-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skizz
addikt
Hát egy öreg Bosch, már a feliratok is lekoptak róla, csak egy analóg mérő van rajta. 7a fölött kezd és lassan csorog lefele, legutóbb 8 óra után is 4a körül billegett a mutató. 45ah-s akksim van. Mindegy, szakinál rámérünk hogy mi a helyzet. Viszont jó hír, hogy a legutóbbi sarupakolgatásra feléledt az immo!
-
Skizz
addikt
válasz horvathkrisz #41205 üzenetére
Csak visszaraktam a sarukat hogy megnézzem, kikapcsol e a kijelző és láttam, hogy villog az immo. Gondolom akkor üzemképes is, előtte be volt halva.
-
Skizz
addikt
válasz mohabá 007 #41212 üzenetére
Úgy győződtem meg, hogy olaj telivan, a motor meg még nem térdelt le x ezer km után sem, így olajszivattyú is kell legyen, az aladin meg kialszik. Annyit mondott, hogy hibás volt a szenzor, nem érdeklődtem a technikai háttér után... ha nem lenne kenés, az azért kiderülne.
Egyértelműen megbízhatatlan ez a cucc. Amikor megvettem, az összes izzóra panaszkodott, hogy ki van égve. Egy jobbos féklámpaizzót kicseréltem, és megszűmt az összes hibaüzi. Alacsony hűtőfolyadékszintre is állandóan panaszkodott, pedig már olyan szinten stíröltem a kiegyenlítőt, hogy beleégett a retinámba, és semmi baj nem volt a szinttel. Aztán ez is megszűnt, eccecsak. -
Skizz
addikt
Hello
97-es Bveki rádió+2 első hangszóró cserének mi a menete? A legegyszerűbb, legolcsóbb megoldás kéne nekem, taknyolás nélkül. Létezik ilyen? Hogy kicserélem a fejegységet mindenféle átkábelezés nélkül? Plusz ugyanígy a hangszóró, abból is jó a legócskább, csak kivenném a gyárit és be az újat.
Fejegységnek ezt néztem ki. Kéne egy hozzáértő.
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
Üdv.
Akksi megmakkant, bele akartam tenni egy másikat, kivettem a régit és a testkábel vége ott van most a tartókonzolon csórén. Amikor kivettem az akksit mintha nem lett volna semmire ráaggatva, csak úgy ott feküdt alatta. Az hova jár? A másik vége a tűzfal fele fut a rengetegben.
-
Skizz
addikt
Hello
X16xel milyen sűrű olajat visel el maximum? 20w50?
-
Skizz
addikt
válasz deicide #45954 üzenetére
Én oda ingáztam míg ott volt meló, nem nagy kaland. (tót határ mellől)
berek21: kurvanehéz az az autó (is), a motor meg rettenetes turbólyukkal küszköd (ha az öreg két literesről beszélünk, nem az új egyhatosról). 2000től tudsz vele előzni, amúgy sehol semmi erő. Viszont egy családiba elég így is.
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
válasz Declare #45957 üzenetére
Egr csak akkor nem tömődik el, ha rendszeresen ki van autobahnozva. De amúgy ja.
Mondjuk egy turbós benyás se jobb semmivel, kéttömegű meg turbó ott is lekönyököl, szívó benzinnel meg egy ilyen 1.6-1.8 tonnás zafira csak úgy megy, ha alul hajtod lábbal. Van egyáltalán még szívó benzines?
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
Astra még asszem nem volt ilyen dögös.
-
Skizz
addikt
válasz haddent #46554 üzenetére
Amennyi turbót pakolgatnak ma ide-oda, plusz egy kipuff már észrevehetetlen kiadás lesz ha elrohad. Amúgy egyetértek. De szerintem ez korai Vw-hagyaték, anno minden p*csányi szívóbenzinre meg bika TDI-re dupla kipuff került náluk. Pl. látok itt a környéken sokat egy 1.6-os Bora-t, gondolom 80-100 körüli pacival, dupla kipuffal, na azt se értem. Nagyon vad, de nem értem.
Viszont ez a szürke kombi... pfff, dögösebb az Insigniánál. Azt is ráncba kéne szedni lassan.
-
Skizz
addikt
Van valami törvény arra, hogy hol, milyen kiszerelésű/márkájú olajat lehet a legnagyobb eséllyel eredetiként venni, vagy bárhol bele lehet futni hamisítványba és csak szerencse kérdése? Benzinkútról tudnék venni nagykeráron 4l-es vagy litres Mobilt meg OIL!-t, talán Castrolt.
-
Skizz
addikt
válasz fcbarca #46874 üzenetére
Asszem 1l van min max között. Itt igazából az a kérdés, hogy milyen tempóban romlik a helyzet, de az biztos, hogy az elfogyasztott olaj szépen ráég a szelepekre, és az nem egészséges, plusz ugye rendszeres utántöltés sem olcsó. Innen már inkább azt kell figyelni, hogy milyen tempóban romlik a helyzet. Én is így jártam 1.6 16v-vel, 5000km alatt lement a torkán fél liter, aztán a következő 1000-ben rátöltöttem egy 4 literes kannát.
-
Skizz
addikt
Annyira nem kell túlreagálni szerintem, ahol ennyi olaj fogy, ott már úgyis kinéz lassan a motorgenerál/bontó. 10w40 se fogja megmenteni. Én is 10w40 alatt mentem tönkre 1 csereperiódus alatt.
Összeönteni a kettőt szerintem se túl jó ötlet.
tboy93: azért az az örök élet +1nap, az csak a legideálisabb tündérmesében van így. Gyakorlatban benne van az, hogy az x16xel gyárilag sem egy matyóhímzés, benne van a szar minőségű, hamisított olaj, a környezeti hatások, a használat módja. 5w30-ra kár gondolni már ilyen esetben, de ha a 10w40et zabálja, és nincs értelme életben tartani az autót, akkor nyugodtan lehet sűrűbbre váltani, ha meg úgyis motorgenerál lesz, akkor tökmindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
válasz Declare #46904 üzenetére
Igazából nekem a spórolás jelenesetben nem rizikófaktor, mivel ugyanazt az olajat veszem le a polcról, csak nem 8 rugót fizetek érte, hanem 5öt, csak az érdekelt, hogy mondjuk benzinkutakon gyakoribb -e a hamisítvány, vagy mittudomén... asszem 1-2 márkának van hologramja, meg címkéje eredetiségről, pont a mobil az egyik ilyen. De annyira jó, hogy még ezen is stresszelni kell, nem elég a többi.
-
Skizz
addikt
válasz haddent #46922 üzenetére
A legjobb az egészben, hogyha odalépsz neki, annyit eszik mint egy 2x ekkora V6-os, plusz az alapjárat dupláján már 3-400nm-t produkálnak a kis szaros sportmociba való benzintemetők. Na ha annak hosszú életet biztosít bármilyen forgalomban lévő kenés 30 ezres csereperiódussal, akkor lemegyek hídba. Szóval pro: tojással a pedál alatt eljár 5.9ből 3,5 barra fújt gumikkal, hátszéllel, kamion mögött, lejtnek, kontra: ha arra használod amire való, akkor ennek a 2-3x-osát, és lehet gyárakat felhúzni arra, hogy a sok ócska kütyüjét minden szervizlátogatás során le lehessen cserélni, aztán 200k-nál a motorját úgy, ahogy van kidobni a pibe. Ez aztán a környezetkímélés.
Calogero: a legszánalmasabb az egészben, hogy most úgy csinálunk, mintha ez meglepetés lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
válasz sergiooo #46945 üzenetére
Hibakódot olvasnék, hátha csak törölve lett/kartonlap van a check engine előtt. Szar lambdaszonda esetén nő a fogyi, de azért ennyivel nem. Rángatásra valóban egr+alapjárati+pillangószelep kipucolása megoldás lehet, ess neki féktisztítóval, viszont az egr nem biztos, hogy túléli a túrát. Nekem pl. mázlim volt, ki/beszerelés (nettó fél nap kurvaanyázás - x16xel) után napokig dobta a hibakódot motorfékre, aztán elkussolt, de nem lesz már hosszú életű az tuti.
-
Skizz
addikt
válasz Grande Ale #47173 üzenetére
Gyári méret 185/60. Semmilyen formában nem passzol hozzá szerintem a 195-ös váltóméret.
-
Skizz
addikt
válasz Grande Ale #47175 üzenetére
Itt amúgy évjáratra, típusra lebontva lehet gumiméreteket kajtatni.
-
Skizz
addikt
Beolvashatatlan QR-kódú olaj az utalhat hamisítványra vajon? Ti szoktatok ezzel szórakozni?
-
-
Skizz
addikt
-
Skizz
addikt
válasz Petyyyyy #47635 üzenetére
Nem eltántorítani akarlak, de a helyedben én inkább vadásznék valami szétrúghatatlan isuzut, kevesebb nyomatékkal, de még kevesebb rizikóval. Nem tudom, mennyiért vennéd, de a hahus átlagárakat elnézve, könnyedén ráköltheted az autó árát egy új adagolóra, akár 2 héttel a vétel után, vagy már aznap. Ez persze a legrosszabb forgatókönyv, de kizárni sajna nem lehet. Ismerősöm ugyanilyen 2 lityis dízel Bvekivel a vásárlás hetében ráfaragott, asszem javított adagolót szerzett 290ért, amivel még jól járt, mert az új valami fél milla (ennyit mondott nekem a szerelő anno).
-
Skizz
addikt
válasz F_Gergely #47657 üzenetére
Miért kár? Aki tanácsot kér erről a motorról, az had tudjon már róla, hogy mi lehet vele a baj. Persze, legyen pénze megcsináltatni, ha már megvette, csak nem mindegy, hogy prémiumot vesz egy lakás áráért és nem hajlandó kiköhögni 250et egy kéttömegűért, vagy sokgazdás, öreg kisautót, amit duplán kell kifizetni, ha úgy alakul. Te megúsztad 90ből, úgy álltak a csillagok, de ez nem mindenkinél van így, és garit se sok helyen vállalnak a javításra, ez se utolsó szempont.
-
Skizz
addikt
válasz pepe091 #47713 üzenetére
Szia
Igen, jó a 10w40-es. A forrásra figyelj, még jobb helyeken is be lehet nyalni a hamisítványt, azzal viszont nem éri meg a következő olajcserét a gépezet. Ha nagyon jót akarsz tenni vele, akkor 5w típust is önthetsz bele, lesz is itt megölöd az autódat szindróma a 10w-vel, de ilyen öreg autónál már amúgy sem ez fogja meghatározni az élettartamát. Talán 3,5 lityi+ a szűrő kapacitása megy bele (2-3 deci).
Akksi választás bizonyos szempontból nehéz ügy, mert kimondottan tartós akkut manapság nem lehet adott gyártóval azonosítani. 10ből 9 meghal 2 év után, a maradék 1 meg bír 5-8-10 évet. Bosch-nak voltak minőségbeli problémái, ma már állítólag nincsenek. Exide-ot szokták sokan javasolni, de a kínai vacak se nagyobb lutri sokszor, mint a márkás.[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
válasz mohabá 007 #47804 üzenetére
Miért az mit jelent? Bvekinél nálam ez volt anno.
-
Skizz
addikt
válasz mohabá 007 #47842 üzenetére
Na mert nekem olyat szusszant még mikor megvolt, hogy néha már megijedtem, de egy ilyen hibát se produkált. Alapjárat kicsit ingadozott, de azt stabilan.
-
Skizz
addikt
válasz mohabá 007 #47851 üzenetére
Na aztán itt az ingadozó alapjárat lehetett bármitől. Utólag már tökmindegy.
-
Skizz
addikt
Ez is érdekes téma, mert nekem a szerelőm a Bvekire azt mondta, hogy meg lehet oldani ezt az egr vakolást, viszont az ecuban nem elég bepötyögni ezt-azt, hanem erre szakosodott bedolgózokkal ki kell cserélni az ecut valami dél-afrikai változatra (pl.), ahol ugye nem is volt soha kötelező ez a világmegmentő okosság.
Új hozzászólás Aktív témák
- DXRacer használt szék eladó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest