-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
Kiváncsi lennék a véleményetekre!
Accord 2.0 CL7
Jelenleg és már jóideje 8100 X-Clean+ 5w-30-at kap.
Általában 2x 15-20Km vagy 2x 50-60Km távokat megyek vele.Érdemes lenne e 0w-20/30-ra váltani?
Ha igen mit ajánlanátok.?
Néztem természetesen 8100-ból is 0w-30at,
de kiváncsi lennék más márkákra Mobil1, Shell pl.ACEA szabvány szerint mi lenne jó?
Mert a gyártó csak SJ/SL-t ad meg és a viszkozításokat.HTHS-ból 3 vagy az fölötti lenne a jó érték?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz tibbike01 #2472 üzenetére
215e Km van benne.
Akkor szerintetek ne váltsak 0w-re, ez nem számít sok hideg indításnak?
Mert az az 5e Ft-amivel többe kerül 0w-s eco energy nem számít 10e Km alatt.
Más márkából meg a mostani árán megkapnám a 0W-t[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz Motion_Blur #2481 üzenetére
A gyári opel olaj olcsóbb
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Tagja vagyok, de nem követem rendszeresen.
Amit én raktam fel képet az a gyári szervíz DVD-ről készült ami alapján a szalonokban is javítanak.
Az is tartalmazza a 0w-20-at azért is írtam, hogy 20/30-ra váltanék.Jó lenne tudni ennek a gyári 0w-20-nak a viszkozítási értékeit.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
A Total gyártja őket szóval annyit biztos nem adnék érte mint amit elkérnek a szalonban.
Lehet ezt adják csak másik csomagolásban.[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Itt alap alján látható, hogy a Total keze van a dologban, de gondolom a dobozon is rajta lesz ha vesz valaki gyárit.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Az eco energy 0w-30 és 5w-30 között minimális a különbség hideg oldali viszkozításban ha megnézed...
Egyik 54 a másik 57
A melegoldal meg mindkettőnek 10 körüli.HTHS-ben van jobban különbség az 5W-s 3.4 a 0W-s 3.0
Bár mindkettő a nekem szimpatikusabb, közepes/magas kopásállóságú olaj.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Hát azért nem teljesen úgy van mint a barátok mondták.
De az tény, hogy az egy elég vékony 5w-30, szinte a 0w-30 as kategória.
Mondjuk az API SL minősítés annyira nem tetszik, egy SM vagy SN jobb lenne.
Azt nézted már mit ír a gyári könyv?
Pár napja linkeltek itt egy Honda olajajánlót, az alapján a gyárból a 0w-20 kell bele, ami egy üzemanyag takarékos olaj, viszont kisebb a kopásállósága de mint írtad a te autódba az is kell alacsony HTHS olaj.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Próbáld ki a 8100 Eco-clean 0W-30-at.
Ez hígabb olaj minden szempontból.
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 49.3 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 9.6 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 2.9 mPa.sÉs API SM tehát jobb minőségű mint az eddig használt.
És szerintem a HTHS az arany középúton van a kopásállóség és az alacsony fogyasztás közt.Bár a jelnleg használt sem hiszem, hogy gondot okozna vagy annak a 0w-30-as változata.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Igen azért vannak ezek az olajok, hogy kevesebbet egyen az autó, viszont LEHET, hogy jobban kopik a motor bizonyos esetekben, bizonyos körülmények közt.
Én szerintem az arany középút 0w-30 és abból egy jó minőségű API SM vagy SN, közepes vagy magas HTHS 2.9 - 3.5 olaj, akkor biztos, hogy megadod az autódnak a kellő védelmet.
Én inkább érezzem a motort biztonságban, mint, hogy 1-2%-al kevesebbet fogyasszon.
De vannak itt akik jobban értenek hozzá majd csak írnak ők is valamit.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Lényeg a lényeg, maradhatsz a mostani olajnál, bár elvileg ugyanabból a 0w-30 kicsit jobb vagy szintén 0w-30 csak eco clean ami elvileg mégjobb hangyányit.
De mivel 10e Km-ként cseréled, holott a gyár 20e-t ajánl, eléggé megelőző vagy.
Gyakorlatilag ha nem rúgod neki hidegen hanem 2000-2500között tartod amíg be nem melegszik és nem nyomsz neki nagy gázt közben, örök élet + 1nap. HONDA
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Nem vagyok benne biztos ha meglátod az árát
Amugy itthon is kb ennyi a szalonban.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz anorche1 #2581 üzenetére
Mivel 20+ évig valószínűleg az olcsót kapta, te már hiába teszed bele a legdrágábbat is.
Egy neves gyártó (Shell, Total, Mobil, Eneos) 10w-40 olaja bőven jó lesz,
ha nagyon jót akarsz rakhatsz 5w-40-et de azt lehet enni fogja, ha így lenne legözelebb térj át 10w-40-re.Fagyálőbból olyat keress amire ez van írva "alu barát, foszfát és szulfát mentes"
Pl az Organofreez elég jó cucc.De cseréld le a fékfolyadékot is, szintén neves gyártó DOT4 folyadékára.(Ferodo, brembo, Ate, Castol).
Illetve még a váltóolajat is le kellene cserélni. Ha minden igaz 75w-90 kell bele.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Mivel még össze kell kopni az alkatrészeknek ilyenkor nagyobb lehet az olajfogyasztás.
HA a második olajcsere után is csipegeti akkor már állandó a dolog.Gyűrűzve lett vagy fúrva is?
Mert ha nem lett fúrva akkor nagyon nem kell ezen csodálkozni hordós kicst a henger.A 1.5dl, 1000Km nem sok, de jobban örülne mindenki a 0 olajfogyásnak főleg az Opel tulajok akiknek simán beveszi az 1L-t az új autó...
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
A hónolással a henger felületén mikrokarcokat hoznak létre amiben az olaj meg tud tapadni jobban mint a sima felületen. Ez nem egyenlő a fúrással, ha fúrva van általában kell új dugattyú is nem elég a gyűrűsor.
Szerintem próbálj ki másfajta olajat, a viszkozitás a gyárilag előírt maradjon.
Pl:Shell, Motul, Mobil1 ami megfel a gyári előírásnak.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz Zsolt!! #2648 üzenetére
És a castrol gtx vagy magnatec 10w-40 volt?
Bár nekem fura, hogy az olaj cserélvel többet fogyasszon az autó. A hideg idő még városi használat vagy lapos gumi miatt ők, de az olajtól, ráadásul ennyivel.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz molnarpeter #2656 üzenetére
Megkérdezem majd mivel használják, mit raknak nekik bele.
Az is kemény, hogy egyszer a 12e Km-t futott új 1.5 Dci Nissan bérautómba check oil level üzi fogadott.
A kölcsönzős meg átgurult a szemközti kútra és kancsóból öntöttek bele valamit, utána megkérdezte jó lesz-e.Nekem biztos, a kocsinak
De hát ugye azt gyilkolta mindenki gondolom, meg a start-stop, azt sem bánta ha csak 2perce járt. Persze mindig kikapcsoltam mert idegesített.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz Stylewars_kp #2671 üzenetére
Kicsit utánanézek az opel az ecotec bevezetés óta szereti a plusz kenőanyagot az égéstérben.
Azt tudom, hogy az első motoroknál rosszul volt kiszámolva a hüvely/dugattyú hőtágulása, de azóta eltelt 15év, kicsit megerőltették magukat...
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Lenne egy érdekes felvetésem, klasszikus Lada-ba ki mit tenne?
Anno ugye mindenki 15w40-el használta őket, de azóta változott a tudomány.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Én X-Clean-t használok már jópár éve semm igond nem volt vele, de lehet váltok 0w-30-ra a hidegen jobb kenés miatt, bár a hazsnálati szokásaim miatt igazából fölösleges váltani, ritkán rövidtávozok...
Fene tudjaHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz K Norbi #2762 üzenetére
Erre csak annyit, mondok, hogy mindíg nézzétek meg amit beszereltek az autóba, mert nekem jött olyan vadi új légszűrő Nipparts ahol az egyik végén nem ért bele a keretbe a szűrőbetét, szóval kb 0.5x10cm csíkban szivhatott volna mindent.
Tegnap isminek cseréltünk olajat + szűrőket Clio3-ban a Filtron légszűrő meg kicsit nagyra sikeredett de szépen betuszkoltam, viszont az a pollenszűrő megoldás, a francia kezét kellett volna eltörni aki tervezte.
Össze kell nyomrgatni csak úgy megy be a helyére majd ott újra felveszi az alakját, és némi holtjátékkal jó lesz az...A Knecht olajszűrő viszzont csillagos ötös, adták mellé a csavart és az alátétet is!
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Üdv az uraknak, most találtam a topicra.
Azonnal lenne is pár kérdésem;
Valaki meg tudná mondani hogy Honda Accordba(7gen) 2004-es 2.0 benzin.
Milyen olaj lenne az ideális.
Van ugye egy "gyári" táblázat ami kering a neten és kb minden 2003 utáni benzines Hondába 0w-20-at ír, kivéve a sport modellek.
Megvan nekem a gyári user manual, meg a szerviz DVD-is amiből a szalonban szervízelik.
De egyik sem túl informatív ezen a téren.
Egyébként az autóban 200e Km van, és végig 5w-30 olajat kapott.
Az utóbbi 10évben 5w-30 X-Clean+, előtte Castrol Edge.
Vidéken van használva, helyben nem járok vele, ha beindítom legalább megy 15, de inkább 30Km-t.
Elgondolkodtam, hogy kipróbálom az X-Clean EFE 5w-30-at, de lehet bepróbálnék valami 0w-30-as olajat Motuléktól.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz Dluinet #8654 üzenetére
Köszi a kimerítő választ!
Qru-nak is!
Akkor amit eddig használtam X-Clean+ 5w-30 sem volt rossz olaj mondhatni,
csak az eco-Lite ideálisabb lenne ha jól gondolom.
7500Km-re vegyem le a csereperiódust?
10e Km-ként cserélek, ha jól emlékszem a gyári ajánlás az 12 v. 15e Km lenne.
Létezik valami oldal ahol tudok szabvány szerint keresni olajat?
Vagy ahol kicsit kiokosíthatnám magam jobban e témában?
Lenne még pár kocsi itthon, a családban, aminek utánanéznék a belevalót kapja-e.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz Dluinet #8654 üzenetére
Ha megkérlek tudnál még írni pár alternatívát?
Nem vagyok Motul mániás, szóval más márka is szóba jöhet.
Benzines Accord/Civic/Jazz és egy Ignis ami a flottát illeti. 2004-2008 közötti modellek mind.
Vidéken és legalább 15Km-es utakat futnak, egyedül a Civic ami mamataxi üzemel.
Az ignis és a Jazz csak 2év alatt futja meg a 10e Km-t, és esélytelen rájuk erőltetni az évenkénti cserét.
Én a 8100 5w30 Eco-Lite mellett még ezeket néztem ki az itteni ajánlások és netes olvasgatás alapján.
Eneos Sustina 5w30
Shell Helix HX8 5w30
Liqui Moly Top Tec 4200 5w30
Melyik mehet/nem mehet vagy mi lenne jobb alternatíva?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz Dluinet #8712 üzenetére
Köszi a kimerítő választ!
Akkor az Accordba marad a Motul, mert az néha lépegetve van, meg figyelek is rá.
Ignisbe megy majd a Mobil1 ESP, mert néha azt is megkergeti a fater.
Jazz meg Civic kapja az Eneos Sustina-t.
Az olcsóbb olaj gyakrabban cserélve elvre már 1x ráfaragtam motorral, azt inkább nem.
(pályanapokon és utcán vegyesen használt motor, 3eKm-ként cseréltem benne a Motul 300V-t. Motoros topicban valaki agyondicsérte a Fuchs XP olajat, hogy pályamotorba ilyen-olyan jó stb. Mondom na jó az fél áron van kb akkor váltok arra és csere 1500Km-ként.
Hát nem kellett cserélni mert 1000Km-t se ment el a motor vele, egyik 20 perc menet alatt eltűnt az olaj a blokkból, nagygenerál lett a vége, nem olcsón...)
tboldi
Nincs rövidtáv egyik autóval se, amelyikbe nem szalad a Km az nincs használva, ennyi a titok.
Falun lakunk, helybe nem kocsival járunk, ha menni kell a közeli városok 15 ill. 20Km.(Munka vásárlás stb.)Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
5w-30 Mobil 1 ESp és ESp Formula között van érdemi különbség?
Szívó benzines autóba lenne, vagy esetleg valami jobb alternatíva?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Kollegának a Swiftbe, eddig ESP formula volt benne, de most nem nagyon találni, ezért kérdeztem.
8100-as Motult ajánlottam még neki, csak nem tudom az EFE mennyire lenne jó.
12-13e-nél többet nem akar költeni a 4L-re.
Esetleg még az Eco-Energy fér bele ebbe az árba.[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Mobil1 ESP 5w-30 vagy Motul Eco Lite 5w-30 szerintetek?
Mobil1-ről nehéz olyan pdf-et találni amiben benne van pl a TBN...
Azt már kiderítettem, hogy az ESP és az ESP Formula NEM ugyanaz az olaj.
A sima ESP már nem LL04, de viszont már dexos2.
És a TBN is eltér a két olajnál ha minden igaz, de nem találok ugye PDF-et ami igazolná...Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz nesh_019 #9147 üzenetére
Havernak 1.5 coupe-ba túltöltötte egy "szerelő"
Tiszta kormos olajos volt a hátsó lökös.
Leszívtuk fecskendővel a nívón keresztül MAX-ig
Lemosta a lököst, és az nem lett újra olajos.
Tudom, érdekes, de valóban így történt.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Arra figyeljetek a tesztek és a gyári adatlapok böngészése közben, hogy Motulék meg Mobil1-ék is szeretik változtatni a "receptet".
Pl: 5w-30 X-Clean+ -ból van a neten 3féle pdf 3 féle TBN-el, és az orosz oldalon is találtam többféle eredményt.(TBN 6 -> 7.4 -> 6.7)
Szóval érdemes figyelni a dátumokra.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Benzines autó esetén(2005-ös, sima katalizátoros semmi extra)
Mi a jobb, az alacsony vagy a magas szulfát hamu tartalom?
TBN legyen minél nagyobb az egyértelmű.
A "hideg" viszkozítás pedig minél alacsonyabb.
Viszkozítási index is minél nagyobb annál jobb.
Természetesen az adott szabványnak (API SL) bőven megfelel az olaj.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Tudna valaki segíteni, hogy Skoda Fabia 1, 1.4 55Kw-os motorjába milyen minőségű és mennyi olaj kell?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
Új hozzászólás Aktív témák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Noble Chair EPIC
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest