-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
Na csak megoldottam
-
haddent
addikt
válasz F_Gergely #52377 üzenetére
Ne az Opelnak gratulálj, hanem úgy az egész világnak, minden márkának meg a sok nagyokos fejesnek aki kitalálta, hogy a jó autóban a turbóknak van egy kis varrógép motorjuk is, és nem fordítva (vagy legfőképp semmilyen turbó) Ezt is írtad te is végülis, csak hát na.
Egyéni "pozitív" vélemény: szerintem a biturbo nem való dízelre, felesleges. Alul úgyis meglöki a kasztnit magától, felül meg bejön a turbó. Úgyis bizonyos értelemben munkagép, nem versenygép, felesleges bonyolítani. Egy jól méretezett turbó kell egy jól méretezett hengerűrtartalmű motorra és örökéletű egy gondos gazda kezeiben, jó gép. Benzinre tudom elképzelni, hogy alapjáraton is már süvít egy kis turbó, ami aztán 10 ezer RPM -en nyilván már úgy süvítene, hogy megpusztulna, ezért kell egy nagy csiga is, versengyépekbe. Utcára... Csak versenygépekbe meg szerintem azért nem kell ilyen konfig, mert ott soha nincs alacsony fordulaton. Tehát ez a kis-nagy csigás konfig szvsz. hülyeség. A versenygépekben a biturbo általában amennyire én tudom inkább azt jelenti, hogy V6-V8 esetén a V 1-1 szárára külön turbó jut, és ott lehet, hogy van értelme, és nem úgy néz ki a dolog, hogy egy fűnyíró méretű kis dízel blokk lóg 2 turbón utcai gépben -
haddent
addikt
válasz F_Gergely #52381 üzenetére
"Gond van a fejekben nem is kicsi..."
De még mekkora, és közel sem csak autók vagy technika terénÉn épp a minap gondolkodtam, hogy az enyém is már elég bonyolult egy motor, 16 szelep, változó szívócsőhossz, folyamatos változó szelepvezérlés.. Hát nem az a zsiguli. Valahogy ebben még bízom, főleg olyan karbantartás + használat mellett amit tőlem kap. De egy ilyen 1.0 turbó 3 henger, meg 1.2 biturbo...
Soha nem vennék ilyet. Az a baj, hogy egy ilyen dög, az pont úgy megy, mint ez, vagy jó legyen akkor mint egy 2.0 ebből a szívóból. Cserébe ugyanúgy kell mittomén 500 ezer környékén kicsit gyűrűzgetni a motort meg hát kicsit felfrissíteni, nem feltétlen generál, csak tényleg tömítések stb.. A turbó hasonló módon ugyanígy azért tervezhető, na most ebből van kettő. Ha ki is bírná a motor is, a turbók is, akkor is a tervezhető költség is elszállt, és itt nem cseréről van szó, csak gatyábarázás egy valag km után. És miért cserébe? Mert nem megy jobban, lehet, hogy rosszabbul, sokkal kényesebb és nem lehet csakúgy megtaposni néha hidegen büntetlenül, meg jajj 10 ezernél nem volt olajcsere, na majd 20 ezernél akkor is ásványi teszkót A fogyasztás lehet, hogy nem 8 liter lesz, hanem 7. Hú. Ja meg a szomszéd is lássa' hogy TFSI vagy épp biturbo. Amikor jön 1-1 insignia a bi-turbo felirattal és belegondolok, hogy lehet, hogy 1.4 benzin van egy akkora hodályban ami olyan nehéz, nem érdekel hány turbóval, hát a röhögőgörcs kap el.
De ugyanez a hibrid szennyek. Bele se menjünk.. az emberek meg elhiszik, hogy nekik is meg a környezetnek is ez a jó.. Lefogadom, hogy a környezetet is legalább úgy, ha nem jobban pusztítjuk, csak a gyárakban, nem sajátkezűleg az utakon. Csodás
Engem nem érdekel a rohanó világ meg a számok se már, a hasonlítás se, szerelmes lettem, vagyok. Szívó benzint ide amíg csak van. Nekem ez az érzés kell, a nyújtott, szép hosszú felépülés, az a hang, az az érzés. -
haddent
addikt
válasz sunci_02 #52408 üzenetére
Hát, őszinte leszek, az eddigi legnehezebb szerelés pedig azért én hobbiskodom, olajcsere, szűrőcserék, lökhárítók le-föl javítgatással, pótlással festéssel, kipufogó le-föl csere, burkolatok bontása, szigetelés stb De ez a fránya volt a legnehezebb.
Az a baj, hogy le kell szenvedni az ablaktörlő lapátokat, mármint az egész fémkart. Ugye 6lapfejű csavar le, és utánna a barázdás szar úgy rá van szorulva, rohadva, hogy nem bírtam letépkedni pedig nem vagyok gyenge gyerek. Ha régi autó jó eséllyel még össze is van rohadva rozsdásodva. Mai fejjel ráfújnék egy kiló WD40 -et hagy ázzon kicsit.
Na ha azt leszenvedted akkor le kell pattintani az egész műanyag légterelőt, aminek a patentjai nem örökéletű darabok, nálam azóta is hiáynzik vagy kettő.
Ha lenn van akkor értelemszerűen le kell csatlakoztatni a csövet és akkor ki lehet operálni. Ha így szétszeded akkor szépen ki lehet pattintani egy ilyen "tüske bajonattzár" szerű szerkezet. Ha csak mint a videón kikalapálod akkor el fogod repeszteni, mint én Pedig mondom, enyém csak 4 éves volt, nem 15 éve állt tüzön-vizen-hóban.
Visszafele már egyértelmű. Elég pepecs munka... -
haddent
addikt
válasz #81556480 #52435 üzenetére
Na, reméltem, hogy valoban ők, csak nem akartam előre örülni gta is jó, vice még jobb, van izlés !
AMD Power az rendben van, hogy a G Astra levillogja a TDI Golfot, de 220 -at hogy mentek ezek? Frontális ütközésnél a relatív, összeadódott kettőjük sebessége?
beg az a J OPC aminek oldalán szép nagy OPC vinyl van meg opel meg mittomén? Őt látom sokszor, nem hiszem, hogy több járkálna belőle, nem egy népautó
[ Szerkesztve ]
-
-
haddent
addikt
válasz gzbotii #52463 üzenetére
Nem nagy szám, csak az 318d és gondolom min. 6 sebességes Egyébként ahogy F_Gergely is mondta, 200 -at tartani kényelmesen az nem egyszerű azért annyira. Mondjuk a zaj meg a szélzaj a kissebb gond, azért azt érezni, hogy stabil a futómű meg a motor vagy a végét járja csóri
-
haddent
addikt
válasz AMD Power #52511 üzenetére
Hát nekem nagyon nem tetszik. Még mindig a Calibra, F Astra GSI v. 5 ajtós csapott, H astra OPC v 5 ajtós ezek jönnek be a legjobban, jobban mint a J, K, bármi Persze ettől még egy K Astra jöhetne, de ha kaphatnék egy hibátlan, tényleg hibátlan felújított Calibrát vagy F Astra GSI -t akkor nem kérdés, hogy az kéne
-
haddent
addikt
válasz Petyyyyy #52514 üzenetére
Ez rémisztő Erről jut eszembe, szerintetek mennyire egészséges Seafoam -mal kitakarítani? Vagy inkább mennyire lenne egészséges megonbtani a motort ami amúgy tökéletes takarítani, hogy az is maradjon? Egyúttal tömítések ez-az, de cserélni semmit nem kéne. Érdemes? Árban mi lenne?
-
haddent
addikt
Paragi + majdnem 1 év helyzetjelentés, kezd alakulni
Bevallom kb. 100x nyomkodtam a "8" -as gombot (0:20 -tól hallgattam ) -
haddent
addikt
Hát ez sokmindentől függ, a mi F -ünk (már?) iszonyatosan borzalmasan puha, de lehet, hogy ezek gyárilag is ilyenek voltak. Dől ide-oda, van olyan kanyarodó útszakasz (40 -es tábla egyébként) ami 50 -el már nem túl kényelmes a H -val meg 90 -el átmegyek rajt Szóval ezt így nehéz megjósolni, de én azt gondolom, hogy a "+5" az mindenképp megvan, de a korkülönbségre és a jobb futóműre (feltehetőleg erősebb, kihúzóbb motorra) tekintettel szerintem még több is simán.
Ha komolyabban foglalkoztat a téma valamikor összefuthatunk valami erre alkalmas helyen, egyúttal végre lehetne egy tavaszi opel fórum találkozó?
aero. azért kell ésszel kormányozni, nem túlkormányozni, esetleg a farát visszahozni kézivel
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
Nagyon szép autó, igazán oda lehet állítani bármi mellé
Előző hsz. -edre: most 95 premium OMV tankoltam és sztem sokkal kevesebbet zabál belőle, mint shell -ből. Majd a végén megmondom, bár megintcsak nem bírtam ki természetesen, jött gyerekkori haverom, odaordít "gyorsulunk?" hát na mi lett a vége vajon
-
haddent
addikt
Akkor miért marad mindig le száz méterekkel a sok ereszcsöves-kipufogós hülyegyerek utánnam Vagy Type-R -ről beszélünk?
szabonagyur 1.6 tudok nyilatkozni (Z16XER): egyedül klíma nélkül fickós. Lehet magyarázkodni, de teljesítmény / súly viszonylatban teljesen jó élhető kis autó, meglepően jól megy és tud lépni is, sok sokkal drágább és "sportosabbnak" beállított márka és autó lemarad. Klímával, megpakolva 4 személlyel nyilván megérzi. Továbbra is teljes mértékben használható, bizonyos fordulatszám felett (2500 -tól kb) jól megy, lehet előzni, meg élni benne, autópályán magas fordulaton (4000) nem igazán érdekli őt sem, hogy mit pakolsz rá. Érdekesség amire én figyelmes lettem, hogy ha a klíma mellé még nagy fogyasztókat pl ködlámpa felkapcsolok akkor észhez tér kicsit alapjárat és picivel felette is, talán az ECU kapcsol, tehát egy chiptuning sztem sokat dobna az alsó nyomatékon
Az 1.4 -ről jó lenne tudni dolgokat, pl. hogy változó szelepvezérlésű és változó szívócsőhosszú/méretű-e, mert ha igen, akkor még jó is lehet. Ha nem akkor már kevésbé. Nagy fordulaton nem lesz vele probléma, alul, megpakolva, légkondival elég nyögvenyelős lehet, főleg, ha mezei 16 szelepes, nem rendelkezik ezekkel amiket mondtam (mert nagyon sokat tudnak dobni)gban biztos vagy te abban?
F_Gergely én úgy tudom, hogy az adalékok csapódnak ki, főleg köztük a drága jó Ethanol amiben ugye víz is van ergo, és ez a gond
Másik hsz. -edre: közel az Árkád, de amennyit szenvedek én csak hobbiból kb. Bp. -en minden közel van Csinálhatunk felőlem, én támogatom
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz F_Gergely #52981 üzenetére
Hát enyém is kormos lett, majd' 1 év használat után, mikron-rétegnyi. Azt is fogdosom mindig, én már szagból meg ízből diagnosztizálok Na enyémre alapozva jó vastagon belekarmoltam, gondoltam úgyis ott marad. Hát nem, az bizony a kezemre rohadt, még este is rajta volt fürdés után
AMD Power szerintem se kell nagyon mire várni, sokan vagyunk pestiek, nem kell ezt fél évre előre fixálni meg tervezni. Bármelyik hétvégén - vagy estefelé/délután mint tegnap jó néhány embernek, össze lehet jönni. Aréna parkoló tényleg óriási és ingyenes.
Az a baj, hogy most várunk a jó időre, aztán várunk egy időpontra ami sokaknak jó, aztán aznap mégis esni fog bakker mégse, aztán valakinek nem jó stb.. Tudom vannak kötöttségek, de szerintem lehet kicsit spontánabb a dolog, nem kell ezt túlgondolni, meg nem feltétlen 1 ilyen lehetőség kell legyen évente -
haddent
addikt
Az a gáz, hogy nekem is "taknyos" a szelepfedél meg a blokk érintkezése A jó, hogy akkor mééég kevesebbet olajat eszik meg a motor és a tömítés a szar. Feltéve, hogy nem a gyakori olajcserekor öntöm mellé és folyik oda. Majd letakarítom és kivárok.
De szelepfedél tömítés csere (anyagárral együtt) nem egy világvége, ugye?Más: tegnap hazafele M3 -on kihúzattam a 200 -at a gépsárkányból (sík talajon)
-
haddent
addikt
válasz szabonagyur #53227 üzenetére
Én nem tudok egyről sem, sajátom 5 éves (lesz?) és sehol semmi, de úgy más, régi, 1. genes hastrákat nézegetve se látok semmit, szóval nagy gáz nem lehet Az a kis horpadás rozsdát nem fog okozni mert jól láthatóan valami tompa és puhább anyag okozta, a festék nem sérült, csak benyomódott. Javítani nem tudom érdemes-e, mert akkor a fényezést nem úszod meg és lehet, hogy épp abból lesz majd a rozsda táptalaj, ha hozzányúlnak
-
haddent
addikt
segítsetek!
becsúsztam az árokba, első lökös rotty, első merevítő kicsit horpadt, radiátor horpadt, jobb első lámpa rögzítőfülei törtek. Ezen felül semmi.
Cascom van, de nem tudom érdemes-e bejelenteni, vagy megoldom maszekban? Semmi komoly baja nem történt. Hogy éri meg jobban? Radiátorban milyen márkát? -
haddent
addikt
Emberek, hutobol (viz) milyen markat erdemes? Eleg olyan 30 e koruli vagy kell az 50-60 e kategoria?
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #53373 üzenetére
Neeem semmi ilyen kalkulalhato. Siman saras volt az ut es kidobta a segget, visszaszedtem persze es egyenesben volt de sajna pont egy tiz centi kellett volna meg az utbol de mar godor volt..
Eleve torott volt az elso lokos meg rgyik lampa amikor vettem szoval most full gyarival rendbe lesz teve lokos fenyezes ket lampa ket huto -
haddent
addikt
válasz AMD Power #53396 üzenetére
Szerencsére (ill. köszönhetően a nagyon faszás felépítésének) semmi maradandó kár. Konkrétan a merevítő rudat le kell csavarozni, az újat felcsavarozni, a víz és klímahűtőből újat, a többi meg műanyag giccs. A szerkezeten szó szerint egy karcolás sem esett.
Mindenből gyárit fog kapni, és egyúttal teljes Contitech vezérlés szett, vízpumpávalsunci_02 neeem, dehogy mondom, sajnos tényleg semmi olyan hogy "hát na számíthatott rá"
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #53436 üzenetére
Persze, a legnagyobb baja, hogy kicsit csöpögött a hűtőfolyadék, de az is elállt és nem is fogyott a tartályból fennt, szóval nem is értem, rejtély. Tényleg csak "plasztikai sebész" kell hozzá, meg a két hűtőradi. (Ill. mondom, mivel szét lesz kapva, a vezérlés is belemegy)
Ami kicsit dühítő, hogy mindkét lámpa törött (a rögzítőfülek), pedig köze nem volt a dologhoz. Ha zsebből kéne fizetni, ez lenne 2x40k két radi (és nem gyári akkor még!), 2x30k a két lámpa, 10-15k a merevítő, és vagy egy 100 -as a lökös meg ami kell hozzá. Jó 200-250 kiló egy nagyon enyhe kis sérülésért tulajdonképpen. Na ilyenkor kéne belegondolni, hogy aha, és akkor Audin meg BMW -én mennyi lett volna ez? Vagy ha ott megtörténik ez, akkor oda nem rendes alkatrészt teszek, hanem gányolt, bontott szemét szart..?Kickass váratlan volt, még sosem volt semmi 6 év alatt, mégcsak parkolás büntetés sem De szebb lesz mint új korában
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz F_Gergely #53440 üzenetére
Fékbetét és tárcsa nem illik kategória, hanem instant akasztás, ha bontott (szerintem) Van amiből illik, van amiből kötelező. Van amiből jó a bontott, pl műanyag szarok pont jók lehettek volna. A különbség annyi, hogy akkor is vetemedik, húzza a súlya stb.. Nem pont az igazi, szerintem. A lámpatestek is biztos karcosak, homályosak, hát látszik, hogy nem az igazi.
w333 bmw -hez semmi köze, csak annyi, hogy az is német. Pont, hogy vagosok teszik ki, de az sem vag kiváltság
-
haddent
addikt
válasz Declare #53447 üzenetére
Hát úgy áll a dolog, hogy 200 de inkább 250 biztos lenne zsebből, +munkadíj. Erre nyilván nem futja most csak úgy hirtelen egyrészt, másrészt meg valamire csak fizeti az ember a cascot.. Biztosan emelkedni fog, meglátjuk mennyivel. Ha annyival, hogy az irracionális lenne, akkor nem lesz Casco, eddig sem volt.
Ebből most lesz 50 önrész amiből 20 -at elenged a szerelő mert jóarc, plusz mivel egyszerre csináltatom a vezérlést anyagárban csinálja munkadíj nélkül. Szóval röviden meg..Tanulópénz vagy sem, az a baj, hogy itt nem volt emberkedés, csúszkálás, csapatás semmi, mégcsak figyelmetlenség vagy telefonozás sem, semmi. Ilyesmit mind el lehet mondani rólam, de melette mégis nagyon óvatos vagyok, és most nem volt szó ilyesmiről. Sajnos megesik..
w333
-
haddent
addikt
H -ban működik a kék, de sztem mindben ua. van.
obga ezt te sem gondoltad komolyan remélem.., mármint, hogy 1000 környékéről szeretnél gyorsítani, amikor az alapjárat mennyi, 900? Illetve a "dinamikusabban" 2000? 2000 alá csak nagyon picivel lenne szabad engedni, és csak akkor ha utánna nem lepadlózod, csak épp tartod a sebességet ,esetleg nagyon finoman és lassan gyorsulsz fel. És akkor sem a legfinomabb dolog a világon.
És mindezt Z16XER -re mondom (85kw), ami ráadásul twinport + vvt, nem a sima, előző gyengébb motorkódra. -
haddent
addikt
válasz F_Gergely #53537 üzenetére
Pedig de, full gyárival lesz megcsinálva, úgy kb 2x80 a két radi, 120 a lökös, apróságokat nem tudom (lökös tartó stb..), 15 a merevítő és helyben vagyunk, fényezés 20/elem. Azaz full gyári patikába rakva semmiképp nem több, mint 300, ami egy 4 éves autó esetén elfogadható. Úgy értem próbálnám meg ennek a 2x -eséből kihozni egy 10 éves bmw fele ennyi nyűgjét Lehet szépíteni a dolgokat meg mutyizni, de a lényegen nem változtat.
gban esküszöm, hogy nem flamewart akarok indítani, de csak én tartom igazságtalannak, hogy egy szutykos kis 1.0 varrógép sutyukit kitiltanak, míg a 3 lityós csippes dízel újrafesti feketére a Hungáriát? Egyébként a vizsgákat kéne szigorúbbá meg alaposabbá tenni, nem ilyen hülye szabályokat létrehozni szvsz.
-
haddent
addikt
válasz haddent #53563 üzenetére
Na jó, én ezt a hablaty cikket nem tudom értelmezni. AKkor kis segítséget kérnék az uraktól:
Opel Astra F 1.6 X16SZ 55kW, a V.9 szám a forgalmiban "04".
Most akkor szmogriadó esetén nem mehet be, vagy egyáltalán soha?
A belvárosba, vagy egész Budapestre?
És mi az édes jó ..... csinálok ha ott lakom? -
haddent
addikt
Emberek, megtaláltam
Budapest,ButapestBukarest legnagyobb büdös tapló, ócska, szerencsétlen, retardált ostoba aggresszív tehetetlen kisfaszú impotens legalja fostúróját. És sajnos opelos. Biztos nem lesz egyedi eset, de én még ilyennel nem találkoztam. Fogy el a sáv (jó messze még), megyünk, sorolunk be a rendes sávokba. Három autó egymás mögött, ez a G Astrás belebújva 1 miliméterre a seggébe az előtte lévőnek. Indexelnek, de nem történik semmi, kb azt hiszi az ember lerobbantak, de indokolatlanul, mert a sávban ahova sorolunk be, semmi sehol. Én indexelek, megkezdem a besorolást egyből ahol szaggatott. Látom, hogy előttem ezek szerencsétlenkednek, és hogy ez egy aggresszív barom, mivel nem jött mögöttem senki (én már benn voltam a sávban, azaz elsőbbségem is volt telibe..), ezért szépen kedvesen és udvariasan lefékeztem, hogy tessék csak bejönni. Várok, vááááárok, hát nem, semmi, tehetetlen faszok. Jólvan, akkor szépen elindultam, de nem dudálva, ráhúzva, semmi ilyesmi, teljesen halál nyugodtan elindulok, és elhaladtam a 2 szerencsétlenkedő mellett (az első addigra benn volt rendesen). Mikor melléérek, és elhagyom, elkezd dudálni is villogni, mintha én kiszorítanám letolnám, megölném. Közben tök üres volt a sáv, majd még lefoglaltam a sávot, elsőbbségem volt, és be akartam engedni de nem jött, majd volt pofám elindulni. Jó, én nem vagyok egy hülye fasz, nem veszek magamra ilyesmit, konkrétan szarok rá, megszoktam. Megyek szépen. Na, emberünk egy perc múlva utolér, azóta könyököl a dudán, pörgeti azt a szakadt fos 1.2 -es G astrát (már bocsánat) mint az állat hörög zörög a varrógép, és miliméterekre van tőlem és próbál ijeszteni. Erre is a taktika: észre se veszem. Konkrétan rá se nézek, nem érdekel.
Na ki találja ki mit csinált? Hát bazdmeg abüdös paraszt kurva anyádat, megtolt úgy, hogy rendesen érződött az autón, hogy lökött egy nagyott, majd mosolyogva, nevetve ment el
(mindezt úgy, hogy nem hogy igaza nem volt egyáltalán, még indokolatlanul udvarias és kedves is próbáltam vele lenni, nem történt semmi, és percekkel később!!!!!)Az az egy szerencséje, hogy nagyon jó az önfegyelmem, és tudom mi a jó nekem, (az, hogy minnél messzebb az ilyenektől). De megérdemelné, hogy egy unatkozóbb ember besatuzott volna, aztán fizessen, meg rendőrt hívni, addig meg megcsavargatni a kezeit.
Sajnos nincs meg a rendszám, kárt pedig nem okozott, úgyhogy ennyi. Nem szoktam ilyent mondani senkire, de kívánom, hogy rohadjon meg az útszélén valahol (nem az autója, ő). Mindig elképedek, hogy mindig lehet találni még szarabb, méglegaljább embereket.
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz F_Zolee #53719 üzenetére
Tapasztalatból mondom, hogy rendesen polírozott autót körbeslagozol magas nyomású meleg vízzel, második körre már borotválja le akármi is az. De igazából még a saját kezűleg spray -vel fehérre fújt acélfelniket is tök szépen kitisztítja
w333 hátmég amikor a nagygengsztereknek nekiesnek a szélvédőlehúzó szivacsos felével a fényezésnek alig nedvesen rányomva dörgölve, meg száraz kefével és épp csak lötykölik
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Politika
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Diablo IV
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter