-
GAMEPOD.hu
Modst3R fórumtársunk részletes cikke: [link]
2016 májusában az nVidia bemutatta a(z) GeForce GTX-1080 és GTX-1070-es újgenerációs termékét, ami már a Pascal architektúrára épül. A GP104-es maggal van dolgunk, ami fölfogható a GP102 kistestvérének, erre épül majd a Quadro P5000-es termékük is.
A teljes GP104 2560 CUDA maggal rendelkezik, azonban ennyi csak a GTX-1080-ban aktív, a GTX-1070-nek 1920 aktív egységgel kell gazdálkodnia. A lapka mérete: 314 mm², TSMC gyártja 16nm FF+ -on.
Figyelem! Ezek az órajelek csak a Founder's Edition-re vonatkoznak, ettől a különböző gyártói, ún. custom kártyák eltérnek, a fogyasztás szintén eltérhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ragnar_
addikt
válasz Scholes9 #20023 üzenetére
Persze nincs tearing, meg inputlag kisebb, de mivel nem áll meg 60FPS-en ezért maxon megy a kártya FastSynccel, így nem lesz halkabb és hűvösebb sem, Vsync korlátozza 60-ra az FPSt (vagy frissítési frekvenciára pontosabban) így nem megy 100%-on a VGA, ezért hűvösebb, és halkabb is lehet. De pl. Doom FastSynccel 100-170 FPS, nyilván ha csak 60 FPS-t kell renderelnie Vsynccel akkor nem kell annyit kraft és nem lesz akkora a GPU kihasználtság se, de FastSyncnél ilyen nincs ott kb. max. FPSt renderel.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
brd
nagyúr
válasz Scholes9 #20023 üzenetére
Hogyan lehetne simább a "sima" VSync-nél? A sima VSync arról szól röviden, hogy a VGA megalkotja a következő képkockát, majd pihen (persze ez így kicsit egyszerűsítés), aztán pontosan akkor teszi ezt ki, mielőtt a kijelző frissítése elkezdődne, aztán elkészíti a következő képkockát és megint pihen kicsit és így tovább (ezek a "pihenések" növelik az input lagot). Így, ha a rendszer megfelelően gyors (egy-egy képkocka megalkotása kevesebb idő, mint ami a kijelző függőleges frissítései között eltelik), mindig ugyanannyi idő telik el a 3D-s alkalmazás által alkotott történés mintavételezései között, így a mozgás sima lesz. A Fast VSync-nél pedig az történik, hogy a VGA folyamatosan számolja a képkockákat ahogyan tudja, majd ebből azt teszi ki a kijelzőre, amelyik az utolsó kész képkocka volt a kijelző frissítésének elkezdésekor, a többit eldobja. Ezért ebből már elméletben is csak akkor lesz sima mozgás, ha az FPS a kijelző frissítésének egész számú többszöröse (mert akkor telik el 2 megjelenített mintavételezés között azonos idő). A gyakorlatban pedig akinek van szeme hozzá, simán látja. Az input lag persze csökken tőle (a sima VSynchez képest), ill. a tearing is megszűnik, de simább a "régi" VSyncnél nem lesz (ill. még annyira sima sem). Persze a VSync off álláshoz képest a tearing eltűnése miatt simábbnak fog tűnni a mozgás.
The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Microsoft Excel topic
- BestBuy topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...