-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
WP14
őstag
válasz AMD Power #76147 üzenetére
Ne is mondj ilyeneket, mert te is közellenség leszel.
Amúgy én pontosan ugyanígy, sőt, még a kedvezményt levont számlát kapom és nem 10 ezres rezsi óradíj + munkadíj megy rá(#76148) B-L-A-C-K Hogy állíthatsz "általánosságban" ilyet barátságról, ha nincs benne tapasztalatod? Akkor neked nincs barátod egy se, ha csak ilyen negatív példákat tudsz...
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz geleati #76360 üzenetére
Ha H7, akkor egyértelmű, hogy halogén. Kattints a saját típusodra, ahol halogénnel szereltet ír és utána a tompított jelzésre (ha kell reflektorba is, akkor arra is külön) és kiadja a különböző márkájú izzókat.
Szerk.: Nem kell mégse külön reflektor, most látom, hogy abban is H7 van.
Én ilyet használok G Astrában, ennyiért a legjobb ár/érték/minőség arány szerintem.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz HoaryFox #76438 üzenetére
Ez így pont jó, azzal a kis kiegészítéssel, hogy manuális váltó is meghálálja, ha a vezérléssel együtt cserélve van benne az olaj és gyertyák is. Tapasztalatból mondom, hogy finomabban kezelhetővé vált a váltóm az olajcseréje után és hát az az olaj is "fáradékony", mint mindegyik, hiába mondanak rá élettartamot, hiszen a motorolajra is 30 ezret "hazudnak"
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz HoaryFox #76440 üzenetére
Nekem G Astránál van leeresztő csavar és a szintellenőrzőnél kell betölteni-visszapumpálni, erre van egy célszerszám a szerelőm barátjának, manuális (kézzel tekerős) kis szerkezet gumicsővel. 185 ezernél, azaz 2 ezer km-rel ezelőtt cseréltük, nekem érezhető javulást hozott.
(#76441) Petyyyyy Szervoolaj csere nem annyira macerás, ha van egy méretes fecskendőd egy ráillő gumicsővel és csak simán kiszipkázod a tartályból a régit, ugyanígy vissza pedig az újat.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz #81556480 #76448 üzenetére
Motorolajadat 30 ezrenként cseréled? Nem? Pedig a gyártó azt mondja.
De kinek jó az, ha a gyártó magasabb csereperiódust, vagy örök életet ad meg, mint amennyit az olaj valójában bír? Nem a gyártónak? Mi az érdeke a gyártónak? Hogy minél több fogyjon a termékeiből. Ez pedig akkor következik be, ha hamar tönkremegy. Szerintem.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz #81556480 #76450 üzenetére
Csak annyit akartam mondani, hogy szerintem nem szabad a gyártó minden ajánlását szentírásnak venni.
Lásd: 30 ezres motorolaj csereperiódus...(#76451) opr Nagyon divatos fölényeskedni a "netto baromság" értelmetlenséggel, csakhogy még a márkaszervizek szerelői is azt mondják többségében, hogy főleg a turbos motoroknál, 10 ezrenként "illik" lecserélni a motorolajat, de mindenképpen ajánlott, mivel a turbo élettartamára nagyon nagy hatással van. De cserélj 15-20 ezrenként, a te brutto költségeidet növeli az én "netto baromságom"
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz #81556480 #76454 üzenetére
Azzal még nincs gond, ha nem turbos, nem részecskeszűrős, nem nagy igénybevételnek kitett stb...
(#76451) opr Biztosan szól a számítógép, csakhogy az nem egy olajipari mérnök, aki tudja mennyit bír a részben általa kikísérletezett olaj.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz Luck Dragon #76456 üzenetére
Semelyiknél, mert legoptimálisabb esetben sem bír annyit az olaj, de a kézikönyvekben annyit ír némelyiknél, nyisd ki sajátodat mi szerepel benne! Nekem nincs rá szükségem, mert turbom miatt max 10 ezernél cserélem.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz Luck Dragon #76456 üzenetére
Astra H-nál írja pl.: Európai átvizsgálási
intervallumok
A szerviz 30 000 km-enként vagy
évente
esedékes, attól függően, hogy
melyik következik be hamarabb.
Az európai átvizsgálási ütemterv
a következő országokban érvényes:
Andorra, Ausztria, Belgium, Bosznia-
Hercegovina, Bulgária, Ciprus,
Csehország, Dánia, Egyesült
Királyság, Észtország, Finnország,
Franciaország, Görögország,
Grönland, Hollandia, Horvátország,
Írország, Izland, Izrael,
Lengyelország, Lettország, Litvánia,
Luxemburg, Magyarország,
Makedónia, Málta, Montenegró,
Németország, Norvégia,
Olaszország, Portugália, Románia,
Spanyolország, Svájc, Svédország,
Szlovákia, SzlovéniaForrás: 218. oldal
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
Ezzel csak az az egy apró probléma van, hogy a laboratóriumi körülmények sosem tudják visszaadni a valós körülményeket, még akkor sem, ha bizonyos %-os eltéréseket beleszámolnak. Főleg, ha a Pista bácsi 4 ezres fordulaton félig benyomott kuplunggal indulva 50-60 méter haladás után vált kettesbe. Hogy tőlem is legyen egy eltúlzott példa, mert így jó, ha 5 ezret kibír szerencsétlen olaj.
De nem is nagyon érdekel, hogy ki mennyivel 10 ezer km felett cseréli az olaját, csakis segítő szándékkal írtam, hogy 15 ezer fölé nem ajánlott semmilyen körülmények közt menni, mert a motor élettartamát csökkentheti vele és nagyobb költségei lehetnek, mint egy olajcsere, akár tízszerese is.
Tehát: mindenki döntse el maga, hogy a számítógépnek hisz, vagy a szerelőjének, akihez az autóját rendszeresen viszi szervizeltetni.(#76463) Luck Dragon Szerintem nagyon helyesen teszed, hogy 10 ezrenként kapja a törődést, ha mindenki így tenne, nem lenne annyi szemétkupac hulladék ócskavas az utakon.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
Nem a mérnököket nézem kezdőnek, félreértés ne essék, hanem a számítógépet. Kétkedve fogadom ugyanis, hogy mindenféle élethelyzetet bele tudnának táplálni, de, ha még bele is tudják, annak van egy érzékelője, ami szintén nem biztos, hogy mindenféle élethelyzetre fel van készülve, főleg, amikor sokan (volt rá itt már példa bőven) nem is a gyárilag előírt olajat teszik bele, akkor honnan a cerkából tudná szerencsétlen számítógépük, hogy mi történik vele, mikor köze nincs a rátelepített programnak?
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
Sok mást sem tudnak az algoritmusok. Pl. honnan tudná, hogy egy nagy sebességgel megtett autópálya szakasz után visszahűlt-e megfelelően a turbo és csak utána lett leállítva, beleégett-e némi olaj esetleg, avagy nem... De csak nem privátban kellett volna kérdeznem akkor az algoritmusokról, ha van rá érdeklődés itt is.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz Szada85 #76534 üzenetére
Érdekes ez a " Section Control " Tehát, ha az adott részen 80 km/h a sebességkorlátozás és én az első 50%-át a távnak 140 km/h-ás sebességgel, a második 50%-át pedig 20 km/h-ás sebességgel teszem meg, akkor szabályosan közlekedtem, mert a végén a számítás szerint éppen a megfelelő idő alatt tettem meg az adott távot? Jól kitalálták.
(Tudom, hogy értelmetlen ez így, csak példaként, mert attól még lehet gyorshajtani az adott szakaszon.)
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz Markizmark #76551 üzenetére
Kizárólag azért hoztam fel ezt a valóságtól elrugaszkodott példát, mert azt akarom mondani vele, hogy nincs hatékony módszer a gyorshajtás megakadályozására, csak amit említettél, a mindenhol kamera.
(#76552) Petyyyyy Kizárt, mert megállok, defektre, hűtővíz felforrásra stb. hivatkozom és nem voltam szabálytalan, mert adott idő alatt tettem meg az adott távot.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz trassher #76659 üzenetére
Kb. másfél éve használom a Zimmermann tárcsákat TRW betétekkel, nekem nagyon bevált, fontos az erős és jó fékhatás 230LE-höz (360Nm). Tapasztalatból ajánlom, nem fogsz csalódni benne!
(#76661) Zsolt!! Unixnál és Bárdinál is megmondják a pontos mennyiségeket mindenből. ATE fékfolyadékot ajánlom, gyújtógyertyából NGK vagy BOSCH platina elektródás nagyon jó, az alapjárat, mint a szög, nagyon pontos vele. A többiből gyárit ajánlott venni.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz kelly416 #76941 üzenetére
Z20LET motor nagyon jó, ha gondos gazdája volt, a turbo a kényes pontja, de prémium minőségű olajjal és felmelegítés nélküli "belét kitaposom" mentes és kellő visszahűtés leállítás előtt, nem lehet gond vele.
Nekem is ilyen motor van Astra G Coupémban, imádom. Mobil1 5W50-es olajjal járok, OMV 100 Motion benzint szereti. Egyéb hibája sincs több, mint bármelyik másik autónak. Megvétel előtt egy állapot felmérés Opel szervizben 8-10 ezer, ha eladó beleegyezik, akkor nem valószínű, hogy titkol valamit.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz Luck Dragon #76943 üzenetére
Ugyanaz a motor, csak a turbo más, de az is egy az egyben felmegy a Z20LET turbo helyére.
Terveim közt szerepel LEH turbora csere, sok Coupés ismerősöm megtette már.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz Szada85 #76947 üzenetére
Olajjáratokról nem hallottam, kettőstömegű közvetve része csak a motornak, én úgy tudom LET-ben is kovácsolt hajtókarok erősített dugókkal, software meg részletkérdés, enyém is 230 LE a LET turboval, LEH-hel 240 lenne, apró módosítással.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz kelly416 #76949 üzenetére
Vegyél A-t. Ha valós a km, akkor kettőstömegű és váltó gondok letudva.
Sofware módosítással ez is tud 240 LE-t, semmilyen más beavatkozás nem kell. (Tudok benne segíteni)
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz ArthurShelby #76952 üzenetére
Mit nevezel "minőségi ugrásnak"? Ezt most azért kérdezem, mert nekem személy szerint jobban tetszik az "A", mint a "B". A fentebb sorolt különbségek is az "A" javára billentik szerintem a mérleg nyelvét (kettős + 6-os váltó gondok). Astrával is így vagyok, a "G" még tetszik, de a "H"-t nagyon elcsúfították szerintem, egyedül a kemény tetős Cabrio tetszik belőle, abból is csak a 2.0 turbo Amit linkeltél, az is fasza, érdemes lenne megnézni személyesen is.
(#76953) kelly416 A megkíméltebb állapot számomra többet jelent, mint felszereltség, nézd meg az ülés deréktámaszát, nincs szakadva, ami pedig szinte mindegyiknél előfordul, vagy kormány kopását és belső állapotát, ami valós km-re utal szerintem. Bár legelek által linkelt is szép.
Állapot felmérésre mindenképp vidd el, akármilyen autót is választasz! Szerintem az az egyik alap vásárlás előtt![ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz kelly416 #76953 üzenetére
Bocs, azt kifelejtettem, hogy jobb szerintem magánszemélytől venni (ha nem "tezsvír"), mint kereskedőtől és együtt elvinni márkaszervizbe. És, amit linkeltél, azon már nem a gyári OPC felni van, ami dupla árú kb. mint a rajta lévő.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz ArthurShelby #76957 üzenetére
Van "A"-ban is ESP és a váltó nem a korától, hanem a megtett km-ektől kopik, de normális használattal 4-5 száz ezret, akár többet is bármelyik kibír. Az 1.6-osban meg teljesen más áttételű a váltó, mint OPC-ben, hiába mindkettő ötös.
A szín a leg-leg egyénfüggőbb, nekem egyformán tetszik a fekete és kék is
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz kelly416 #76971 üzenetére
A gyári Opel felnik, főleg az OPC-k, sokkal erősebbek, nem mellesleg szebbek is, mint a különböző felnigyártók termékei. Persze köztük is vannak nagyon jó minőséget előállítók, mint a BBS, OZ stb., de az OPC-k a gyári felnikkel a legszebbek és attól érték egy autó, ha minden gyári rajta, szerintem.
Na igen, "tesóktól" én sem veszek semmit, lehetőség szerint el sem adok nekik semmit, aztán jönnek a kereskedések, akiktől talán, de nem szívesen.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz N.GÁBOR #76986 üzenetére
Szia!
Én antennatalpammal ugyanez a helyzet, de én egy egyszerűbb megoldást választottam, hogy ne kelljen tetőkárpitot megbontani. Ezt csak rá kell ragasztani az elöregedett talpra kétoldalas ragasztóval, amit adnak hozzá, de a leírásban és képeken látsz mindent, ha megnézed.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
Semennyivel nem jobb a kétpólusú. Kétpólusút cseréltem platina elektródás egypólusúra és azzal meg sem mozdul alapjárat, áll, mint a szög, viszont kétpólusúval picit ingadozott. Irídium, vagy platina elektródásat keress hozzá, pl.: BOSCH FR5KI332S
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
-
WP14
őstag
válasz K Norbi #77214 üzenetére
Próbáld ki bátran, a Liqui Moly jó olaj. A GM minősítés azokon az olajokon van rajta, amelyeket mérnökeik tesztelték GM motorokban és megfeleltek, azaz előírásaiknak. Olyan olaj is jó lehet Opel motorokba, amiken nincs rajta a GM minősítés, de értelemszerűen mindegyik olajat nem tesztelhetik mindegyik motorban.
A Dexos2 minősítés már egyaránt megfelel a dízel és benzines motorokhoz is, ott nincs különválasztva már a kettő.
GM-LL-A025 és GM-LL-B025 volt külön, első benzinesekhez, második dízelekhez való.[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Posta, csomagküldés
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Politika
- Vallás
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen