-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cicero
őstag
Sziasztok! Az előző héten vettem egy 2008-as Mazda2-őt, 1,3-as, benzines, 55 kW. 150.000 km van benne az óra szerint. Szeretnék rajta mihamarabb olajcserét is végezni (motor, váltó) - sajnos már sikerült beletenni 270 km-t a régivel...
A gépkönyv szerint 10W-40 vagy 5W-30 kell bele ACEA: A3/A5 API SL/SMA youtubera rászabadulva gyorsan megtaláltam Gajdos Tanár úr videóit a témában és azok alapján kezdtem olajat keresni. Úgy gondolom, hogy az A3-as besorolású olaj lenne a jobb, mivel az vastagabb, a teljesítménymutatóból meg ezek szerint legalább egy SL vagy SM kéne. Mindenképpen az 5W-30-at szeretnék bele tenni. Az internetes olajkereső/választókban találok 5W-30-at, de a legtöbb A5-ös - ami a gépkönyv szerint jó a motorba -, csak én kötöm az ebet a karóhoz az A3-al. Sokszor van, hogy C3-as olajat is találok. Ezek egyáltalán tölthetők benzines motorba?
Ti a fenti autóhoz és futott km-hez milyen olajat ajánlanátok?
Köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
Köszönöm!
Ezek alapján kinéztem ezt a motorba és,
ezt a váltóba.A MOL-al kapcsolatban kinek milyen tapasztalata van?
-
Cicero
őstag
Update: Február végén megtöltöttem az autót (Mazda2, 2008, 1.3, 55kW) Total Quartz 9000-el. Szűrőcsere is volt, így 4 liter olaj ment bele. Tegnap megnéztem az olajat, sajnos a nívó alsó jelzése fölött volt kb 5 mm-el. A quartzból maradt még, így bele tettem fél litert, most nívó közép fölött van picivel.
Az olajcsere óta futottam vele 1800 km-t, ami alatt beevett 0,6-0,7 liter olajat. Mennyire vészes a helyzet, egy óra szerinti 150 000 km-es autótól/motortól? -
Cicero
őstag
Olvasgatok közben: az olajfogyást PCV szelep is okozhatja...
-
Cicero
őstag
Közben megint megmértem az olajszintem, most centivel, mérőpohárral estem neki. 950 km-en 0,7 dl tűnt el a motorból. Ezt szerintem egy vastagabb olaj sem fogja már megoldani.
-
Cicero
őstag
Nincs! Azt hallottam, hogy ha a szelepszár szimmeringel van gond nincs kék füstje az autónak. Esetleg lehet a PCV szelep meghibásodása is az olajfogyás oka.
Mindenesetre most az jön, hogy megpróbálok egy vastagabb olajat. Eddig 5W30 volt benne (Total Quartz NFC), most 5W40-et fog kapni, abból is egy vastagabbat. Tudtok ajánlani? Mazda2, 1.3 liter, benzin.
-
Cicero
őstag
Úgy döntöttem megpróbálom a Total Quartz 9000 Energy 5W40-et. Jól látom, az Energy vastagabb, mint a sima Quartz 5W40?
Az Energy 5W40 kinematikai viszkozitása 14,7 mm^2/s, eddig ami benne volt Quartz 5W30-nak 9,9 mm^2/s.
A hsz-ek alapján néztem még a Mannol Elite 5W40-et, de annak csak ~12 mm^2/s volt.
Félek, ez sem fog rajta segíteni, max. nem 7 dl fog 1000-en fogyni, csak 4, de egy próbát megér. A szimmering cserén gondolkozok, szerintem beszélek is egy autószerelővel a héten...
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
Vettem a Kovács Alkatrésztől Total olajat és nincs matrica a kupakon.
-
Cicero
őstag
Igen, egyébként pont a te posztod volt a referencia, mert ugyanazt vettem én is. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, a srác azt mondta, hogy szállítás közben eshetett le a védjegy - amit én egy kicsit nehezen tudok elképzelni, mert ezeket a védjegyeket nem lehet nyomtalanul leszedni a kupakról -, de cserébe küld egy olyat, amin van. Jövőhéten jön. Most vettem még 1L-es 5W30-at a Bárdinál, azon volt védjegy, le is ellenőriztem, bár nem teljesen értem, hogy működik a rendszer. Akkor tudom csak meg, hogy hamis az olaj és csak ráragasztottak egy védjegyet, ha valaki elhasználta már ezt a kódot az oldalon. Szerintem kevesen vannak, akik nekiesnek QR kód olvasóval és bepötyögik a PIN kódot is.
Na mindegy, majd meglátjuk...
-
Cicero
őstag
Hát igen, valószínűleg szereznek rá egy matricát nekem...
Amúgy sajnos tényleg az a helyzet, hogy a zárjegy nem a kannához/flakonhoz van rendelve: bescanneled a QR kódot, a Total oldalán pedig beütöd azt a sorszámot, ami szintén a QR kódon van. Az adatbázisnak lövése sincs róla, hogy milyen olajról írtad be...
Na nem baj... itt tart ez az ország... -
Cicero
őstag
Nem a téli számít, ezt lentebb is írták. Ha a 40 fogy, a 30 méginkább fog. Nálam is ez a helyzet, 30-al próbálkoztam, ette nagyon, kapott total 5W40 olajat, most mérsékeltebb a fogyás... kop..kop...
Totalból van kétféle 5W40, a vastagabbat válaszd (kinematikus viszkozitást nézd 100 °C-on)
-
Cicero
őstag
Én ezt nem értem. Megpróbálom összeszedni ami az eszembe jut a koromképződés forrására:
- az üzemanyagban lévő hamuképző tartalom (szennyeződések)
- az üzemanyag adalékai - ld. következő
- az üzemanyag elégtelen égése során hátramaradó égési termék
-- az elégtelen égésnek ezer oka lehet: rossz légfelesleg tényező, hideg motor esetén az égés reakciójának befagyása a hengerfalon, stb...
- olaj bejutása az égéstérbe
- ???A problémám, hogy az autópályán menést nem tudom összeegyeztetni a koromképződéssel: egyenletesen, igaz nagy fordulaton működik a motor, hamar eléri az üzemi hőmérsékletet és azon is dolgozik.
Kornel írta, hogy befecskendezés kérdése (is) a kormolás. Ez nálam magyarázatra szorul.