- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Bestbuy játékok
- Diablo IV
- Steam topic
- Doom Eternal
- World of Tanks - MMO
- Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
lenox
veterán
Hat en olyan 1000 Gigat latok a 1030-ra es 1900-at a p1000-re, nem tudom, honnan jon a 38%, illetve 64 vs 128 bitet, tehat a dupla mem bandwidth az eleg konnyu.
Nyilvan amugy van 1030-am itthon tobb is , es egy notiban meg p600, es az 25 wattbol joval gyorsabb, szoval erre gondolok, turing alapon 30-35-40 watt passziv hutessel 4 GB rammal, az szuper jo lenne. -
lenox
veterán
Nem tudom mi ertelme szorszalhasogatni, kb. ketszeres, oke, a technologia nem engedi, akkor legyen csak 1.7, johet. Mint tudjuk tobb shaderrel es alacsonyabb orajellel ez meg tovabb tud noni, es az uj chipben 896 lesz, tehat lehet meg novelni, tehat szerintem siman meg tud lenne a dupla. Marmint nem fognak ilyet csinalni szerintem, de tudnanak.
Mobil P600 nem ugyanaz, mint a desktop, 128 bites - 80 GB/sec.
[ Szerkesztve ]
-
lenox
veterán
1.7 vs 2.0 az 15%, es a ket oldal nem adodik ossze, es ez messze sincs az eredeti allitastol (konkretan 15%-kal kevesebb). Ellenben mivel meg tobb shader van tovabb lehet tolni a tobb shader/kisebb orajelet, tehat siman meg tud lenni a dupla is.
Amugy a dupla mem bandwidth-hez 6GHz kell, nem?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Na most itt a finisben jött pár érdekes infó:
[link]
Mégsem lesz TI verzió? Az 1650 az RX 580 sebességét hozza? Mobil variáns tesztjeit szivárogtatták?Mi van ?"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hokuszpk
nagyúr
ebben nemvagyok biztos, az latszik, hogy az RTX nem adja el annyira a procukciot, mint kellene, de szvsz picit gyorsabban es olcsobban sem fogja, mert tovabbra sem lesz meg a jatekelmenyben az az elorelepes, ami miatt a nepek erosebben racuppannanak.
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
lenox
veterán
Na mostmar publikus lett: P2200 3.8 TFLOPs szamitasi teljesitmeny (peak) es 200 GB/sec savszel Pascal alapon, szoval lenyegeben 1060 teljesitmeny 75 wattbol. Azert az nem rossz, foleg, hogy a 1650-nel erosebb. Ennek fele 1.9 TFLOPs, 100 GB/sec, 37.5 watt. 25% turing factor: 30 watt. Ezek mar nem olyan rossz szamok szerintem.
-
lenox
veterán
Azt hogy erted, hogy fattyu? A P2000 update-je, szerintem kb. engedelyeztek a letiltott magokat, meg gondolom azota kicsit jobb a gyartastechnologia mar, a memoriaval nem tudom mit csinaltak, hogy majdnem masfelszeres a savszel (marmint azt ertem, hogy felvettek az orajalet, de csak ennyi?), de az elozo is 5 GB/160 bit volt.
Van egy peldanyom, de nem volt meg idom sokat nezegetni, ugy tunik, hogy 3.5 TFLOPs az megy sokaig, az ugye az 1370-es orajel. -
lenox
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De, azért a típusnévért mindig felelősségre vonható az NDA-t aláíró személy, amelyik típusnéven jön a hardver. Mindegy, hogy valaki ezt pletykálja, vagy ír hozzá még több betűt, hogy másként tüntesse fel. Ha aláírta, akkor nem írhatja le. Ezek a cégek nem amatőrök, egészen konkrétan meg van jelölve, hogy mit nem lehet csinálni, és az alapján Igor NDA-t sért, de valószínűleg nem is írt alá semmit, hiszen 99%-ban faszságokat írt, még a nevet sem találta el teljesen. Csak abból indulj ki, hogy ha állítólag tudsz mindent, akkor mi értelme marhaságot írni a megjelenés előtt? Az NDA-t már megsértette, hiszen leírta azt a jelölést, még ha nem is pontosan, ahogy jön.
(#25688) b. : De ezzel nem tudod magad felmenteni. Egészen konkrétan le van írva, hogy mit nem lehet leírni az NDA előtt, ha aláírtad. Nem úgy van megfogalmazva, hogy ha a bolygók együttállása úgy hozza, akkor egy adott pillanatban megjelentethető egy adott cikk, amiben plusz betűket hozzáírva benne lehet a konkrét terméknév. Nem, ilyen nincs. Konkrétan idézőjelben ott van, hogy ha leírod azt a négy számot, akkor megsérted az NDA-t, a bolygók együttállásától és a különböző földönkívüli forrásoktól függetlenül.
Nézd nem én írtam fals neveket a grafikonba. Ha tudná, hogy mi jön, akkor erősen kétlem, hogy ilyet kiad. Nem látom értelmét annak, hogy rossz terméknevekkel, rossz adatokat közöljek, gyakorlatilag pár alvásra a hivatalos bejelentéstől. Szerinted ennek mi értelme, ha mindent tud?
Mivel az AMD közös folderből dolgozik, így aki aláírta az NDA-t, azok ugyanannyit tudnak, tehát mi is ugyanazt látjuk, amit a többi média. Ezen belül ugye van briefing felvétel, press deck, review guide, képek és driverek. Na most a review guide alapján még becsülni sem kell a teljesítményt, hiszen ott van benne lemérve.
(#25690) Pipó: Azt is írhatod a végére, hogy a nagyon tisztánlátó öregapóm hallucinált, és onnan vannak az adatok. Ha aláírtad az NDA-t, akkor azt megsérted így is.
Én is pörgetnék amúgy ilyen híreket, mert nagyon sok olvasót hoz, de tényleg úgy van megfogalmazva az NDA az AMD és az NV esetében is, hogy erősen le vannak védve. Az NV-nél a múltkor az is része volt ennek, hogy ha azt leírod, hogy egy hajléktalan kicsi kínai szerint állítólag jön valami új. Ennyi, kész, még típust sem kell ott írni, és máris véged van. Szóval hiába hoz kattintást, nem véletlen, hogy mondjuk mi nem pörgetjük ezt, mert rohadtul le vannak védve, és marhára nagyot kell kamuzni ahhoz, hogy ne kapják el a nyakadat. De úgy meg minek írni bármit a megjelenés előtt, ha csak hazudni tudsz róla?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs kivétel. Lényegében az áll benne, hogy minden ami elhangzott a briefingen, benne van a press deckben, illetve a review guide-ban, kiemelve a terméknevek teljes vagy részletes közlését (fel vannak sorolva a számok és nevek), tilos. Semmi kivétel nincs. Az is ki van emelve, hogy más forrásra sem lehet hivatkozni/linkelni, amelyben benne vannak a tiltott részletek (fel vannak sorolva a számok és nevek).
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lenox
veterán
mind a titoktartási témakör jogi kereteivel
Nyilvan mindig lehet kerni, hogy valami hulyeseget irj ala, es ugy is alairhatod, hogy tudod, hogy nem lehet jogi kovetkezmenye egy reszenek. De itt olyan is van, hogy ha nem tartod be, akkor legkozelebb nem kapsz infot vagy hw-t, tehat valoszinuleg a jozan esz es a jogi kereteken tulmenoen is van aki betartja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem is hallottam olyanról, hogy valakin behúzták volna a pénzbüntetéseket. Nálam is volt olyan, hogy olyat írtam meg, amit nem lett volna szabad. Persze annak már 7-8 éve, de annyi történt, hogy ránk írt helyi PR, hogy nem kellett volna megírni, és hogy töröljük már le. Megtettük, utána picit nyaliztunk, hogy nem-e lehetne az, hogy figyelmen kívül hagyjuk ezt, és lényegében megtették, minden ment tovább, ahogy korábban. Tehát alapvetően rémisztőnek hangzik ami ezekben van, de még ha be is perelnek, akkor is kicsi az esélye, hogy fizetned kell a szabályok megszegéséért, mert túlmegy egy határon, amit kérnek. Ugyanakkor arra képesek, hogy legközelebb nem hívnak meg a briefingekre, ami eléggé kellemetlen egy médiának, és ott be se tudod őket perelni, mert szabadon eldöntheti egy gyártó, hogy melyik médiával akarja tartani a kapcsolatot. Szóval ezek nagyrészt nem jogi szinten problémásak, az levédhető, de ha sűrűn szeged meg a leírtakat, akkor ráraknak a blacklistre, és onnantól kezdve sokkal rosszabb lesz neked.
Ez addig működik, amíg kedvezőbbnek érzed azt, amit ők kínálnak, mint az NDA-n kívüli tevékenységet, és általában kedvezőbb az NDA-n belüli kapcsolattal dolgozni, mert egyrészt időre tudsz híreket, jobb esetben teszteket csinálni, másrészt nem írsz marhaságot a megjelenés előtt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
tippre az ingyenes játékok a GF now hoz és ezeket is ingyen elérhetővé teszik majd.
Próbálják az éles startra eladhatóvá tenni, mert szolgáltatókon át akarják majd üzemeltetni. Érdekes lenne ha T-kom/ Tmobil otthoni / előfizetéses szolgáltatáshoz elérhető lenne ,valószínűleg ez a céljuk.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Igen, a probléma az, hogy mindig várok a jó megoldásra, de igazából nem kerget a tatár - a mostani gépem (amelynek az alapja 7 éves, a VGA meg lassan 5 éves) teljesen jól dolgozik FHD-ban azokkal a játékokkal, amivel játszok. A Cyberpunk 2077 miatt fogok majd fejleszteni mindenképpen, csak jelenleg elég homályos, hogy mire...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
-
félisten
jah a HBM ramon én is,de ki tudja. Jogos, ezeket erősen fenntartással kell kezelni,de azért úgy gondolom hogy olcsóban adni simán tudják a felső szegmenst.( is) Az eredeti hírben ugye az volt, hogy nagy ugrás lesz mind raytracing, mind raszterizációs eljárások terén de az árak az xx 70 től stagnálnak, a xx80 és a Ti lesz olcsóbb. Meglátjuk mit gurít Intel is a nyáron, milyen konkurencia lesznek és hogyan áraznak.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mindenhova. Már a HBM-mel kiépíthető egységnyi sávszél olcsóbb, de ami nagyobb probléma, hogy GDDR6-tal sehogy sem fogsz építeni 1 TB/s-ot, míg HBM-mel ez gyerekjáték. A sugárkövetéshez ez fontos, mert hiába növeled a fixfunkciós hardver teljesítményét, már most is sávszél limites az RT feldolgozás. Az alternatív megoldás egy ray coherency engine lenne, de így is sok felesleges tranzisztort visz el az RT, miközben egy maréknyi játék támogatja csak. Nem hiszem, hogy értelme lenne további tranzisztorzabáló hardveres részegységeknek, amíg nem támogatja mondjuk a játékok fele. Szóval egyelőre jobb megoldás a brute force a sávszéllel, annak még máshol is van pozitív hatása.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gyakorlatban is. Ugyanazt a sávszélt olcsóbban hozod már HBM-mel. Azért a mai hardvereken HBM, mert gyártási mennyiségben több a GDDR6, de ez gyorsan változik, hiszen a Samsung és a Hynix is átáll, ha a HBM megkerülhetetlen lesz. Addig az FPGA-khoz és az AI chipekhez adnak el egy csomót.
Szerintem az NV nem fog komoly lapkaterületet áldozni erre, amíg a játékok jó része nem támogatja. Ugyanakkor a legegyszerűbben a sávszél növelésével lehet RT-ben gyorsulni, és annak nem csak RT-ben van értelme. Főleg a samplet feedback mellett. Ergo rágyúrni 0,7-1,5 TB/s-ra eléggé reális, mert gyorsít az RT-n, és jó az új D3D funkciókhoz is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ők rájöttek. A gyártási mennyiségben jobb csak a GDDR6, de ez jövőre gyorsan meg fog változni. A Xilinxnek volt idén a tech day-ük. Ott elég sok adat volt erről. Ami valóban rémisztő, hogy ránézel a HBM2E, mondjuk egy Hynix 16 GB-osra, akkor ott egy stack ára 80 dollár. De senki sem veszi számításba, hogy ha hozni akarod azt a sávszélességet, amit ez kínál, illetve a kapacitást, akkor egy 12 dollárba kerülő GDDR6-ből 16 darabot kell rendelni. Tehát persze egy lapkára levetítve a HBM2E jóval drágább, de 16 darab GDDR6-ot kivált egymaga! Csak mindenki a stackre vetíti az árat és nem gondolkodik el rajta, hogy jaaaaaaa, hát a HBM2E-ből elég egy is, hogy 16 darab GDDR6-ot helyettesítsen? Most az más kérdés, hogy az AMD és az NV nem épít 16 GB-os GDDR6-ot, így 8 GDDR6-tal dolgoznak, de akkor is olcsóbb lett mostanra a HBM2E.
A HBM3-mal ez még inkább előnye lesz a tokozott memóriának, mert ott még gyorsabb lesz egy stack, tehát egységnyi sávszél és kapacitás eléréséhez még több GDDR6 stack kell, 24 darab is akár. És amíg utóbbi esetben a költség a mennyiséggel meredeken emelkedik, míg a HBM esetében folyamatosan egy stacket rendelsz. Ha pedig rámész két stackre, a nagyobb sávszélért, akkor oda a GDDR6 már nem is jó. 512 bites buszt nem igazán lehet rá építeni, mert nehéz árnyékolni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szerverpiac pedig Xeont használ, miközben a teljesítménye, a fogyasztása és az ára is sokkal rosszabb az EPYC-énél. A mennyiség sokszor fontosabb tényező. Ettől viszont a tény az, hogy az EPYC teljesítményben, fogyasztásban és árban szarrá veri a Xeont. Ugyanez a helyzet a HBM és a GDDR6 viszonylatában.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kiegészíteném azzal, hogy ehhez nem kell gyors monitor. Az AMD és az NV drivere is 270 fps-ig elskáláz képtörési problémák nélkül VRR és speciális szinkronizálás mellett, hívják azt enhancednek vagy fastnek. Tehát a 270 fps-re vonatkozó, szar motorból eredő hatás akár egy 60 Hz-es monitoron is előhozható. Ugyanakkor a legtöbb mai motorban eleve van egy rakás olyan limit, ami korábban nem volt meg, tehát pont azért, hogy ne legyenek szinkronizációs gondok, a játékmenet egyes elemeit mesterségesen korlátozzák. Némelyik motorban még van egy hard kódolt fps-határ is, amivel aztán a 360 Hz-es kijelző sem tud majd mit kezdeni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ribi
nagyúr
A linkelt cikkben 1 szó sem esett a kép érzékelséről, szóval úgy érzem nagyon másról beszélünk és nincs is így sok értelme. Fiziológia nem támasztja ezt alá, erről még mindig nem láttam semmi infót. A linken a késleltetés érzékeléséről van szó, aminek kevés köze van a mozgókép "simaságához". 1 hét késleltetéssel is lehet gyors mozgást feldolgozni, a 2 dolog nem függ össze.
-
Ribi
nagyúr
Ez a rész ahogy lenox is írta, a tudatos feldolgozásról szól, a többi pedig a késleltetésről.
240 és 360 között mér rég nem erről van szó. Ha az lene a kérdés, hogy hány FPS-ig látunk, akkor ez lenne egy jó válasz, de itt pont ezért az érzékelést használja mindenki, mert ez igazából már nem látod.
A játék motor is valszeg beleszól, de a pl Overwatch 2 is megy 300fps-ig.[ Szerkesztve ]
-
KillerKollar
senior tag
Egyén kérdése, hogy ki hol húzza meg a határt, ezek szerint nálad is van ilyen.
3 hónappal a Titán után a 780 szopatás, 1 évvel a 980 Ti után a 1070 nem az, szóval gondolom nálad valahol a 2 között van a lélektani határ.
Szerintem a prémium termékek esetében "presztizst" is vásárolsz, tehát ha megjelenés után közvetlenül megveszed, akkor a felárért cserébe joggal várhatod el, hogy X ideig adott kategóriában (pl gamereknek szánt kártyák, tehát a Geforce vonal) ez a kártya lesz a csúcs (legalábbis cégen belül, ha a konkurencia kiad egy jobbat az más kérdés).
Az hogy az X idő mennyi, az az ami vitatható, szerintem minimum 1 év, de inkább másfél, szerinted ezek szerint kevesebb.[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
veterán
Lehet, hogy nem 7nm-en jön a következő gaming generáció?
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha nem akar váltani valaki, akkor a kérdés is felesleges. Ugyanakkor egy 500 dolláros VGA esetében ne egy 150 dolláros alaplap legyen már a visszatartó erő. Úgy beszélünk erről, hogy a PCI Express 4.0-t a gyártók a semmibe hozzák, közben nagyon is van már alaplap hozzá, megfizethető, nyáron pedig lejön az entry-be is az A520-szal. Ha valaki nem tud PCI Express 4.0-ra váltani egy H2-ben érkező új VGA-hoz, ott az akarattal lesz gond, nem a lehetőségekkel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs