Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #58728 üzenetére

    Kis sebeségű ütközés volt szerencsére. Némi ijedség, Katicának enyhe hát- és nyakfájás (doki megnézte, szokásos baleset utáni izomrándulás), nekem is a nyakam lett kicsit merev másnapra, illetve a lábam belevertem a középkonzolba, lett rajta egy kisebb bibi, meg egy kék folt. Szóval jól megúsztuk. Benne volt a rizikó, 3 kislány kelt át éppen a zebrán, az egyik már átért, a másik kettő épp középen tartott, amikor megálltunk miattuk (van ott egy kisebb járdasziget). Lakott terület, azon belül 40-es tábla, kereszteződés, balra kanyarodósáv bevásárlóközponthoz, nem sokkal később buszmegálló, üzletek miatt mindig sok gyalogos, út szélén kerékpárút, szóval eleve bonyolult hely, kell figyelni. A Jeepnek nem jött össze, pedig magasabb autó is, át is lát fölöttünk. Már álltunk egy ideje, amikor rátolt minket a zebrára - az volt a szerencse, hogy a gyerekek nem voltak még előttünk, illetve az egyik tekerte a biciklit, ő már átért, ott várta a kisebbeket, akik leszálltak, és át akarták tolni a bicajt. Jó nagyot szólt a dolog, ütés, füst, mire feldolgoztam, hogy mi történt, a fickó a másik autóból, már ott állt mellettünk, és kérdezte, hogy jól vagyunk-e. Gyerekeket megnyugtattuk, félreálltunk, elrendeztünk civilizáltan mindent, másnap doki, illetve szerviz (ez volt tegnap). A legnagyobb gond az volt, hogy annyival magasabb volt az a szar, hogy nem az ütközőt találta el, hanem rögtön a csomagtérajtót, annál fogva öklelt fel minket, így nem volt tompítás. A biztonsági rendszerek tették a dolgukat, csomagtérajtó totálkár, valószínűleg tartószerkezetestől, valószínű, hogy a csomagtér-küszöböt is vitte magával, a zsanérokat tuti. Hátsó ütköző szintén kész van, kibökték belülről az acél ütközők a műanyagot, illetve több helyen szilánkosra tört. Ködlámpa, tolatóradar kuka, hátsó oszlopok, futómű talán nem sérültek - gyönyörűen középen kapott el minket, mintha direkt célzott volna. Üvegek kitartottak, utastér látszólag érintetlen (még a hátsó rész is). A füst nem tudjuk, mi volt, valamelyik feszítőpatron lehetett, de az övfeszítők elvileg még működnek. Légzsák- és övbekapcsolás lámpa mindenesetre folyamatosan világít azóta is. Az autó járóképes, csak ugye hátulról kicsit gyűrött...

    A Jeep javítása sem lesz amúgy sokkal olcsóbb, sőt: ütköző alul-felül, motorháztető is sérült. viszont a légzsákja nem aktiválódott érdekes módon.

    Szerk.: Német munkadíjak, illetve szerencsére a biztosítók is kicsit mások, mint odahaza. A Mini hétéves, közeledik a 90k km-hez, két éve vettük, akkor 60k volt benne. Kellett rá azóta két garnitúra gumi (téli-nyári), egy xenon-lámpa égett ki, és 2 hónapja műszakizott, szóval olyan ~1000 EUR-t költöttünk rá két év alatt. 11k volt eredetileg (egyéb szolgáltatásokkal, mint garanciabővítés, átvizsgálás, átírás, adminisztrációk majd' 12k lett a vége), most 9k+ -os szervízajánlat jött ki az első szemle után, még beleakadhatnak ebbe-abba, szóval nagyon rezeg a léc. Hivatalos ajánlatom mindenesetre még nincs a biztosítótól.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák