenne az Astra F tulajokhoz..nekem kicsit imbójgósnak tünik a gép, lehet felkeményítem a futóművet, de akkor meg elpattog a frankó magyar aszfalton.. :D .van valakinek olyan futóműve a vas alatt, ami stabil is és a magyar utakon nem pattog el? :R

  • szacsee

    nagyúr

    válasz dokar #3908 üzenetére

    Tuning-nál csak pl .. D szűrőre és sport kipurendszerre gondolsz?
    Hmmm. a régi szép idők, mikor 1-2 hétig políroztam a szívócsonkot a skodán.. :B

    Gátló alatt mit értessz? Lengéscsillapító, rugó, stab...vagy így összesen?

    Mod: Nekem is bravuris-om van asszem...( vagy bravius... :B )nem nézegetem, de volt az elődje is, ahhoz képest megváltás...pedig az 14-es alufelnin volt, most meg go back gyári acél... :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • szacsee

    nagyúr

    Üdv Urak!

    Lassan de biztosan elkezdtem felújítani a kocsimat. Jó öreg F Astra, de sajnos a rosszból is kijutott neki, de bízom benne, hogy helyre tudom pofozni.
    Arra lettem figyelmes, hogy a kocsi nagyon terpeszt (nem 1-2°-ról van szó), idővel kipucolom az aknámat és megrángatom, nem-e véletlenül valamelyik alsó szilent rakoncátlankodik.
    Milyen abroncsot éri megvenni a vasra? Igazából túl sokat nem szándékozom rá kiadni, de a távolkeleti csodáktól ódzkodom. Ez előtt Barum Brillantis lett rá véve. Most ezt a típust, vagy uniroyal rainexpertet vennék rá. Vélemények?
    Hátsó gátlókat kidobtam, az egyik KO volt már, a másikon is leszakadt a porvédő palást, no meg már kezdte köpni az olajat rendesen. Sachs olajos került a helyükre.
    Elsőként átrángatnám a futóművet és ami kotyog, lötyög kicserélném, utána új gumikkal beállíttatnám a futóművét. Érdemes valamire jobban figyelni, ami hamarabb elhasználódik?

  • szacsee

    nagyúr

    válasz lujó55 #15235 üzenetére

    Köszönöm a választ!
    A Brillantis 2 nyári abroncs igen. Lehet most is az van fennt és nem az első verzió.
    Meg voltam elégedve vele, csak az első tengelyen jobban ette az abroncsot, így egyre többször kezdett el vándorolni a kocsi eleje esős, nyomvályús úton.
    Viszont remélem futómű beállítás után visszavesz a koptatásból, így megint pár évig leteszek erről a problémáról.

    A fékekhez is hozzá kell majd nyúlnom, eléggé gyengén fog már. Előző pofa és dobcserekor belenyúltam a jóba és valami utángyártott hokit vettem. Vasaláskor a dob ovális lett, leszabályoztattam és adtam neki még egy esélyt fenntartásokkal. Újból ovális lett így ment a kukába 30-40km használat után. Az előtte lekerült gyári dob kapott egy leszabályzást és az teszi most is a dolgát, viszont attól félek már nem bír el egy leszabályzást így nyugdíjaznom kell. Bárdi autó webshopjában leskelődtem és az értelmes dobok közt látok Brembo és Bosh dobot is, viszont pofából nincs Brembo csak Bosh... meg valami Japanishepart vagy valami hasonló. Milyen cuccokat ajánlatok a fékhez? Előre és hátra is jöhetnek a tippek. :R

  • szacsee

    nagyúr

    válasz Jim Tonic #15249 üzenetére

    Nálam nem lett gőzölve semmi, szerintem ragasztva sem. Édesanyám csinálta, igaz műbőrből, de mivel jóféle anyag volt jobban néz ki mint az agyonkopott régi.
    Ha gondolod meglesem holnap, ha lesz időm, hogy miképp csináltam meg anno a rögzítését.

  • szacsee

    nagyúr

    válasz Jofi81 #15253 üzenetére

    Hegeszteni lehet, de nem biztos, hogy érdemes. Lehet már az anyag szerkezete hasonlít a szitához, de még nem látod. :D
    F Astrám van nálam a katalizátorból lecsapódó kondenzvíz csinálja mindig ki a hátsó dobot.
    Én után gyártottat szoktam venni és magam cserélem. Ha újra lyukas lesz max megint megyek az aknába és 5-7K körül veszek egy jobb minőségű után gyártott hátsó dobot.
    A gyári biztos tovább bírja, de nem tudom mennyivel.... no meg mennyivel drágább.

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fero02 #15260 üzenetére

    Elfér, enni nem kér... :DDD
    Viccet félretéve van egy pót kipufogó dob a sufniban és kb saccolva 4-5 évente cserélem.
    Ha ezt számításba veszem, akkor ha most kicserélném, akkor a kocsi 21 éves korába jön a következő csere....annyi meg belefér, ha megéri. :)

  • szacsee

    nagyúr

    Sziasztok!
    Akadt egy kis gondom F Astrával.
    Eszi a vizet elég jól a gép.
    Ha feltöltöm nem bugyborékol tartálynál, és nem is melegszik túl @ nem tűnik hengerfej tömítéses bulinak...
    A múltkor kivettem a hűtőt, hogy megnézzem fogtam egy 120l-es hordót, a két gumicsövet rajt hagytam és összekötöttem egy darab PVC lefolyócsővel (42-es) a folyadéktartályba visszamenő csőbe pedig kb 2-2,5 bar nyomást adtam és a hűtőt belemártottam teljesen feltöltött hordóba. Nem volt szivárgás nyoma.
    Ezután a hűtőfolyadék tartály alsó csövét ledugóztam és a felső visszatérő csőnél fogva szintén megnyomattam.
    Jó is volt, mert 1,2-1,4 bar közt ugye a kupak elkezdte engedni a levegőt.
    Pár helyen volt folyásnak nyoma, de nem vészesen... hűtő alja stb.
    A gyári bilincseket kicseréltem dupla abav bilincsre, a csöveket átnéztem, de nem repedtek.
    Az előfordulhat, hogy régebben a hűtő kapott egy maflást és letörött a tartó pöcke, amit műanyag hegesztő visszaeszkábált. A hordóba nem bubizott, viszont amikor feltöltöttem és elindítottam a motort picit várva gőzölgött a hűtő és az aljából csöpögött a folyadék. Ez mondjuk a lamellák közt megmaradt víz is lehet akár.
    Nyomás van a tartályba még 2-3 óra után is ha leállítom a motort, de a tartályba beleszagolva kicsit olajszagúnak érzem. Az olaj leeresztő csavart kicsit kitekertem de tök fekete olaj jött, nem víz. Elvileg az olaj megmarad a víz felszínén, így ha az olajba beledolgozna akkor az olajteknő aljában víznek kellene lennie nem?
    Az is lehet, hogy a vízbe dolgozza bele az olajat, de nem fogy vészesen az olaj sem.
    Gázadásnál mondjuk bugyborékolást hallok a motortér felől... inkább a belső fűtőradiátorból, de csak akkor ha kevesebb a víz a rendszerben. teljesen feltöltve nem.
    A vízpumpa tetejénél levő csonk, ami a motorblokkba megy bele kicsit látni, hogy szivárog a folyadék, de valami speckó cső lehet és addig nem akarom kicserélni, amíg nem vagyok biztos benne, hogy ott folyik el.
    Mi a véleményetek mit csináljak vele?
    Első körben arra gondoltam, hogy garázsban nyitott ajtónál beindítom feltöltött hűtőfolyadékkal és a motortér alá papírt teszek, ha leállítom otthagyom alatta és meglátom, ha folyik valahol, de ha nem látok rajta semmit, akkor passz...
    Kezdődő hengerfely tömítéses lenne ezért kajol fél - l1 litert 2 nap alatt?

    [ Szerkesztve ]

  • szacsee

    nagyúr

    válasz qdak #20619 üzenetére

    Hűtőre gyanakszom vagy hengerfejre.
    Ma megnézem a hűtőt mindenképp hogy ha beindítom és járatom nem csöpög-e.
    Keringés rendben van mert ahogy tapogattam a csövet, hűtő bemenő termosztát nyitásáig langyos volt, utána meleg és a hűtő is átvette a hőt normálisan és a visszatérő cső is meleg lett egyből.
    Igaz hengerfej tömítést megvettem biztonság kedvéért, ha nagyon kezdene bedurvulni a helyzet, mert mégis hengerfejes lenne (bugyog gázadásra a tartálynál, nagy mennyiségű fehér füst, hőfok megindul nagyon), akkor két ünnep közt kicserélem, max ha az élvonalzó mutat kis difit a hengerfejnél, akkor január elején síkba köszörültetem.
    Bár nem hinném, hogy benzines motoroknál jellemző lenne, hogy eldeformálódik, de biztos ami biztos alapon...
    Hallomásból állítólag ezért sem szeretik tuning alapnak az F Astrát, mert a hengerfej felépítése gyenge.

    erikke17: Próbáld meg lelégteleníteni. 8 szelepeseknél elvileg a motor fölé hajolva a generátor felfogatás fele találod a hőfok jeladó gombát, azt kitekerve tudod légteleníteni elvileg. Már csak arra nem emlékszem, hogy járó, vagy álló motornál szoktuk anno. :B

    [ Szerkesztve ]

  • szacsee

    nagyúr

    válasz #81556480 #20628 üzenetére

    Fentebb írta F Astra... gondolom 2000-es körüli lehet évjáratban.

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fero02 #20648 üzenetére

    Régebben nem csavarták ennyire a szabályokat és talán azok fogalmazták, akik értettek is hozzá... ködlámpa ügyben.
    Annyi kikötés volt, hogy távolsági kapcsolásakor a ködlámpának nem szabad világítania... ezt mi kapcsolással megoldottuk egy Skoda Favoriton anno, hogy slusszkulcs elfordítása után lehetett csak felkapcsolni és távolsági fényszórónál a relé kioldott. Agyalni kellett az utólagos bekötésen, de nem volt vészes. Mire oda kerültünk, hogy műszaki, addigra meg az újabb nyugati autók miatt azt hiszem törölték a szabályt. Most meg már lassan megmondják, hogy mit csinálhatok álló autóban és mit nem. Gyépés törvényhozók (politikától függetlenül), itt sem a józan paraszti ész irányítja őket ahogy látom.

    Egy példa manus kocsija lehal, elkezdi nézni, hogy mi baja lehet, leejt egy kulccsomót, vagy apró tárgyat, amit kiránt a zsebéből, hogy a mobillal világítson a motortérbe. Korom sötétben józan ész azt diktálja, hogy tompított fel, ha nincs forgalom (ha van akkor is jön veled szembe tompítottal jármű... szóval mindegy) és kiesett tárgy megkeres. Jön arra egy közeg, akkor azért büntet, mert felkapcsoltam a tompított világítást)... kicsit nincs is pénzbehajtás szaga az egésznek. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • szacsee

    nagyúr

    válasz szacsee #20626 üzenetére

    Kiderült mi volt a probléma.
    Gondoltam ha már fogy állandóan a víz és a hűtőfolyadék motorolaj szagú, akkor lekapom a hengerfejet, mert hosszabb távon megölöm a motort.
    Szerdán meló után neki is álltam hazaérve, még meleg motornál akksisaru, kábelek, stb leköt, majd amikor már nem volt meleg a motor annyira leengedtem a hűtőfolyadékot is.
    Hengerfej le és akkor láttam, hogy nem kóser valami. A hengerfejen a hengerek felett nem vonal szerű volt a kör, hanem talán 1-2 tizedes reve, rozsda szerű vonalat láttam, na gondoltam itt égett át a tömítés. Kipusor végett nem láttam pontosan, de a motorblokk oldalán is hűtőfolyadékot lehetett látni. Elvittem sík köszörültetni és a szaki rátette az élvonalzót. 0,5-1mm közti hézag volt a hengerfej közepe és az élvonalzó között. Másnak nem lett baja hál Istennek, időben szét lett kapva. Igaz 2009 tájékán is kapott új hengerfej pakolást és akkor nem vittem el síkköszörűshöz, gondolván minek. :B
    Azóta minimálisan fogyott a hűtőfolyadék ami most decemberre megnövekedett.
    A lendkerék felőli gyertya menet még kérdéses, holnap beletekerek egy menetfúrót, ha határeset lehet elviszem perselyeztetni (érdemes egyáltálán hosszabb távra tervezve?)
    Szívó és kipusor tömítést zsírral érdemes megkenni, vagy tök felesleges ezeket már kenegetni?

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fero02 #20828 üzenetére

    Múlt alkalommal nem volt választásom, kocsival jártam melóba és másnapra kellett a gép.
    Megcsináltam nem melegedett a víz, nagyon minimálisan ette, de csak fél év után figyeltem fel rá.
    Most viszont volt rá időm, ezért vittem egyből köszörültetni.
    Csavarok helyére nem olyat kaptam, mint a régi, de menet, magasság megegyezik és elvileg jobb minőségű is.
    Feje pedig nem hatlap, hanem fordított torx kinézetű. Előző alkalommal éreztem, mintha 2 csavar nyúlna, így most mindenképp aktuális az új csavar.
    Hétvégén lekapom még a vízpumpát, feszítő görgőt, generátort is. Generátor megy átnézésre, ha kell felújítás lesz belőle, mert eléggé csapágy gyanús. Feszítő görgő, vízpumpa, vezérműszíj pedig egyúttal cserélve lesz, ha már ennyire szétkaptam. Opel márka szervizben voltam pár órát és nem a pult kellemesebbik oldalán, így tudom mi az előírás, csak néha a szükség törvényt bont. ;]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák