Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz TFSi #1743 üzenetére

    Az Eneos mindig is vékony olajokat gyártott adott szabványon belül is. Sokan ezért elégedetlenek vele, mert azt eszi a gép. Pedig ez nem az olaj hibája, hanem a kopott és/vagy sz@r konstrukciójú motoré.

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz TFSi #1743 üzenetére

    Én is csak egy fórumon írtam véleményt, ahogy a kolléga említette, hogy mik alapján alakult ki benne vélemény a két márka között. Nekem az elmúlt 9 év tapasztalata alapján lett egy véleményem, ami éppen pont ellentétes ezzel. De mivel mindegyik vélemény szubjektív, ez igazán nem perdöntő.

    Bármennyire ki vannak élezve a mai (2000+) motorok, ha a gyár által megadott minőségű és viszkozitású olajat teszi bele az ember, a nagy márkák között valószínűleg nem fog kimutatható különbséget felfedezni. A gyáritól eltérő, vagy a gyár által megadott tartományban elmozdulás az egyik végpont felől a másik felé esetleg szélsőséges körülmények között okozhat észlelhető vagy mérhető különbséget, de továbbra is igaz szerintem az, hogy a rendszeresen, előírás szerint, alaposan, szűrővel együtt végrehajtott olajcserék esetében nagyobb jelentősége van ennek, mint annak, ha a tényleges viszkozitás egy kevéssé eltér.
    Nyilván vannak kivételek, mint pl. a Toyota motor esete, ahol viszont igazából elő is írják, hogy pl. 0W20, de az átlagember kiskapukeresése megtalálja azt amibe ott bele is futhattak, hogy esetleg átmenetileg magasabb viszkozitással is üzemeltethető. Onnantól meg rizikó, hogy kialakul-e az az üzemállapot, ami a lerakódást, kokszosodást okozhatta. Persze az emberek szeretnek mindig fölfelé eltérni.

    Az én bajom az inkább, hogy a szervizek mennyire normálisak, és mennyire hajtják végre az autónak megfelelő tevékenységet. Az például, hogy a mikrobusz amit használunk 2 éves periódussal megy, longlife olajjal, longlife rendszerrel, és a napi 14+14 km-es utakon (reggel és délután) egészen biztos hogy nem üzemmeleg, pláne télen, az azt sejteti, hogy az olaj fokozott igénybevételnek van kitéve, az autó meg figyeli, és előbb szól. De nem szólt előbb. Ezek alapján a napi 14+14 km a rendszer szerint nem okozott problémát az olajban. Ennek ellenére azt gondolom, hogy a 2 éves tisztességes olajcsere megilletné az autót, bármennyire is céges, flottaatutó, de amikor a szervizből hazaérve (10 km) puszta kíváncsiságból kihúztam a nívót, annál durvább színnel szembesültem, mint amit egy rendes olajcsere után vártam, dízelség ide vagy oda.

    Én ezeket találtam:
    Sustina 5W30: 40°C: 51,5; 100°C: 10,3; HTHS: 3,1
    Castrol Edge 5W30: 40°C: 53; 100°C: 9,5; HTHS: ?
    Mobil1 0W20: 40°C: 44,8; 100°C: 8,7; HTHS: 2,7

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák