Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fLeSs

    nagyúr

    válasz keIdor #161 üzenetére

    Ezek a kártyák már tényleg szó szerint téglák. :Y

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • fLeSs

    nagyúr

    Sztem a magas árak (legalább részben) annak szólnak, hogy Jensen tanult a korábbi hibából amikor a 3000-es kártyákat túl "olcsón" dobták piacra és a skalperek+AIB-ok lerabolták a vevőket és elég szép profitot tettek zsebre. Most ezt a profitot magának akarná csak hát nemtom, hogy olvassa-e a híreket, mert a kirptobányászatnak úgy tűnik vége és a pc gamerek ilyen árakon nem nagyon fognak bevételt hozni neki.
    Na mindegy, a high-end gaming mostmár hivatalosan is a milliomosok kiváltsága lett. :DDD

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • fLeSs

    nagyúr

    Az NV promóanyagaiból a következőket olvasom ki:

    DLSS nélküli eredmények (ez tekinthető fer összehasonlításnak):
    4080 12 GB = ~ 3090
    4080 16 GB = ~ 3090 x 1.25
    4090 = ~ 3090 x 1.5-1.7

    DLSS-szel (DLSS2 vs DLSS3 - nem fer összehasonlítás):
    4080 12 GB = ~ 3090 x 1.5
    4080 16 GB = ~ 3090 x 1.75
    4090 = ~ 3090 x 2

    A probléma csak az, hogy a DLSS3-as fps eredményeket nem lehet összehasonlítani a DLSS2-es eredményekkel (az NV itt megtéveszti a potenciális vásárlókat), mert a DLSS3 szó szerint plusz frameket hoz létre játék közben (két kiszámolt frame közé generál be egy harmadikat), tehát a játék a monitoron simábbnak fog tűnni, viszont az input lag ellenben nőni fog.
    Ahhoz, hogy ez az input lag lecsökkenjen az NV Reflexet is be kell kapcsolni és akkor tartunk ugyanott, ahonnan kiindultunk.
    Példaként tehát ha pl. egy játék 30 fps lenne DLSS3 nélkül akkor DLSS3-at bekapcsolva az fps ugyan felmegy 60-ra, de a játék a kiadott "parancsokra" (egérrel és billentyűzettel) még mindig úgy fog reagálni, mintha 30 fps-sel játszanánk - ha bekapcsoljuk a Reflexet. Ha nem kapcsoljuk be, akkor nő az input lag.

    Tehát érdekes lesz majd, hogy melyik tesztelő lesz hajlandó az fps-eken kívül az input lag-ot is tesztelni, mert innentől azt is figyelni kell (mármint a DLSS3 bekapcsolásakor), tehát DLSS2+Reflex vs DLSS3+Reflex.
    A vicc az, hogy a magasabb fps elérése mindig is azért volt lényeges, hogy a játékélmény folyékonyabb legyen és a játék reakcióideje csökkenjen. Szal ez egy félmegoldás, majd játéka válogatja, hogy DLSS2-t vagy 3-at érdemesebb használni (a DLSS2 jobb lesz esport játékokban, a DLSS3 pedig single player játékokban).

    Egyébként twitteren azt írták, hogy az RTX 2000 és 3000-es kártyákon is mehetne elvileg a DLSS3, de laggzana, rosszabb képminőséget eredményezne és túl lassú lenne, még meggondolják, hogy kifejlesszék-e Turingra és Amperere (sztem nem fognak vele foglalkozni).

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • fLeSs

    nagyúr

    To critics, Huang said he feels the higher price is justified, especially since the cutting-edge Lovelace architecture is necessary to support Nvidia’s expansion into the so-called metaverse.
    “A 12-inch [silicon] wafer is a lot more expensive today than it was yesterday, and it’s not a little bit more expensive, it is a ton more expensive,” Huang said.

    “Moore’s Law’s dead,” Huang said, referring to the standard that the number of transistors on a chip doubles every two years. “And the ability for Moore’s Law to deliver twice the performance at the same cost, or at the same performance, half the cost, every year and a half, is over. It’s completely over, and so the idea that a chip is going to go down in cost over time, unfortunately, is a story of the past.”
    “Computing is a not a chip problem, it’s a software and chip problem,” Huang said.

    [link]

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • fLeSs

    nagyúr

    válasz VoltanIgor #335 üzenetére

    Du. találkozunk a szokásos napi meetingen, átadom neki. ;]

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • fLeSs

    nagyúr

    válasz VoltanIgor #366 üzenetére

    Nagy drágulás a wafereknél volt és az aluminiumnál ami 33%-kal drágább mint 2020. szept. 1-én amikor kijött az RTX 3090 (ugye a hűtés most még nagyobb lett). A réz 13%-ot drágult. A komponensek (vrm, kondenzátorok, ellenállások) vegyük úgy kb. 50%-ot drágultak, ezek egy kártyán $20-30-ot tesznek ki. A műanyagról és a nyákról fogalmam sincs.

    A GA102 egy kicsit kisebb mint az AD102 de vegyük úgy, hogy kb. egyforma méretűek.
    A Samsung a 8nm-es waferek állítólag [link] $5600-ért adta az NV-nek.
    A TSMC az 5nm-es wafereket állítólag $17000-ért [link]. Ez a cikk viszont már 2 éves, azóta a TSMC emelt egyszer +20%-ot és mégegyszer nem emléxem mennyit. Vegyük úgy, hogy $21000-ért adják sacc/kb :D .
    Itt ki lehet számolni mennyibe kerül egy GA102 vagy AD102 die: [link] én 24.65x24.65-tel számoltam.
    300mm-es waferen 89 die fér el.
    Szóval a Samsungnál egy die $63-ba került míg a TSMC-nél ez $236 ami $172 különbség.

    Összességében el tudom képzelni, hogy az RTX4090-et az RTX3090-nél $250-300-zal drágább lehet gyártani nagyrészt a TSMC miatt. Az AMD elég sokat fog spórolni az NV-hez képest mert jóval kisebb die-okat gyártat: a Navi31 állítólag 308mm2 lesz ami közel fele az AD102-nek, az MCD-ket pedig 6 nm-en gyártatják.

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • fLeSs

    nagyúr

    válasz -=RelakS=- #374 üzenetére

    Igen, az AMD kiemelt partnernek számít az NV viszont nem. De azt nemtom, hogy ez mekkora kedvezményt jelent az AMD számára, sztem az TSMC-n és az AMD-n kívül más sem tudja. :)

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • fLeSs

    nagyúr

    válasz carl18 #376 üzenetére

    Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a 4050-60-70 milyen node-on fog készülni. De ha 5nm-nél olcsóbb node-ot használnak akkor azt sem várhatjuk, hogy a kártyák sebessége olyan nagyot ugorjon. Az NV és az AMD 90%-ban a félvezetőgyártóknak köszönhetően tudja a procik és VGA-k sebességét növelni, mindig a node csökkentéssel arányos az órajelnövekedés és a fogyasztáscsökkenés, a maradék 10% az architektúrális optimalizáció.

    Ha a tomshardware-es cikkben említett árak valósak, akkor már a Samsung 8nm-ről TSMC 7nm-re váltás is duplájára növeli a die-ok árát.
    A TSMC monopolhelyzetben van a csúcs chipek gyártásában amíg az Intel és a Samsung szerencsétlenkedik.

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • fLeSs

    nagyúr

    válasz Alvin_ti4200 #408 üzenetére

    A 6600 XT-t elírtad, az 6600 akar lenni.
    Amúgy az USA-ban már ezeken az új árakon lehet az AMD kártyáit kapni hetek óta, vagy legalábbis nagyon közel ezekhez.

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • fLeSs

    nagyúr

    A $ most mindennel szemben erősödik, tegnap emelt kamatot az amerikai központi bank (FED). Minden esik/gyengül: részvény, árutőzsde, devizák, kriptók, autó, lakás :DDD .

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

Új hozzászólás Aktív témák