-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #50842 üzenetére
izlés dolga, én szeretem a letisztultságot, minden kábel meg csatlakozó elrejtve. Tesom olyan hogy tele van ilyen szivargyújtós vackokkal, én utálom
-
#TOTTI
őstag
válasz mohabá 007 #50890 üzenetére
Kár volt fáradnod, de olvasni se olvastál túl átfogóan!
A Castrol EDGE 5W-30 (AMIRŐL BESZÉLTEM) nem Dexos2 szabványú a weboldal szerint, a GM Dexos2 5W-30 amit én is bele tetettem az az.Szerk: Azzal a hozzászólással teljes amire válaszoltam...
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #52300 üzenetére
A ketto nem ugyan az?
-
trassher
addikt
válasz mohabá 007 #52330 üzenetére
Ez oké de ha a szűrő áteresztő képessége csökken a retektől akkor megnő a nyomóágon a nyomás. A pumpa pedig nem erre van tervezve. Az üzemanyag meg jó eséllyel van annyira ellenőrzött hogy nem nyírja ki a pumpát.
Fater ignisében 322.000 km van, ő az első tulaj. 90%-ban ukrán benzinnel megy és 315.000 km-t ment el a gyári pumpa. Mondjuk semmivel sem rosszabb az ukrán benzin mint a magyar.Redmi Note 7
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #52300 üzenetére
Most valamit rosszul írtam és belekötöttél, vagy nemértem
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #52364 üzenetére
Az üzemanyagszivattyú tudom hol van, az ac pumpát nem.
Azért gondoltam hogy kötekedés van a dologban, mert szerintem az ac pumpa az benzinszivattyú. Vagy nem teljesen értem ezt a hozzászólást.
Az ami az üzemanyagot nyomja a tankból a szűrőn át a motorhoz, az szokott megfeküdni ha eldugul a szűrő és nem bírja átnyomni.
A vekin meg azokat cseréltem amiket leírtál (plusz lámpák) kivéve a hátsó hidat és motort. Hátsó híd tárcsafékes volt gyárilag. Nemtudom mi alapján tettek tárcsás vagy éppen dobfékes hidat alá, ugyanis mind a kettő van b1-ben és 2-ben is.
Motort sem cseréltem, x16xel a gyári motorja. Vectra B1 és B2 csak külsőleg és apróságokban különbözik. Belül lecseréltem a pohártartót ilyen üres pakolható cuccra. Még lehet hogy később kicserélem az üléseket mert hátul nem fejtámlás, plusz 4 elablak is jó lenne bele, mert most csak kettő van. Sokmindent olcsó pénzért össze lehet vadászni, amiket majd szépen lassan bepakolok.
ja és még egy kérdés: Hol látod a motorterem ?
-
gzbotii
veterán
válasz mohabá 007 #52427 üzenetére
Minek ide skynet
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #52427 üzenetére
-
w333
félisten
válasz mohabá 007 #52685 üzenetére
Itt bejelöltem hogy mi volt a probléma az a tengely mozgása (pirossal jelöltem hogy mi akadt mibe) ... simán lehet hogy ráégett korom vagy valami ilyesmi miatt akadt meg (és pont úgy akadt meg hogy zárt maradt)
Most azért egy jó pár mm -t lereszeltem belőle (most simán könnyen mozog) véletlenül sem súrlódik az alapjárati falába remélem egy darabig jó lesz !
Vettem én már mindenféle tisztítót, itt a fizikai reszelés ami jót tett neki !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #53115 üzenetére
az fasza, viva opel, 10 évente vezérlés csere az elég spór!
hol van a listából az 1,9 cdti 150ló? vagy az általánosan a z vagy y közé tartozik? én meg lecseréltem continentalra hogy eladjam 9 hó múlva..... amúgy az a furcsa, hogy asszem ennél a vízpumpát is a vezérlés hajtja és az hogy kibírjon 10 évet az attól is függ, hogy mit keringtet, ha csapvizet, vagy megkövült fagyállót, beáll a vízpumpa és elszáll a vezérlés... sok az a 10 év, a kisfiam akkor már javában sulis lesz....
(#53116) Lauda : ha tényleg a hengerfej és kifelé szivárog(inkább a hengerek felé jellemző a nagy hő és égéshez közelebb), az azért rossz, mert befelé is tud akkor, csak bennt tud az égéstérbe is jutni és a hűtővízbe is! egyik sem egészséges dolog, azt hengerfej le, síkolás+új hengerfej tömítés+új hengerfej csavarok a megoldása(feltételezve, hogy a hengerfejed jó, a szelepvezetők, szelepszár szimmeringek is jók a hengerfejben). ez kb min 50 ezres beruházás és akkor még baráti szerelőt is találtál.....
ha szelepfedél(nem tudom, hogy tudod-e mi a diffi a kettő között) akkor egy 3ezer ft kb és te is ki tudod cserélnide ha fel akarod gyújtani, az is megoldás, de vedd fel videóra.....
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #53418 üzenetére
Vectrában ilyen a hosszbordás feszítője. Mondjuk ennek sok hangja nem lehet, viszont ha elfárad és laza a szíj akkor lehet hangja. Én is múltkor cseréltem, mondjuk elég drága hogy ba**k meg....
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #53589 üzenetére
akkor feltünt volna a marha nagy fogyasztása is, hisz már jó ideje csinálja....
-
félisten
válasz mohabá 007 #53592 üzenetére
A map szenzor a szivotorokban meri a nyomasertekeket.
-
félisten
válasz mohabá 007 #53594 üzenetére
A legtomegmero van a szivocsatornaban, altalaban a legszuro utan. A map szenzor pedig a szivotorokban van.
-
félisten
válasz mohabá 007 #53596 üzenetére
Igen, mert ket kulonbozo alkatresz.
Nezzuk az en gepem, Y17DT.
Map szenzor:
Legtomegmero:
--------------------------------
A Z14XE motorhoz van kulon beszivott levego homerseklet erzekelo: [link]
Es van szivocso nyomas erzekelo, masneven map szenzor: [link]
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz mohabá 007 #53609 üzenetére
Erdeklodve varlak.
-
Sanyi19
őstag
válasz mohabá 007 #53592 üzenetére
Kicseréltük a map szenzort is és továbbra is rángat meg ugyanúgy nehezen is indul.
Fojtószelep érzékelőt is kicseréltük, az se javította meg.Egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy ebben az autóba ugyebár a motor ki lett cserélve előző tulajnál, X14XE-ről Z14XE-re. Ilyenkor a kompjútert is cserélni szokták? Lehetséges, hogy az nincs kicserélve?
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
-
Sanyi19
őstag
válasz mohabá 007 #53626 üzenetére
Azt is néztük már, kivettük egy olyan autóból amelyik hibátlanul működik. Átraktuk és ugyanaz.
Lauda: Értem. Gondolom nem túl olcsó egy ilyen diagnosztika.
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
-
félisten
válasz mohabá 007 #53639 üzenetére
Nem igazan ertem amit itt osszehordtal. Azt irtad, egyik gepben sincs egyszerre legtomegmero es map szenzor. En megmutattam, hogy van. Ott van fizikailag, latom a szivocsoben es a szivotorokban az alkatreszt, megy ra a kabel stb. A map szenzorral merte meg a szivocsoben a nyomast a szakim, itt a diagrammrol a papir az asztalomon, a legtomegmerot pedig csereltuk is az elejen, hogy az -e a hiba. Azert most nem fogom szetszedni az autom ha nem haragszol. Keresd ki az unixnal/bardinal az automhoz a map szenzort, ez a cromax csak kocabagos.
A kedvedert kikerestem a GM EPC-bol is a ket alkatreszt:
Legtomegmero:
Map szenzor:
Szerintem ezek utan megegyezhetunk, hogy a ket alkatresz nem egy es ugyan az es hogy egyszerre van a ket alkatresz a motorra szerelve adott esetben.
Azt pedig végképp nem értem miért keverted bele a levegő hőmérséklet jeladót,hisz az egy olyan alkatrész,amely teljesen független a légtömeg mérőtől,semmi köze hozzá.
En nem irtam sehol hogy minek van koze a masikhoz. Mint olvashattad is, van az emlitett autohoz a ket alkatresz, ennyit irtam, ezeket linkeltem.
Csak kiegesziteskent a sajat motorom meresi eredmenyei:
5067.2 1/perc-es motorfordulatnal
legtomegmero feszultseg 4V, ataramlo levego mennyiseg 287.9 kg/h
toltonyomas mert ertek (ezt veszi le a map szenzorrol) 148 kpa
toltonyomas elvart ertek (ezt merte a turbo utan) 160 kpa
egr kitoltesi tenyezo 0.0 (na ez is egy aprobb problema), ugyanis az ecu azt hiszi zarva van es megsincs ezek szerint. Mivel vakuumos mukodtetesu az egr, az ecu nem kap visszajelzest a valos helyzeterol.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyi19
őstag
válasz mohabá 007 #53638 üzenetére
Nem volt. Miért? Mi történik olyankor?
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
-
félisten
válasz mohabá 007 #53639 üzenetére
Amugy a cromaxnal is van map szenzor a motoromhoz: [link]
-
félisten
válasz mohabá 007 #53761 üzenetére
Jo hagyjuk, teljesen felesleges Veled errol beszelni tobbet. Akit erdekel a tema a hozzaszolasaim mindent elmondanak. Ne engem allits be legalabb ertetlennek, mikor Te nem olvastal figyelmesen. De tudod mit ez sem erdekel. Allits be annak, en tudom, hogy amit leirtam, az szakmailag helyes es mindig arra reagaltam, amit irtal, nem arra, hogy ki mit gondol.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz mohabá 007 #54155 üzenetére
Köszönöm! ez minden autóra igaz?
-
oliwire
őstag
válasz mohabá 007 #54160 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
oliwire
őstag
válasz mohabá 007 #54235 üzenetére
És Trassher:
Köszönöm szépen! akkor megint mehetek szerszámot venni, csak a tescoba ugrottam el. Kecskeméten tud valaki olyan helyet, ahol tudok venni? vagy szombaton Debrecenben leszek, délelőtt tudnék ott is.
-
trassher
addikt
-
oliwire
őstag
válasz mohabá 007 #54244 üzenetére
Voltam Tescóban, metróban, de ilyen nem volt :/
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54294 üzenetére
szervó? megnézem, múltkor néztem akkor rendben volt, de meglesem majd.
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54296 üzenetére
Hosszbordásszíjat, illetve a szíjfeszítőt (mindennel) cseréltem, így az biztos jó. De megnézem majd az olajszintet.
Ami furcsa, hogy elektromos ablak fel van húzva, álló helyzetben jár a motor és rányomok a gomba, hogy felhúzzam az ablakot, (de ugye az ablak teljesen fel van húzva), változik a motorhang, és esik a feszültség is, szerintem ezt a tré generátor okozza.(#54299) Declare:
Nekem csak az árával van problémám, ha lámpát kell cserélni. Bár ez mondjuk erősen autótipus függő is, omegába új xenon lámpa 25-40 ezer között vectrába 120 ezer darabja...[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54301 üzenetére
én is erre tippelek csak nem gondoltam hogy ennyire kihatna az autó viselkedésére.
(#54303) haddent:
ha gyárilag X lóerős az autó ettől kevesebb nem lehet, tehát ha el is vesz a motor teljesítményéből akkor az max úgy lehet hogy a motor eredetileg mondjuk 130 LE és a gyártó kiadja az autót mint 110 LE de 110-nél kevesebb nem lehet hiába van ott az EGR.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54359 üzenetére
Miert vakitana? A magassaga ugyan ugy allithato a gyari motorral elektromosan, ha be van allitva annyira vakit mint barmi mas.
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54407 üzenetére
Az ugy eleg beteg bar nekem annyira zorog neha a verda bele hogy lehet eszre se vennem ha nalam is igy lenne
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54413 üzenetére
Enyem csavarozva van a tuzfalra, ha jol emlekszem.
-
félisten
válasz mohabá 007 #54417 üzenetére
Ezek a leggyakoribb hibak, amit okoznak az ecu meghibasodasai. Tehat nem az a hiba, amit jelez, hanem maga az ecu a rossz.
Nalam pl a P0100 legtomegmero es a P0110 beszivott levego hom szenzor hibat jelzett. Mindketto hibatlan, maga az ecunak ez a resze volt megpusztulva, ami a toluk erkezo jeleket ertekeli.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz mohabá 007 #54421 üzenetére
Ha o nem tudja, hogy sajat magaban kell keresni a hibat. Ami nalam az egyik hiba volt, a legtomegmerohoz es a map szenzorhoz meno 5 voltos kitap rosszalkodott, igy a vezerlo nem kapott toluk vissza adatot, ezert bejegyezte hibanak. Holott a legtomegmero es a map szenzor nem is kapott feszultseget, igy adatot sem tudott szolgaltatni az ecunak. Ekkor atkapcsolt egy tartalek funkciora es valamennyire mukodott az auto, bar le a kalappal a vezerlo elott, hogy igy is eletben tartotta amit lehet, hisz ket fontos jelforrasa kiesett, igy mi alapjan szabalyozza az uzemanyagot, turbot pl. Ezert kell elvinni megfelelo helyre az autot, hogy kideritsek mi a hiba valojaban.
Ahol nekem kimertek a pontos hibat, pont ott volt egy c max, amire mar 600 ezret koltottek, mielott odakerult volna ehhez a palihoz, mert mindenki csak talalgatott mi lehet a hiba, miert nem indul. A mai autoknal ezt nem szabad csinalni, diagnosztikai muhely ahol komoly muszerek vannak, azok nagy pontossaggal megmutatjak hozzaerto kezekben, hogy hol a hiba.
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
válasz mohabá 007 #54424 üzenetére
Dettó ... 100C -nál kéne kapcsolnia nekem is (múltkor én is kivettem)
Készítettem egy videót róla ... 1:14 -nél kapcsol, majd 2:00 percnél lekapcsol, (és a vékony vonalnál van az üzemi hőfok, elmehetek vele 1000 km -t is és egyszer sem kapcsol be a lényeg hogy guruljon az autó és a szél hűtse a hűtőt) ahogy megállok dugóban kb. 5 perc felmegy 90C -re már megint kapcsol (ha nagy dugóba van akkor ezt 5 percenként csinálja)
Érdekesség hogy 2:22 -nél leállítom az autót majd gyújtást adok rá kb. 1-2 percen belül felmegy majdnem 90C -ra, létezik hogy csal ? vagy állóhelyzetben nincs vízforgás a rendszerben és emiatt megy kb. 10C feljebb ?
Viszont ha 90C -nél gyorsan leállítom az autót ahogy bekapcsol a hűtőventilátor vagy előtte (teljesen mindegy), majd ráadom a gyújtást akkor kb. 10C -el feljebb megy a mutató vagyis 100C -re (járó motornál csal az óra ?)
Komolyan nem értem ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
zolikaDB
veterán
válasz mohabá 007 #54428 üzenetére
Akkor ezzel bentebb lenne: [link]
-
korobi
aktív tag
válasz mohabá 007 #54485 üzenetére
jó lesz a kép!
hogyan ellenőrzöm a rellét hogy működőképes e? -
korobi
aktív tag
válasz mohabá 007 #54491 üzenetére
köszöntem szépen. a relé meg lett, a leírás alapján tökéletesen megy a szivattyú, kaptam egy új utángyártott relét egy autóvillamossági szervízből, de nem az volt a ludas. ma már nem tudtam elhúzni hozzájuk, mert nem volt kivel, pedig csak 6-700 méterre vannak...
reggel viszem, s ha megtudom a hibaforrást, megírom ide! -
gzbotii
veterán
válasz mohabá 007 #54590 üzenetére
Akkor a kapcsoló vagy mi lehet a ludas? Tényleg egyik napról a másikra történt a dolog...
Előtte 2-3 nappal ellenőriztük le a lámpákat, megnéztünk mindent (helyzetjelző, rövid, hosszú, index, vészjelző, fék, köd), akkor okés volt. Egy este meg az tűnt fel, hogy korom sötétben amikor kapcsolom, elől semmi fényt nem adWhen every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
oliwire
őstag
válasz mohabá 007 #54609 üzenetére
Lehet nagyon kezdő kérdés, de mi az a lecsapató?
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #54757 üzenetére
fogyasztás az mindig az, nálunk is én a yarissal 1 literrel kevessebből járkálok a városban, mint az asszony, aki úgy vezet hogy ahogy esik úgy puffan......
itt az általam említett vectrát egy negyvenakárhányas nő és huszonéves gyereke vezette, a srác kajafutárkodott is vele, de ha jól elmékszem vettek egy swift1-est erre a célra....amúgy nem becsmérés képpen írtam, csak a hirdetésben volt leírva az 5 literes fogyasztás, ami ordas kamu(hacsak 100ból 50km-t nem húzzák)
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz mohabá 007 #54794 üzenetére
Nem, mert ok az elektronikat javitottak, szoftveresen nem nyultak hozza egyaltalan. Jelentosege nincs neki, a kulcsos lampa nem vilagit es az auto normalisan mukodik, azonban ha kiolvastatod az ecu-t, bent lesz a hibakod.
[ Szerkesztve ]
-
sziku69
senior tag
-
sziku69
senior tag
válasz mohabá 007 #54986 üzenetére
Melyik lehet a kilométer óráé?
-
oliwire
őstag
válasz mohabá 007 #55000 üzenetére
Igazad van amúgy, ráadásul mikor mondtam neki az ötleteket, még fel volt háborodva, hogy én a netről olvasva ezt azt itt állítok neki dolgokat, tegyük a laptopot a kocsi mellé egy napra és majd biztos megjavítja. Szerintem ha egyszer kész lesz, akkor keresek valaki mást. Csak Kecskeméten nem nagyon lehet találni.. De nemsokára megérkezik majd a obd diagnosztikai eszköz is, akkor mar én is többet tudok majd róla megmondani. Azóta beszéltünk, és azt mondja, hogy a lambda szonda nem ad jelet, (ezek szerint mégsem jó) meg hibakódtörlés után csak az 0505-ös hibát hozza csak rögtön vissza.
-
oliwire
őstag
válasz mohabá 007 #55003 üzenetére
Van a régi, amivel hidegen nincs alapjárat, vettem egy újat a cromaxnál, aminél 2-3000 között lett az alapjárat, meg most elvileg a szerelő is hozott egyet, amivel szintén nem jó. Lehet amúgy nem is veszi komolyan a dolgot, csak mond nekem valamit a telefonba, mikor keresem. Egyszer mintha elszólta volna magát, hogy mikor nem volt rajta a lambda szonda akkor jó volt, én meg igazából vinném már el, mert hétköznap jobb ezzel munkába menni, mint busszal, hétvégén meg ezzel megyek haza, könnyebb, mint vonattal.
Igen, az EGR csak hosszabb útnál jön elő. Ki akarnám úgy is próbálni, hogy kifordítva, hosszú útnál előjönne-e, mert a lefedés miatt nem tud mozogni a szára.
[ Szerkesztve ]
-
sziku69
senior tag
válasz mohabá 007 #55002 üzenetére
Nem tudom melyik hibával járnék "jobban". Nem bánnám mondjuk, ha a műszerfalat nem kellene megbontani.
Ahogy nézem a motorteret, van benne elektronikus gányolás. -
sziku69
senior tag
válasz mohabá 007 #55002 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen