Új hozzászólás Aktív témák

  • PHM

    addikt

    válasz alevan #10313 üzenetére

    - A forráskód a fejlesztőé, így ez csak a belsős fejlesztések esetén
    van meg a Nintendonak.
    - Le a kalappal a MS előtt. Csakhogy ők nagyságrendekkel több
    erőforrással rendelkeznek, mint a nagy N.
    (Nem jófejségből tették amúgy szvsz, hanem a korábbi Xbox360-as
    vásárlók megtartása érdekében.)
    - A GBA-ban lévő ARM7-es proci elég szoros rokonságban van a DS
    ARM9-esével. Ennek ellenére egyszerűbb volt az ARM7-es magot beépíteni
    a DS chipsetébe, mint szoftveresen megoldani a kompatibilitást.
    Erre egyébként sok példa van még: Megadrive: Z80-MS; GBA: Z80-GB(C);
    PS2: részleges PS chipset; s még biztosan van pár.
    Ennek oka pedig az, hogy az új konzol már a kezdetekkor rendelkezzen
    megfelelő programkínálattal. Arra is van példa, hogy amint lehet, a gyártó
    kiveszi ezt a feature-t a konzolból. (PS2, GBMicro, DSi...)
    - De a lényeg: Ezek a megoldások lehetővé teszik, hogy egy konzol futtassa
    az előző generáció programjait. Csakhogy itt natív, hardveres futtatásról
    beszélünk, nem szoftveres emulációról. Kivétel a GBC, de ott a chipset
    lefelé kompatibilis a GB-éval. Ugyanez igaz a Wii-Gamecube viszonylatában.
    Egy szó, mint száz, fenntartom, hogy a szoftveres emulációhoz legalább
    két nagyságrenddel erősebb hardver kell, mint az eredeti volt.
    A SNES-nél plusz nehézséget jelentenek az utólag fejlesztett kiegészítő chipek.
    Ezért az emulátornak nagyobb az átlagosnál a hardverigénye,
    illetve a játékok egy része nem, vagy nem megfelelően fut emulátoron.
    (Itt elsősorban a gyengébb kütyükre gondolok, nem a PC-re.)

    Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?

Új hozzászólás Aktív témák