Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
-
parandroid
nagyúr
válasz
parandroid #85042 üzenetére
Nope, megint be kellett jelentkeznem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
parandroid
nagyúr
Nem, a private ablak az más, ugyanúgy be kell kapcsolni, mint asztali böngészőben, és külön kezeli.
Cicmic: Egy ideig nekem is csak a mobilon csinálta, de már az ipaden is ez megy. Elvileg az ipad amúgy a frisebb, az iphone-omat még nem upgrade-eltem, mert lusta vagyok azt a tonnányi képet leszinkronizálni róla, és kéne helyet csinálni.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
concret_hp #85086 üzenetére
Juteszembe, elmúlt (?) ez a kiléptetős dolog, hétvégén egyszer sem csinálta…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
szőröscica #85123 üzenetére
Anyámnál is áramszünet volt, utána hívott, hogy megoldódott a MS bejelentkezési problémája skype-ba, one drive-ba, meg az msn networkingbe. Gondolom helytelen leállítás után a win10 rendberakta magát, és ezt is sikerült megoldania.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Újraindítva nagyjából minden nap volt, ez egy hónapos szinten fennálló probléma, anno itt is sírtam miatta. Neten annyit találtam megoldásként, hogy el kell távolítani a usert, és újra hozzáadni, az az egyetlen dolog, ami segíthet, de ezt nem emrtem távoli eléréssel megkockáztatni. Valszeg a helytelen leállás utáni self-diagnosztika kellett neki, hogy helyretegye magát.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Most olvasom, hogy a kínaiak után a ruszkik is kémballonban utaznak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
Marcsello31 #85137 üzenetére
A lokál internet explorer is megnyílt, úgy tűnik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Van ugyan egy teljesen döglött topikja a témának, de inkább itt kérdezném: desktop usb hubra van valami titkos tuti tippje valakinek? Amazon kb aliexpress szinten van, 100-ból 99 usb hub valami sosem hallott fantázianevű tucatszar, kínai feliratos dzsunkaszökevény. Ilyen Anker, Ugreen, meg CSL van, amiről egyáltalán már hallottam, de ezekről sem jókat. Nem gondoltam volna, hogy a Hama, meg a Belkin valaha márkásnak fog számítani. Nem mintha ezekben megbíznék, a kábeleikkel vannak szar tapasztalataim. Ami meg márkás cucc (corsair, dell, hp, stb), az nem usb hub, hanem komplett dokkoló, hdmi-vel, usb-c videóval, thunderbolttal, meg mittoménmivel, persze (több)száz euróért, ami nekem túlzás.
A követelmény annyi, hogy ha nem muszáj, nem égetném le a rádugott eszközöket, no meg jó lenne, ha tudna valami emberi tempót egy mobil ssd-ről másolva is. A gépház tetején csak egy usb3 + egy usb c slot van, néha nem ártana 2-4 belőle egyszerre. Különösen, hogy a vezeteknélküli billentyűzet (amivel a tv-re kicsapva használom a gépet) vevője nem akar működni a gép hátuljában. Ha kiteszem az asztalra egy hubbal, ott tökéletesen megy. Emellett a füleshez való BT vevő is hajlamos finnyáskodni. No meg a pendrive / kártyaolvasó / mobil hdd/ssd miatt is utálok a gep mögé bemászni, az egy slot meg néha foglalt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
fokukac #85205 üzenetére
Hm, tényleg, a monitoron is van 2 usb port, megegy usb c is. Csak ki kell derítenem, hogy kell összekötni a PC-vel. Gondolom az USB C csatlakozik a PC-hez, mert az a hátlapon van, a 2 rendes usb port meg a káva alján.
Mondjuk eddig az audio kimeneten sem gondolkoztam, de azmeg gondolom a hdmi-n (illetve dp-n) kapott hangot adja tovább.
Bár még arra sem sikerült rájönnöm, hogy a hátlap világítását hogyan lehet kikapcsolni. Állítólag fw frissítés után on screen menüből, de nem találtam a menüpontot, illetve fogalmam sincs, hogyan frissítek fw-t. Gondolom azt is usb-n keresztül, szóval még egy ok, hogy összekössem a géppel.
Köszi a tippet, holnap ránézek, meg összekötöm, aztán meg is nézem a másolási tempót is, hogy mit tud. Mondjuk 4 porttal boldogabb lennék, de ha ez a kettő jó a media-bill vevőjének, meg a bt donglenek, az már ok, akkor a gépház tetején lévő port meg jó lesz a mobil meghajtóknak. Csak abból is igazán lehetne legalább 2.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Nope, eredetileg nem kikapcsolható, ezt a rendkívül hasznos opciót egy későbbi frissítéssel implementálták ebben a modellben, szóval a manualban valszeg nem lesz benne. De a firmware frissítés menetét célszerűen a manualból kell majd kikeresni. Bár a Dellt ismerve ebben a kérdésben a honlap is eligazít. Amúgy meg vicces, de manualt sem adtak, csak az obligát A1 méretre kihajtogatható quickstart guide / összeszerelesi útmuatató volt a dobozban. Ezzel együtt valszeg a support oldalról a valódi manual is letölthető.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Szintén zenész, hétfőn hazajöttem melóból, hogy nyugodtan tudjak fosni-hányni, doki kiírt egész hétre, erre ma már egészen jól vagyok. Egyszer nekem is lehet szerencsém. Én ma az elmúlt 3 évben felgyűlt fotókat kezdtem el rendszerezni, meg törölni a mobilról, mert lassan kezdett megtelni. Ma felszabadítottam rajta 10GB helyet, de még csak 2020 közepénél tartok.
Ja, és megcsináltam a monitor FW frissítését, mindjárt ki is tudtam kapcsolni a hátuljána világítást. Yesss! Azért onnét látja az ember, hogy öregszik, amikor ilyesmivel rohadtul semmi kedve nincs foglalkozni. Ezt a projektet konkrétan november óta toltam magam előtt, pedig csak össze kellett volna kötni a PC-vel USB-n. Régen (hú, az nagyon régen volt) még képes voltam napokat szívni azzal, hogy linuxot tegyek a routeremre, hogy tudjon pendrive-ot fogadni. Nem azért, mert rá akartam volna dugni egy pendriveot, hanem mert miért ne?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
fokukac #85215 üzenetére
A tigris az mindig egy jellem!
Sőt, jellem, és tigris az egy!
A fejéből süvít a szellem,
a lába meg ugrik, ha megy!
Tarka-barka, nyalka-falka,
pam-param-param!
A jellemes, szellemes,
kellemes tigris
az én vagyok magam!
Ééén vagyok magam!Nem tudom, ki fordította ezeket az első Micimackó-rajzfilmeket, de művészi, amit művelt. Meg hát egy látnok, csak maga sem hitte el, mit lát lázálmaiban.
Amúgy így kb 1000 km-ről ez egészen vicces. Ott lennék, lehet nem nevetnék ilyen felszabadultan.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
parandroid #85216 üzenetére
Hm, miket nem találni: [link]? Hű, mennyi kereszt van a listában, atyaég, de öregek vagyunk. Ez a film meg gyakorlatilag velem egyidős. Pffft.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Mi a töcs, most olvasom a kereskedőm hírlevelében, hogy a mazda visszahozta a wankelt range extenderként az elektromos autókban? WTF?
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
erdey_a #85231 üzenetére
De most komolyan, ezek beépítettek az autóba egy benzines motort, csak azért, hogy ha elfogynak az elektronok, ez bürrögjön neked újakat? Ahogy olvasom, amúgy 85 km-t tud akkuról (nincs benne túl sok ezek szerint), ha nem megy a benzinmotor, ha meg csak benzinmotorral mész, mert nincs feltöltve, akkor kb 500-at megy az 55 literes tankkal. Facepalm, komolyan. Mindezt úgy, hogy amúgy olyannyira partherek a Toyotával, hogy a mazda 2 az konkrétan egy yaris. Szó volt róla, hogy keresztezik a toyota hibrid hajtását a skyactivval, arra nagyon kíváncsi lettem volna, de erről persze nincs hír. A Mazda3 hibridet még megnézem azért, csak ne lenne olyan ocsmány a segge… Szívem szerint megtartanám a mazda6-ot, ha lejár a lízingem, de ha többe kerül a weiterfinanzierung, mint amennyiért valami újat leasingelek, akkor bekaphatják, és sanszos, hogy nem mazda lesz.
Na nem mintha lenne bármi, ami olyan szinten érdekel, hogy must have, vagy hogy legalább ne húzzam a szám a kompromisszumoktól... Az autóipar kb megérett a pusztulásra.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
erdey_a #85233 üzenetére
Én most egy 2,5-ös, turbótlan benzinest hajtok, a legnagyobb gond az vele, hogy kis túlzással kb a motor benne a legegyszerűbb összetevő. Vezetni imádom, hogy mindent számítógépek intéznek helyettem, de ha ebben bármi elromlik egyszer, az gazdasági totálkár. Szerintem csak a világításrendszer cseréje/javítása többe kerülne, mint amennyiért egyesek autót vesznek. A radaros cuccokról, meg a kb féltucatnyi kameráról, amik az adaptív tempomatot, vészfékasszisztenst, sávelhagyás blokkolót, holttérfigyelőt, parkolórendszert, automata matrix led világítást, meg egyebeket alkotják, ne is beszéljünk. És akkor csodálkozunk, miért olyan drágák az új autók.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Amellett, hogy a hatékonysága röhejes, az az érzesem, hogy az egészet rossz irányból közelítik meg. Egy brutál downsizingolt, önmagában életképtelen benzinmotort tesznek az autóba, ami azt hajtani konkrétan nem alkalmas, cserébe ehhez képest nagy, nehéz, és fölöslegesen bonyolult. Ezen az alapon egyszerűbb lenne egy olcsó benzines aggregátort betenni a csomagtartóba (vagy a motortérbe, ott úgysincs semmi).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Nem az autóthajtja, hanem az akkut tölti, amiből 515km-es hatótáv jön ki optimális esetben az 55 literes tankkal. Az annyira nem tűnik hatékonynak. Könnyűnek meg a fene tudja, azért csak egy 800+ ccm-es motor. Plusz 55 liter üzemanyag. Nekem ez nem tűnik okos konstrukciónak. Akkor már ott a Prius hibrid rendszere, ha rendes hibridet akarunk. Mazdának is van skyactiv g20e hibridje is, de az nem tud full elektromos üzemmódot. Cserébe rendes benzinmotor van benne, ami a hibrid rendszerrel elvileg 6 literből eljár. És az egész autó 1300 kg csak. Szemben a wankeles mx30-cal, ami 1800+ kg üresen, 85 km-t tud elektromosan, a motor nélkül. Kényelemben meg sehol nincs egy 3/6-hoz képest. Tudom, mert próbáltam (még a range exchanger nélküli verziót).
Szóval nekem ez még mindig nem tűnik jó ötletnek. Akkor már inkább a Mazda 3 (nem konnektoros) hibrid. Mazda 6 utódról meg semmi hír. Ja, de valszeg nem lesz, ott van helyette a CX60, meg jön a CX80, mert ház méretű SUV-t mindig el lehet adni. Abból bezzeg konnektoros hibrid is létezik, és végülis az is csak 2 tonna, 65 km-t tud elektromos üzemben, ami ugyan 20 km-rel kevesebb, de 800 ccm wankel helyett legalább 2,5l-es skyactive motor van benne, ha valahova el is kéne jutni. Na, ezt a rendszert beletehetnék a 6-osba, azzal kiegyeznék.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
True, ha valakinek ez a fétise. Mondjuk városban, illetve rövid távon ezt kb minden konnektoros hibrid is tudja. Autópályán meg nem szempont szerintem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
De itt nem erről van szó, hogy tölteném-e, vagy nem, hanem hogy ha már hibrid, akkor több értelme van egy rendes benzinmotornak mellette, mint egy olyannak, ami csak range extender. Azt a kb 80 km-t elektromos ütemben kb minden normális konnektoros tudja (ha nincs túl hideg, meg nem kell hegynek felfelé menni), ha meg ezen túl közlekedsz mondjuk havonta egyszer-kétszer, akkor jó nagy szopás egy ilyen mini-wankel. Cserébe nem olcsóbb, meg nem is könnyebb. Az egyetlen előnye, amit emvy is írt, hogy mindig villanymotor hajtja az autót, akkor is, ha pöfög a wankel, biztos van, akinek ez bejön. Mondjuk ilyenkor a fogyasztás, meg ezzel együtt a károsanyag-kibocsátás is szarabb, mint ha egy sima benzinest hajtanál. Konkrétan 2-3 literrel többet fogyaszt ilyenkor, mint a 2,5 literes középkat. kombim.
De ja, nyilván nem ezt veszem, oszt ennyi.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Amúgy én rendes körülmények között napi 20-25 km-t járok (asszony meg az övével kb 10-15-tel többet), szóval én pl erősen gondolkozom hibriden, ellenben havi 2-3 alkalommal bejön azért egy hosszabb út, amit nem bírna az akku, az évente 2x Mo-ra járásról meg ne is beszéljünk. Az 2x1000 km alsó hangon, szóval ez a range extender nekem nem pálya, akkor már inkább egy rendes hibrid. Második autónak meg, ami tényleg csak helyben jár, szerintem egy ilyen range extender túllövés, inkább ugyanennek a full elektromos verziója. Az is csak 200-300 km-t tud hétköznapokon úgyis, az a 400-500, amiket ráírnak kb olyan marketing bullshit, mint a wltp fogyasztás. Szóval nem igazán látom, hogy ez kinek lenne ideális.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Én attól tartok, hogy azt az 500 km-t is erősen ideális körülmények között számolták (hátszél, lejtő, behajtott tükrök, sofőr előtte elment kakikálni, ilyesmik). Ugyanezen modell elektromos változatára kb 1,5x akkora hatótáv van megadva, mint amit amúgy mondjuk éves átlagban tud menni egy töltéssel. Innét kezdve az a matek is jól hangzik, de vajon igaz-e?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Ez azért lehet, mert a kolléga nem meggyőzni akart, hanem rámutatni, hogy buta vagy hozzá. Amúgy spoiler: kb senki nem érti, mit akart a mazda ezzel a projekttel, amiben a tesztek/hírek egyetértenek, azaz, hogy ez egy tök érdekes koncepció, csak nem derül ki, hogy mire való. Már azok, akik nem szó szerint kopipésztellték a mazda europe propagandaszagú közleményét. De biztos jó sokat eladnak majd belőle, és kiderül, hogy mekkora ötlet volt. Addigra meg majd mi is felnövünk hozzá.
Mondjuk annyi még, hogy hagyományos benzinessel tényleg nem érdemes hasonlítani, egy hibriddel már inkább (akár konnektoros, akár nem).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Mazda 1l/100km.
Ezen az alapon bármelyik másik konnektoros hibrid 0l/100km. Amíg ki nem ürül az akku. Ez olyan 50 km, ha reálisan nézzük. Legyen 70, nagylelkű vagyok. Utána bármi más hibrid 6-8l/100 km, Mazda wankel 10-11l /100km. A gyári adat szerint, ami diplomatikusan fogalmazva többnyire túlzóan optimista. Még mindig nem vagyok meggyőzve, hogy ez miért akkora ötlet. Tisztán elektromosan meg el lehet autózni bármelyik konnektoros hibriddel. Csak ne menj messze. De ehhez meg olyan mindegy, hogy wankel, vagy sem. Szóval jó poén, meg minden, de mégis miben jobb egy konnektoros hibridnél? Már azon túl, hogy ha lemeríted, kurva sokat eszik benzinből?
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Na, megyünk valahova, kettőből két kérdésben egyetértünk:
1. miert nem raktak bele nagyobb akksit
2. miert nem normal motor van a wankel helyettSzerény értelmi képességeimmel kb ezt a két dolgot nem értem én sem. A második kérdést meg ne bagatellizáljuk el, mert van egy olyan gyanúm, hogy annyival nem könnyebb a wankel, mint amennyire kevésbé hatékony ebben az üzemben. Persze ezkb 1-2 hónap múlva fog kiderülni, amikor végre hozzá is lehet majd férni az autóhoz, és nem csak kiválasztott kevesek próbálgathatják, fél órára, zárt pályán.
Amúgy az a vicc, hogy amit kaptam prospektust, abban az van, hogy februártól kapható, de még a szaksajtó jelentős része is csak hallomásból ismeri.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Főleg, hogy az a 100 hivatalosan is csak 85, ha meg hideg van, vagy van benne egy domb, akkor csak 50, ha meg fel kell gyorsítani röviden autópálytempóra, akkor meg max 30.
Én próbáltam a voll electric MX30-at autópályán is, kb 3 mp-enként lépegetett lefelé a töltöttségjelző %-os értéke 130-nál. Tudom, nem kell olyan gyorsan menni.
Amúgy kb 60-70 km-t mentem vele (olyan egy órát volt nálam), szóltak is, hogy nincs teljesen feltöltve, kb 50%-on volt amikor megkaptam, 20% körül vittem vissza. Pedig azt a 130-at max egy percet forszíroztam, inkább visszaengedtem 110-re autópályán is, de amúgy is csak valami 5-6 km volt pálya. Voltam vele városban is, de teljesen jól lehetett haladni, dugó sem volt, a közutak nagy része meg 60-80 korlátos, ahol használtam. És ez valami 500 km-t tud egy feltöltéssel a hivatalos adatok szerint. Szóval engem nagyon nem győzött meg az elektromos autózás eddig. Másik a Mini dealerem volt, akivel beszélgettünk, akkor már egy ideje elektromos Minit hajtott, kb 2x50 km volt neki a munkába járás, de ha egy napot kihagyott a töltéssel, másnap már fosott, hogy beér-e vele dolgozni, meg lekapcsolgatott neki a fűtés-klíma, hogy spóroljon az autó, úgyhogy inkább mindennap rádugta töltőre (nyilván nem otthon töltötte, hanem a Mini szalonban). Ezzel együtt tavaly asszem 23% volt a Mininél az elektromos+hibrid részesedés, szóval azért van, akinek beválik. Nyilván, aki csak helyben használja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
concret_hp #85316 üzenetére
Nekem 1,6-os (105 lovas) Astra kombim volt, az 4000-nél volt 140-en, de ott már fogyasztott jó étvággyal. Viszont most írogattam össze az utolsó tankolásaimat, az 1600 kilós, szívó 2,5-tel 100 km-enként átlag 8 liter alatt vagyok 3 év alatt. Az igaz, hogy alapból egy befüvezett csiga, kb sport módban engedi ki a valós teljesítményt a motorból, de azt meg nemigen használom, mert minek? Mondjuk ez nem is pörög 4000-et 140-nél. Talán még 160-nál sem…
Lenne benne egy lágy hibrid hajtás, vagy egy olyan valós 50 km-t tudó konnektoros elektromos hibridség, kb tökéletes is lenne ez nekem. Az a vicces, hogy suvból árul is ilyet a Mazda, úgy hívják, hogy XC-60. De suv meg kell a tökömnek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
fokukac #85320 üzenetére
Ezért bírom, amikor veszik a ház méretű suvokat, de szigorúan dízellel, mert az keveset fogyaszt, aztán hordja vele a gyereket oviba (napi 2x3km, de legalább nem tud vele parkolni), meg néha autópályázik, de akkor 160-nal, mert neki nagy van, és erős! És ezek viszik előre az autóipart. Lassan már nem is kapsz mást, csak suvot. De érted, ford kivezeti a fiestát, mert nem lehet eladni, helyette a kugát viszik, ami belül ugyan kisebb, 1,5x annyit eszik, de eszjúvé!!! Csak kiragadott példa, többinél ugyanez megy.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
concret_hp #85347 üzenetére
Jó, hát valahogy haza kell tudni vele menni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
Thrawn #85358 üzenetére
Sounds good, doesn't work. Szintén SSD csere, 2,5 sata to nvme m2. Egy laza napot én is elszarakodtam vele, aztán hagytam az egészet a csudába, felment egy tiszta win11, kb fél óra volt az egész, beállításokkal talán egy. Ja, meg előtte még fél óra, hogy letöltsem az MS-től direktben, és kiírjam egy pendrive-ra. A fájlok, beállítások, kedvencek, bookmarkok, előzmények, de még a mentett passwordök nagy része meg eleve ott volt az office 365 előfizu miatt a onedrive-ban. Mondjuk ez utóbbin már csak kínomban röhögtem, jobb bele sem gondolni, hogy kb a teljes személyiségünket, meg életünk minden 'titkát' megosztjuk egy (?) nagyvállalattal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
Thrawn #85362 üzenetére
Pont az lett volna a lényeg, hogy az öreg, 120-as samsung sata ssd-t ki akartam venni a gépből, és végre beletenni egy nvme-t, mert úgyis gyorsabb is, nagyobb is, modernebb is, meg főleg nem 10 éves... Gondoltam, ha nem muszáj, nem telepíteném újra. De hamarabb meglettem volna, ha nincsenek ilyen hülye ötleteim, mert úgyis ez lett a vége.
Amúgy kezd tetszeni, amilyen irányba az nvme ssd-k ra halad. Lányomnak most vettem egy nagyobbacska WD Blacket, mert nem fért el a játékaival a rendszer mellett az 500-ason, és meglepődtem, hogy már 1TB pcie 4.0 is csak 69 eur. Sőt, a 2TB-os is pontosan dupla annyi lett volna. De most néztem, hogy ha elég a pcie 3.0 is (második nvme slot úgyis ritkán tud 4.0-t), akkor 2TB WD/Samsung van már 129 eur-ért is.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
concret_hp #85368 üzenetére
Nekem is pont az jutott eszembe, amikor 2 GB-ról 20 GB-ra váltottam, hasonló áron, és meg voltam róla győződve, hogy az sosem fog megtelni. Pft, talán 20 éve, vagy kicsit több? Arról meg ne is beszéljünk, hogy akkoriban ez az összeg a fizetésünk mekkora része volt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Én most vettem egy ilyen világítós, ablakos oldalú rettenetet. Nem azért, mert kellett, hanem mert rohadt jól néz ki. Néha tenyleg csak leülök, és nézegetem. 10 évig egy brand sff minigép volt eldugva az asztal alatt. Asszony meg egy monitorba épített cuccot kapott (ez nem aio, hanem konkrétan a mikro gépnek van egy dokkoló a monitor hátuljában). Ha nincs semmi különleges igény, akkor amúgy szerintem ilyesmi az optimális irány (sff/usff/micro PC). Persze ha már felmerül olyasmi, hogy VGA kell, nagy tárhely, valami speckó hardver, vagy extra csatlakozók, akkor nem buli.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
fokukac #85405 üzenetére
Na várjál, kezdem élvezni a dolgot - meg felidézni, miért hagytam abba ezt a számítógépesdit, és álltam át egybegépekre...
Lányom gépében van egy nvme SSD a rendszernek, meg egy 2TB HDD minden szir-szarnak. Tekintve, hogy a játékok nem férnek el a rendszermeghajtón, és lassúak HDD-ről, vettem neki még egy SSD-t (szintén nvme m2). Minden fasza, addig, amíg le nem húzom a HDD-t, mert akkor nem hajlandó bootolni a gép. Nagyon úgy néz ki, hogy a windows telepítéskor benne maradt a HDD, és a rohadék oda tette a boot recordot, miközben a rendszer ugye az eredeti SSD-n van. Megérett ez a világ a pusztulásra, na... Szóval a két opció, hogy vagy újratelepítem a csipába, vagy benne hagyom a nem használt HDD-t. Pluszegyedik opció, hogy megpróbálom áthelyezni a boot recordot. Fórumokon már találtam olyat, aki ismert valakit, aki hallott már olyanról, akinek a haverjának állítólag sikerült.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Ja, nálam is berögzült a dolog, hogy telepítéshez minden fölösleges cuccot lehúzunk, de ezt nem én raktam össze. Ezzel együtt engem is meglepett, hogy ilyen még létezik. Meg az, hogy a hivatalos suport tagadja, hogy ilyesmi előfordulhat, és jönnek az oda nem illő javaslataikkal, amik közül az egyetlen használható, hogy telepítsd újra, de amúgy te basztad el (ilyen faszságokkal, hogy megpróbál rábeszélni, hogy két oprendszer van a gépen, meg rossz meghajtóra telepítetted, meg ilyenek).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
szőröscica #85417 üzenetére
Vidéken a telekomos optikai gigabit elég pöpec. Anyámnál egyszer volt az elmúlt sok évben gond vele, akkor napokra kidőlt, routercsere volt a megoldás, csak eltartott egy darabig, mire kiért a technikus.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
fokukac #85445 üzenetére
Jó, nem annyira, mint amikor el kellett magyaráznom a gyerekeimnek, hogy milyen volt az élet az internet előtt. És nem vagyok benne biztos, hogy tökéletesen értették, miről beszélek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
bitpork #85456 üzenetére
Valszeg a sofőr is így volt vele. Gondolom vagy apuci vette, vagy cég nevén van, vagy lízing (vannak még ötleteim, ha valaki úgy érzi, hogy esetleg a fenti csoportok jó hírének védelme nem elég fontos társadalmi feladat).
A cikk szerint amúgy elütött egy gyalogost. Neki mielőbbi felépülést.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
bitpork #85458 üzenetére
Ja, nem zavar, ha valaki drága autóval jár. Az enyém is drága, meg lízingelt is, csak ugye ezt én fizetem. Bérből és fizetésből. Az autót is, meg a biztosítását is. De még ez sem számítana, de emellett volt gyerekszobám is, meg anyukám mindig azt tanította, hogy nem előzünk jobbról, illetve nem szoktam gyorshajtani. *
* Nagy mókamester amúgy az élet, mert 3 gyorshajtós bírságom van az elmúlt pár évből, mind figyelmetlenségből adódóan. A legdurvább 70 helyett 100, nem láttam a táblát, csak a feloldót a végén, a másik kettő 80 helyett 90, meg 100 helyett 110, mindkét esetben túl lassan lassultam le a lekorlátozott sebességre.
Azt amúgy el tudom képzelni, hogy hasonló szigor sokat javítana már középtávon a magyar közlekedési morálon is, de ezzel a véleményemmel magyar nyelvterületen nem szoktam túl népszerű lenni. Autós topikot pl azóta nem látogatom, amióta kiderült, hogy takarodnom kéne a picsába az utakról, ha 70-es táblánál 70-nel közlekedek, mert feltartom a forgalmat, és miattam vannak a dugók, meg a balesetek. Gyanítom amúgy, hogy itt is a jobbról előzött provokálta ki a balesetet, azzal, hogy lakott területen 50-nel ment, lelassított egy zebra előtt, esetleg megállt a sárgánál, vagy valami hasonló balfaszkodással.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
szőröscica #85462 üzenetére
Emiatt kár nagy autót venni. Mindig lesz nagyobb. Meg főleg egy nagyobb seggfej. Félve említem, hogy bár a jelenség nyilván mindenhol létezik, földrajzilag nem egyenletes az eloszlás. Szóval ha minimalizálni szeretnéd az előfordulást, célszerű lakhelyváltoztatásban gondolkodni. Addig is kamera elöl-hátul.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.