Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lomha 8V
addikt
válasz LógaGéza #30185 üzenetére
Szia!
Nekem céges autó volt egy Opel Combo ezzel a motorral. Ez ugye tulajdonképpen C Corsa, csak puttonyos. A fogyasztás nagyon kellemes, 4-5 liter ha normálisan mész vele. A menetteljesítményei nagyon jónak érződnek, ez a kis turbós motor rendesen rángatta még a puttonyost is. Az ülések kényelmesek, a kormány kicsit műanyag fogású, de a szervó könnyű, szóval ez bocsánatos. Belül minden műanyag az égvilágon, attól nem szabad csodát várni, de nem repedős, törős fajta szerencsére. A kezelőszervek finoman működnek, a váltója tipikus Opel, kicsit kelletlen, de pontos. Előre és oldalra nagyon jó a kilátás, nem ormótlanok az oszlopok és alacsonyan van az övvonal. Hátralátásról nem nyilatkozok, az ugye más a Combo-nál. Belül nem szűk, nagyobb darab ember is kényelmesen elfér. Ha csak egyedül vagy ketten mennétek inkább, akkor érdemes 3 ajtóst venni, a hatalmas ajtókon kényelmes a beszállás (egy barátomnak ilyen van, onnan tudom). A kis pörgős dízel motor igényli az odafigyelést, nem szabad a "fehér dobozos" alkatrészeket belerakni. Minőségi olaj, minőségi szűrők kellenek. Drágább, de meghálálja.
Amikbe én belefutottam (csak a komolyabbakat írom), közel 250.000- km. alatt (90.000- körül volt benne, mikor elkezdtem használni):
-A turbó egyszerűen elkopott, az előző használója valószínűleg lesz*rta azt az alapszabályt, hogy leállítás előtt, alapjáraton hagyjuk hűlni a turbót legalább 15-20 másodpercig és hidegen nem nyomjuk neki.
-EGR szelep meghalt, nem tudtam, hogy ezt érdemes rendszeresen pucolni. Utána sosem volt vele gond, mindig szemmel tartottam.
-Porlasztócsúcsok tönkrementek.
-120.000-nél láncot cseréltem, mert egyre gyanúsabban csörgött. Utána mondták a típus ismerői, hogy maximum 120.000-ként érdemes is ezt megtenni, mert komoly problémákat okozhat még szakadás nélkül is.
Én alapvetően nagyon elégedett voltam vele. Mennyit mennél vele évente?
-
AMD Power
titán
válasz LógaGéza #30225 üzenetére
Nincs azzal a Puntoval semmi baj, csak van jobb. De hülyeséget beszélt. Nem is kicsit. Azért ne vegyél Opel mert rohad? Ez finoman szólva is banális kijelentés. Az újabbak maximum csak akkor rohadnak mint Bármelyik másik újabb autó. Ha sérült volt , lett stb...
Így már értem miért kell neked dízel. Voltam én is hasonló cipőben.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz LógaGéza #30222 üzenetére
Láttam van pályád gázolajra, így érthető a dolog. Általában azt szoktuk mondani, hogy évi 30.000- km. alatt nem éri meg a dízel, mert a szerviz elviszi a spórolást, de így más a gyerek fekvése, ráadásul az 1.3 CDTi szervizelése nem olyan drága, mint általában a dízeleké. Viszont többet kíván a tulajtól is.
Egy turbó kb. 130k forint (jó esetben sosem lesz rá szükség), jó minőségű vezérműszett 40k, EGR szelep 30k-60j körül, de ha pucolgatod, nem fog kelleni. A porlasztó nagyon drága, az sose menjen tönkre. Gyári új 140k körül, felújított 80k körül. Ezek a leghúzósabb tételek, a többi alkatrész nem drágább mint bármi máshoz.
Tudtommal a rohadás nem jellemező rájuk, az inkább '97 előtt volt probléma az Opeleknél, ezek meg ugye 2003-tól voltak.
A Puntoval kapcsolatban annyit hadd mondjak, hogy a Combo előtt egy 2-es Punto volt a céges kocsim, azt egyenesen imádtam. Faék egyszerűségű, 1.9-es szívódízel volt, az egy nagyon jó autó volt. Utána sokáig akartam egy olyat venni, hétköznapi rohangáláshoz, de sajnos nem találtam ilyen 1.9-es szívót.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs