Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raketkilla
tag
Sziasztok!
Remélem még nem ezerszer lerágott csont, de szeretném a segítségeteket kérni. Objektív vásárlás előtt állok.Canon EF 70-200mm f/4.0L USM , Őt néztem ki. Mindenhol azt olvastam róla, hogy ez egy nagyon jó objektív, és ehhez képest nem is olyan drága.
A kérdésem az lenne, mennyit nyom a latba, hogy nincs benne IS? Sajnos kétszer annyiba kerül az IS-es verzió, mint az általam kinézett ''sima''.
Eddig csak IS-es obikkal fotóztam, mondhatni viszonylag kezdő vagyok még, viszont beruháznék egy normális obira.
Tudom, ha állványról fotózok, amúgy is ajánlatos kikapcsolni az IS-t, de azért megfelelő fény viszonyok között, remélem kézből is el tudok lőni néhány képet!?
Esetleg valakinek tapasztalat ezzel az obival?
Válaszokat előre is köszönöm, ha már volt téma, egy linknek is örülnék.
Üdv
Ákos -
Raketkilla
tag
Most lehet nagy hülyeséget fogok kérdezni, de valami nagyon érdekel.
Tételezzük fel, hogy van egy kis kit obim, és a helyes expóhoz f/4 1/250 kell.
A fénymennyiség nem változik, felrakok egy vaskosabb obit, ugyanúgy f/4-re állítom a blendét, viszont gondolom, hogy egy nagyobb lencsetagokból álló eszköz, több fényt gyűjt be, így f/4-nél, ugyanahhoz az expóhoz választhatok rövidebb záridőt is. Ha ez az elképzelés is hülyeség, akkor a következő még nagyobb baromság lesz.
Van-e lehetőség, két különböző átmérőjű obi között számolni, hogy egyik a másikhoz képest mennyivel több fényt gyűjt be adott feltételek mellett, vagy ez túl hardcore matek? -
Raketkilla
tag
Ismeritek?
Gondolom sokan igen, de hátha van aki nem. Most futottam bele -
Raketkilla
tag