Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz PitLee #9547 üzenetére

    A Rage mód az egy döntés kérdése. Kérdés, hogy mit akartok a tesztben látni: a gyári beállítást, vagy a teljesítményre optimalizáltat. A Rage mód alapvetően emeli a teljesítményt, de annál többel emelkedik a GPU fogyasztása. A gyári beállítás mellett az órajelgörbe finomabb, sokkal inkább az optimumra van állítva, így ez adja a legjobb perf/wattot.

    A Rage mód alapvetően azért került bele a fejlesztésbe, mert az NVIDIA elküldte az Ampere a frekvenciaskála végébe, de az AMD ezt nem akarta gyárilag beállítani, mert azzal a hatékonyság jelentősen romlik. Azt nem nagyon mondták el a tegnapi PDF-en, de a gyakorlatban számottevően kevesebbet fogyaszt egy 6900 XT is, mint egy RTX 3080. De Rage móddal már közelednek hozzá, mert ugyanazt megcsinálták a hardverrel, mint az NV. Elküldi a frekvenciaskála végébe, ami már nem annyira hatékony, mint az alapértelmezett szint.

    Lehet mindkettővel tesztelni. Az AMD a gyárit ajánlja, mert abban tud sokat alázni perf/watt szintjén az új cucc. A Rage mód alapvetően 10%-ot minimum ront a hatékonyságon.

    A SAM nem igazán számít a mai játékokban, mert ma még viszonylag kevés host coherent adatot használnak. Vannak kivételek, mint a Forza Horizon 4 vagy a Horizon Zero Dawn, a legtöbb játék nem ilyen. Ennek jövőre lesz értelme, amikor nem butítani fogják a PC-s portot a next-gen konzolról, hanem áthozzák a SAM-re a funkciókat. De annyit már tudni, hogy lesznek majd a játékokban olyan beállítások, amiket kikapcsolva a host coherent adatok használata szintén minimális lesz, így természetesen jól fog futni a játék SAM nélküli gépeken is. Amúgy a SAM kvázi közvetlenül használt formában +20-25%-ot tud hozni. Annál többet most még nem igazán, mert vigyázni kell a PCI Express 4.0 limitjeire is, tehát nem lehet elmenni vele a falig.
    Az AMD ezt azért rakta bele, mert ha egy játék mondjuk next-gen konzolok marha nagy vertex puffert használ, vagy komoly geometriával dolgozik CPU fallbackre, akkor azt ne limitálják PC-re, hanem rakják bele a portban opcionálisan bekapcsolható formában, majd a SAM megoldja. Így nem lesz az, hogy némelyik része a játékoknak konzolokon jobban néz ki, mint PC-n, ami elég kellemetlen lenne figyelembe véve a PC-s CPU-k és GPU-k árazását.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák