-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rover623
félisten
válasz Foglalt név #346 üzenetére
Twinport annyit tesz, hogy dupla befecsekendezős.
Juhé...!!!
És ezt már az Opelnél is tudják...?
Tisztára versenymotor...
Én hülye...én meg azt hittem hogy ők így hívják a saját változtatható szivócsőhossz megoldásukat...primus inter pares
-
Rover623
félisten
válasz Calogero #390 üzenetére
Aki küldte a fotót azt mondta hogy ha ilyen felnit kérek akkor dob fék helyett hátulra is kell tárcsa féket kell felszerelni.
Ha nem indiszkréció, milyen járgányra veszed ezeket a felniket (modell - évjárat - motor)?
Gyárilag mekkora felnik/gumik voltak rajta?
Jól olvastam?
6.5x16, 205/55R16 megoldást akarsz?primus inter pares
-
Rover623
félisten
válasz Calogero #395 üzenetére
Értem.
Nos...mivel 15''-ös felnivel is kérhető, tutira nem gond a hátulja...
Probléma akkor szokott lenni, amikor a gyárinál kisebb átmérőjű felnit akarnak feltenni az autóra (nem kiabálni szakik! van értelme...lásd később).
Ilyenkor vigyázni kell, mert valóban hozzáérhet a kisebb felni a fékalkatrészekhez...
De ez a dobfékes dolog baromság...a legtöbb dobfékes autóra nevetséges méretű (bocsi tulajok) dobot szerelnek, gond inkább az első tárcsafékkel szokott lenni ilyenkor.
Téligumi/felni.
A téligumiból ajánlott a gyári méretnél egy számmal keskenyebb és ebből következően kevésbé ''peres'' váltóméretet választani.
A keskenyebb gumi kisebb felfekvőfelületet jelent, ami nagyobb felületi nyomást eredményez (mivel az autó súlya kb. marad ugyanakkora).
A nagyobb nyomás jobb tapadást biztosít...jobban összetömöríti a friss havat, jobban kiszorítja a latyakot a gumi alól, kisebb az esélye a felúszásnak.
A ballonosabb kialakítás pedig jobban óvja a felnit, jobban bírja a kátyúkat.
Nem utolsó sorban sokkal olcsóbb is az ilyen méretű gumi, mint a nyári sportosabb méret.
A konkrét eset:
Gyárilag 205/55R16-os gumik, 6.5x16-os felnin.
Ennek 16-osban nincsen kövérebb váltómérete, mert 195/60R16 guma nincs.
Ellenben kiváló váltóméret a 195/65R15-ös...és mit tesz Isten, pont ekkora felnivel is rendelhető az adott autócska...
Kár hogy ilyen szerencsétlen méretű a gyári gumi...ha egy kicsit nagyobb lenne, pl. 215/55R16-os, akkor a 185/70R15-ös is jó lenne váltónak, az meg már majdnem teherautós gumi...az a jó télen...
Egy 1.4-es autón jól mutatnak a 205/55-ös gumik, de igazából semmi sem indokolja...
Ha az enyém lenne, én ezen is megpróbálnám a 185/70R15-öt, a kerékcsere után egy komplett futóműállítással valszeg nem okozna gondot...
Téli-nyári váltásnál amúgy is el szoktam végeztetni, mert legalább kiderül: az elmúlt félévben kapott-e komolyabb pofont a futómű...
Nézzük az árakat.
Az abszolut értékek természetesen erősen szórhatnak, márkától és beszerzési helytől függően, de az arányok általában ülnek...mindenki nézzen csak utána szépen lelkiismeretesen...
A Michelin-nek egész jó téli gumái vannak...a nyáron a Gumibolt-ban az alábbi árakon futottak, különféle mintázattal:
205/55R16 : 58320-75360 Ft./db.
195/65R15: 30400-39730 Ft./db.
Mint látható, a nagyobb biztonságot jelentő, az autónak is kellemesebb ''kövérebb'' és kisebb gumi kb. a felébe kerül a gyári méretű ''menő'' méretnek...
A különbségből lazán kijön egy 15''-ös acélfelni ára (sőt még marad is lé), ami még néhány előnnyel jár:
- nem kell a téli sós latyakban gyilkolni az alufelnit.
- a téligumi és a nyári külön felnin van...elég egyszer felszereltetni őket, egyszer kicentíroztatni...aztán 2-3 éven keresztül el lehet felejteni a gumisokat, a pánikszerű cseréket, a sorbanállást...fél órácska alatt kényelmesen lecserélheti magának mindenki, akárhol, akármikor...
Gondold meg...
Meg mindenki...primus inter pares
-
Rover623
félisten
válasz Foglalt név #437 üzenetére
Nagyon profin hangzik...
De azért remélem nem ez (autószerelés) a szakmád...
[link]...primus inter pares
-
Rover623
félisten
nekem azért is kéne 15 ös kerék mert ahonnan kiállok nagyon könnyen leér az alja , az az 1,2 cm amivel magasabban lesz pont elég.
Bár most hülyeséget mondtam elég lenne vastagabb gumit tolni rá
Tudod te miről beszélsz...?
A felni/gumicserét MINDIG ÚGY KELL CSINÁLNI, HOGY A KERÉK ÁTMÉRŐJE MINÉL KISEBB MÉRTÉKBEN VÁLTOZZON MEG...!!!
Az autód futóműve a gyári méretre van tervezve...ha ettől eltérsz, elállítódik a futómű, megváltozik az autó viselkedése, futása, kanyarodási képessége, stb.
Bizonyos fokig a futómű utánállításával korrigálható a dolog, de amin nem tudsz változtatni: fokozott terhelést kapnak az alkatrészek, idő előtt fog megpusztulni egy rakás dolog: szilentek, gömbcsuklók, kormánymű...
A 175/65R14 gyári mérethez 15-ös felnivel a következő gumikat használhatod:
185/55R15, 205/50R15
Esetleg 195/55R15...de ez már határeset...
A szélesebb gumi valóban jobb kanyarodást eredményezhet, de pl. a 205-ös gumival már jobban meg fognak vezetni a nyomvályúk, nagyobb gördülési zajod lesz, valszeg nagyobb fogyid is...és ezzel fogja a legkomolyabb terhelést kapni az a pár pálcika amit az autódban stabilizátoroknak és kormányösszekötőknek csúfolnak...
Ráadásul minél ''peresebb'' a gumi, annál inkább veszítesz a rugózási kényelemből, tehát a felsoroltak közül a 205/50-essel leginkább.
Az egyetlen értelmes alternatíva a 185/55R15...szélesebb mint az eredeti, ''komolyabban'' néz ki, de még nem olyan méret hogy gondot okozzon.
Volt olyan okos, akinek sikerült olyan széles kereket felbűvészkednie a járgányára hogy nem tudta teljesen ''kitekerni'' a kormányt mert a gumi beleütközött a sárhányóba belül...sebaj, szépen kivágták flex-el...
P.S.:
Arról már ne is beszéljünk, hogy ezek szerint az ET számmal sem vagy tisztában, tehát ''jó'' esetben egy szerencsétlen felniválasztással - hű de barón néz ki! Ez kell nekem! - is gajra teheted a futóművedet...
[Szerkesztve]primus inter pares
-
Rover623
félisten
Jó estét embörök!
Naon úgy néz ki, hogy egy időre családtag leszen nálunk egy 96-os Vectra mobil.
Nem tudja vki hogy milyen gyakori az információs panel bedöglése?
Mert most hallgat benne a sötétség, de a vásárlás nyélbeütése előtt szeretném látni mit mutat a fejgység (nem zárkózott-e magába) no meg az otomata váltó diagnosztikája...
Szal gyakori-e a hibás panel vagy esetleg szándékosan kikötték?
Bontóban mibe fáj egy ilyen panel?
Megköszönök minden segítséget...primus inter pares
-
Rover623
félisten
Itt nem soreltűnésről van szó, hanem tök halott...
Megnéztem a biztitábla kiosztását és aszerint kiégett bizti nem nagyon lehet, mert úgy emléxem a belső világítás és a visszajelzők mennek...azzal van többek között közösítve.
Ettől függetlenül term. meg fogom kukkolni azt is
Köszi.primus inter pares
-
Rover623
félisten
Hogy a faxom, de okos vagy...
A ''kijelző interfész'' egy kábel, vazze...
Ha nem értesz vmihez, inkább ne adj tanácsot...
Egyébként már műxik a kijelző...megreklamáltam ezt is meg a kódolt rádiót is...és csütörtökre hipp-hopp megjavult...
Hétfőn megyek érte, addigra áttolják (valszeg én nem tudnám...biztos jócskán kell majd rá költenem, de legalább a magam biztonsága miatt, apránként és nem a papírért, egy összegben) a műszakin meg a nevemre íratják.primus inter pares
-
Rover623
félisten
válasz bolondember #2572 üzenetére
Az sok?
Én az első rugókat cseréltettem (micsoda véletlen, én is Zengő-nél), azok is ennyibe kerültek...pedig az csak egy darab vas...a lengéscsillapító mégiscsak komplikáltabb vmi. ergo drágább is kellene hogy legyen...gondoltam én szigorúan józan paraszti ésszel...primus inter pares
-
Rover623
félisten
Vmi angol TV műsorban láttam alapos tesztet: józan sofőr vs. ittas pilóta vs. füves cigi...
Az ittas csókának lassultak a reflexei, nőtt a reakcióideje, meggondolatlanabb volt, még a sebváltást is elhibázta/elhagyta néha...ahogy az elvárható...
A vicces cigis eset érdekes volt: vmivel lassabban ment a vezetés, de nem hibázott, sőt, mondhatni körültekintőbb volt...tudatában volt annak hogy "más állapotban" van...primus inter pares
-
Rover623
félisten
válasz urban racer #3653 üzenetére
Erre a táblázatra lehet nevezni...?
Csakhogy "korelnök" is legyen már...rendes...
1966/1996primus inter pares
-
Rover623
félisten
-
Rover623
félisten
-
Rover623
félisten
válasz urban racer #3758 üzenetére
Hidd el: jópofa dolog egy 205/40R17 guma, de arra az autóra nem való...
primus inter pares
-
Rover623
félisten
válasz urban racer #3777 üzenetére
a lényeg: magasabb.
Gumit nem így és nem ezért méretezünk ám...
Asszem' te is mindennapos vendég leszel a futóműveseknél...vagy a baleseti sebészeteken...
Pedig ez a téma előjön elég gyakran az autós fórumokon...sőt, még itt is...[ Szerkesztve ]
primus inter pares
-
Rover623
félisten
válasz urban racer #3791 üzenetére
nem értettem félre...te nem érted.
Teljesen mindegy hogy egy hétre, egy hónapra, egy szezonra...a gyári kerékmérettől nem ajánlott eltérni...
A futómű baromi kényes dolog (persze az autóké...a szekér két merev tengelye sokat elvisel)...az eltérő kerékméret okozta nem várt irányú és mértékű erők komoly negatív hatással járhatnak...megváltozhat az autó irányíthatósága, a fékhatás, stb.
Nem is beszélve a fokozott igénybevételről...pláne egy gyárilag 1.4-1.6-os autó esetében...ezeknél az autóknál a gyárak nemigen terveznek ráhagyással.
Ha egyszer egy váltóméret 205/40, akkor nem lehet 205/45-ös gumát feltenni...pláne nem azért hogy 1-2 centivel feljebb kerüljön az autó, vagy hogy ennyivel több levegő legyen a futófelület és a felni között, hogy jobban bírja a kátyúkat.
Tessék elmenni egy futóműves szakihoz/céghez és kérni tőlük egy negatív ültetést...primus inter pares
-
Rover623
félisten
Ha nem velem történik, el sem hiszem...
Az X20XEV bebizonyította hogy rászolgál az ECOTEC elnevezésre...
Azt hittem, a tavaly nyári egyszeri 8.5-ös fogyit sosem fogja alulmúlni...de most rácáfolt: 44.46 lityit fogyasztott 605.7km-en, ez 7.34l/100km...
3 nap normál munkába menet-jövet (pesti oldali agglomerációból Budára és vissza, kb. 80km/nap) meg egy Bp.-Sárvár-Bp. túra...
Ha csak a melóbajárás van, akkor 9.3-9.9 között szokott lenni...
Lehetséges ok: majdnem egyszerre, egy-két héten belül lett cserélve motorolaj, szűrők, váltóolaj, és rendbe lett rakva az összes vákumcső...
Csak tartsa meg ezt a szokását...de gyanítom, hogy nem fogja...primus inter pares
-
Rover623
félisten
A félreértések elkerülése végett, a két motor teljesen különbözik, ez egy új konstrukció.
Ennek örülök...
Tehát az X20XEV nem úgy keletkezett, hogy "a teljesítmény rosszabb lett, mert a kevesebb károsanyag kibocsátás miatt betették azt a fránya EGR-t" a 150 lovas C20XE motorba...[ Szerkesztve ]
primus inter pares
-
Rover623
félisten
-
Rover623
félisten
válasz Oconnor #4954 üzenetére
lehet nekem nehéz a felfogásom
Nem is reméltem hogy megérted a célzást...aki képes egy 1.6-os kávédarálóra dupla kipuffot tenni, az valószínűleg az élet több területén is kihívásokkal küszködik...
Remélem legalább úgy van megcsinálva, hogy füstöl is mindkettő...[ Szerkesztve ]
primus inter pares
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gyúrósok ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Autós kamerák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fujifilm X
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...